Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Møtte en mann for 1 år siden...i midten av 20 årene. 

Jeg fikk inntrykk av han at han likte sex (uti fra historier han har fortalt fra to tidligere forhold) og han er den som hele veien har vært mest på for å ta på meg, kline etc. Han har gjort mye, men styrt unna penetrering i starten. Har bare hatt sex 3 ganger....(!).. i løpet av dette året. 

Må si det tærer på selvtilliten min, og jeg er veldig usikker på hva som foregår her. Han jobber, jeg er student  med deltidsjobb, så føler meg på sett og vis mer sliten enn han, men han har aldri lyst. Jeg har prøvd meg ved flere anledninger i senere tid, men avvisningene føles som knivstikk i hjertet. 

En helt perfekt fyr på alle måter bortsett fra på det seksuelle planet. Er dette noe som kan løse seg eller bør jeg løpe fra dette røde flagget?

Anonymkode: 3cff9...e64

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg fikk inntrykk av han at han likte sex (uti fra historier han har fortalt fra to tidligere forhold) og han er den som hele veien har vært mest på for å ta på meg, kline etc. Han har gjort mye, men styrt unna penetrering i starten. Har bare hatt sex 3 ganger....(!).. i løpet av dette året. 

Må si det tærer på selvtilliten min, og jeg er veldig usikker på hva som foregår her. Han jobber, jeg er student  med deltidsjobb, så føler meg på sett og vis mer sliten enn han, men han har aldri lyst. Jeg har prøvd meg ved flere anledninger i senere tid, men avvisningene føles som knivstikk i hjertet. 

En helt perfekt fyr på alle måter bortsett fra på det seksuelle planet. Er dette noe som kan løse seg eller bør jeg løpe fra dette røde flagget?

Røde flagget? Er han farlig? Potensielt voldelig?

vanskelig for andre å gi gode råd. Men første jeg ville gjort, er å kreve en ærlig samtale. Du må få på deg rene om dette er hans seksuelle fungering, eller om det er noe som gjør han tilbakeholden og usikker.

Først etter at dere to har hatt en ærlig og god dialog om alle disse tingene du tenker på, så står du rustet til å ta noen avgjørelse om hva du vil videre.

Som et lite tips, så ville jeg kanskje jobbet litt med mitt eget forhold til seksualitet og selvbildet også. Det er ikke sånn at man må ha alle disse følelsene (knivstikk i hjertet) og knyte sex opp mot selvbildet ditt bare pga hvor ofte eller sjelden en partner vil ha sex.

Anonymkode: e9dec...c36

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Seksuell kompatibilitet er viktig i en relasjon. Det tærer nok mer på for kvinner å bli avvist enn det gjør for menn på generell basis, da det er opplest og vedtatt at menn "alltid" ønsker sex så lenge det er tilgjengelig, mens kvinner "har lov" til å si nei uten at mannen skal bli sur og fornærmet. 

I dette tilfellet må du få en klarhet i hvorfor han ikke ønsker sex. Det kan være mange årsaker, alt fra lav selvtillit, medisinske problemer eller legning. Jeg kunne aldri vært sammen med en slik mann, da sex er en stor del av intimitet og nærhet for meg. Jeg levde lenge i et sexløst forhold, hvor jeg var den som ikke tente på ham. Jeg var rett og slett ikke glad i ham lenger på den måten jeg trenger for å kunne være intim. Aldri igjen for min del, sex er en del av det å være i et forhold. 

Anonymkode: 496d3...b3b

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nærmest alle menn med lav libido lyver på seg mer lyst enn de faktisk har. Dette er nok fordi menns selvfølelse henger mye på at de er "mann nok" angående det seksuelle, i en verden der menn fremstilles som bestandig kåte og klare, som en såpass etablert "sannhet" at det blir vanskelig å erkjenne (også ovenfor seg selv) at man ikke lever opp til å "være mann" på den måten. 

Også menn befinner seg på hele skalaen fra aseksuelle til hyperseksuelle. Det er realiteten. 

Fryktelig frustrerende å være sammen med en mann med lav libido, uten at det er mulig å prate ærlig om dette, fordi mannen føler at å vedkjenne dette er å vedkjenne at han ikke er mann nok. Slik menn liksom skal være. Dessuten er det svært vanlig at slike menn blir ugreie ved å skyve "problemet " over på kvinnen dersom man prøver å prate om dette. Også dette en del av fornektelse, siden det å vedkjenne situasjonen for mannen føles som å vedkjenne at han ikke er MANN. 

Anonymkode: 6a1c3...30e

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Gay tydeligvis 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Seksuell kompatibilitet er viktig i en relasjon. Det tærer nok mer på for kvinner å bli avvist enn det gjør for menn på generell basis, da det er opplest og vedtatt at menn "alltid" ønsker sex så lenge det er tilgjengelig, mens kvinner "har lov" til å si nei uten at mannen skal bli sur og fornærmet.

Hmm, dette stemmer ikke for min del. Ja, jeg takler å bli avvist noen ganger, men over år gikk det utover humør og selvtillit. Hun stakk, så det var det. Jeg er singel, så får vi se om det blir bedre match.

M45

Anonymkode: d04c5...e5f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts, han har «tøffet» seg og skrytt på seg større sexlyst enn det han har. Jeg har personlig aldri takket nei til sex med kjæresten hvis muligheten bar seg. 

I starten er man også kåtest på hverandre, jeg frykter det bare går nedover herfra.

M45

Anonymkode: d04c5...e5f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser også sammenhengen med manglende sexlyst og at han kan være en tikkende bombe. 

Sannsynligvis er han nok et kvinnemishandler og rødt flagg. 

Unnvik han i all fremtid. 

Anonymkode: 1586c...3f8

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke et rødt flagg; dere virker bare ikke kompatible.

Kanskje han rett og slett ikke tenner på deg like mye? Kanskje du undervurderer hans sexlyst, fordi du har høyere? Kanskje han liker annen type sex enn deg?

Mange lyver på seg modert til høy sexlyst for ikke å frastøte en eventuell partner. Det høres ut som noe han har gjort, muligens også i frykt for at du ikke skulle like han. I så fall var dumt av han å lyve, for slikt kommer jo frem en eller annen gang. 

Prøv å snakk om det sammen.

Anonymkode: dfde6...e93

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ser også sammenhengen med manglende sexlyst og at han kan være en tikkende bombe. 

Sannsynligvis er han nok et kvinnemishandler og rødt flagg. 

Unnvik han i all fremtid. 

Anonymkode: 1586c...3f8

Hæ? Så manglende sexlyst betyr at man er en voldelig kvinnemishandler? Var dette spøk/ironi?

Anonymkode: dfde6...e93

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må først og fremst snakke med ham. 
Dette er neppe noe som blir bedre av seg selv. Du må snakke med ham og finne ut hva som er greia, er det noe fysisk, eller handler det om noe annet. Kanskje er dere ikke kompatible seksuelt, og da spørs det om dette er mannen du skal satse på. 

Anonymkode: 12144...2d5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Røde flagget? Er han farlig? Potensielt voldelig?

Du får ta å google hva det menes med rødt flagg. Det har ingenting med kun vold og om personen er farlig. Det handler om potensielle problemer som kan dukke opp i et forhold som man må være obs på.

Så ja, ts. Dette er et rødt flagg. Han løy for å lure deg inn på kroken når han visste han burde ha sluppet deg ut på markedet igjen. Og dette vil bli et problem i deres forhold siden dette var viktig for deg. Som nye kjærester så burde dere jo ha sex ofte. Noe er jo galt her. Men med han. Ikke ta det personlig. Selv om jeg forstår det kan være vanskelig.

Så irriterende disse mennene som lyger for å lure damer inn i forhold. Emosjonell svindel. Skulle blitt bøtelagt. 😡

Anonymkode: 6b11b...4ee

• Liker 2
Skrevet

Er dere liksom bare venner som har sex når dere føler for det? For i så fall, hvis han snakka sant, treffer han sannsynligvis andre. Ellers kan det hende han overdreiv veldig, eller løy.. så uansett er han vel ikke så perfekt..

• Liker 3
Skrevet

Kanskje han rett og slett ikke tenner på deg.  3 ganger på et år høres veldig unaturlig ut for en ung mann.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

(uti fra historier han har fortalt fra to tidligere forhold)

Hva med å ta en prat med disse damene?

bullehurk skrev (11 minutter siden):

Kanskje han rett og slett ikke tenner på deg.  3 ganger på et år høres veldig unaturlig ut for en ung mann.

Det høres logisk ut, synes du? En ung mann som sier han liker sex, finner seg ei som han ikke gidder å ligge med? 

Dette er nok en type fornektelse.

Anonymkode: cb0b7...545

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke knytt dette opp mot at det er noe feil med deg, og ikke la det gå ut over selvtilliten. Det eneste du skal bruke energi på å tenke gjennom er om du er nok glad i han og trives så godt sammen med han at du er villig til et forhold med svært sjelden sex. Jeg tror man med ganske stor sikkerhet kan si at om han ikke har lyst på sex mer enn tre ganger i året nå, så blir det ikke noe bedre/hyppigere med tiden. 
Du må finne ut av hva du kan leve med og hvilke forventninger du har til forholdet, og så må du snakke med han. Først og fremst finne ut om det er underliggende årsaker bak manglende sexlyst, eller om han bare har veldig lavt behov. Deretter må dere finne ut om dere i så fall kan finne et kompromiss som dere begge kan trives med, eller om dere er så forskjellige at dere kanskje burde gå fra hverandre.

Anonymkode: 30629...537

• Liker 2
Skrevet

Seksuell apetitt etter en stund, eller ett par år sammen, er den egentlige appetitten. 

I starten er det ofte nytt og spennende. Så dabber det av. 

Jeg har altfor stor lyst. Vanskelig å finne ei som matcher på alt det andre i tillegg til lyst. Kvinnekroppen tenner meg noe utrolig, nesten uansett kvinnekropp (bare ikke kraftig overvekt). Ekstremt vanskelig. 

Tviler på at han endrer seg. Man er den man er, og lysten er den man har. Noen ganger kan kjemien få varig endring om sexen er helt insane.

Om det er en dealbreaker med en mann med lav sexlyst på en ellers flott fyr må du vurdere selv. 

• Liker 1
Skrevet
bullehurk skrev (1 time siden):

Ser for meg en mann som interesserer seg mer for fotball og liker øl🤣 

Men har datet damer som liker 3 ganger på ett år. Tragisk. Noe så godt, så sjelden. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kanskje han faktisk har høy lyst, men det er noe galt med deg? 😉 

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som han er skaphomofil 

Anonymkode: dde86...851

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...