AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:04 #1 Skrevet mandag kl. 14:04 Noen bra tips til foundation som ikke har slikt skjær i seg? Jeg har bommet så mange ganger å resultatet er ikke pent😐 Jeg ønsker en medium kald farge. Per nå bruker jeg Clinique i fargen 90 sand. Den ser bra ut på kvelden, men i dagslys ikke like pent. Anonymkode: 80a04...b17
Bålkaffe Skrevet mandag kl. 14:05 #2 Skrevet mandag kl. 14:05 Jeg pleier å gå etter de nyansene som har et kaldt skjær i seg, nettopp fordi jeg har opplevd noen hvor jeg ble oransje. Man kan gjerne se det som en bokstav i navnet, enten W for Warm, N for Neutral eller C for Cold.
Regia Skrevet mandag kl. 14:10 #3 Skrevet mandag kl. 14:10 Sliter med det samme, er nok ganske nøytral i undertonen. Bruker nå Sensai 103, men den er ikke 100%. Tenker å teste MAC neste gang, vet de har stort utvalg i farger.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:40 #4 Skrevet mandag kl. 14:40 Med nordisk hud så må jeg alltid gå for NC (Cold). Oksidering kan også være en årsak til at de blir for gule. Det kan være en fordel å blande på en glassflate, ikke rett på huden. Anonymkode: 8b3c9...1e8
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:46 #5 Skrevet mandag kl. 14:46 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Noen bra tips til foundation som ikke har slikt skjær i seg? Jeg har bommet så mange ganger å resultatet er ikke pent😐 Jeg ønsker en medium kald farge. Per nå bruker jeg Clinique i fargen 90 sand. Den ser bra ut på kvelden, men i dagslys ikke like pent. Anonymkode: 80a04...b17 Kjøp dyrere, da blir det penere. Anonymkode: 7ee28...816
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:48 #6 Skrevet mandag kl. 14:48 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjøp dyrere, da blir det penere. Anonymkode: 7ee28...816 Nei.. Det handler mer om match for hudtype, og tone. Chanel, for eksempel er katastrofe for meg. Det blir gult uansett. Men Lancome og også Loréal har veldig gode matcher for min hud, med god holdbarhet. Som jeg også velger foran merker som Hauslabs, Ilia og Dior. Anonymkode: 8b3c9...1e8
Lillemy8 Skrevet mandag kl. 14:54 #7 Skrevet mandag kl. 14:54 Erborian CC Creme i fargen Clair. Kommer nok aldri til å bruke noe annet..
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:57 #8 Skrevet mandag kl. 14:57 Lillemy8 skrev (2 minutter siden): Erborian CC Creme i fargen Clair. Kommer nok aldri til å bruke noe annet.. Den gjør min hud veldig orange... Og dekker heller ikke nok. Anonymkode: 8b3c9...1e8
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:59 #9 Skrevet mandag kl. 14:59 Jeg foretrekker pudder-foundations og er veldig fornøyd med bare minerals. Du kan velge farger basert på undertoner(kald/varm/nøytral), og lett bygge opp dekkevnen. Anbefaler å teste fysisk i butikk/parfymeri hvor de er gode på produktet. Anonymkode: 6dfe7...000 1
Lillemy8 Skrevet mandag kl. 15:12 #10 Skrevet mandag kl. 15:12 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den gjør min hud veldig orange... Og dekker heller ikke nok. Anonymkode: 8b3c9...1e8 Sikker på at det ikke er Dore du har brukt? Den blir gul - oransje på meg også. Claire er mer hvit-lilla-ish på meg, men mulig den henter opp undertoner i huden og at det er individuelt. Den er lett, men ift fargejustering (feks mørkere under øynene) og dempe fine linjer (første rynkene) har den vært super for min del. Påfører alltid med finger og jobber den inn i huden. Tar også noen sekunder å få ferdig fargekorrigering etter påføring. Jeg synes denne er magi rett og slett - håper du finner en som er super for deg.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:15 #11 Skrevet mandag kl. 15:15 Lillemy8 skrev (1 minutt siden): Sikker på at det ikke er Dore du har brukt? Den blir gul - oransje på meg også. Claire er mer hvit-lilla-ish på meg, men mulig den henter opp undertoner i huden og at det er individuelt. Den er lett, men ift fargejustering (feks mørkere under øynene) og dempe fine linjer (første rynkene) har den vært super for min del. Påfører alltid med finger og jobber den inn i huden. Tar også noen sekunder å få ferdig fargekorrigering etter påføring. Jeg synes denne er magi rett og slett - håper du finner en som er super for deg. Ja, jeg har Dore. Bruker den opp på hjemmekontoret nå - der jeg har lett filter i teams uansett. Den blir orange. Anonymkode: 8b3c9...1e8
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:17 #12 Skrevet mandag kl. 15:17 Lillemy8 skrev (22 minutter siden): Erborian CC Creme i fargen Clair. Kommer nok aldri til å bruke noe annet.. 🙏 samme bruker jeg. Er ikke veldig pent å bomme med fargen, og her er man helt safe 😃 Anonymkode: 2ca64...cc9
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:19 #13 Skrevet mandag kl. 15:19 Waterweight fra Mac har mange nyanser. Burde ha en som passer deg. Anbefaler å dra til butikk og teste. https://www.zalando.no/mac-studio-waterweight-spf30-foundation-foundation-m3t31e008-s24.html Anonymkode: 64ecf...350
AnonymBruker Skrevet i går, 08:24 #14 Skrevet i går, 08:24 Jeg har neutral hudtone og synes erborian bb cream i fargen claire og loreal fit me i vanilla n er gode matcher. De blir ikke gule, og holder jevn tone gjennom dagen Anonymkode: 5a436...dbf
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #15 Skrevet 16 timer siden Det er best å prøve i butikken. Anonymkode: b85ec...879
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå