Gå til innhold

Det at mange menn vil ha yngre partnere. Hvorfor det?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bingo !   Jeg har selv vært den unge hemmelige elskeren til rikmannsfrua.   😉

Anonymkode: 1bac0...23c

Et det rart mange velger å være single😄

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Sannhetsøkende skrev (6 timer siden):

Uansett om menn flest vil ha den yngre, så er det faktisk få jenter som vil ha en betydelig eldre mann. Og de som ender opp med betydelig eldre menn er ikke oftest de peneste unge jentene heller. 

Det sagt så er det kvinner som har draget omtrent livet ut. Og bare nevne at kvinner forfaller og ender opp bitter er tull. Det samme gjelder for menn. Men ikke alle menn og ikke alle kvinner ender opp som et takras og blir bitre. 

Det virker som om enkelte ønsker kvinner det verste når kvinner eldes. Går fint an å si man liker en gruppe mer UTEN å lire av seg hvor forferdelige den andre uforetrukne gruppa er. De meste er ikke svart hvitt.

Du tror seriøst at ALLE menn med suksess ønsker å være sammen med 20 åringer? Det finnes faktisk suksessrike menn som ønsker en likeverdig partner i livet.  Ikke alle menn tenker kun med pikken.

Nettopp! Noen kvinner blir sammen med en mann med masse penger og makt, men ikke alle. Og de jentene som blir sammen med en mann med mye penger og makt, som er mye eldre, ender vel ofte opp med å være utro med en mer jevnaldrende mann.

Du gikk ikke med deg overskriften på tråden en gang?

Som var spørsmål om hvorfor mange menn vil ha yngre damer?

Anonymkode: 708c2...04a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Det er symptomatisk for forumet at tråder der noen spør om menn sine preferanser oversvømmes av de som er sinte på menn, og uinteressert i hva menn har å si. 

Interessant og forutsigbart. 

Anonymkode: 641eb...56f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Lette å forme/ styre og selvfølgelig fordi yngre ( menn og kvinner) som oftest men ikke alltid ser best ut.   Men altså eksemplet med han på 50

og 20. han på 20 ser jo bedre ut. Med mindre det er ytterpunkter som at han er overvektig å ikke trener mens den eldste gjør det. Jeg er i midten av førtiåra og er relativt ofte på byen og steder hvor ikke damer på 20-35 ser bedre ut kroppmessig ang tatt vare på den. At flere er overvektige gjelder ikle kun folk midt i livet. Da jeg var ung var de aller fleste unge slanke. Nå er det mange lubne menn og kvinner på 20-30 f eks.  Klart ansiktet til unge er penest ( med mindre de har hoppa på den oversminka kunstige greia) så ja utseende et greia. Samme grunner når damer går for mye eldre menn. Utseende ( og mest sannsynlig mer heftig sex) 

Anonymkode: 12c3a...6d7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lette å forme/ styre og selvfølgelig fordi yngre ( menn og kvinner) som oftest men ikke alltid ser best ut.   Men altså eksemplet med han på 50

og 20. han på 20 ser jo bedre ut. Med mindre det er ytterpunkter som at han er overvektig å ikke trener mens den eldste gjør det. Jeg er i midten av førtiåra og er relativt ofte på byen og steder hvor ikke damer på 20-35 ser bedre ut kroppmessig ang tatt vare på den. At flere er overvektige gjelder ikle kun folk midt i livet. Da jeg var ung var de aller fleste unge slanke. Nå er det mange lubne menn og kvinner på 20-30 f eks.  Klart ansiktet til unge er penest ( med mindre de har hoppa på den oversminka kunstige greia) så ja utseende et greia. Samme grunner når damer går for mye eldre menn. Utseende ( og mest sannsynlig mer heftig sex) 

Mente selvsagt når damer går for yngre menn. 

AnonymBruker
Skrevet

Fordi mange menn tenner på ungdom, helse, sunnhet eller hva man velger å kalle det.

Anonymkode: 28227...317

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at disse mennene som oppretter sånne tråder, og svarer på dem ved å henvise til den derre biologien sin, egentlig bare er sånne tullebukker som er ute etter å provosere og krenke kvinner ved å tingliggjøre dem.

Og så har de fordelen av at kvinner er litt mer diplomatiske og vennlige i svarene sine, og så tror de at de på en eller annen måte vinner diskusjonen, eller at synspunktene deres øker sjansen for at det skal bli normalisert at menn prøver seg på mye yngre kvinner.

Anonymkode: 4b749...f02

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det enkle svaret er at menn gjerne er mer visuelle av seg seksuelt og at yngre personer i snitt er mer attraktive enn eldre - yngre er dermed med attraktive for dem.

Anonymkode: 15768...11b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nja de er vel mer på samme nivå som en yngre dame da. Menn er jo ofte mye yngre i hodet enn alderen tilsier. 

Men, jeg har selv en yngre samboer. Han liker eldre. Pga modenhet, erfaring og syns at yngre jenter er slitsomt. Så det er vel mer preferanser tror jeg. Har hatt flere små gutter som har prøvd seg på romantikken med meg, ønsket å gå inn i forhold. Menn blir utrolig mye finere med årene, damer(de fleste) visner kanskje litt mer så forstår om menn syns unge kvinner er mer attraktivt utseendemessig. Personlig syns jeg at jeg har blitt finere med årene, men det er kun pga mer fokus på trening og helse. Nå er jeg 30 da, så ikke helt råtten enda.

Anonymkode: e5be1...e8b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Det er symptomatisk for forumet at tråder der noen spør om menn sine preferanser oversvømmes av de som er sinte på menn, og uinteressert i hva menn har å si. 

Interessant og forutsigbart. 

Anonymkode: 641eb...56f

Ikke helt. Hvis menn hadde sagt at de foretrekker yngre partnere fordi yngre damer er sånn og slik, ville vi ikke ha hatt slike reaksjoner. Men mennene sier ofte det er fordi gamle damer er fæle, skrukketroll, feite osv. Skjønner du forskjellen?

Anonymkode: 84c43...28f

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nja de er vel mer på samme nivå som en yngre dame da. Menn er jo ofte mye yngre i hodet enn alderen tilsier. 

Men, jeg har selv en yngre samboer. Han liker eldre. Pga modenhet, erfaring og syns at yngre jenter er slitsomt. Så det er vel mer preferanser tror jeg. Har hatt flere små gutter som har prøvd seg på romantikken med meg, ønsket å gå inn i forhold. Menn blir utrolig mye finere med årene, damer(de fleste) visner kanskje litt mer så forstår om menn syns unge kvinner er mer attraktivt utseendemessig. Personlig syns jeg at jeg har blitt finere med årene, men det er kun pga mer fokus på trening og helse. Nå er jeg 30 da, så ikke helt råtten enda.

Anonymkode: e5be1...e8b

Godt for deg at du ikke ser på deg selv som helt råtten ennå. Jeg vet ikke om du her prøver å sparke til menn som ytrer seg stygt om såkalt eldre kvinners utseende, eller om du selv anser kvinner som er eldre enn deg som råtne utseendemessig. Jeg synes uansett det er forkastelig å uttale seg på den måten om andre mennesker.

Verken menn eller kvinner som eldres ser råtne ut. De ser eldre ut.

Anonymkode: 2850a...3c6

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Roci skrev (20 timer siden):

Jeg kan selvsagt bare snakke for meg selv, men jeg tror mange vil være enig med meg i at sterkhet/tøffhet kommer temmelig langt ned på prioriteringslista over egenskaper kvinner ser etter i en mann. En fin personlighet og verdier og holdninger som samsvarer sånn noenlunde med mine, er mye viktigere. Enkelt sammenfattet så skal en mann være morsom, hyggelig og trygg å tilbringe tid sammen med. 

Ja, men det er ingen som sier at slike egenskaper ikke er viktig, men det hjelper bare ikke hvis man ikke har de andre faktorene i tillegg. 

Anonymkode: aa320...67d

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men det er ingen som sier at slike egenskaper ikke er viktig, men det hjelper bare ikke hvis man ikke har de andre faktorene i tillegg. 

Anonymkode: aa320...67d

Folk må altså slutte med mannosfære-piss. Er du aldri ute blant folk? Ser du aldri helt vanlige, lave, overvektige, skallete menn med kone og barn? Aldri? Jeg har minst 10 ikke-konvensjonelt attraktive menn med solid ekteskap og barn i min omgangskrets. Både menn med alvorlig fedme, en mann med kunstig øye og halve ansiktet lamt etter hjerneslag i tjueårene, en spinkel mann med store brilleglass og -8 i syn, en mann med alopecia. I nord er det en del menn som er under 170 cm, en kollega er under 160 cm og har nettopp blitt pappa. Grunnen til at du som mann ikke får oppmerksomhet fra damer, har ingenting med utseendet ditt å gjøre. Det har med andre kvaliteter å gjøre, eventuelt at du kun går etter de yngste og peneste som kan velge og vrake i hundrevis av menn. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Godt for deg at du ikke ser på deg selv som helt råtten ennå. Jeg vet ikke om du her prøver å sparke til menn som ytrer seg stygt om såkalt eldre kvinners utseende, eller om du selv anser kvinner som er eldre enn deg som råtne utseendemessig. Jeg synes uansett det er forkastelig å uttale seg på den måten om andre mennesker.

Verken menn eller kvinner som eldres ser råtne ut. De ser eldre ut.

Anonymkode: 2850a...3c6

Råtne er vel ikke et uttrykk jeg har brukt. Men jeg klarer fint å se at mine tre døtre i alderen 18-22 er flottere enn meg på 45, f eks. Og at jeg ser freshere ut enn min mor på snart 70. Skjønner ikke at dette er noe å ta på vei for, det er naturens gang.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Råtne er vel ikke et uttrykk jeg har brukt. Men jeg klarer fint å se at mine tre døtre i alderen 18-22 er flottere enn meg på 45, f eks. Og at jeg ser freshere ut enn min mor på snart 70. Skjønner ikke at dette er noe å ta på vei for, det er naturens gang.

Beklager,  så nå at det ikke var mitt innlegg du svarte på. 🏳

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Folk må altså slutte med mannosfære-piss. Er du aldri ute blant folk? Ser du aldri helt vanlige, lave, overvektige, skallete menn med kone og barn? Aldri? Jeg har minst 10 ikke-konvensjonelt attraktive menn med solid ekteskap og barn i min omgangskrets. Både menn med alvorlig fedme, en mann med kunstig øye og halve ansiktet lamt etter hjerneslag i tjueårene, en spinkel mann med store brilleglass og -8 i syn, en mann med alopecia. I nord er det en del menn som er under 170 cm, en kollega er under 160 cm og har nettopp blitt pappa. Grunnen til at du som mann ikke får oppmerksomhet fra damer, har ingenting med utseendet ditt å gjøre. Det har med andre kvaliteter å gjøre, eventuelt at du kun går etter de yngste og peneste som kan velge og vrake i hundrevis av menn. 

Hvis du hadde visst noe som helst om statistikk, da ville du visst at du må snu på det:

Det er rekordmange ufrivillig single menn i Norge. Menn som velges bort av damer.

Hvor mange høye, kjekke, veltrente, velkledde, velutdannede og vellykkede karer finner du blant dem…?

Ingen påstår at det er umulig for en mindre fysisk eller sosioøkonomisk attraktiv mann å finne seg noen. Det ville være en rar påstand som er lett å tilbakevise med enkelteksempler.

Men det har noe å si. Det har faktisk det.

Og nei, det hjelper veldig sjelden å "kompensere" med å være snill hvis tiltrekningen ikke er der i utgangspunktet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis du hadde visst noe som helst om statistikk, da ville du visst at du må snu på det:

Det er rekordmange ufrivillig single menn i Norge. Menn som velges bort av damer.

Hvor mange høye, kjekke, veltrente, velkledde, velutdannede og vellykkede karer finner du blant dem…?

Ingen påstår at det er umulig for en mindre fysisk eller sosioøkonomisk attraktiv mann å finne seg noen. Det ville være en rar påstand som er lett å tilbakevise med enkelteksempler.

Men det har noe å si. Det har faktisk det.

Og nei, det hjelper veldig sjelden å "kompensere" med å være snill hvis tiltrekningen ikke er der i utgangspunktet.

Det er også mange ufrivillig single damer i Norge. Jeg var en av dem før jeg traff mannen, en kollega var singel frem til hun ble 40. Problemet med dere menn er at dere ikke engang anser oss for å være kvinner, og merker derfor ikke at mange kvinner også blir valgt bort. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ganske åpenbart. Yngre kvinner er mer attraktive. Yngre kvinner er mer lekne. Yngre kvinner har mindre sannsynelighet til å ha unger fra før av. Hvis mannen er nærmere 40 eller mer kan han selvsagt ikke ha en jevnaldrene dame hvis han vil ha unger. Og eldre kjærringer har som regel noe veldig kjedelige hobbyer.

Anonymkode: 6fc60...a93

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er vel ganske åpenbart. Yngre kvinner er mer attraktive. Yngre kvinner er mer lekne. Yngre kvinner har mindre sannsynelighet til å ha unger fra før av. Hvis mannen er nærmere 40 eller mer kan han selvsagt ikke ha en jevnaldrene dame hvis han vil ha unger. Og eldre kjærringer har som regel noe veldig kjedelige hobbyer.

Anonymkode: 6fc60...a93

Vel, en mann som nærmer seg 40 burde ha begynt med konejakt og barneproduksjon før. Unge damer skal da ikke ta til takke med en mann som har pult og lekt seg gjennom sine mest attraktive år for å tjene som inkubator for hans arvinger.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Biologi. Det er jo helt 'rasjonelt' må vite. For menn er alltid så rasjonelle og logiske. Det er bare vi kvinner som er hormonelle og følsomme som syns at det vitner om en ubalanse med menn på over 40 som lyster etter 20 åringer. 

Anonymkode: 7d0e1...890

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...