AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 07:33 #201 Skrevet tirsdag kl. 07:33 AnonymBruker skrev (På 17.10.2025 den 20.35): Du går for piker rundt 30 eller? Anonymkode: 1db53...534 Formelen for menn er "7 år pluss halvparten av din egen alder". Så for en 62-åring begynner vi å nærme oss 40. Anonymkode: 708c2...04a
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 07:35 #202 Skrevet tirsdag kl. 07:35 AnonymBruker skrev (På 15.10.2025 den 18.17): Fordi yngre kvinner er mer fruktbare Anonymkode: e6def...040 Yngre menn er mer fruktbare enn eldre menn. Yngre menn får også sunnere barn enn eldre menn. Eldre fedre fører til flere misdannelser hos barna, aborter og svangerskapskomplikasjoner. Best for yngre kvinner å få barn med unge menn. Best for kvinnene, og ikke minst best for barna og samfunnet ❤️ Anonymkode: 4318e...297 6 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 07:38 #203 Skrevet tirsdag kl. 07:38 AnonymBruker skrev (På 17.10.2025 den 15.51): Jeg elsker at damer liker dette med det økonomiske. Det betyr at jeg kan få meg noe helt til jeg havner på gamlehjem. Anonymkode: 96e8b...ed6 Men ingen kommer noensinne til å elske deg. Du har ingenting ved deg av ekte verdi. Man kan ikke kjøpe kjærlighet. Anonymkode: 4318e...297 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 07:38 #204 Skrevet tirsdag kl. 07:38 AnonymBruker skrev (På 17.10.2025 den 21.24): Nei det er de ikke. Hilsen Kari Nordmann Anonymkode: ce1b4...db1 De fleste norske kvinner har ved 50 års alder kollapset så totalt utseendemessig at et intellektuelt forfall av samme omfang ville motsvare alvorlig hjerneskade eller psykisk utviklingshemming. Anonymkode: 708c2...04a 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 07:43 #205 Skrevet tirsdag kl. 07:43 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): De fleste norske kvinner har ved 50 års alder kollapset så totalt utseendemessig at et intellektuelt forfall av samme omfang ville motsvare alvorlig hjerneskade eller psykisk utviklingshemming. Anonymkode: 708c2...04a Ikke akkurat. Mange kvinner følger legenes råd, spiser rent og trener regelmessig da de går inn i overgangsalderen. Jeg kjenner flere spreke, trente og sunne 50-åringer enn 20-åringer. Masse overvektig ungdom nå, og det går gjerne i pizza, hamburger og pølser. Anonymkode: 84c43...28f 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 07:44 #206 Skrevet tirsdag kl. 07:44 AnonymBruker skrev (På 16.10.2025 den 14.00): Biologi Menn vil ha yngre damer for det øker mulighetene for å formere seg videre Ligger dypt i genene Anonymkode: 1db53...534 Hvorfor skal en middelaldrende gubbe "formere seg videre"? Anonymkode: 0cd14...5bf 4 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 07:53 #207 Skrevet tirsdag kl. 07:53 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): De fleste norske kvinner har ved 50 års alder kollapset så totalt utseendemessig at et intellektuelt forfall av samme omfang ville motsvare alvorlig hjerneskade eller psykisk utviklingshemming. Anonymkode: 708c2...04a Det er da ikke bare norske kvinner som blir gamle når de runder 50, men hele verdens befolkning. Alle forfaller når de blir eldre, noen er bare mer heldige med genetikken enn andre. Noen er også fullstendig delulu når det kommer til vurdering av sin egen fortreffelighet, særlig gjelder det menn på 50+ Anonymkode: 9f99d...585 1 4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 07:57 #208 Skrevet tirsdag kl. 07:57 AnonymBruker skrev (På 16.10.2025 den 19.00): Disse utslitte damene i 40-årene har som regel blitt tygget hardt og spyttet ut av late mannfolk som disse damene omsider har klart å skille seg fra. En god venninne av meg kastet omsider mannen på dør i fjor, og hun har langt mindre husarbeid og har fått gjort langt mer oppussing (til og med fått ombygd kjelleren, noe han brukte ti år på å "planlegge" uten å komme noen vei), etter at han forsvant og hun ble alene. Hun har også mye mer tid til barna, da hun ikke må føye seg etter en lat surgubbe lenger. Det samme med en annen venninne av meg som kom seg ut av samboerskapet for 2 år siden. Helt ødelagt etter å ha blitt tatt for gitt og behandlet som vaskehjelp, kokk og familiekoordinator i 15 år. Anonymkode: 19a85...acc Høres ut som deres problem. Anonymkode: b2333...82c 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:50 #209 Skrevet tirsdag kl. 08:50 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke akkurat. Mange kvinner følger legenes råd, spiser rent og trener regelmessig da de går inn i overgangsalderen. Jeg kjenner flere spreke, trente og sunne 50-åringer enn 20-åringer. Masse overvektig ungdom nå, og det går gjerne i pizza, hamburger og pølser. Anonymkode: 84c43...28f Les nøye nå: Sett et bilde av den gjennomsnittlige norske kvinne på 20 ved siden av et bilde av den gjennomsnittlige norske kvinne på 50. Er du med så langt? Og du forstår hva gjennomsnittlig betyr? Da vil du oppdage at de er veldig, veldig, veldig forskjellige. Og spesielt på nettopp de trekkene som gjør menn interesserte. Regner som en selvfølge at du falt av omtrent der, eller at du "vet bedre" enn menn hva menn vil ha, eller noe sånt. Men nå har du i hvert fall fått forklaring. Anonymkode: 708c2...04a 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:57 #210 Skrevet tirsdag kl. 08:57 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er da ikke bare norske kvinner som blir gamle når de runder 50, men hele verdens befolkning. Alle forfaller når de blir eldre, noen er bare mer heldige med genetikken enn andre. Noen er også fullstendig delulu når det kommer til vurdering av sin egen fortreffelighet, særlig gjelder det menn på 50+ Anonymkode: 9f99d...585 Vel, hvis du er ny her på Kvinneguiden kan du jo snoke litt rundt og se hvem det er som i en alder av 50+ tror de kan konkurrere med den gjennomsnittlige 20-åring. Begynn med denne tråden… 😂 Hint: D’ække kara. Anonymkode: 708c2...04a
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:04 #211 Skrevet tirsdag kl. 09:04 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vel, hvis du er ny her på Kvinneguiden kan du jo snoke litt rundt og se hvem det er som i en alder av 50+ tror de kan konkurrere med den gjennomsnittlige 20-åring. Begynn med denne tråden… 😂 Hint: D’ække kara. Anonymkode: 708c2...04a Er det ikke sånn at noen menn faktisk tror det? Når de helt seriøst tror at de i en alder av 40-50+ kan konkurrere mot yngre menn i 20-årene når det gjelder å få en veldig ung partner. Jeg blir litt overrasket over å lese slike tråder, der det fremstilles som om at menn på 40-50+ kan få 20-åringer og det virker som noen menn tror at det er veldig vanlig. Anonymkode: 1b4f5...68d 1 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:14 #212 Skrevet tirsdag kl. 09:14 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er det ikke sånn at noen menn faktisk tror det? Når de helt seriøst tror at de i en alder av 40-50+ kan konkurrere mot yngre menn i 20-årene når det gjelder å få en veldig ung partner. Jeg blir litt overrasket over å lese slike tråder, der det fremstilles som om at menn på 40-50+ kan få 20-åringer og det virker som noen menn tror at det er veldig vanlig. Anonymkode: 1b4f5...68d Vis meg et en mann på 50 som tror at han er fysiologisk på nivå med en 20-åring… Klart, innenfor enkelte idrettsprestasjoner er det selvsagt mulig. Finnes karer på 50 med helt sinnsyk kondis eller styrke. Men som tror han er "like fresh" som en 20-åring? Nope. Greia er at kvinner vektlegger sosioøkonomisk status langt mer enn menn gjør. Og på dette området bør 50-åringen feie gulvet med 20-åringen. Anonymkode: 708c2...04a
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:23 #213 Skrevet tirsdag kl. 09:23 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vis meg et en mann på 50 som tror at han er fysiologisk på nivå med en 20-åring… Klart, innenfor enkelte idrettsprestasjoner er det selvsagt mulig. Finnes karer på 50 med helt sinnsyk kondis eller styrke. Men som tror han er "like fresh" som en 20-åring? Nope. Greia er at kvinner vektlegger sosioøkonomisk status langt mer enn menn gjør. Og på dette området bør 50-åringen feie gulvet med 20-åringen. Anonymkode: 708c2...04a Nei, ikke fysiologisk, men de tror helt seriøst at de er mer attraktive enn yngre menn. Det er sterkt overdrevet. Kvinner gjør det ja, men det er allikevel lite sannsynlig at en kvinne på 20 er så veldig interessert i en mann på 50+. At det finnes en eller annen enhjørning der ute betyr ikke at de fleste 20-åringer er interessert i menn på 50+. Om hun går for en eldre mann så er det nok mer snakk om en i 30-årene. Dessuten så er det vel andre ting kvinner ser etter og en aldrende man er generelt sett ikke særlig attraktivt. Utseende betyr noe for kvinner også. Jeg tror heller ikke at de fleste kvinner på 50+ tror at de er mer attraktive enn kvinner i 20-årene. At noen få kanskje tenker sånn betyr ikke at det er en vanlig tankegang å ha. Anonymkode: 1b4f5...68d 3 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:29 #214 Skrevet tirsdag kl. 09:29 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, ikke fysiologisk, men de tror helt seriøst at de er mer attraktive enn yngre menn. Det er sterkt overdrevet. Kvinner gjør det ja, men det er allikevel lite sannsynlig at en kvinne på 20 er så veldig interessert i en mann på 50+. At det finnes en eller annen enhjørning der ute betyr ikke at de fleste 20-åringer er interessert i menn på 50+. Om hun går for en eldre mann så er det nok mer snakk om en i 30-årene. Dessuten så er det vel andre ting kvinner ser etter og en aldrende man er generelt sett ikke særlig attraktivt. Utseende betyr noe for kvinner også. Jeg tror heller ikke at de fleste kvinner på 50+ tror at de er mer attraktive enn kvinner i 20-årene. At noen få kanskje tenker sånn betyr ikke at det er en vanlig tankegang å ha. Anonymkode: 1b4f5...68d Sludder og vås, nå prater du bare piss. Du finner selvfølgelig enkelteksempler på alt mellom himmel og jord, sånn er det i alle diskusjoner. Men nei, du finner ingen generell undring blant norske menn over hvorfor kvinner som bare vil ha litt action, litt "fres", ikke primært sikter seg inn mot gubber på 50. Du prater rett og slett bare tull. Anonymkode: 708c2...04a 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:38 #215 Skrevet tirsdag kl. 09:38 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Les nøye nå: Sett et bilde av den gjennomsnittlige norske kvinne på 20 ved siden av et bilde av den gjennomsnittlige norske kvinne på 50. Er du med så langt? Og du forstår hva gjennomsnittlig betyr? Da vil du oppdage at de er veldig, veldig, veldig forskjellige. Og spesielt på nettopp de trekkene som gjør menn interesserte. Regner som en selvfølge at du falt av omtrent der, eller at du "vet bedre" enn menn hva menn vil ha, eller noe sånt. Men nå har du i hvert fall fått forklaring. Anonymkode: 708c2...04a Den gjennomsnittlige norske kvinnen på 20 er overvektig og usunn. Jeg vet ikke bedre hva menn vil ha. Dere kan gjerne løpe etter 20-åringer for min del, men ikke klag over at dere er ufrivillig single. Voksne menn som løper etter damer på alder med deres potensielle døtre, vil verken få en ung eller en jevnaldrende dame. Unge damer vil ikke ha dvaske, eldre menn med ereksjonsproblemer og nyhetene som favorittprogram på TV, og jevnaldrende damer vil ikke ha menn som løper etter unge damer. En annen ting: hvis alle menn kun vil ha unge damer, bør ingen damer bli sammen med menn. Fordi disse damene blir eldre, og ikke lenger attraktive for sine jevnaldrende menn. Å bli sammen med en mye eldre mann er også dumt, man ender opp som sykepleier og tjener for mannen lenge før man selv går av med pensjon. Anonymkode: 84c43...28f 2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:41 #216 Skrevet tirsdag kl. 09:41 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sludder og vås, nå prater du bare piss. Du finner selvfølgelig enkelteksempler på alt mellom himmel og jord, sånn er det i alle diskusjoner. Men nei, du finner ingen generell undring blant norske menn over hvorfor kvinner som bare vil ha litt action, litt "fres", ikke primært sikter seg inn mot gubber på 50. Du prater rett og slett bare tull. Anonymkode: 708c2...04a Nei, jeg snakker ikke om menn generelt i 50-årene. De fleste har nok beina ganske godt plantet på jorda. Jeg snakker om de som skriver i slike tråder og så har man jo som kvinne opplevd mye eldre menn som faktisk tror at de er attraktive for deg som ung kvinne uansett hvordan de ser ut. Det er ikke tull å si at unge kvinner generelt sett ikke er interessert i 20-30 år eldre menn. Det er fakta at de fleste ikke er det og da hjelper det ikke med sosioøkonomisk status. Da må nok de som tror dette få seg en liten realitetsorientering. Anonymkode: 1b4f5...68d 3 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:46 #217 Skrevet tirsdag kl. 09:46 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Vis meg et en mann på 50 som tror at han er fysiologisk på nivå med en 20-åring… Klart, innenfor enkelte idrettsprestasjoner er det selvsagt mulig. Finnes karer på 50 med helt sinnsyk kondis eller styrke. Men som tror han er "like fresh" som en 20-åring? Nope. Greia er at kvinner vektlegger sosioøkonomisk status langt mer enn menn gjør. Og på dette området bør 50-åringen feie gulvet med 20-åringen. Anonymkode: 708c2...04a Noen få menn slår de yngste gutta i sosioøkonomisk status, mens veldig mange kvinner i 40- og 50-åra gruser menn i alle aldre når det gjelder sosioøkonomisk status. Det å ha egen solid inntekt betyr også å kunne velge menn med hjertet, ikke ut fra økonomiske behov. Deilig det, den friheten. Anonymkode: 4b749...f02 2 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:51 #218 Skrevet tirsdag kl. 09:51 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke akkurat. Mange kvinner følger legenes råd, spiser rent og trener regelmessig da de går inn i overgangsalderen. Jeg kjenner flere spreke, trente og sunne 50-åringer enn 20-åringer. Masse overvektig ungdom nå, og det går gjerne i pizza, hamburger og pølser. Anonymkode: 84c43...28f Ja, livsstil er viktig, men generelt er heller ikke den gjennomsnittlige 50 årige kvinne sprekere enn den gjennomsnittlige 20 åringen vil jeg si. Det er utopi og mene at kvinner generelt i 50 årene er sprekere enn de i 20 årene. Anonymkode: aa320...67d
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:54 #219 Skrevet tirsdag kl. 09:54 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei, jeg snakker ikke om menn generelt i 50-årene. De fleste har nok beina ganske godt plantet på jorda. Jeg snakker om de som skriver i slike tråder og så har man jo som kvinne opplevd mye eldre menn som faktisk tror at de er attraktive for deg som ung kvinne uansett hvordan de ser ut. Det er ikke tull å si at unge kvinner generelt sett ikke er interessert i 20-30 år eldre menn. Det er fakta at de fleste ikke er det og da hjelper det ikke med sosioøkonomisk status. Da må nok de som tror dette få seg en liten realitetsorientering. Anonymkode: 1b4f5...68d Men herregud da, hva er det vi driver med her? Er det å sammenligne for å finne ut om menn eller kvinner er mest ute av touch med virkeligheten? Eller er det å finne ut om advokaten Jørgen (50) som jobber deltid som CrossFit-instruktør er mer attraktiv som partner enn Eskild (20) på 172 kg som er uføretrygdet grunnet sosial angst? Hva er dette for noe vås? 😂 Anonymkode: 708c2...04a
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:55 #220 Skrevet tirsdag kl. 09:55 Trolltunge skrev (På 17.10.2025 den 17.22): Uenig, med meg selv som "bevis". Jeg har vært veldig fleksibel, jeg er ikke det lenger. Ser det samme angående min mann, men det er jo ikke et problem når vi har levd sammen 20+ år, og over år er så inngrodd i hverandres måter å være på og gjøre ting på at det ikke utgjør noe problem at diverse blir mer satt. Det er jo i stor grad slik vi har gjort ting over år som er blitt mer hugget i stein. Dessuten føler jeg bare kjærlighet, omtanke og litt humor i forhold til hans tegn på å ha blitt eldre. Det plager meg absolutt ikke, jeg omfavner det med min kjærlighet for ham. Vi kan småerte hverandre for våre tegn på at vi er blitt eldre, men det er en kjærlig erting. Jeg innser likevel at jeg hadde hatt betydelig dårligere vilkår for å tilpasse meg en ny partner nå enn da jeg var i 20- 30 og 40 årene. Jeg er glad for å være så integrert i en partner og han i meg, allerede. Jeg innser og aksepterer også at han mer enn meg synes det er vanskelig å akseptere at han eldes. Benekter det mer. Såpass at jeg innimellom bekymrer meg litt for at det skal slå ham litt hardt når han ikke lenger kan benekte det. Men bare litt, og bare en sjelden gang. Mannen har jo mange ganger vist meg at han har det i seg å takle livets krumspring. Jeg synes vi enn så lenge eldes fint jeg. Blitt rundere i kantene, mindre innstilt på å lage stor ståhei av egentlig ingenting, mindre villige til å tolerere ting vi ikke setter pris på, men dermed også flinkere til å dyrke og prioritere det vi virkelig setter pris på. Vi lever ikke mindre, bare mer etter egne ønsker. Trekker på skuldrene av ting som tidligere hadde medført opprørthet og kanskje konflikt. Å bli eldre er egentlig fint det, og vi trenger jo ikke å tenke på at vi må klare å være fleksibel nok til å tilpasse oss ny partner, nye mennesker og helt nye situasjoner. Jeg er ikke det minste i tvil om at min mann hadde vært en av dem som hadde gått for betydelig yngre partner dersom han hadde blitt singel/enkemann. Jeg er ikke snillere enn at den tanken får meg til å trekke litt på smilebåndet. Jeg kan fint se for meg at det ikke hadde blitt så vellykket, men det hadde isåfall ikke vært mitt problem. Jeg hadde gjort meg veldig utilgjengelig som klagemur. 😂 Igjen, det er gradsforskjeller men du endrer faktisk ikke din grunnleggende personlighet selv om du blir eldre, med unntak av enkelte sykdommer som kan gjøre at det fremstår slik. Å akseptere at man eldes er ikke helt det samme, men det er det mange som er bekymret for. Anonymkode: aa320...67d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå