Gå til innhold

Det at mange menn vil ha yngre partnere. Hvorfor det?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men herregud da, hva er det vi driver med her?

Er det å sammenligne for å finne ut om menn eller kvinner er mest ute av touch med virkeligheten?

Eller er det å finne ut om advokaten Jørgen (50) som jobber deltid som CrossFit-instruktør er mer attraktiv som partner enn Eskild (20) på 172 kg som er uføretrygdet grunnet sosial angst?

Hva er dette for noe vås? 😂

Anonymkode: 708c2...04a

Nei, jeg tror ikke at noen 'ute av touch' med virkeligheten sånn generelt, men det er snakk om enkeltgrupper som er det.

Å sette de to opp mot hverandre blir litt usannsynlig siden en kvinne da mest sannsynlig heller ville gått for en annen mer jevnaldrende mann enn å gå for en veldig mye eldre mann. 

Poenget mitt er at det er slik at unge kvinner generelt sett ikke er interessert i 20-30 år eldre menn, og det hjelper lite om den mye eldre mannen har ditt og datt eller at han på papiret er mer attraktiv enn noen menn i 20-årene. 

Anonymkode: 1b4f5...68d

• Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Formelen for menn er "7 år pluss halvparten av din egen alder". Så for en 62-åring begynner vi å nærme oss 40.

Du er nå vittig. Kvinner blir ikke mer aldersliberale med alderen, men jevnt over mindre aldersliberale. 

62 år gammel er du for gammel for meg og mine venninner på 50 år. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Noen få menn slår de yngste gutta i sosioøkonomisk status, mens veldig mange kvinner i 40- og 50-åra gruser menn i alle aldre når det gjelder sosioøkonomisk status.

Det å ha egen solid inntekt betyr også å kunne velge menn med hjertet, ikke ut fra økonomiske behov. Deilig det, den friheten.

Anonymkode: 4b749...f02

Ikke akkurat det jeg ser, de fleste menn i samme aldersgruppe gruser kvinner i samme aldersgruppe på det sosioøkonomiske når man snakker type 40-50 år og litt oppover. 

Anonymkode: aa320...67d

Skrevet
Trolltunge skrev (På 16.10.2025 den 13.51):

Det er ikke mer edelt av menn å søke yngre og penere kvinner enn de selv er enn det er av kvinner å søke menn med på samme til høyere sosialøkonomisk status. Det at kvinner søker menn med samme sosiale tilhørighet som dem selv er betydelig mer logisk og nyttig enn å søke oppover i utseende. 

Store deler av den kvinnelige befolkningen skyr Tinder. Statistikken fra Tinder er derfor uvesentlig og ugyldig. Det er 80% menn på Tinder. I rl er fordeling av kjønn bedre. SELVFØLGELIG er det mange menn som da ikke får oppmerksomhet på Tinder. Det er ikke tilstrekkelig kvinner til alle, om kvinner aldri så mye fordelte seg rettferdig. 

Begge kjønns "letemønster" er helt logiske ut fra betingelsene som rådet da vi utviklet oss. Menn har alltid sett etter fertile damer som kan gi dem barn og damer har alltid sett etter menn om kan trygge dem selv og barna. Dette er ikke uttalte kriterier, men instinktive. Det var en fullstendig logisk tankegang da vi bodde i huler. Snaut 100 års sivilisasjon endrer ikke på det.

Det er faktisk sånn at damer vurderer i snitt "statusmenn" som mer attraktive enn menn med mer vanlig status. Jeg så en undersøkelse på det en gang. To store grupper damer skulle vurdere attraktiviteten til en gruppe menn. Den ene gruppen ble fortalt at mennene hadde statusjobber med god lønn. Den andre gruppen fikk greie på at mennene hadde helt vanlige jobber som folk flest har. Så skulle de vurdere hvor attraktive mennene var. Resultatet er som du kan tenke deg; den gruppen som ble presentert statusmenn vurderte disse som mer tiltrekkende enn gruppen som så "vanlige" menn. Her er det fort gjort å kritisere damer som overfladiske, men det er helt feil. Det er fullstendig logisk at det er slik.

Ja, det er en god del flere menn enn kvinner på tinder. Har sett tall som sier at det er 75% menn. Det gjør imidlertid ikke statistikken ugyldig, tvert i mot. Når det er så mange menn tilgjengelig, men bare snaut 5% blir akseptert så er virkelig nåløyet trangt. Konklusjonen er at menn må komme seg av tinder og andre sjekkeapp'er. Virkeligheten vil føles mye mer rettferdig enn livet på datingapp'er gir inntrykk av.

Anonymkode: 742f3...0a5

• Liker 1
Skrevet
Trolltunge skrev (37 minutter siden):

Du er nå vittig. Kvinner blir ikke mer aldersliberale med alderen, men jevnt over mindre aldersliberale. 

62 år gammel er du for gammel for meg og mine venninner på 50 år. 

Min mor på 63 vurderer ingen over 60… 

Anonymkode: 3e729...896

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Min mor på 63 vurderer ingen over 60… 

Anonymkode: 3e729...896

Akkurat. Om menn ønsker seg kvinne bør de faktisk realitetsorientere seg i forhold til hva som er akseptabelt for kvinner. 

Både kvinner og menn kan selvfølgelig dra til utlandet og finne seg yngre partnere, om de aksepterer at det er en byttehandel angående alder mot økonomisk sikkerhet og bedre muligheter i livet, mens det er ingen realisme i at kvinner ønsker mye eldre partnere utover de årene hvor menn kan fremstå som så ungdommelige og spreke at realismen i aldersforskjell kan avvises/fortrenges, en stund.

Ikke engang unge kvinner foretrekker stor aldersforskjell jevnt over, men kan likevel falle for en flott og sprek mann i 40- årene, fordi han ennå fremstår som sexy, sprek og ungdommelig, og så fortrenges realismen litt av det. Bruddstatestikken viser imidlertid tydelig at den realismen pleier å slå inn etterhvert, og det er ikke kvinner som taper på det, men mennene som blir singel når de kommer i alderen der alderen merkes, mens kvinner som falt for slikt fremdeles er unge nok til å etablere seg på nytt. 

Jeg har ingen problemer med å forstå at menn finner yngre kvinner mer sexy. De er jo oftest det. (Som menn også er mest sexy innen en viss alder.) Å tenke med pikken er likevel ikke bare lurt. Det er heller relativt dumt om man ikke ønsker å bli gammel alene. 

Både menn og kvinner som ender opp i varige og gode forhold gjør dette på bakgrunn av kompabilitet utover det seksuelle (som dessuten er kun til fordel mannen, når kvinnen er betydelig yngre). Om å tenne mest mulig på er hele kriteriet for valg av partner vil dette uunngåelig forvitre. Slikt er ikke tilstrekkelig i lengden. Ekte kjærlighet og å virkelig passe sammen mentalt, samt personlighetsmessige faktorer for god match, må være på plass for å få varig godt forhold. Hvilken alder og livsfase man er i er viktig for. 

Både menn og kvinner kan nok lett synes yngre er mest sexy, men å kunne leve sammen og ha det godt sammen er mye mer enn sex. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 2
Skrevet
Trolltunge skrev (På 16.10.2025 den 5.31):

Du får bare lese litt rundt her på kg. At kvinner har urimelige krav er hyppig nevnt. 

...og hver av de har sin egen beskrivelse i detaljer som forandrer sakens kjerne og hvor urimelig/rimelig den er. Jeg kan gjerne lese og av og til kommentere på dem. Men å henvise meg dit er ikke et produktivt samtale, når det er din mening jeg etterlyser. Nok om det.

Sitat

Kvinner har generelt ikke urimelige krav. Veldig mange kvinner burde absolutt heve sine krav, ikke senke dem. Altfor mange kvinner holder fast ved dårlige partnere, fordi de elsker dem. (Vi er dessverre suckers for love vi kvinner.)

Enig, og jeg har sagt det fra starten; ha den høyeste standarden for menn som (dere) kvinner kan ha. At halv-dugelige menn klager er irrelevant. Men siden vi lever i et samspill med hverandre, så ligger det også en egen ansvar i å kunne være i en posisjon til å ha krav. Posisjonen er naturligvis avhengig av faktorer, og faktorer er ulike for kjønnene. Det er da rart at du er raskt ute med å avfeie biologi som en faktor.

Sitat

Ta heller en kjærlighetssorg enn en livssorg er mitt råd til kvinner. Hvilken mann man får barn med og velger å leve med er de viktigste valgene man gjør i livet, så er ikke mannen en bra partner/far bør man gå. Det er både neste generasjon og samfunnet best tjent med, og kvinner så definitivt. 

Enig, gode menn er noe alle tjener på, uavhengig av hvem man er. Det burde være en ukontroversiell mening i at jo flere unge gutter som vokser opp til å bli gode menn er noe å ettertrakte for et samfunn. Dette segwayer til ditt neste utsagn:

Sitat

Men jeg tror ikke at normalt oppegående menn mener at dette er urimelig av kvinner å ønske gode partnere og fedre nei. De blåste menn gjør bare så mye ut av seg, mens menn med bedre gangsyn holder seg såpass tause i diskusjoner om slikt at det er ordene til de uten bakkekontakt som florerer på nettet. 

Fleste ender opp med å bare bli "normal" med sine sosiale mangler og skavanker. Man blir ikke over-gjennomsnittlig av å bli overlatt av tilfeldighetene i livet. Ofte er det hete diskusjoner om hvordan man tilrettelegger for unge gutter for at de skal få de beste vilkårene til å bli en god mann - det er dog mer interessant å se hvor mange som stiller seg i opposisjon til det, gjerne her på KG. Så om opposisjon, som ofte er kvinner, utvanner og forvrenger unge menn sine forutsetninger - som da påvirker hvordan de blir som en voksen mann, er ikke det da grunnlag til å stille spørsmål om hva de kjemper faktisk gir de resultatene de egentlig vil ha?

Nok en segway til din neste påstand:

Sitat

Kvinner vet ikke selv hva vi vil ha.

Kvinner er aldri fornøyd uansett. 

Kvinner sloss om topp 1-5% av mennene. 

Kvinner tar ikke ansvar for dynamikken i forhold. 

Dette er bare et utvalg av påstander jeg har lest bare i dag. Dette er en helt vanlig dag i såmåte. 

Om disse påstandene er falske påstander, så er jo dette kjempegode nyheter!
Realiteten og sannheten er da at:

• Kvinner vet og får det de vil ha, og ikke klager på resultatet av sine kampsaker.
  • Kvinner er fornøyde uansett
  • Kvinner faller like gjerne pladask for menn som er under gjennomsnittet, de blåste og de uten bakkekontakt.
  • Kvinner tar ansvar for dynamikken, som involverer å gjøre det rettferdig og blidgjøre alle de involverte i forholdet.

Vet ikke hvilken del av KG du er på, men jeg ser omtrent aldri slike tråder her - bortsett fra sistnevnte. Der gjør kvinner et ofte hederlig skippertak.

Sitat

Hadde ok menn generelt brukt bare halvparten av energien de ofte bruker på å kommentere og argumentere mot oss kvinner når vi kommer med et sleivspark mot den type menn dere menn absolutt ikke bør ønske at får representerer menn på nettet, men argumentert mot slikt tull som den typen menn kommer med istedenfor, da hadde menn kommet mye bedre ut av det. 

Du undervurderer hvor mye energi som går i en ung mann sin hjerne til å finne ut hvordan han skal bli attraktiv. Som sagt, en god mann må bygges. Tilfeldige omstendigheter og flaks er sjeldent tilstrekkelig. Bygging er både fysisk, utdanning, økonomisk, mentalt og spirituelt og verdimessig orientere seg med omverden. Riktig nok så lekker det ut på nettet, som på KG og til dine øyner. Er noe av det usmakelig og av den type menn? Ja, men den type menn har også en del gjenstående erfaringer i livet til å bli bedre.

Problemet kan ligge i sin oppfatning at det er den samme mannen som sa noe kvinnefiendtlig i 2006 er den samme mannen som sa noe kvinnefiendtlig i 2026.  Dette er veldig lett å tråkke i når mediumet er nettet, bak ansiktsløse og navnløse brukere. Realiteten er at det er to ulike menn, den ene en umoden 19 åring, og den andre er nå på 40 år, langt mer moden, og opptatt av andre ting.

Argumentet ditt om at menn skal ta bruke energien sin til å argumentere med andre menn, faller litt på feil grunnlag - om to menn deler en erfaring om at kvinner er X, hva skal i så fall argumentet være da?

Sitat

Du valgte å kommentere og argumentere mot meg. Jeg forsvarer menn angående at menn generelt IKKE er slik for mange menn presenterer menn på nettet, og som får stå i overvekt, fordi det er de onde/dumme tunger som taler mest og høyest, mens kloke menn tier/blir usynlige. 

Jeg ville bare forstå hva du mente, fordi jeg ikke kunne gjenkjenne samfunnsbildet du tok til ordet for. Å etterlyse klarhet, kan knapt kalles for å argumentere. Det er en lav terskel i så fall.

Sitat

Eventuelt argumenterer heller mot kvinner som forsvarer menn enn mot den typen menn som vi kvinner reagerer negativt på. Ja menn flest også egentlig, bare at menn ikke gidder å argumentere mot slike menn tydeligvis. Så blir det opp til oss kvinner å forsvare menn da, mot menn som ikke respekterer kvinner. Det fungerer ikke bra. Det fungerer så dårlig at det at hatefulle menn får dominere presentasjonen av menn på nettet har begynt å påvirke forholdet mellom unge kvinner og menn negativt. 

Dette høres jo ikke bra ut.

Men jeg kan også snu på det: Står kvinner generelt opp mot andre kvinners negative meninger om menn? 🤷‍♂️ Med din fartstid her på KG, hva er din mest nøytrale observasjon på det?

Om svaret er at kvinner lar kvinners dårlige meninger ofte florere ukritisk, så er det ikke et spesifikt-kjønn problem, men mer et menneskelig problem.

Sitat

For du vet nok sikkert at alt som skal til for at ondskapen seirer er at gode menn sier ingenting. (Eventuelt argumenterer mot feil front.) 

Helt riktig, og jeg synes det ordtaket treffer mer enn hva den bommer. En tankevekker er jo at man alltid vil se seg selv på som en god mann, eller en kvinne - helt uviten at de kan være en deltager av ondskapen.

Veien til helvete er bygget på gode intensjoner, ikke sant?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det å sammenligne for å finne ut om menn eller kvinner er mest ute av touch med virkeligheten?

Eller er det å finne ut om advokaten Jørgen (50) som jobber deltid som CrossFit-instruktør er mer attraktiv som partner enn Eskild (20) på 172 kg som er uføretrygdet grunnet sosial angst?

Ja, men advokatfullmektig Lasse (25) som driver med friidrett på landslagsnivå er mye mer attraktiv enn NAV-eren Andreas (48) som dusjer to ganger i uka og har vært hos frisør for 4 år siden. 

Anonymkode: 84c43...28f

• Nyttig 1
Skrevet

Bare la de fråtse i unge damer om de vil det. 

Anonymkode: ce1b4...db1

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
umAxa skrev (20 timer siden):

...og hver av de har sin egen beskrivelse i detaljer som forandrer sakens kjerne og hvor urimelig/rimelig den er. Jeg kan gjerne lese og av og til kommentere på dem. Men å henvise meg dit er ikke et produktivt samtale, når det er din mening jeg etterlyser. Nok om det.

Enig, og jeg har sagt det fra starten; ha den høyeste standarden for menn som (dere) kvinner kan ha. At halv-dugelige menn klager er irrelevant. Men siden vi lever i et samspill med hverandre, så ligger det også en egen ansvar i å kunne være i en posisjon til å ha krav. Posisjonen er naturligvis avhengig av faktorer, og faktorer er ulike for kjønnene. Det er da rart at du er raskt ute med å avfeie biologi som en faktor.

Enig, gode menn er noe alle tjener på, uavhengig av hvem man er. Det burde være en ukontroversiell mening i at jo flere unge gutter som vokser opp til å bli gode menn er noe å ettertrakte for et samfunn. Dette segwayer til ditt neste utsagn:

Fleste ender opp med å bare bli "normal" med sine sosiale mangler og skavanker. Man blir ikke over-gjennomsnittlig av å bli overlatt av tilfeldighetene i livet. Ofte er det hete diskusjoner om hvordan man tilrettelegger for unge gutter for at de skal få de beste vilkårene til å bli en god mann - det er dog mer interessant å se hvor mange som stiller seg i opposisjon til det, gjerne her på KG. Så om opposisjon, som ofte er kvinner, utvanner og forvrenger unge menn sine forutsetninger - som da påvirker hvordan de blir som en voksen mann, er ikke det da grunnlag til å stille spørsmål om hva de kjemper faktisk gir de resultatene de egentlig vil ha?

Nok en segway til din neste påstand:

Om disse påstandene er falske påstander, så er jo dette kjempegode nyheter!
Realiteten og sannheten er da at:

• Kvinner vet og får det de vil ha, og ikke klager på resultatet av sine kampsaker.
  • Kvinner er fornøyde uansett
  • Kvinner faller like gjerne pladask for menn som er under gjennomsnittet, de blåste og de uten bakkekontakt.
  • Kvinner tar ansvar for dynamikken, som involverer å gjøre det rettferdig og blidgjøre alle de involverte i forholdet.

Vet ikke hvilken del av KG du er på, men jeg ser omtrent aldri slike tråder her - bortsett fra sistnevnte. Der gjør kvinner et ofte hederlig skippertak.

Du undervurderer hvor mye energi som går i en ung mann sin hjerne til å finne ut hvordan han skal bli attraktiv. Som sagt, en god mann må bygges. Tilfeldige omstendigheter og flaks er sjeldent tilstrekkelig. Bygging er både fysisk, utdanning, økonomisk, mentalt og spirituelt og verdimessig orientere seg med omverden. Riktig nok så lekker det ut på nettet, som på KG og til dine øyner. Er noe av det usmakelig og av den type menn? Ja, men den type menn har også en del gjenstående erfaringer i livet til å bli bedre.

Problemet kan ligge i sin oppfatning at det er den samme mannen som sa noe kvinnefiendtlig i 2006 er den samme mannen som sa noe kvinnefiendtlig i 2026.  Dette er veldig lett å tråkke i når mediumet er nettet, bak ansiktsløse og navnløse brukere. Realiteten er at det er to ulike menn, den ene en umoden 19 åring, og den andre er nå på 40 år, langt mer moden, og opptatt av andre ting.

Argumentet ditt om at menn skal ta bruke energien sin til å argumentere med andre menn, faller litt på feil grunnlag - om to menn deler en erfaring om at kvinner er X, hva skal i så fall argumentet være da?

Jeg ville bare forstå hva du mente, fordi jeg ikke kunne gjenkjenne samfunnsbildet du tok til ordet for. Å etterlyse klarhet, kan knapt kalles for å argumentere. Det er en lav terskel i så fall.

Dette høres jo ikke bra ut.

Men jeg kan også snu på det: Står kvinner generelt opp mot andre kvinners negative meninger om menn? 🤷‍♂️ Med din fartstid her på KG, hva er din mest nøytrale observasjon på det?

Om svaret er at kvinner lar kvinners dårlige meninger ofte florere ukritisk, så er det ikke et spesifikt-kjønn problem, men mer et menneskelig problem.

Helt riktig, og jeg synes det ordtaket treffer mer enn hva den bommer. En tankevekker er jo at man alltid vil se seg selv på som en god mann, eller en kvinne - helt uviten at de kan være en deltager av ondskapen.

Veien til helvete er bygget på gode intensjoner, ikke sant?

Høres ikke ut som vi er fryktelig uenig, men har noen småting å anmerke:

Min mening er at generelt prøver både menn og kvinner å være gode mennesker, som evner å fungere sammen med en partner. Veldig mange klarer dette, og befinner seg i liten grad i noe klagekor om det motsatte kjønn, for de har ingenting der å gjøre. De skjønner faktisk at relasjonen til det motsatte kjønn står på dem også, som i et gjensidig ansvar for å ivareta relasjonen. (Dette medfører ikke at forhold bestandig er plankekjøring, for vi er uansett mennesker, og mennesker feiler.)

Klagekor av begge kjønn består veldig ofte av kvinner og menn som ikke evner å etablere og/eller ivareta gode relasjoner. Istedenfor å da gå i seg selv blir det enklere å peke på det andre kjønnet. Hvilket ofte er med påstander som ikke er særlig realistiske, siden store deler av befolkningen faktisk ikke har problemer med de tingene de i sin iver etter å skylde på det motsatte kjønn presenterer som absolutte sannheter. 

Ja jeg tror at oppdragelse av våre unge er svært vesentlig. Ikke bare oppdragelsen av unge menn heller. Det hjelper ikke å sørge for at kun gutta får gode sko å gå gjennom livet i.  Jeg innser at min generasjon foreldre har feilet en del. (I god mening, og uten synske evner i forhold til hvordan verden skulle endre seg mye de siste tiårene, på grunn av sosiale medier og internett og tilhørende endringer generelt. Det var et liv vi ikke forberedte de unge på, fordi det var en ukjent og uventet verden for oss.) Pedagogikk vi gjerne fulgte har til dels slått veldig feil. (Anbefaler å se/lese Den edle kunsten å gi faen, som tar opp akkurat hvordan den pedagogiske trenden slo feil.) De unge er i stor grad et produkt av hva vi lærte dem. Og ikke. 

Motsatsen til å anse at kvinner ikke vet hva de vil ha, aldri er fornøyde og så videre er ikke at kvinner ALLTID vet hva de vil ha, ALLTID er fornøyde, og så videre. Sannheten pleier å ligge et sted mellom ytterpunktene. Dessuten må også kvinner modnes, erfare og lære. Det er ikke bare gutta som har rett til å være unge, umodne i sine tanker og realisme, og ha behov for å erfare, lære og utvikle seg. Å være ung er å være ung, for begge kjønn. Det er direkte urettferdig dersom kvinner skal bli veid ut fra usikkerhet og dumme avgjørelser som unge, mens gutta får lov til å feile før de lærer bedre. 

Anmerkninger gjelder ikke at menn ikke har rett til å dele sine felles erfaringer, men at menn som har gode relasjoner til kvinner, og gjerne er i velfungerende forhold, er temmelig usynlige på nettet. Ja vi kvinner slår både ned på kvinner som vi anser som urimelige, og menn vi anser som dette, men vi har ikke mye følge i balanserte menn med god forståelse for hva som er vesentlig i dette. Jeg har (via pm) fått en del tilbakemeldinger fra menn angående hvorfor menn som er uenige med de ytterliggående menn med stor kvinneforakt tier, også angående å forsvare menn angående påstander som fremstiller menn som primitive idioter (noe menn burde reagere på, men overlater til kvinner å reagere på), og har opparbeidet en viss forståelse for hvor meningsløst det virker for menn å gidde å stå opp mot slikt, men vi kvinner gjør det faktisk. Vi forsvarer i stor grad menn og at mange menn har gode evner til å være partnere det er verdt å ha i livet, eller å omgås og stole på, selv om vi får mye hån og dritt for å gjøre det. Og ja, vi kvinner bruker også ganske mye innsats på å rettlede kvinner som har falt ned i generell forakt for menn. 

Det ironiske når vi kvinner bruker tid og innsats på slikt er at tidvis får vi da pepper fra også egentlig gode og fornuftige menn, fordi de forsvarer menn generelt ut fra å altfor kjapt tolke oss som generaliserende angående alle menn, selv om konteksten burde si tydelig at det er en viss type menn vi omtaler, til forsvar for mer fornuftige menn. Hvilket gjør det å være kvinne i slike debatter veldig slitsomt. Vi får jo motargumenter fra menn vi i bunn og grunn er enige med. Vi får det, mens innlegg fra menn som beskriver menn som primitive tullinger gjerne får stå ubemerket. 

Min mening er også at menn flest virkelig prøver å være, og er, gode mennesker, som gir innsats for sine nære og kjære. Kanskje feiler de innimellom, som vi kvinner også gjør det, men det er menneskelig. Det betyr ikke at de, eller vi kvinner, generelt er dårlige mennesker. 

Jeg argumenterer aldri mot menn generelt. Jeg har ingen grunn til det. Menn generelt er og ønsker å være gode mennesker. Menn generelt forakter og hater ikke kvinner. Kvinner generelt forakter og hater ikke menn. Ok, vi feiler, begge kjønn, men det er ikke utfordringen i "kjønnskrigene". 

Så er det jo også et fakta at de fleste mennesker passer ikke sammen, og enhver erfaringer både kvinner og menn har med relasjoner som gikk galt vil selvfølgelig være at noe ikke fungerte. Et forhold er ikke godt og riktig før det faktisk er det, så både kvinner og menn har oftest erfaringer med at ting gikk galt ovenfor det motsatte kjønn. Det er likevel ikke fordi det motsatte kjønn er idioter generelt, men fordi man ikke traff sin gode match i den/de erfaringene, men en/flere som var bomskudd. Bomskudd blir som regel ikke fine perfekte opplevelser med det motsatte kjønn. De gikk galt på grunn av at det ikke var godt grunnlag for varig samliv og vedvarende lykke. Det er i den forbindelsen også naturlig at heterofile menn sitter med negative erfaringer om kvinner, og kvinner med negative erfaringer om menn. Ikke fordi menn eller kvinner er ræva dårlige mennesker generelt, men fordi DEN relasjonen de erfarte negative ting i ikke var bra nok til å vedvare som en positiv relasjon. 

Endret av Trolltunge
Skriveleif
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei, jeg tror ikke at noen 'ute av touch' med virkeligheten sånn generelt, men det er snakk om enkeltgrupper som er det.

Å sette de to opp mot hverandre blir litt usannsynlig siden en kvinne da mest sannsynlig heller ville gått for en annen mer jevnaldrende mann enn å gå for en veldig mye eldre mann. 

Poenget mitt er at det er slik at unge kvinner generelt sett ikke er interessert i 20-30 år eldre menn, og det hjelper lite om den mye eldre mannen har ditt og datt eller at han på papiret er mer attraktiv enn noen menn i 20-årene. 

Overskriften i denne tråden er bokstavelig talt:

Og over 12 sider driver kvinner og protesterer på svaret menn selv gir: Fordi yngre kvinner har mer av det menn faktisk tenner på ved en kvinne!

Da er det vel ikke akkurat vanskelig å si hvem som er mest ute av touch med virkeligheten? 😂

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ikke godt å vite..

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og over 12 sider driver kvinner og protesterer på svaret menn selv gir: Fordi yngre kvinner har mer av det menn faktisk tenner på ved en kvinne!

Da er det vel ikke akkurat vanskelig å si hvem som er mest ute av touch med virkeligheten? 😂

Har det slått deg et sekund at det ikke er det vi kvinner anmerker eller argumenterer mot? Ref. realitetsorientering. 😉

Endret av Trolltunge
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, men advokatfullmektig Lasse (25) som driver med friidrett på landslagsnivå er mye mer attraktiv enn NAV-eren Andreas (48) som dusjer to ganger i uka og har vært hos frisør for 4 år siden. 

Hei hei hei!

Det er ikke love å si man har preferanser for noen mer enn andre!

//ironi

Anonymkode: 0f861...a75

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det kan menn gjerne synes, men det forandrer ikke det faktum at unge kvinner stort sett ikke er interessert i veldig mye eldre menn. Det er det man prøver å få frem, så kan menn argumentere side opp og side ned om hvorfor mye eldre er så attraktive , men de fleste unge kvinner er ikke sammen med mye eldre menn. Hvorfor det liksom skal være noe å være uenig i forstår jeg ikke. 

At menn synes de unge kvinnene er attraktive er ikke det jeg er uenig i, men heller denne fantasien om at så mange unge kvinner er interessert i menn som kunne vært deres far eller bestefar. 

• Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det kan menn gjerne synes, men det forandrer ikke det faktum at unge kvinner stort sett ikke er interessert i veldig mye eldre menn. Det er det man prøver å få frem, så kan menn argumentere side opp og side ned om hvorfor mye eldre er så attraktive , men de fleste unge kvinner er ikke sammen med mye eldre menn. Hvorfor det liksom skal være noe å være uenig i forstår jeg ikke. 

At menn synes de unge kvinnene er attraktive er ikke det jeg er uenig i, men heller denne fantasien om at så mange unge kvinner er interessert i menn som kunne vært deres far eller bestefar. 

Det er vel her utfordringen ligger for han som liker å bedåre eller erobre kvinner. 

Er det for lett så kjeder han seg, og er det for vanskelig så gir han opp. Mange menn som finner dette stimulerende tror jeg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Men hva er da poenget for noen kvinner å bli sammen med en mann? 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er vel her utfordringen ligger for han som liker å bedåre eller erobre kvinner. 

Er det for lett så kjeder han seg, og er det for vanskelig så gir han opp. Mange menn som finner dette stimulerende tror jeg. 

Helt greit det. Bare de ikke kaller kvinner slemme og urimelige når de ikke får det de vil ha.

Kvinner her forteller ikke menn at de ikke har lov til å ønske seg nøyaktig hva de vil, vi svarer med hva vi kvinner ønsker oss, og at det gjerne ikke er helt i tråd med hva menn som ønsker seg betydelig yngre kvinner ønsker seg. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Begge kjønns "letemønster" er helt logiske ut fra betingelsene som rådet da vi utviklet oss. Menn har alltid sett etter fertile damer som kan gi dem barn og damer har alltid sett etter menn om kan trygge dem selv og barna. Dette er ikke uttalte kriterier, men instinktive. Det var en fullstendig logisk tankegang da vi bodde i huler. Snaut 100 års sivilisasjon endrer ikke på det.

Det er faktisk sånn at damer vurderer i snitt "statusmenn" som mer attraktive enn menn med mer vanlig status. Jeg så en undersøkelse på det en gang. To store grupper damer skulle vurdere attraktiviteten til en gruppe menn. Den ene gruppen ble fortalt at mennene hadde statusjobber med god lønn. Den andre gruppen fikk greie på at mennene hadde helt vanlige jobber som folk flest har. Så skulle de vurdere hvor attraktive mennene var. Resultatet er som du kan tenke deg; den gruppen som ble presentert statusmenn vurderte disse som mer tiltrekkende enn gruppen som så "vanlige" menn. Her er det fort gjort å kritisere damer som overfladiske, men det er helt feil. Det er fullstendig logisk at det er slik.

Ja, det er en god del flere menn enn kvinner på tinder. Har sett tall som sier at det er 75% menn. Det gjør imidlertid ikke statistikken ugyldig, tvert i mot. Når det er så mange menn tilgjengelig, men bare snaut 5% blir akseptert så er virkelig nåløyet trangt. Konklusjonen er at menn må komme seg av tinder og andre sjekkeapp'er. Virkeligheten vil føles mye mer rettferdig enn livet på datingapp'er gir inntrykk av.

Anonymkode: 742f3...0a5

Biologisk sett er det mer hold i at det er tilrettelagt at menn og kvinner skal holde sammen med den de har sex med og lager barn med enn at menn skal løpe rundt og knulle stadig yngre kvinner i forhold til egen alder. 

Vi hadde vel neppe utviklet evnen til å knytte oss personlig gjennom kjærlighet som ikke er logisk angående hva vi maks kan tenne på, dersom maks vi kan tenne på var det mest vesentlige. 

Evolusjonen har til og med sørget for at menn skal bli bedagelig trøtte, så de skal bli ved kvinnen de har hatt sex med. Menneskebarn er skapt så hjelpeløse at de trenger både mor og far og helst også et velfungerende samfunn i småbarnsalder, og vi er skapt med generell god evne til å knytte oss til både våre barn og partner, fordi vår utvikling og eksistens er best tjent med at barns foreldre er tilstedeværende under oppvekst begge to. 

Så overkompliserer og feiler vi riktig nok en del, men menneskeheten er ikke mest tjent med at menn løper etter stadig yngre kvinner i forhold til egen alder. Det er fullstendig unyttig. At menn kjappere får pikken stiv av ung kvinne har ikke noe formål utover at eldre menn kan, for en stund, føle seg mer virile. Det har da en egennytte for mannen, men ikke for noen eller noe annet enn hans tenning. Menneskeheten har ikke noe behov for at menn søker seg visuell viagra. Dette står mer til hinder for at barn og unge, som er vår viktigste ressurs, ikke får den oppfølging og stabilitet de trenger. 

Endret av Trolltunge
  • Nyttig 4
Skrevet
Trolltunge skrev (2 timer siden):

Har det slått deg et sekund at det ikke er det vi kvinner anmerker eller argumenterer mot? Ref. realitetsorientering. 😉

Har lest alle 12 sidene. Du er klar over at de er synlige for oss andre også? 😏

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...