Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg synes ikke du skal betale erstatning basert på at ditt barn har "innrømmet" noe. Barnet er maks fem år? Var det voksne vitner? Det er ikke mulig å si hvilket barn som traff bilen med mindre en voksen så det. 

Anonymkode: 96da7...3fb

selvsagt betaler man når barnet sier det kaster stein 

Anonymkode: 4c657...e8d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Skjedde det i barnehagen mens barna var under ivaretakelse av de ansatte der? Hvor gamle er barna? 

Hvis dette var mens barna ble ivaretatt av de ansatte så er det jævlig sløvt av dem å ikke passe på ungene.

Anonymkode: 0682d...0f2

Du tuller nå? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bruker ikke være vanskelig altså, men jeg forventer at de som jobber i barnehagen skal passe på at barna bl.a ikke kaster stein på biler.. 

Anonymkode: 4a31c...050

Herrehud , du mener 3-4 voksne konstant skal klare å følge med på 18-23 barn komstant? Ikke engang foreldre klarer å passe på barna hele tiden hjemme

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samtidig kan barnehagen forvente at foreldre har lært barna sine at de ikke kaster stein.

Anonymkode: edd4d...6d8

Nei, det er ikke snakk om skolebarn, så man kan faktisk ikke forvente at f.eks en 2-åring ikke kan finne på noe sånt da de mangler impulskontroll og konsekvenstenking fullstendig. Veldig merkelig om de ikke var under oppsyn av ansatte.

Anonymkode: b39ca...0e9

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, det er ikke snakk om skolebarn, så man kan faktisk ikke forvente at f.eks en 2-åring ikke kan finne på noe sånt da de mangler impulskontroll og konsekvenstenking fullstendig. 

Derfor setter loven begrensninger for foreldres ansvar. Nettopp fordi det er visse ting man ikke kan forvente.

Anonymkode: a753d...e9a

Skrevet

Er det ingen andre barn som har innrømmet at de var med på det? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

selvsagt betaler man når barnet sier det kaster stein 

Men TS vet ikke om det er eget barn som traff bilen. Jeg ville bare sagt det til barnehagen, at uten voksne vitner er det rett og slett ikke mulig å vite hva som stemmer her. En fireårings vitnesbyrd betyr ingenting. 

Anonymkode: 96da7...3fb

• Nyttig 2
Skrevet

Vi har planer om å betale, men er litt vanskeleg når vi ikke vet hva skaden er. 
Fekk svar på melding nå at det var flott at vi tok kontakt og at vi skulle snakke med vårt forsikringsselskap? Hun var ikke sikker 🤷🏻‍♀️

(Jeg skrev i første meldingen at det var vår gutt og beskjeden vi fikk i barnehagen. At vi måtte ta det via oss og at jeg trenger skademelding for å sende den videre.)

Skrevet

Det skal bare 2 minutter til, at noen barnehagebarn finner stein, og kaster. Hvordan skal de ansatte styre barnas bevegelser til en hver tid. De går jo ikke å holder alle barna i hendene akkurat. Kan være at de såg hva som skjedde, men var 20 meter unna. Hvis et barn, for eksempel slår et annet barn, så kan jo ingen klage på de voksne som var tilstede, de styrer jo ikke barna. 

Anonymkode: cce7c...1e5

• Liker 3
Skrevet

Helt tullete å tro at man kan forhindre at barnehagebarn kaster stein før det har skjedd. Man kan heller ikke stanse en sten i lufta når den først er kastet. Eneste man kan er å forhindre videre kasting når man først har sett det.

Anonymkode: 15267...0df

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, det er ikke snakk om skolebarn, så man kan faktisk ikke forvente at f.eks en 2-åring ikke kan finne på noe sånt da de mangler impulskontroll og konsekvenstenking fullstendig. Veldig merkelig om de ikke var under oppsyn av ansatte.

Det som er merkelig er at enkelte foreldre er under den oppfatning at vi som jobber i barnehagen skal fotfølge hvert eneste barn hvert eneste sekund gjennom hele dagen til tross for at vi er langt færre ansatte enn barn.

Anonymkode: 674b2...48a

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...