AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:19 #181 Skrevet lørdag kl. 16:19 AnonymBruker skrev (På 16.10.2025 den 10.48): Synes egentlig ikke det er så rart at kvinner som nærmer seg overgangsalderen ikke er førstevalget hos menn. Det er jo flere år der kvinner har mye å slite med både fysisk og psykisk. Selv om jeg selv er kvinne så skjønner jeg faktisk menn der. Anonymkode: dc642...5f6 Det morsomme her er jo at det ofte er kvinner som nærmer seg overgangsalder som finner ut at de har det mye bedre alene🙂 Så jeg vet ikke om jeg tror at dette er et stort problem for kvinner. Anonymkode: 0cd14...5bf 1 5
Gratis Skrevet søndag kl. 08:22 #182 Skrevet søndag kl. 08:22 Mardina skrev (20 timer siden): Ikke nødvendigvis. Jeg er sammen med en ufør mann og har aldri hatt det bedre ❤️ Ikke alle damer er opptatt av penger. Eller status. Jeg snakker historisk, genetisk, hva som var viktig for kvinner for å øke sine muligheter for overlevelse. I dag er samfunnet laget slik at du ikke trenger å tenke slik, men vi kan fort komme dit igjen.
Gratis Skrevet søndag kl. 08:26 #183 Skrevet søndag kl. 08:26 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det morsomme her er jo at det ofte er kvinner som nærmer seg overgangsalder som finner ut at de har det mye bedre alene🙂 Så jeg vet ikke om jeg tror at dette er et stort problem for kvinner. Anonymkode: 0cd14...5bf Også har hun gjerne allerede hatt et liv med en mann og sørget for at hun har en stor familie med mye støtte rundt seg. 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:31 #184 Skrevet søndag kl. 08:31 Fordi de kan, så klart 🤷♂️ Mer enn nok av mindre smarte damer som frivillig går for menn som er 10 år eldre. De evner jo ikke å forstå at de kommer til å fungere som gratis hjemmesykepleiere for gubben fra de selv fyller 60 og fremdeles er i full jobb, men det er jo strengt talt ikke mennenes problem. Menn hadde naturligvis gått for damer som var 10 år eldre enn seg selv dersom de absolutt måtte. Men dette gjør altså damene helt frivillig, forstå det den som kan 🤣 Anonymkode: 19a85...acc 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:40 #185 Skrevet søndag kl. 15:40 AnonymBruker skrev (På 17.10.2025 den 19.53): Sutrete? Finnes ikke noe mer sutrete enn en ung jente med prinsessekomplekser som ikke får det som hun vil... Hun kan være så modellpen hun bare vil. Har ingenting å si... Anonymkode: ce1b4...db1 Tror du useriøse menn får yngre damer til å føle seg penere og bedre på alle andre måter? Menn som kun er ute etter mye yngre pleier å behandle dama si ufint og få henne til å føle seg utilstrekkelig. Husk at når de tipper 25 år så er de ikke så unge og flotte i deres øyne lenger uansett hvordan personligheten deres er. AnonymBruker skrev (På 17.10.2025 den 20.42): Det har sikkert blitt poengtert i tråden tidligere, men menn og kvinner blir målt på forskjellige områder. En ung mann er usynlig for kvinner før han har bygd et liv for seg selv og kvinner er usynlige for menn når de ikke lenger er fruktbare. Anonymkode: ddeb9...445 Dette er bullshit! Noen kvinner vil ha en mann som før dem, men de fleste kvinner i dag klarer seg selv og ønsker en mann de har lyst på. Ofte foretrekker disse selvstendige kvinnenen menn på egen alder de syns er attraktive. powerpuffen skrev (På 17.10.2025 den 21.34): Har ikke lest alt, men... jeg foretrekker eldre menn. Begge mine seriøse forhold hittil var på +/- 2 år. Ingen av de har tatt forholdet seriøst nok, selv om det ene varte lenge. Har etter jeg ble singel innsett at jeg aksepterte "the bare minimum". Jeg tror ikke en litt mer moden partner ville behandlet meg slik. Jeg lærte tidlig i 20 årene at modenhet ikke handler om alder men personlighet. Du har nok vært uheldig med de menn du har møtt. Trolltunge skrev (På 18.10.2025 den 14.41): Prøv før du påstår det. Realiteten et at det ikke er alder som medfører om menn er seriøse og snille, eller ikke. Nettopp! Mange "eldre" menn er ikke modne oberhodet. Anonymkode: b6ba0...4dc 2 1
Thyra Skrevet søndag kl. 15:56 #186 Skrevet søndag kl. 15:56 AnonymBruker skrev (På 13.10.2025 den 17.06): Det er lov å gå etter det man finner attraktivt. Både for menn og kvinner. Er ikke umoden bare fordi man foretrekker noe sprettende enn hengende her og der. Anonymkode: 30226...1cf Den "sprettende" blir vel også "hengende" her og der etterhvert. Skal du bytte henne ut da? Ungdom og skønnhet er kortvarig. Og jo, om man selv har sett bedre dager, synes jeg det er ganske umodent å kun gå for de unge "sprettende" og se ned på de "hengende". Bare det å omtale andre mennesker på denne måten er ganske umodent, i mine øyne. Selvsagt er det lov å synes at noen ser flott ut. Men om man er ute etter en livspartner burde ikke ungdom og skjønnhet være det viktigste eller eneste kriteriet. 6 1
Thyra Skrevet søndag kl. 16:04 #187 Skrevet søndag kl. 16:04 AnonymBruker skrev (På 17.10.2025 den 20.13): Fordi Kari Nordmann (50) og Kari Nordmann (20) er mye lenger fra hverandre utseendemessig enn de er intellektuelt. Snakke kan jeg gjøre med kamerater. Anonymkode: a7fab...cbd "Snakke kan du gjøre med kamerater"?!? Du høres jo ut som drømmemannen... 1 5
Trolltunge Skrevet søndag kl. 18:18 #188 Skrevet søndag kl. 18:18 (endret) Gratis skrev (10 timer siden): Jeg snakker historisk, genetisk, hva som var viktig for kvinner for å øke sine muligheter for overlevelse. I dag er samfunnet laget slik at du ikke trenger å tenke slik, men vi kan fort komme dit igjen. Det er ikke penger som er og vil bli avgjørende for det isåfall, men at mannen har evner og vilje til å ta kloke avgjørelser, og mot, ansvarsfølelse og handlingskraft, og fysikk, til å ivareta og beskytte sine. Å ha en mann som evner og våger å sette seg i respekt ovenfor andre menn, og fysikk til det, er helt faktisk vesentlig nå også. Eneste kvinner og barn faktisk står ganske vergeløse ovenfor er uanstendige og aggressive menn som ikke har respekt for kvinner, eller for barn. Disse har heller ikke respekt for vage og feige menn de anser seg som fysisk og/eller mentalt overlegen, så det er ikke uten årsaker at kvinner foretrekker menn som har psyke og fysikk til å faktisk kunne verne oss og barna mot egentlig eneste trussel kvinner og barn også kan møte på i fredstid; Bøllete menn. I krigstid er selvfølgelig slikt enda mer vesentlig, og skal en mann gjøre dette ved hjelp av økonomiske ressurser må de være så betydelige at han kan leie inn menn til å være mann for ham. Kvinner og barn er ikke tjent med velstående mann som feiger ut eller bryter sammen/bøyer nakken ovenfor bøller. Da er vi mer tjent med handlekraftig mann, som har psyke, vilje, ansvarsfølelse og fysikk til å beskytte oss mot slike. Likevel kalles det rimelig ofte urimelig av kvinner å ønske slikt i menn, selv om årsaken bak denne preferansen er logisk og enkel; MENN Fordi det nå engang er slik at vi kvinner er fysisk underlegen menn, og aggressive, uanstendige menn- BØLLER- respekterer ikke kvinner, ikke barn og ikke feige menn. Det hjelper heller ikke at de fleste menn er greie, ikke uanstendige bøller, når noen menn likevel er det. I de fleste tilfeller en kvinne blir utsatt for ugrei oppførsel fra menn ville de ikke blitt det dersom de hadde en sterk og beskyttende partner som satte seg i respekt ovenfor den ubehagelige mannen. Endret søndag kl. 18:40 av Trolltunge 4
Nowayback Skrevet søndag kl. 21:04 #189 Skrevet søndag kl. 21:04 Jeg får en positiv energi av å snakke med unge kvinner. Uten at jeg nødvendigvis verken håper eller tror det skal skje noe mer. Jeg får bare positiv energi og blir sjarmert når de smiler og ler. 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:10 #190 Skrevet søndag kl. 21:10 Nowayback skrev (5 minutter siden): Jeg får en positiv energi av å snakke med unge kvinner. Uten at jeg nødvendigvis verken håper eller tror det skal skje noe mer. Jeg får bare positiv energi og blir sjarmert når de smiler og ler. Går du hjem og tar en stille Anders etterpå? Anonymkode: 1db53...534
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:18 #191 Skrevet søndag kl. 21:18 Trolltunge skrev (På 13.10.2025 den 16.26): Her får du sikkert svaret biologi. Biologi pleier å være favoritt- begrunnelsen til en del menn, bare det er til fordel for egne preferanser, uansett hva de preferanser er og at de ikke nødvendigvis deles av andre menn så omfattende at dette åpenbart faktisk er biologisk for menn generelt. Det av biologiske årsaker som er betydelig mer logisk angående at kvinner selvfølgelig søker menn som evner å være god nok partner og eventuelt far, ikke bare for egen del, men fordi dette er særdeles vesentlig for eventuelle barn som kommer til også, det er derimot fort "urimelig " av oss kvinner. Forstå det den som kan. 😅 Hvorfor dette sure oppstøtet heller enn å forsøke å svare på det TS spør om. At biologi er en viktig grunn for kvinner og menn sine partnerpreferanser, herunder også menns preferanse for kvinner i fruktbar alder, virker å være godt vitenskapelig etablert, og det virker irrasjonelt å kjefte på menn for å påpeke det. Sitat Begge kjønn har også alderspreferanser. Kvinner ønsker seg generelt noe eldre partnere (to til fire år eldre). Menn ønsker seg generelt yngre partnere. Men bildet er mer komplisert. Menn ønsker partnere som er nærmest mulig maksimal reproduktiv verdi, som ligger rundt 21 års alder for kvinner. https://snl.no/partnerpreferanser Anonymkode: 641eb...56f
Trolltunge Skrevet søndag kl. 22:11 #192 Skrevet søndag kl. 22:11 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor dette sure oppstøtet heller enn å forsøke å svare på det TS spør om. At biologi er en viktig grunn for kvinner og menn sine partnerpreferanser, herunder også menns preferanse for kvinner i fruktbar alder, virker å være godt vitenskapelig etablert, og det virker irrasjonelt å kjefte på menn for å påpeke det. Anonymkode: 641eb...56f Fordi kjønnsbiologiske faktorer forutsetter at noe har en slik nytteverdi og grunnleggende betydning for vår eksistens at evolusjonen har utviklet oss til å styre etter en samstemt verdi/prioritering/handling, som påvirker tilnærmet alle individer av et kjønn til å styre etter dette. Når det finnes såpass mange menn som faktisk foretrekker jevnaldrende partner som det gjør kan ikke det å ønske seg betydelig yngre partner begrunnes med at menn bare er skapt slik. For da skulle tilnærmet alle menn vært slik. I så stor grad at ingen menn ville vært sammen med kvinner i annet enn fruktbar alder. Tenning og sexlyst er naturlig, for begge kjønn, og dette er sterke drifter som kan påvirke oss mye, det er nå slik. At unge kvinner har et utseende og en fysikk som påvirker mange menn seksuelt er også naturlig. Men nei det er ikke slik at det å ønske seg mye yngre partner er grunnleggende kjønnsbiologi. Det er en visuell preferanse hos en god del menn (forståelig nok) for å maksimere sin tenning på partner. Det har ingen eksistensiell nytteverdi, og rammer for få menn til at "menn bare er skapt slik". Eksistensielt er det faktisk unyttig og ugunstig. Seksuelt sett har det derimot sin "nytte", for menn. Ikke for kvinner. Så dum er ikke evolusjonen at den skaper en biologisk selvfølgeligelighet til nytte for kun menn, og kun halvparten av menn. Dere er mest kåt på unge kvinner. Synes unge kvinner er penest. (Det er de.) Kun det. Vi kvinner kunne lett hevde tilsvarende biologi, på tilsvarende grunnlag, men så tenker ikke vi med pikken, som en god del menn gjør. Dog langt fra alle menn. 1
AnonymBruker Skrevet i går, 15:55 #193 Skrevet i går, 15:55 AnonymBruker skrev (På 17.10.2025 den 15.05): Her er det mange slitne gamle øk gitt 🤣 Menn går for yngre, da de fleste "eldre" slutter å bry seg om forholde, egen kropp, blir feitere, og mister sexlyst, noe som menn trenger. Så skylder de på mannen som ikke gjør nok husarbeid og ikke tar seg av ungene. Anonymkode: 8a56a...72b Jeg er 35, mannen er 32… Anonymkode: 3e729...896 2 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 15:58 #194 Skrevet i går, 15:58 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er 35, mannen er 32… Anonymkode: 3e729...896 Hallo, da er dere jo i samme aldersgruppe. Du er yngre, men ikke vesentlig yngre på en måte som vil karakteriseres som alderforskjell i et forhold. Anonymkode: 24d40...88c
Trolltunge Skrevet i går, 16:05 #195 Skrevet i går, 16:05 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hallo, da er dere jo i samme aldersgruppe. Du er yngre, men ikke vesentlig yngre på en måte som vil karakteriseres som alderforskjell i et forhold. Anonymkode: 24d40...88c Det er tilfellet med de fleste forhold der mannen er eldre også. Den vanligste aldersforskjell er +/-2-3 år. At kvinner foretrekker eldre menn er en sterkt overdreven myte. 2-3 år regnes som jevnaldrende, selv om mannen i snitt ofte er den eldste. Men altså eldre innen det som regnes som jevnaldrende. Unntak finnes på alle måter, men preferansen til kvinner er absolutt ikke jevnt nok over 10+ år i aldersforskjell til at det står unge villige kvinner klare til å imøtekomme at mange menn ønsker betydelig yngre kvinne, og innbiller seg at det er ikke noe problem. Det er et stort nok problem til at mange menn da vil slite med å få seg partner, og familie. 2
AnonymBruker Skrevet i går, 16:10 #196 Skrevet i går, 16:10 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hallo, da er dere jo i samme aldersgruppe. Du er yngre, men ikke vesentlig yngre på en måte som vil karakteriseres som alderforskjell i et forhold. Anonymkode: 24d40...88c Jeg er yngre? 😅 Men det var ikke deg jeg svarte. Synes selv 0-5 år er helt innenfor, svarte en som svarte at jeg måtte være surmaga, som mener menn som kun går etter 10+ yngre damer er umodne. Anonymkode: 3e729...896 1
AnonymBruker Skrevet i går, 16:12 #197 Skrevet i går, 16:12 Trolltunge skrev (3 minutter siden): Det er tilfellet med de fleste forhold der mannen er eldre også. Den vanligste aldersforskjell er +/-2-3 år. At kvinner foretrekker eldre menn er en sterkt overdreven myte. 2-3 år regnes som jevnaldrende, selv om mannen i snitt ofte er den eldste. Men altså eldre innen det som regnes som jevnaldrende. Unntak finnes på alle måter, men preferansen til kvinner er absolutt ikke jevnt nok over 10+ år i aldersforskjell til at det står unge villige kvinner klare til å imøtekomme at mange menn ønsker betydelig yngre kvinne, og innbiller seg at det er ikke noe problem. Det er et stort nok problem til at mange menn da vil slite med å få seg partner, og familie. Jeg som skrev det du kommenterte er i et forhold med en 19 år yngre mann. 2-3 års opp/ned er derfor ikke noe jeg regner som noen vesentlig eller på noen måte avgjørende aldersforskjell. Jeg tror utseende og personlighet er viktigere for partnerseleksjon enn å se på alder alene. Anonymkode: 24d40...88c
AnonymBruker Skrevet i går, 16:14 #198 Skrevet i går, 16:14 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er yngre? 😅 Men det var ikke deg jeg svarte. Synes selv 0-5 år er helt innenfor, svarte en som svarte at jeg måtte være surmaga, som mener menn som kun går etter 10+ yngre damer er umodne. Anonymkode: 3e729...896 Ja, jeg tror jeg skjønte hva du mente. Du er noen år yngre enn din mann. Men det betyr ikke at din mann har gått for en yngre dame i den forstand at hun "må" være 10 år yngre, noe som er helt annerledes enn å velge en i samme aldersgruppe. Anonymkode: 24d40...88c
AnonymBruker Skrevet i går, 16:16 #199 Skrevet i går, 16:16 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, jeg tror jeg skjønte hva du mente. Du er noen år yngre enn din mann. Men det betyr ikke at din mann har gått for en yngre dame i den forstand at hun "må" være 10 år yngre, noe som er helt annerledes enn å velge en i samme aldersgruppe. Anonymkode: 24d40...88c Han er noen år yngre enn meg mener du. Jeg er 35, han er 32. Anonymkode: 3e729...896
Trolltunge Skrevet i går, 16:42 #200 Skrevet i går, 16:42 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg som skrev det du kommenterte er i et forhold med en 19 år yngre mann. 2-3 års opp/ned er derfor ikke noe jeg regner som noen vesentlig eller på noen måte avgjørende aldersforskjell. Jeg tror utseende og personlighet er viktigere for partnerseleksjon enn å se på alder alene. Anonymkode: 24d40...88c Kjærlighet er vel temmelig vesentlig også? Jeg har iallefall ikke falt for alle jeg har møtt med bra utseende og personlighet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå