Sannhetsøkende Skrevet 23. oktober #341 Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (19 timer siden): Du gikk ikke med deg overskriften på tråden en gang? Som var spørsmål om hvorfor mange menn vil ha yngre damer? Anonymkode: 708c2...04a Det er det at du insisterer på at alle unge vil ha eldre menn 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #342 Skrevet 24. oktober Sannhetsøkende skrev (3 timer siden): Det er det at du insisterer på at alle unge vil ha eldre menn Hverken jeg eller andre har påstått noe slikt. Prøv å bli voksen. Anonymkode: 708c2...04a 1
Trolltunge Skrevet 24. oktober #343 Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Hverken jeg eller andre har påstått noe slikt. Prøv å bli voksen. Anonymkode: 708c2...04a Det er vel det vi kvinner ber dere menn om å bli. En del menn prøver å rasjonalisere, generalisere og normalisere noe som ikke på noen måter er modent eller bra. Heller ikke for menn. Menn som har så styring etter sin tenning og så svak seksualitet at den kun virker ovenfor perfekte unge kvinner bør innstille seg på å bli gammel alene. Det er realiteten, og det er ikke kvinners skyld. 3 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #344 Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er du her også Gerd 52? Du glemte forresten å ta med at de må ha en stor svart kuk. Anonymkode: 6fc60...a93 Dette er da ingenting å gjøre narr av for menn her inne. Hun tenker eksakt som enkelte l menn. Vil mitt svar bli en generalisering som at alle unge voksne menn på 50 liker er asiatisk, fra Afrika, eller platinablond med dårlig lagt øyevipper , lepper og silikonpupper 🤣 . Yngre ser nok bedre ut også for kvinner. Greit å tygge på for menn på 50 som er med damer på 28. eks den digge trente kollegaen hennes på 32? Joda hun tenker han er hottere enn den halvgamle . Anonymkode: 12c3a...6d7 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #345 Skrevet 24. oktober Trolltunge skrev (2 timer siden): Det er vel det vi kvinner ber dere menn om å bli. En del menn prøver å rasjonalisere, generalisere og normalisere noe som ikke på noen måter er modent eller bra. Heller ikke for menn. Menn som har så styring etter sin tenning og så svak seksualitet at den kun virker ovenfor perfekte unge kvinner bør innstille seg på å bli gammel alene. Det er realiteten, og det er ikke kvinners skyld. Oi, oi, oi… nå er du så forkavet at du ikke engang klarer å skille mellom hva menn vil og hva menn kan. Da tror jeg vi tar en pause. 😄 Anonymkode: 708c2...04a
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #346 Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Oi, oi, oi… nå er du så forkavet at du ikke engang klarer å skille mellom hva menn vil og hva menn kan. Da tror jeg vi tar en pause. 😄 Anonymkode: 708c2...04a Men hvis menn egentlig VIL ha en smellvakker tjueåring, og KAN bare få ei som meg, over 40 og lite pen, hvorfor skal jeg gidde å være noen en mann tar til takke med? Hva er poenget for andre enn smellvakre tjueåringer å bli sammen med menn? Anonymkode: 84c43...28f 2 2
-jk- Skrevet 24. oktober #347 Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Men hvis menn egentlig VIL ha en smellvakker tjueåring, og KAN bare få ei som meg, over 40 og lite pen, hvorfor skal jeg gidde å være noen en mann tar til takke med? Hva er poenget for andre enn smellvakre tjueåringer å bli sammen med menn? Anonymkode: 84c43...28f Fordi menn er forskjellige? Selv er jeg 53 og er ganske skeptisk til damer under 45 på datingappene da jeg synes det begynner å bli drøyt ungt. Kan kanskje strekke meg ned til 40 om alt annet stemmer. Forrige jeg datet var 54. 1 1 2
umAxa Skrevet 24. oktober #348 Skrevet 24. oktober Trolltunge skrev (13 timer siden): Du har helt rett i at jeg ikke er noe forkjemper for tradisjonelle kjønnsroller. Det betyr på ingen måte at jeg er motstander av ansvarlige voksenroller. Det er jeg absolutt sterk tilhenger av, både angående familiært og sosialt ansvar. Om man med tradisjonelle kjønnsroller mener tradisjonelle roller som at mannen skal fungere som en ivaretakende, stabiliserende og beskyttende faktor for sine nære og kjære, og samfunnet, og at kvinner skal fungere som det samme, med hensyn til faktorer som ikke kan endres (at menn er sterkere fysisk og kvinner må være den som skal føde og amme), så nærmer vi oss. At menn sin naturlige rolle er å skape ustabilitet ved å ikke ivareta partner og barn godt, for å knulle flest mulig ulike/yngst mulig kvinner, synes jeg derimot er en latterlig påstand. Menn som streber etter det fyller ikke sin faktisk vesentlige mannsrolle, men er tullinger kvinner bør prøve å styre unna. Jeg er ikke bare oppvokst med en far og en nær familie som er veldig innstilt på likestilling, heller enn å vektlegge tradisjonelle kjønnsroller, men jeg har både en hel slekt og en stor omgangskrets som er tilsvarende. Samtidig tilhører jeg en slekt hvor både menn og kvinner er hel ved, og ansvarlige gode mennesker. Hvilket også innebærer at nedrakking på det motsatte kjønn er totalt fraværende, for det er å selv være et bra menneske, og en god og ansvarlig partner og far/mor som har fokus. Gjensidig kjærlighet og respekt, innsatsvilje angående å jobbe seg gjennom utfordringer sammen og godt samarbeid med partner angående både barn og alt annet ansvar er hva som står i høysetet, ikke tradisjonelle kjønnsroller. Ingen av mennene i min slekt har gått inn for å knulle rundt til de tippet 40. Nei det er å finne sin livspartner som er ønsket og idealet, og det er få (noen overhodet?) som har tippet 30 før de stiftet familie, som de prioriterer å ivareta ansvarlig. De ønsker å være gode fedre og partnere, for det er hva deres forbilder også er. Legger man til at jeg er oppvokst med far som var mer kjærlig og verbalt og emosjonelt tilgjengelig enn min mor, samt at jeg fra jeg var barn likte å herje og snekre med gutta bedre enn jeg likte å leke med dukker, uten at jeg på noen måter noen gang følte meg som annet enn jente/kvinne, så har man utgangspunktet jeg er et produkt av. Min mann er som menn i slekta ellers. Hans mandom henger ikke på å utføre tradisjonelle manneoppgaver. Han er like trygg i sin mannsrolle når han lager mat og trøster barn som når han bærer tunge sekker. Siden min mann er minst like flink som meg til å lage mat, og liker det bedre enn meg, og jeg er betydelig flinkere enn ham til å håndtere verktøy, så hadde det dessuten vært idiotisk av oss å ikke ta hensyn til dette, med mer som "skurrer" i forhold til tradisjonelle såkalte kvinne- og mannsoppgaver, men tviholde på tradisjonell fordeling. Vi hadde forsåvidt vært fattige også isåfall. På ingen måte lurt å tviholde på tradisjonelle roller for oss to, på noen måter. Jeg er likevel absolutt kvinne, og han absolutt mann, og siden våre barn står sterkt i seg selv og ikke har falt ned i vondt og vanskelig å være gutt/jente (mens det andre kjønnet er fælt og urimelig), så har det fungert godt det. Min sønn følger "slektens gang" også. Populær blant jentene, men har ingen ønske om å rote rundt. Livspartner er det han ville ha, og ser større verdi i. Har det allerede i begynnelsen av 20- årene. Gode forbilder og å fylle gode og trygge roller er mer vesentlig enn at far steller bilen og mor baker kake. Det er ikke at menn er eldre som gjør dem til gode til å fylle sine faktisk viktige roller heller. Unge fedre kan være fantastiske, eldre fedre kan være det motsatte. At man kan få barn godt oppover i livet gjør det ikke særlig klokt. Man har best kapasitet som unge foreldre. Man bør ideelt sett stifte familie mens man ennå er så ung at man kan vokse inn i rollen, istedenfor å bare ha rollen. Glemte å skrive at det ikke har noe som helst for seg at far sier at guttene må respektere sin mor, om det ikke er noe å respektere ved henne, eller om far ikke gjør det selv. Og om far ikke respekterer kvinner generelt... Med mindre vi mødre selv klarer å sette oss i respekt ovenfor våre sønner hjelper det ikke at deres far sier at de skal respektere sin mor. Om far derimot tydelig i ord og handling ikke respekterer mor vil trolig dette kopieres. (Derfor bør kvinner forlate dårlige menn, ikke minst for våre barns skyld. Ha såpass respekt for oss selv at vi ikke finner oss i å bli dårlig behandlet, og lære dem det samme.) Dette er ett av de sitater fra en av mine sønner som ligger ekstra godt i hjertet mitt; "Mamma, du trenger virkelig ikke å være redd for at jeg ikke har respekt for kvinner. Jeg har jo vokst opp med deg. Selvfølgelig har jeg stor respekt for kvinner." 🥰 Det er en svak motsettning i det du sier her. Du er enig i at det er faktorer mellom menn og kvinner, som ikke kan endres, deriblant fysisk styrke. Dette er svært enkelt å observere. Men mellom linjene så stopper også ulikhetene for din del opp her. Dette gir grunnlag til hvorfor det neste du sier blir oppsummert til tullete oppførsel av deg: Sitat At menn sin naturlige rolle er å skape ustabilitet ved å ikke ivareta partner og barn godt, for å knulle flest mulig ulike/yngst mulig kvinner, synes jeg derimot er en latterlig påstand. Menn som streber etter det fyller ikke sin faktisk vesentlige mannsrolle, men er tullinger kvinner bør prøve å styre unna. Her blander to ting. Oppførselen av slike menn er tullete - dette kan vi alle være enig med. Biologisk årsaker til oppførsel er ikke tullete. Det er en grunn til at man forbinder unge menn som umodne menn, fordi huet dems er en stor kaotisk tåke, drevet av instinkter og manglende konsekvenstenking. Instinktet er da å være høylytte, posere status og knulle rundt (om de klarer). I disse årene vil man oppleve plenty av avvisninger av kvinner, konsekvenser av sine handlinger, fengsel og anmeldelser om man gjør noe straffbart og generelt sett bli "trent" vekk sine biologiske tendenser - og bli en mer moden mann. Eksempel: I siste utgave av DNT sin Fjell & Vidde magasin, forteller tre unge kvinner at de møtte en tilfeldig mann, sikkert i førti årene som stadig var ubehaglig mot dem på dems hytte-til-hytte tur og de måtte tilfeldigvis dele samme hytte. Han kommenterte på agurk størrelser da kvinnen lagde matpakker, og påpekte at det ikke var lås på disse soverommene - og de var alene ute på vidden. Dette er et resultat av en mann som ikke fikk sosial trening og erfaring gjennom livet, som resulterte til manglende innsikt i sin egen oppførsel. Dette er tullete oppførsel. Men biologiske tannhjulene som drev han til å oppføre seg så tullete, er ekte. Igjen så er det tanken om at vi er så like - som gjør at man ikke annerkjenner ulikhetene, og jeg forventer egentlig ikke at man skal klare å se forbi sitt eget syn. Nøkkelen til å forstå hverandres tendenser ligger desverre i å kunne se fra det motsatte kjønns syn også. Jeg antar du har hørt nok om biologiske tendenser, som du er selvsagt fri til å avfeie alt så klart - men om du ser for det at det har en kobling, så kan mye av årsak til tullete oppførsel begynne å gi mening. Sitat Jeg er ikke bare oppvokst med en far og en nær familie som er veldig innstilt på likestilling, heller enn å vektlegge tradisjonelle kjønnsroller, men jeg har både en hel slekt og en stor omgangskrets som er tilsvarende. Samtidig tilhører jeg en slekt hvor både menn og kvinner er hel ved, og ansvarlige gode mennesker. Hvilket også innebærer at nedrakking på det motsatte kjønn er totalt fraværende, for det er å selv være et bra menneske, og en god og ansvarlig partner og far/mor som har fokus. Gjensidig kjærlighet og respekt, innsatsvilje angående å jobbe seg gjennom utfordringer sammen og godt samarbeid med partner angående både barn og alt annet ansvar er hva som står i høysetet, ikke tradisjonelle kjønnsroller. Det er flott, og det er godt mulig at dine eksempler har aldri hatt et tema om kjønnsroller i utgangspunktet. Tiden da, er annerledes enn tiden nå, nå alt er blitt så politisk, inkludert roller i hjemmet. Når noe er politisk, så blir det også betent og et problem. Dette kan jeg signere på med min egen oppvekst der hjemmet bare eksisterte og fungerte med en mor og en far, uten at de satt på internett og diskuterte kjønnspolitikk eller husoppgaver. Jeg dagrømmer ikke om 60 tallets tradwife tilstander, men jeg kan fint ønske meg et mindre politisk klima i noe så grunnleggende som at menn og kvinner opplever livet ulikt, og er derfor også litt ulik i tankegangene på enkelte områder. Hva kjønnskrigen ofter er bunnet i, er fraværet av annerkjennelsen at fleste menn, er menn. Fleste kvinner, er kvinner. En kvinne trenger ikke å måle seg med en mann for å vise at hun er verdig og verdifull, dette er tredje feminismen, og likestillings kulturen i et nøtteskall. Uansett kan jeg ikke dippe i dine erfaringer om din familie, din slekt, dine barn. Alt du om dine opplevelser og oppvekst stemmer. Hva jeg må påpeke er at i din første halvdel så snakker du om tullete menn, umodenhet og dårlige menn. Dette bekrefter også at menn ikke er slik som den flotte slekten du presenterer. Du har tendens til å bruke ditt liv som en anekdotisk bevis for resten av verden. Sitat Med mindre vi mødre selv klarer å sette oss i respekt ovenfor våre sønner hjelper det ikke at deres far sier at de skal respektere sin mor. Om far derimot tydelig i ord og handling ikke respekterer mor vil trolig dette kopieres. (Derfor bør kvinner forlate dårlige menn, ikke minst for våre barns skyld. Ha såpass respekt for oss selv at vi ikke finner oss i å bli dårlig behandlet, og lære dem det samme.) Selvsagt skal mødre, som alle andre mennesker sette og vise eksempel for respekt verdig arbeid. Men utakk er også verdens lønn, og det er ikke en automatisk oversettelse at en trassig sønn, som gjerne får usunn innflytelse fra internett og gaten, kommer til å respektere henne av den årsaken. Kanskje det hjelper at hun kan svare han med samme mynt - men det er dog mer vanskelig enn man skulle tro. Du selv har hørt om statistikken om økt sjanse for kriminalitet hos barn i familie med alenemødre. Trolltunge skrev (14 timer siden): "Mamma, du trenger virkelig ikke å være redd for at jeg ikke har respekt for kvinner. Jeg har jo vokst opp med deg. Selvfølgelig har jeg stor respekt for kvinner." 🥰 Dette er nydelig sagt, og det er godt at han får gode føringer. Heldig den unge jenten/kvinnen som får delta i hans liv og din familie.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #349 Skrevet 24. oktober umAxa skrev (1 time siden): Det er en svak motsettning i det du sier her. Du er enig i at det er faktorer mellom menn og kvinner, som ikke kan endres, deriblant fysisk styrke. Dette er svært enkelt å observere. Men mellom linjene så stopper også ulikhetene for din del opp her. Dette gir grunnlag til hvorfor det neste du sier blir oppsummert til tullete oppførsel av deg: Her blander to ting. Oppførselen av slike menn er tullete - dette kan vi alle være enig med. Biologisk årsaker til oppførsel er ikke tullete. Det er en grunn til at man forbinder unge menn som umodne menn, fordi huet dems er en stor kaotisk tåke, drevet av instinkter og manglende konsekvenstenking. Instinktet er da å være høylytte, posere status og knulle rundt (om de klarer). I disse årene vil man oppleve plenty av avvisninger av kvinner, konsekvenser av sine handlinger, fengsel og anmeldelser om man gjør noe straffbart og generelt sett bli "trent" vekk sine biologiske tendenser - og bli en mer moden mann. Eksempel: I siste utgave av DNT sin Fjell & Vidde magasin, forteller tre unge kvinner at de møtte en tilfeldig mann, sikkert i førti årene som stadig var ubehaglig mot dem på dems hytte-til-hytte tur og de måtte tilfeldigvis dele samme hytte. Han kommenterte på agurk størrelser da kvinnen lagde matpakker, og påpekte at det ikke var lås på disse soverommene - og de var alene ute på vidden. Dette er et resultat av en mann som ikke fikk sosial trening og erfaring gjennom livet, som resulterte til manglende innsikt i sin egen oppførsel. Dette er tullete oppførsel. Men biologiske tannhjulene som drev han til å oppføre seg så tullete, er ekte. Igjen så er det tanken om at vi er så like - som gjør at man ikke annerkjenner ulikhetene, og jeg forventer egentlig ikke at man skal klare å se forbi sitt eget syn. Nøkkelen til å forstå hverandres tendenser ligger desverre i å kunne se fra det motsatte kjønns syn også. Jeg antar du har hørt nok om biologiske tendenser, som du er selvsagt fri til å avfeie alt så klart - men om du ser for det at det har en kobling, så kan mye av årsak til tullete oppførsel begynne å gi mening. Det er flott, og det er godt mulig at dine eksempler har aldri hatt et tema om kjønnsroller i utgangspunktet. Tiden da, er annerledes enn tiden nå, nå alt er blitt så politisk, inkludert roller i hjemmet. Når noe er politisk, så blir det også betent og et problem. Dette kan jeg signere på med min egen oppvekst der hjemmet bare eksisterte og fungerte med en mor og en far, uten at de satt på internett og diskuterte kjønnspolitikk eller husoppgaver. Jeg dagrømmer ikke om 60 tallets tradwife tilstander, men jeg kan fint ønske meg et mindre politisk klima i noe så grunnleggende som at menn og kvinner opplever livet ulikt, og er derfor også litt ulik i tankegangene på enkelte områder. Hva kjønnskrigen ofter er bunnet i, er fraværet av annerkjennelsen at fleste menn, er menn. Fleste kvinner, er kvinner. En kvinne trenger ikke å måle seg med en mann for å vise at hun er verdig og verdifull, dette er tredje feminismen, og likestillings kulturen i et nøtteskall. Uansett kan jeg ikke dippe i dine erfaringer om din familie, din slekt, dine barn. Alt du om dine opplevelser og oppvekst stemmer. Hva jeg må påpeke er at i din første halvdel så snakker du om tullete menn, umodenhet og dårlige menn. Dette bekrefter også at menn ikke er slik som den flotte slekten du presenterer. Du har tendens til å bruke ditt liv som en anekdotisk bevis for resten av verden. Selvsagt skal mødre, som alle andre mennesker sette og vise eksempel for respekt verdig arbeid. Men utakk er også verdens lønn, og det er ikke en automatisk oversettelse at en trassig sønn, som gjerne får usunn innflytelse fra internett og gaten, kommer til å respektere henne av den årsaken. Kanskje det hjelper at hun kan svare han med samme mynt - men det er dog mer vanskelig enn man skulle tro. Du selv har hørt om statistikken om økt sjanse for kriminalitet hos barn i familie med alenemødre. Dette er nydelig sagt, og det er godt at han får gode føringer. Heldig den unge jenten/kvinnen som får delta i hans liv og din familie. Problemene oppstår når menn skal fortelle kvinner HVA en kvinne er, HVORDAN det er å være kvinne og så videre. For eksempel, at kvinnens rolle er å ta på seg det meste med barnestell og husarbeid FORDI hun er kvinne. Eller at kvinners karriere og bragder IKKE ER ATTRAKTIVE FOR MENN, som om kvinner jobber hardt og oppnår noe ene og alene for å være mest mulig pulbar for menn. Samtidig vil de samme mennene gjerne høste frukter av kvinnekampen, som er 50/50-fordeling ved brudd, pappapermisjon, deling av regninger 50/50 og så videre. Altså, de ønsker seg i pose og sekk: en tradisjonell kvinne som tar unna husarbeid og barn OG som er selvstendig og moderne nok til å betale halvparten av regningene, ha fulltidsjobb og generøst overrekke mannen halvparten av ansvaret for barn i tilfellet brudd. En annen ting er nettopp det med å snakke ned kvinner på grunn av faktorer de ikke får gjort noe med: utseende og alder. Det har aldri vært så mye fokus på at kvinnen skal være ung, tynn og pen. Tidligere var de fleste mennene fornøyd med en søt, arbeidsom og omsorgsfull jente/kvinne på deres egen alder, og det er en av grunnene til at mange forhold mellom våre foreldre fortsatt holder. Jeg har opplevd det som mer vanskelig enn min mor i datinglivet: hun er litt penere enn meg, men også fyldigere og med pærefasong. Hun hadde null problemer med å finne seg mann verken i 20- eller 30-årene. Ingen menn sa til henne at hun var for stygg, at hun hadde for små pupper, at hun var "expired" da hun var 30. For min del har jeg slitt hele livet. Jeg var aldri pen nok, sexy nok og søt nok for de aller fleste menn. Jeg har hatt flere single kompiser som overhodet ikke var noen fruktfat, og som sa rett ut til meg at jeg ikke var attraktiv nok for at de ville vurdere meg som forholdsmateriale. Så ja, det har skjedd en vridning i en uheldig retning i det siste. Menn vil ha yngre, penere og tynnere damer, gjerne tradisjonelle, men som også tjener penger og ikke spør mannen om å finansiere livet sitt. Det var ikke slik før. Anonymkode: 84c43...28f 2 1 1
Trolltunge Skrevet 24. oktober #350 Skrevet 24. oktober (endret) umAxa skrev (10 timer siden): Det er en svak motsettning i det du sier her. Du er enig i at det er faktorer mellom menn og kvinner, som ikke kan endres, deriblant fysisk styrke. Dette er svært enkelt å observere. Men mellom linjene så stopper også ulikhetene for din del opp her. Dette gir grunnlag til hvorfor det neste du sier blir oppsummert til tullete oppførsel av deg: Her blander to ting. Oppførselen av slike menn er tullete - dette kan vi alle være enig med. Biologisk årsaker til oppførsel er ikke tullete. Det er en grunn til at man forbinder unge menn som umodne menn, fordi huet dems er en stor kaotisk tåke, drevet av instinkter og manglende konsekvenstenking. Instinktet er da å være høylytte, posere status og knulle rundt (om de klarer). I disse årene vil man oppleve plenty av avvisninger av kvinner, konsekvenser av sine handlinger, fengsel og anmeldelser om man gjør noe straffbart og generelt sett bli "trent" vekk sine biologiske tendenser - og bli en mer moden mann. Eksempel: I siste utgave av DNT sin Fjell & Vidde magasin, forteller tre unge kvinner at de møtte en tilfeldig mann, sikkert i førti årene som stadig var ubehaglig mot dem på dems hytte-til-hytte tur og de måtte tilfeldigvis dele samme hytte. Han kommenterte på agurk størrelser da kvinnen lagde matpakker, og påpekte at det ikke var lås på disse soverommene - og de var alene ute på vidden. Dette er et resultat av en mann som ikke fikk sosial trening og erfaring gjennom livet, som resulterte til manglende innsikt i sin egen oppførsel. Dette er tullete oppførsel. Men biologiske tannhjulene som drev han til å oppføre seg så tullete, er ekte. Igjen så er det tanken om at vi er så like - som gjør at man ikke annerkjenner ulikhetene, og jeg forventer egentlig ikke at man skal klare å se forbi sitt eget syn. Nøkkelen til å forstå hverandres tendenser ligger desverre i å kunne se fra det motsatte kjønns syn også. Jeg antar du har hørt nok om biologiske tendenser, som du er selvsagt fri til å avfeie alt så klart - men om du ser for det at det har en kobling, så kan mye av årsak til tullete oppførsel begynne å gi mening. Det er flott, og det er godt mulig at dine eksempler har aldri hatt et tema om kjønnsroller i utgangspunktet. Tiden da, er annerledes enn tiden nå, nå alt er blitt så politisk, inkludert roller i hjemmet. Når noe er politisk, så blir det også betent og et problem. Dette kan jeg signere på med min egen oppvekst der hjemmet bare eksisterte og fungerte med en mor og en far, uten at de satt på internett og diskuterte kjønnspolitikk eller husoppgaver. Jeg dagrømmer ikke om 60 tallets tradwife tilstander, men jeg kan fint ønske meg et mindre politisk klima i noe så grunnleggende som at menn og kvinner opplever livet ulikt, og er derfor også litt ulik i tankegangene på enkelte områder. Hva kjønnskrigen ofter er bunnet i, er fraværet av annerkjennelsen at fleste menn, er menn. Fleste kvinner, er kvinner. En kvinne trenger ikke å måle seg med en mann for å vise at hun er verdig og verdifull, dette er tredje feminismen, og likestillings kulturen i et nøtteskall. Uansett kan jeg ikke dippe i dine erfaringer om din familie, din slekt, dine barn. Alt du om dine opplevelser og oppvekst stemmer. Hva jeg må påpeke er at i din første halvdel så snakker du om tullete menn, umodenhet og dårlige menn. Dette bekrefter også at menn ikke er slik som den flotte slekten du presenterer. Du har tendens til å bruke ditt liv som en anekdotisk bevis for resten av verden. Selvsagt skal mødre, som alle andre mennesker sette og vise eksempel for respekt verdig arbeid. Men utakk er også verdens lønn, og det er ikke en automatisk oversettelse at en trassig sønn, som gjerne får usunn innflytelse fra internett og gaten, kommer til å respektere henne av den årsaken. Kanskje det hjelper at hun kan svare han med samme mynt - men det er dog mer vanskelig enn man skulle tro. Du selv har hørt om statistikken om økt sjanse for kriminalitet hos barn i familie med alenemødre. Dette er nydelig sagt, og det er godt at han får gode føringer. Heldig den unge jenten/kvinnen som får delta i hans liv og din familie. Jeg leste at du mener at kvinner skal være tilgivende. At det er en prisverdig egenskap å ha som kvinne. Det er det, og menn burde tatt innover seg i hvor stor grad vi kvinner helt faktisk er tilgivende ovenfor både menn som gruppe og menn på individnivå. MEN det finnes faktisk grenser, og når uttakknemlighet, kritikk og dritt er hva vi kvinner som gruppe får mest tilbake for slikt, ja da skjønner jeg faktisk at en del kvinner begynner å mene at kostandene ved å opprettholde en god relasjon mellom kvinner og menn begynner å koste for mye for kvinner. Helt personlig går min grense for dette ved totalt brudd på logikk. Et avvik fra realisme og god bakkekontakt i så stor grad at man ikke engang vet i hvilken ende man skal begynne for å påpeke hvor urimelig og rent frem idiotisk noe er. Som; Når menn insisterer på å oppføre seg på måter som ikke tjener dem selv godt, ikke tjener kvinner godt, ikke tjener samfunnet eller overlevelse for mennesker godt, og likevel holder fast på sin "naturlige rett" og "biologi" angående å oppføre seg slikt, OGSÅ når de gjerne er godt voksne, DA kaller jeg dem tullinger, og mener komplette idioter. Nei, min grense for å være villig til å akseptere og forstå er da trådt så over at det ikke er sjanse for meg å være tilgivende og forståelsesfull. Som kvinne vet jeg altfor godt konsekvensene slike brudd i logisk og mellommenneskelig forståelse i menn har for kvinner. Heldigvis er jeg tilgivende og forståelsesfull nok til å da ikke innlemme alle menn i kategorien tullinger, selv om også mer oppegående menn i altfor stor grad forklarer og forsvarer ting de som menn var bedre tjent med å slå ned på. Som du nå. Vi kvinner bærer ikke ansvaret for at menn ikke klarer å oppføre seg. VI kvinner har ikke gjennomslagskraft angående å slå ned på slikt. Menn har. Hvor er dere i dette? De fornuftige mannsstemmer som rettleder villfarne menn med så dårlig oppførsel at det er destruktivt i samfunnet og for relasjonen mellom kjønnene? OG for disse mennene selv. (Svaret er at også dere er mer opptatt av å forsvare slikt enn å slå ned på det. Er dere stort bedre da? Egentlig?) Endret 24. oktober av Trolltunge 2 2
Sannhetsøkende Skrevet 24. oktober #351 Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hverken jeg eller andre har påstått noe slikt. Prøv å bli voksen. Anonymkode: 708c2...04a Bli voksen selv. Du er bare frekk i svarene dine. Du prøver desperat å få oss, kvinner som vet bedre enn deg hvordan det er å være ung kvinne, å tro at eldre menn med money har gode sjanser på alle 20 åringer. Eldre kvinner kan også få yngre menn hvis de har penger. Saken er sånn at hverken alle menn eller alle kvinner er interessert i penger. AnonymBruker skrev (9 timer siden): Oi, oi, oi… nå er du så forkavet at du ikke engang klarer å skille mellom hva menn vil og hva menn kan. Da tror jeg vi tar en pause. 😄 Anonymkode: 708c2...04a Er det hersketeknikk du prøver deg på her? Du virker noe desperat. 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #352 Skrevet 24. oktober Trolltunge skrev (3 timer siden): Jeg leste at du mener at kvinner skal være tilgivende. At det er en prisverdig egenskap å ha som kvinne. Det er det, og menn burde tatt innover seg i hvor stor grad vi kvinner helt faktisk er tilgivende ovenfor både menn som gruppe og menn på individnivå. MEN det finnes faktisk grenser, og når uttakknemlighet, kritikk og dritt er hva vi kvinner som gruppe får mest tilbake for slikt, ja da skjønner jeg faktisk at en del kvinner begynner å mene at kostandene ved å opprettholde en god relasjon mellom kvinner og menn begynner å koste for mye for kvinner. Helt personlig går min grense for dette ved totalt brudd på logikk. Et avvik fra realisme og god bakkekontakt i så stor grad at man ikke engang vet i hvilken ende man skal begynne for å påpeke hvor urimelig og rent frem idiotisk noe er. Som; Når menn insisterer på å oppføre seg på måter som ikke tjener dem selv godt, ikke tjener kvinner godt, ikke tjener samfunnet eller overlevelse for mennesker godt, og likevel holdet fast på sin naturlige rett og biologi angående å oppføre seg slikt, OGSÅ når de gjerne er godt voksne, DA kaller jeg dem tullinger, og mener komplette idioter. Nei, min grense for å være villig til å akseptere og forstå er da trådt så over at det ikke er sjanse for meg å være tilgivende og forståelsesfull. Som kvinne vet jeg altfor godt konsekvensene slike brudd i logisk og mellommenneskelig forståelse i menn har for kvinner. Heldigvis er jeg tilgivende og forståelsesfull nok til å da ikke innlemme alle menn i kategorien tullinger, selv om også mer oppegående menn i altfor stor grad forklarer og forsvarer ting de som menn var bedre tjent med å slå ned på. Som du nå. Vi kvinner bærer ikke ansvaret for at menn ikke klarer å oppføre seg. VI kvinner har ikke gjennomslagskraft angående å slå ned på slikt. Menn har. Hvor er dere i dette? De fornuftige mannsstemmer som rettleder villfarne menn med så dårlig oppførsel at det er destruktivt i samfunnet og for relasjonen mellom kjønnene? OG for disse mennene selv. (Svaret er at også dere er mer opptatt av å forsvare slikt enn å slå ned på det. Er dere stort bedre da? Egentlig?) Jeg har møtt en del menn som mener at kvinner bør tilgi utroskap. Jeg er uenig der. Anonymkode: 84c43...28f 1
Trolltunge Skrevet 24. oktober #353 Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har møtt en del menn som mener at kvinner bør tilgi utroskap. Jeg er uenig der. Anonymkode: 84c43...28f Jeg har møtt og diskutert med menn som mener kvinner skal tilgi og forstå det meste, og bestandig være snille og milde generelt, uansett hvordan mannen oppfører seg. Samme menn sier gjerne at kvinner er blitt vanskelige og kravstore. (Egentlig kun for å ikke finne seg i urimelig oppførsel.) Ikke en eneste tå i bakken der. Om dette aldri så mye er en romantisk søt fantasi for en del menn er det absolutt ikke slike kvinner menn trenger. Ingen, heller ikke kvinner, er tjent med en partner som ikke setter kloke grenser. Det er ikke en partner, det er en slave. Altfor lett å bli tyrann da. 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #354 Skrevet 24. oktober Fordi jevnaldrende kvinner når du nærmer deg 40 og forbi er så hinsides gammel i hodet. Er du 38 år og dater en på 38 år, så er hennes mentale alder egentlig i 50 årene. Så du må ned i til 27-30 år for å få en kvinne med en 38 år gammel mental alder. "Menn er så umodne". Nei, det er kvinner som blir gammel i en rasende fart. Anonymkode: a6559...63b 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #355 Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi jevnaldrende kvinner når du nærmer deg 40 og forbi er så hinsides gammel i hodet. Er du 38 år og dater en på 38 år, så er hennes mentale alder egentlig i 50 årene. Så du må ned i til 27-30 år for å få en kvinne med en 38 år gammel mental alder. "Menn er så umodne". Nei, det er kvinner som blir gammel i en rasende fart. Anonymkode: a6559...63b Har du hørt om ansvar? Det krever ofte en mental modenhet. Anonymkode: ce1b4...db1 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #356 Skrevet 24. oktober Trolltunge skrev (6 timer siden): Jeg leste at du mener at kvinner skal være tilgivende. At det er en prisverdig egenskap å ha som kvinne. Det er det, og menn burde tatt innover seg i hvor stor grad vi kvinner helt faktisk er tilgivende ovenfor både menn som gruppe og menn på individnivå. MEN det finnes faktisk grenser, og når uttakknemlighet, kritikk og dritt er hva vi kvinner som gruppe får mest tilbake for slikt, ja da skjønner jeg faktisk at en del kvinner begynner å mene at kostandene ved å opprettholde en god relasjon mellom kvinner og menn begynner å koste for mye for kvinner. Helt personlig går min grense for dette ved totalt brudd på logikk. Et avvik fra realisme og god bakkekontakt i så stor grad at man ikke engang vet i hvilken ende man skal begynne for å påpeke hvor urimelig og rent frem idiotisk noe er. Som; Når menn insisterer på å oppføre seg på måter som ikke tjener dem selv godt, ikke tjener kvinner godt, ikke tjener samfunnet eller overlevelse for mennesker godt, og likevel holder fast på sin "naturlige rett" og "biologi" angående å oppføre seg slikt, OGSÅ når de gjerne er godt voksne, DA kaller jeg dem tullinger, og mener komplette idioter. Nei, min grense for å være villig til å akseptere og forstå er da trådt så over at det ikke er sjanse for meg å være tilgivende og forståelsesfull. Som kvinne vet jeg altfor godt konsekvensene slike brudd i logisk og mellommenneskelig forståelse i menn har for kvinner. Heldigvis er jeg tilgivende og forståelsesfull nok til å da ikke innlemme alle menn i kategorien tullinger, selv om også mer oppegående menn i altfor stor grad forklarer og forsvarer ting de som menn var bedre tjent med å slå ned på. Som du nå. Vi kvinner bærer ikke ansvaret for at menn ikke klarer å oppføre seg. VI kvinner har ikke gjennomslagskraft angående å slå ned på slikt. Menn har. Hvor er dere i dette? De fornuftige mannsstemmer som rettleder villfarne menn med så dårlig oppførsel at det er destruktivt i samfunnet og for relasjonen mellom kjønnene? OG for disse mennene selv. (Svaret er at også dere er mer opptatt av å forsvare slikt enn å slå ned på det. Er dere stort bedre da? Egentlig?) Jeg synes det er veldig vanskelig å få tak på hvem disse mennene du er så forferdelig sint på egentlig er, og for meg fremstår det som du fekter rundt deg i blinde mot mer eller mindre innbilte "busemenn", for så å klandre andre menn for å ikke gjøre det samme. Ei heller er det lett å se hva alle disse bitre og veldig lange innleggene dine egentlig har med trådens tema å gjøre, og inntrykket etter å ha lest en del av dem (krydret med ufinheter som "tullinger, komplette idioter, tenker med pikken" osv.) er at du først og fremst ønsker å få utløp for sinnet ditt mot menn heller enn å bidra konstruktivt til å svare TS. Anonymkode: 641eb...56f 1
Trolltunge Skrevet 24. oktober #357 Skrevet 24. oktober (endret) AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg synes det er veldig vanskelig å få tak på hvem disse mennene du er så forferdelig sint på egentlig er, og for meg fremstår det som du fekter rundt deg i blinde mot mer eller mindre innbilte "busemenn", for så å klandre andre menn for å ikke gjøre det samme. Ei heller er det lett å se hva alle disse bitre og veldig lange innleggene dine egentlig har med trådens tema å gjøre, og inntrykket etter å ha lest en del av dem (krydret med ufinheter som "tullinger, komplette idioter, tenker med pikken" osv.) er at du først og fremst ønsker å få utløp for sinnet ditt mot menn heller enn å bidra konstruktivt til å svare TS. Anonymkode: 641eb...56f Å være engasjert er ikke å være bitter. Om du ikke vet hvilken typer menn, og trender, jeg omtaler har jeg ikke interessert av å opplyse deg, for da velger du å være blind og døv. Det har ikke jeg botemiddel mot. Jeg heier på at mennesker skal ha det bra. Individuelt og sammen. Jeg er forvilet over utviklingen som virker å rulle stadig raskere mot fortvilelse og ensomhet, og sinne, for så mange. Jeg er ikke sint, eller bitter. Jeg selv sitter ganske så trygt og behagelig, men likevel hjelpeløs, i båten og ser at stadig flere drukner. Unødvendig egentlig. Ikke kan jeg gjøre stort heller, men jeg velger i det minste å ikke tie. Selv om det er krevende og føles stadig mer håpløst. Kanskje er det også meningsløst, men jeg tror faktisk på dette med at det eneste som skal til for at det onde seirer er at de gode sier ingenting. Egoistisk sett burde jeg tie og vende ryggen til. Dette er ikke mitt problem. Så er jeg nå engang blitt innprentet fra barndommen at vi har et sosialt ansvar. Om du ikke har noe ide om hva jeg mener lar vi det bli med det. Jeg foretrekker å bli kalt idiot, bitter, urimelig og lignende foran uendelig tålmodighet ovenfor feilaktige konklusjoner. Jeg er ikke sinna på menn, jeg er bekymret for menn. Jeg er faktisk mer bekymret for menn enn jeg er for kvinner, selv om jeg er bekymret for unge kvinner også. Kvinner har imidlertid ofte et sikkerhetsnett menn i mye mindre grad har, så når menn går seg vill (gjerne i seg selv) går kvinner videre. Med mennene går det derimot ofte (og økende) galt. Endret 24. oktober av Trolltunge 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #358 Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (17 timer siden): Men hvis menn egentlig VIL ha en smellvakker tjueåring, og KAN bare få ei som meg, over 40 og lite pen, hvorfor skal jeg gidde å være noen en mann tar til takke med? Hva er poenget for andre enn smellvakre tjueåringer å bli sammen med menn? Anonymkode: 84c43...28f Egentlig bare at ikke alle menn foretrekker 20-åringen. Men siden norske kvinner som begynner å trekke på årene stort sett ikke er i stand til å verdsette en mann som verdsetter dem… nei, jeg ser poenget ditt. Anonymkode: 708c2...04a
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #359 Skrevet 25. oktober Sannhetsøkende skrev (10 timer siden): Bli voksen selv. Du er bare frekk i svarene dine. Du prøver desperat å få oss, kvinner som vet bedre enn deg hvordan det er å være ung kvinne, å tro at eldre menn med money har gode sjanser på alle 20 åringer. Eldre kvinner kan også få yngre menn hvis de har penger. Saken er sånn at hverken alle menn eller alle kvinner er interessert i penger. Er det hersketeknikk du prøver deg på her? Du virker noe desperat. Har ikke engang nevnt penger… du er jo helt ute. Anonymkode: 708c2...04a
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #360 Skrevet 25. oktober Trolltunge skrev (8 timer siden): Å være engasjert er ikke å være bitter. Om du ikke vet hvilken typer menn, og trender, jeg omtaler har jeg ikke interessert av å opplyse deg, for da velger du å være blind og døv. Det har ikke jeg botemiddel mot. Jeg heier på at mennesker skal ha det bra. Individuelt og sammen. Jeg er forvilet over utviklingen som virker å rulle stadig raskere mot fortvilelse og ensomhet, og sinne, for så mange. Jeg er ikke sint, eller bitter. Jeg selv sitter ganske så trygt og behagelig, men likevel hjelpeløs, i båten og ser at stadig flere drukner. Unødvendig egentlig. Ikke kan jeg gjøre stort heller, men jeg velger i det minste å ikke tie. Selv om det er krevende og føles stadig mer håpløst. Kanskje er det også meningsløst, men jeg tror faktisk på dette med at det eneste som skal til for at det onde seirer er at de gode sier ingenting. Egoistisk sett burde jeg tie og vende ryggen til. Dette er ikke mitt problem. Så er jeg nå engang blitt innprentet fra barndommen at vi har et sosialt ansvar. Om du ikke har noe ide om hva jeg mener lar vi det bli med det. Jeg foretrekker å bli kalt idiot, bitter, urimelig og lignende foran uendelig tålmodighet ovenfor feilaktige konklusjoner. Jeg er ikke sinna på menn, jeg er bekymret for menn. Jeg er faktisk mer bekymret for menn enn jeg er for kvinner, selv om jeg er bekymret for unge kvinner også. Kvinner har imidlertid ofte et sikkerhetsnett menn i mye mindre grad har, så når menn går seg vill (gjerne i seg selv) går kvinner videre. Med mennene går det derimot ofte (og økende) galt. Det kan hende du selv tror på og helt uironisk har et selvbilde der du «står opp mot det onde» som du kaller det, men disse stadige kampene dine mot og angrepene på tilsynelatende innbilte motstandere tror jeg egentlig bidrar til mer polarisering og forsterker problemet. I de fleste tilfeller er det du selv som drar igang ‘kjønnskamp’ der den ikke eksisterte eller var nødvendig, som dine bittre og lite relevante utfall mot menn helt fra begynnelsen av denne tråden. Det er verdt å reflektere over og kanskje forsøke å se deg selv. Anonymkode: 641eb...56f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå