AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Skrevet 9 timer siden Det blir stadig vanskeligere å få jobb uten utdanning, selv steder hvor man tidligere nesten var sikret, feks butikk og renhold (som også er viktige jobber). Hva tror dere fremtidsutsiktene er til noen som ikke tar utdanning i dag, men har et langt arbeidsliv foran seg? Er det for sent for noen på 30 år å gjøre det? Og noe annet; nårdet ikke er helserelaterte utfordringer i bildet, hvordan "tør" noen å IKKE ta utdanning i dag? Anonymkode: 81b23...f7e
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Skrevet 8 timer siden Det er "aldri" for sent å ta utdanning, i alle fall ikke når du er 30! Har selv tatt ny utdanning i førtiårene, og jeg var langt fra den eneste. Det finnes jo et hav av utdannelser, fra fagbrev som helsefagarbeider , rørlegger, elektriker osv. via skole eller voksenopplæring/praksis, til korte høyskolestudier (tre år, så er du sosionom, vernepleier eller sosionom - for å ta noen eksempler), til lengre femårige profesjonsløp eller akademiske studier. Å ikke ta utdanning i dag, i Norge, med de muligheter som finnes og med den støtten man får, er det ikke særlig klokt å la være. Anonymkode: a58b3...1ea 5
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Skrevet 8 timer siden Om man er frampå og har kontakter kan man klarer seg uten utdannelse ja. Men det er som bruker over skriver, aldri for sent å ta seg en utdannelse. Anonymkode: cee87...679
Gaia Skrevet 8 timer siden #4 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Det blir stadig vanskeligere å få jobb uten utdanning, selv steder hvor man tidligere nesten var sikret, feks butikk og renhold (som også er viktige jobber). Hva tror dere fremtidsutsiktene er til noen som ikke tar utdanning i dag, men har et langt arbeidsliv foran seg? Er det for sent for noen på 30 år å gjøre det? Og noe annet; nårdet ikke er helserelaterte utfordringer i bildet, hvordan "tør" noen å IKKE ta utdanning i dag? Anonymkode: 81b23...f7e Fremtidsutsiktene er å havne på NAV med uføretrygd hvis man verken evner å jobbe innenfor tilrettelagt arbeid eller greier å ta videregående utdanning. Til og med de som jobber i butikk har gjerne noen år på vgs. Kanskje til og med innenfor salg og service-faget. 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Skrevet 8 timer siden Det vanskelige er å få jobben, men ofte får man ikke bruk for utdannelsen når jobben først er sikret. Alt jeg gjør i min jobb har jeg lært på arbeidsplassen. Bortsett fra å lese og skrive da, men det lærte jeg før jeg begynte på skolen. Anonymkode: 5d07d...16c
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Skrevet 5 timer siden Hvis det er noen trøst fører ikke nødvendigvis utdanning til jobb heller... så velg med omhu om du først skal utdanne deg til noe. Jeg har to lange utdannelser, men nå har det meste gått til helvete her. Jeg jobber i butikk nå, og føler meg heldig som i det hele tatt ble vurdert. Anonymkode: 974cc...292 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Skrevet 4 timer siden Jeg tok fagbrev som praksiskandidat i en alder av 50+ og vil nok stille sterkere i en ansettelsesprosess enn de som kommer rett fra lærlingeplass med sitt fagbrev. Anonymkode: ec64e...39d 2
homber Skrevet 4 timer siden #8 Skrevet 4 timer siden Ikke stress med utdanning nå. I årene frem mot 2030 så vil utviklingen på KI gå ekstremt fort, og ingen vet hvilken verden vi lever i om 5 år. Det kan ende med at nesten alle jobber blir irrelevante.
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Skrevet 4 timer siden For 20 år siden hadde det gått greit, i dag er det økonomisk selvmord. Desverre. Vi trenger flere praktikere som tåler å bruke kroppen til arbeid, enten det er teknisk, fysisk, praktisk eller pedagogisk, så er de viktige. Men 30 år er ikke for sent å ta utdanning! Jeg er 30 og tar en ny utdanning nå. Har jobbet med andre ting før, men orker ikke det lenger og må bytte. Anonymkode: c74b0...c31 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå