AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #21 Skrevet 13. oktober 2025 Det er jo ingenting å rette pekefingeren mot så langt i dette tilfellet. TS må vente og se hva slags behandling hun eventuelt får før vi kan snakke om at det er bra eller dårlig. Vet ikke helt hvor mye det hjelper noen som er svært engstelig at andre skal inn i tråden og fortelle om hvor dårlig erfaring de har! Jeg for min del fikk helt super hjelp. Det er egentlig ikke grunn til å tro at man ikke skal få hjelp i spesialisthelsetjenesten når man er henvist og tatt inn til utredning. Det er ganske rimelig å anta! Anonymkode: c7d3b...270 4 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #22 Skrevet 13. oktober 2025 Når du har ventet lenge, og har det vanskelig, så er nok forventningene dine til første time høye. Det er nesten dømt til å oppleves litt dårligere enn du håpet, og du er kanskje også ekstra mottakelig for å tolke nøytrale utsagn på en litt negativ måte. Hvis plagene du har er noe de tenker de kan hjelpe deg med, vil du få tilbud om behandling, etter utredning. Og gruppeterapi er ofte et svært godt tilbud, krevende å gå i, og man får noen ekstra behandlingsaspekter der enn du kan få i individualterapi. Hvis de vurderer at dine plager ikke er alvorlige nok til at du har rett til behandling i DPS er det ikke behandlerens feil. Da kan det være fornuftig å se etter en psykolog privat, som du kan snakke med i eget tempo, og ut fra behov og økonomi. Og uansett: vær ærlig om hvordan du tenker og hvordan du har det, slik at vurderingen blir så god som mulig. Anonymkode: fd0e0...28c 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #23 Skrevet 13. oktober 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ikke din jobb å vurdere om du er syk nok til å få hjelp, det gjør de på DPS. Anonymkode: d694b...62e Og det er veldig vanlig å være for frisk til å få mer hjelp. Spesielt når man begynner å skjønne tegninga om hvordan å ta vare på egen psykisk helse også. Men så er det jo dette de skal kartlegge i neste time da, så hvorfor ta sorgene på forskudd? Er du syk nok får du hjelp. Er du ikke syk nok sparer du penger og kjøper deg privat rådgivning for det du mener du trenger hjelp med. Det offentlige har dessverre ikke nok til å ta seg av alle problemer, de må rett og slett gå nok utover noens liv (etter deres kriterier). Kjipt, men det er realitetene akkurat nå. Det beste er å akseptere det. Kanskje er du syk nok, så ikke gi opp lenge før neste time! Fastlegen får neppe gjort noe. Du er ikke på stadiet at du skal på akutten, så hva mer får fastlegen gjort enn h*n allerede har gjort? Slutt å mas på de. Tror kanskje dine forventinger til at nå skal alt ordne seg ikke er helt reelle. Det er ikke som å ta en pille mot hodepine og så forsvinner smerten... dessverre. Anonymkode: 2782d...655 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #24 Skrevet 13. oktober 2025 Jeg mener du gjorde det rette ved å bestille legetimen, Ts. Om jeg leser deg rett så er du for det første "flink pike" og for det andre en person med gode ressurser i deg selv (tross lite nettverk og tross traumer, så har du gode ressurser i deg!). Det å ha disse indre ressursene som jeg tror du har, det er en styrke, en stor styrke. Dessverre så kan den også bli din egen fiende - ved at du blander "flink pike" med å ikke ønske å være til bry. Når du i tillegg, pga. dine egne ressurser og ønske om å bli så bra at du fungerer bra igjen, så ligger "faren" i det at du utad fremstår som langt mindre dårlig enn hva du faktisk er. Og da er dessverre systemet lagt opp slik at man ikke blir høyt nok prioritert. Så mitt råd er å være helt ærlig med din lege, med dps. IKKE forsøk å være "flink pike". Du kan være rågod på å jobbe med deg selv, og flink på den måten, men du MÅ, for din egen del, ikke bagatellisere de utfordringene du har, hvor mye traumene blir trigget, hva de blir trigget av og hvordan du reagerer på å bli trigget osv.! I tillegg, vær positiv til behandling og behandlingstilbud, men pass også på der at du ikke blir "flink pike-positiv". F.eks. er det etter én time hos dps for tidlig for deg å vite om du først og fremst trenger en-til-en-behandling, eller gruppebehandling - eller en kombinasjon. Om du føler gruppebehandling er positivit (noe det er for mange), men likevel føler du trenger mer individuell behandling også, så fortell det til behandler hos dps, og gjør det tydelig hvorfor. Jeg synes det er synd du avbestilte legetimen du fikk til i morgen. For den ville tydeliggjort enda mer for legen hvor mye du nå sliter, hvor lite som skal til for å sette deg ut. Men det å vingle slik du nå gjorde, at du avbestilte legetimen din pga. vettløse råd fra enkeltbrukere på nett, det tyder på at du har denne "flinke piken" i deg, som får deg til å gjøre det som du tror er forventet av deg, heller enn hva du selv føler og vet er riktig for deg. Vær oppmerksom på dette fremover, for hvis du ikke er det risikerer du å sabottere for deg selv og din egen tilheling. Det sagt, neste gang du er hos legen din så ta opp dette - hva som fikk deg til å be om en slik hastetime, hvordan du følte deg da du ba om den timen. Men også hvor usikker du ble etterpå, og at du spurte på nett, fikk de svarene du her fikk, og dermed avbestilte timen. For dette sier også noe om hvor du står nå, hvor vanskelig alt er for deg. Jeg mener dette ikke som kritikk av deg!! Når du snakker med legen din neste gang du er der, så vil du likevel få frem dette, og det er viktig for at legen din skal forstå hvordan du faktisk har det. Dette forumet er veldig bra på mange måter. Men dessverre så er dette forumet også ofte (altfor ofte i slike tråder som denne) skadelig for den som søker råd! Mange av svarene du har fått i dag, Ts, er uforsvarlige. At mange faktisk har rådet deg til å ikke ta legetime du selv mener du har behov for, og til og med støtter deg i å avbestille hastetimen du hadde fått - det er helt uforsvarlig av de som gir disse svarene. For ingen av oss som svarer i tråden kjenner deg og din situasjon fullt ut. Å dermed gi råd til å ikke oppsøke helsehjelp, når trådstarter (her deg, Ts) selv føler at den trenger det, det er og blir uforsvarlig! Jeg husker ikke om du skrev når din neste time på dps er. Det er forsåvidt heller ikke viktig. Men hvis du før den timen likevel føler du virkelig trenger å snakke med lege, ikke nøl med å kontakte legekontoret (eller til og med legevakt, om det er på helg og du er så dårlig at du trenger det!) en gang til. Da kan du si, som sant er, at du trodde du likevel skulle greie deg selv frem til neste time hos dps, men at du ser at du må ha en time før den tid likevel. Det er en ærlig sak, og ved å si det så viser du at du reflekterer, at du forsøker å greie deg selv - men også at du tar ansvar og ber om hjelp når du kjenner at du virkelig trenger det! Husk også at du, Ts, har like stor rett til å ta din plass i livet som alle andre. Dette gjelder også det å få nødvendig helsehjelp! Det er IKKE din jobb å tenke på alle andre som ev. også trenger hjelp, det er opp til helsepersonell å avgjøre hvem som trenger hjelpen mest. Og ditt legekontor mente nå at du trengte den timen i morgen, da du viste dem hvordan du faktisk har det. Det er flott om du greier deg selv frem til neste dps. Men husk også at du ikke skal gjøre din egen vei fremover vanskeligere enn den trenger å være. Du vet med deg selv at du aldri har brukt å be om helsehjelp for mye, og da vet du også at når du nå faktisk ber om hjelp, så har du god grunn til det! Ikke la noen på et forum få deg til å tvile på deg selv flere ganger! Din jobb er å vise helsepersonell hvordan du nå faktisk har det (ikke forsøke å være "flink pike" eller overpositiv - men vær ærlig, det kan du være og likevel være målbevisst i din jobb for å bli bedre!), for det er slik du vil få best hjelp fremover. Videre anbefaler jeg at du forsøker å finne en eller annen aktivitet du kan gjøre som også kan gjøre at du på sikt greier å bygge deg opp et nettverk av gode bekjente og etterhvert også venner og gode venner. Det er så viktig for resten av livet ditt at du har flere rundt deg - ikke bare fordi du trenger noen i ditt liv, men også fordi andre trenger deg! Sjekk med kommunen du bor i, hvilke tilbud som finnes. Hvis det f.eks. trigger deg å være i situasjoner hvor det også er menn, så finnes det ofte tilbud som hovedsakelig er for kvinner, eller til og med bare kvinner. Det kan være et godt sted å begynne. Ta vare på deg selv fremover - og ikke nøl med å oppsøke lege igjen hvis du føler du trenger en ny hastetime! Lykke til videre med all behandling og det å finne tilbake til tryggheten i deg selv og din plass i verden og det å på sikt få et nytt nettverk og gode venner! Det er mulig! ❤️ Anonymkode: a5305...8aa 2 5
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #25 Skrevet 13. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg mener du gjorde det rette ved å bestille legetimen, Ts. Om jeg leser deg rett så er du for det første "flink pike" og for det andre en person med gode ressurser i deg selv (tross lite nettverk og tross traumer, så har du gode ressurser i deg!). Det å ha disse indre ressursene som jeg tror du har, det er en styrke, en stor styrke. Dessverre så kan den også bli din egen fiende - ved at du blander "flink pike" med å ikke ønske å være til bry. Når du i tillegg, pga. dine egne ressurser og ønske om å bli så bra at du fungerer bra igjen, så ligger "faren" i det at du utad fremstår som langt mindre dårlig enn hva du faktisk er. Og da er dessverre systemet lagt opp slik at man ikke blir høyt nok prioritert. Så mitt råd er å være helt ærlig med din lege, med dps. IKKE forsøk å være "flink pike". Du kan være rågod på å jobbe med deg selv, og flink på den måten, men du MÅ, for din egen del, ikke bagatellisere de utfordringene du har, hvor mye traumene blir trigget, hva de blir trigget av og hvordan du reagerer på å bli trigget osv.! I tillegg, vær positiv til behandling og behandlingstilbud, men pass også på der at du ikke blir "flink pike-positiv". F.eks. er det etter én time hos dps for tidlig for deg å vite om du først og fremst trenger en-til-en-behandling, eller gruppebehandling - eller en kombinasjon. Om du føler gruppebehandling er positivit (noe det er for mange), men likevel føler du trenger mer individuell behandling også, så fortell det til behandler hos dps, og gjør det tydelig hvorfor. Jeg synes det er synd du avbestilte legetimen du fikk til i morgen. For den ville tydeliggjort enda mer for legen hvor mye du nå sliter, hvor lite som skal til for å sette deg ut. Men det å vingle slik du nå gjorde, at du avbestilte legetimen din pga. vettløse råd fra enkeltbrukere på nett, det tyder på at du har denne "flinke piken" i deg, som får deg til å gjøre det som du tror er forventet av deg, heller enn hva du selv føler og vet er riktig for deg. Vær oppmerksom på dette fremover, for hvis du ikke er det risikerer du å sabottere for deg selv og din egen tilheling. Det sagt, neste gang du er hos legen din så ta opp dette - hva som fikk deg til å be om en slik hastetime, hvordan du følte deg da du ba om den timen. Men også hvor usikker du ble etterpå, og at du spurte på nett, fikk de svarene du her fikk, og dermed avbestilte timen. For dette sier også noe om hvor du står nå, hvor vanskelig alt er for deg. Jeg mener dette ikke som kritikk av deg!! Når du snakker med legen din neste gang du er der, så vil du likevel få frem dette, og det er viktig for at legen din skal forstå hvordan du faktisk har det. Dette forumet er veldig bra på mange måter. Men dessverre så er dette forumet også ofte (altfor ofte i slike tråder som denne) skadelig for den som søker råd! Mange av svarene du har fått i dag, Ts, er uforsvarlige. At mange faktisk har rådet deg til å ikke ta legetime du selv mener du har behov for, og til og med støtter deg i å avbestille hastetimen du hadde fått - det er helt uforsvarlig av de som gir disse svarene. For ingen av oss som svarer i tråden kjenner deg og din situasjon fullt ut. Å dermed gi råd til å ikke oppsøke helsehjelp, når trådstarter (her deg, Ts) selv føler at den trenger det, det er og blir uforsvarlig! Jeg husker ikke om du skrev når din neste time på dps er. Det er forsåvidt heller ikke viktig. Men hvis du før den timen likevel føler du virkelig trenger å snakke med lege, ikke nøl med å kontakte legekontoret (eller til og med legevakt, om det er på helg og du er så dårlig at du trenger det!) en gang til. Da kan du si, som sant er, at du trodde du likevel skulle greie deg selv frem til neste time hos dps, men at du ser at du må ha en time før den tid likevel. Det er en ærlig sak, og ved å si det så viser du at du reflekterer, at du forsøker å greie deg selv - men også at du tar ansvar og ber om hjelp når du kjenner at du virkelig trenger det! Husk også at du, Ts, har like stor rett til å ta din plass i livet som alle andre. Dette gjelder også det å få nødvendig helsehjelp! Det er IKKE din jobb å tenke på alle andre som ev. også trenger hjelp, det er opp til helsepersonell å avgjøre hvem som trenger hjelpen mest. Og ditt legekontor mente nå at du trengte den timen i morgen, da du viste dem hvordan du faktisk har det. Det er flott om du greier deg selv frem til neste dps. Men husk også at du ikke skal gjøre din egen vei fremover vanskeligere enn den trenger å være. Du vet med deg selv at du aldri har brukt å be om helsehjelp for mye, og da vet du også at når du nå faktisk ber om hjelp, så har du god grunn til det! Ikke la noen på et forum få deg til å tvile på deg selv flere ganger! Din jobb er å vise helsepersonell hvordan du nå faktisk har det (ikke forsøke å være "flink pike" eller overpositiv - men vær ærlig, det kan du være og likevel være målbevisst i din jobb for å bli bedre!), for det er slik du vil få best hjelp fremover. Videre anbefaler jeg at du forsøker å finne en eller annen aktivitet du kan gjøre som også kan gjøre at du på sikt greier å bygge deg opp et nettverk av gode bekjente og etterhvert også venner og gode venner. Det er så viktig for resten av livet ditt at du har flere rundt deg - ikke bare fordi du trenger noen i ditt liv, men også fordi andre trenger deg! Sjekk med kommunen du bor i, hvilke tilbud som finnes. Hvis det f.eks. trigger deg å være i situasjoner hvor det også er menn, så finnes det ofte tilbud som hovedsakelig er for kvinner, eller til og med bare kvinner. Det kan være et godt sted å begynne. Ta vare på deg selv fremover - og ikke nøl med å oppsøke lege igjen hvis du føler du trenger en ny hastetime! Lykke til videre med all behandling og det å finne tilbake til tryggheten i deg selv og din plass i verden og det å på sikt få et nytt nettverk og gode venner! Det er mulig! ❤️ Anonymkode: a5305...8aa Wow, du må være en engel? ❤️ Tusen tusen takk for dette!!❤️ Det var sårt trengt og det traff rett i hjertet ❤️ Dette har jeg screenshotet nå slik at jeg aktivt kan bruke det som påminnelse, du traff hodet på spikeren med alt her, tusen tusen takk GODE deg ❤️❤️❤️ ts Anonymkode: 80cc5...466 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #26 Skrevet 13. oktober 2025 Velkommen til psykisk helsevern. Det er dessverre sånn systemet er og verre. Ikke rart selvmordstallene er høye Anonymkode: eb92b...d1d 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #27 Skrevet 13. oktober 2025 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Wow, du må være en engel? ❤️ Tusen tusen takk for dette!!❤️ Det var sårt trengt og det traff rett i hjertet ❤️ Dette har jeg screenshotet nå slik at jeg aktivt kan bruke det som påminnelse, du traff hodet på spikeren med alt her, tusen tusen takk GODE deg ❤️❤️❤️ ts Anonymkode: 80cc5...466 Tenker du kan ha godt utbytte av å snakke med chatgtp. Anbefaler å prøve det, det kan være en god samtalepartner Anonymkode: e9b89...78f 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #28 Skrevet 13. oktober 2025 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Tenker du kan ha godt utbytte av å snakke med chatgtp. Anbefaler å prøve det, det kan være en god samtalepartner Anonymkode: e9b89...78f Ja, har tenkt på det, men er litt paranoid når det gjelder det. Redd for at samtalen og infoen kan lagres/registreres på en eller annen måte. Litt sånn personvernsbekymringer på et vis. ts Anonymkode: 80cc5...466
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #29 Skrevet 13. oktober 2025 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Velkommen til psykisk helsevern. Det er dessverre sånn systemet er og verre. Ikke rart selvmordstallene er høye Anonymkode: eb92b...d1d Er det dessverre at TS har blitt henvist til DPS, fått kommet inn og nå skal bli utredet? Har vi lest det samme hovedinnlegget? Anonymkode: c7d3b...270 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #30 Skrevet 13. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Wow, du må være en engel? ❤️ Tusen tusen takk for dette!!❤️ Det var sårt trengt og det traff rett i hjertet ❤️ Dette har jeg screenshotet nå slik at jeg aktivt kan bruke det som påminnelse, du traff hodet på spikeren med alt her, tusen tusen takk GODE deg ❤️❤️❤️ ts Anonymkode: 80cc5...466 Glad det var til nytte for deg. Jeg ønsker deg alt godt videre fremover, Ts! ❤️ Forresten, velg heller helsevesenet og det å skaffe deg et større nettverk og nye venner, enn chatgpt, ellers vil du mest trolig være uten nettverk og venner lenger enn om du heller søker deg ut i den virkelige verden. Ta plass i livet, ta plass i ditt liv! ❤️ Anonymkode: a5305...8aa 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #31 Skrevet 13. oktober 2025 Først: pust med magen! Det er ikke alltid første time er som forventet - for du har bygget deg opp veldig mange forventninger rundt dette. Du har tenkt på hva du skulle få. Du skulle kanskje føle deg bedre allerede nå? Se håpet? Å komme på DPS er heller ingen mirakelkur. Du går ikke glipp av noe på en uke eller to. Det krever mye av deg og hardt arbeid, som jeg tror du er klar over også selv ut fra hva du skriver om perioden du har vært i. Det er ofte ikke en rask sprint. Et maraton. Verktøy du skal få inn i fremtiden. De skal også ta en vurdering om du har en diagnose; men det betyr ikke at du blir kastet på dør, om ikke. De skal kartlegge hva du har behov for og hvordan de skal hjelpe deg. De er også stort sett profesjonelle, og vet at om en person dukker opp til time (som ikke alle gjør!), ser velstelt ut og oppegående ut, så betyr det ingenting: de vet mennesker har en fasade, og du har ikke tilgitt nok til å gå i dybden nå. Det er det dere skal bygge fremover. Du kan også alltid sende mail eller ringe DPS og be om en ekstra time, det er de du skal forholde deg til nå. Så pust: du er innenfor dørene og har startet på reisen mot å forhåpentligvis bli bedre Har troa på deg! Anonymkode: 0f801...53d 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #32 Skrevet 13. oktober 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Og kompetansen dems. Jeg kom med ulike grunner til hvorfor jeg tror jeg har adhd. (Det kryr av adhd folk i familien). Så sier psykologen "dette er ikke symptomer på adhd" Snakket deretter med en lege om de samme symptomene uten at jeg nevnte adhd. Og hun sa "Kanskje du burde utrede deg for adhd?" Så det gjorde jeg og jeg fikk diagnosen adhd og bipolar lidelse. Men det er den poliklinkken jeg gikk til. Men dette er min erfaring. Jeg vil ikke skryte dps opp i skyene heller fordi da juger jeg. Men man bør kanskje være forberedt på at man burde bli henvist til spesialisthelsetjenesten eller noe. Og noen ganger kan legen være en god hjelp også. Anonymkode: a7e3e...d00 Det er ikke "dems", men èn psykolog. Anonymkode: d694b...62e
veronica<3 Skrevet 13. oktober 2025 #33 Skrevet 13. oktober 2025 Tråden er ryddet for brukerangrep og innlegg tilknyttet dette. veronica<3, mod.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2025 #34 Skrevet 14. oktober 2025 Jeg skjønner så godt at du blir nervøs ts. En hører mye om folk som blir avvist, og dette er viktig for deg, klart du kjenner på nervene av å skulle bli avvist du også. Det er ingenting rart med at du kjenner deg på tuppa, særlig når det kom noen sånne kommentarer som er lett å tolke avvisende. Du fortjener hjelp og det er ikke sånn at andre fortjener mer hjelp enn deg. Du har all grunn til å være stolt av deg selv for alt du gjør for å ta vare på deg selv! Det er ressurser som vil komme deg til gode gjennom livet. Samtidig har jeg inntrykk av at noen blir avvist med bakgrunn i at "du er så ressurssterk" så husk på det. Du kan være helt ærlig om symptomene dine ved kartleggingen, du trenger ikke late som du takler ting bedre enn du gjør for å være "flink pasient". Vær så ærlig som du kan. Selv om det er å være sårbar. Til syvende og sist kan du ikke kontrollere hvilket tilbud du vil få på DPS, så prøv å fokusere på det du kan kontrollere. Og husk at en avvisning der faktisk heller ikke er enden på visa. Det finnes flere muligheter, men de trenger du ikke finne før du vet hvordan det går på DPS. Kanskje får du akkurat det du trenger. Jeg tror på din vei, og at du vil finne veien ut av det her. ❤️ Anonymkode: ad9c1...914 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2025 #35 Skrevet 14. oktober 2025 Den som kan vurdere om du trenger hjelp for traumer, er en traumespesialist. Ingen psykologer eller andre type terapauter kan hjelpe deg skikkelig. Det er mangel på traumespesialister i Norge, dessverre. Anonymkode: dfff3...9ae
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2025 #36 Skrevet 15. oktober 2025 AnonymBruker skrev (På 13.10.2025 den 16.45): Velkommen til psykisk helsevern. Det er dessverre sånn systemet er og verre. Ikke rart selvmordstallene er høye Anonymkode: eb92b...d1d Jeg fikk raskt hjelp. Har vel i bunn og grunn slitt siden 1981. De to siste årene har vært harde,siste 8 Mnd.har det virkelig gått psykisk og fysisk galt for meg. Har blitt hentet med ambulanse 3 ganger,1 på jobb og 2 hjemme den siste Mnd. Fikk time hos DPS under en uke etter siste sykehusopphold,har faktisk hatt 2-3 besøk ukentlig siden da. Har fri innpass om jeg skulle trenge det. Ville egentlig legge meg inn sist fredag. Ringte meg både lørdag,søndag og tirsdag samt i dag on. Hadde time hos privat psykiater i dag og skal til DPS i morgen. Er fornøyd med med dem. Raskt og flott oppfølging for de som trenger det. Men dette er på bygda.... Anonymkode: bfc1f...b4b
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2025 #37 Skrevet 17. oktober 2025 Ville hatt normal sunn skepsis til dette systemet. Jeg har fulgt med en stund og har egenerfaring, og min behandling endte med klage som jeg fikk medhold i. Ganske alvorlig sak. Flere lovbrudd fra behandlerens side både når det kommer til diagnose, feilinformasjon om taushetsplikt, manglende informasjon... hadde jeg visst hva jeg gikk til hadde jeg aldri gjort det igjen. Jeg har til gode å høre om noen som er fornøyd. Har ikke hørt en eneste person ytre at de er fornøyd eller har fått god hjelp. Helt tilfeldig og vilkårlig hvilken kompetanse du møter. Mye forskning som nå stiller spørsmål ved kvaliteten og hvorfor bruke penger på dette som ikke fungererer uansett. Samfunnet bruker mye penger på dette, men oppsummert så gir det ikke avkastning... Forstår at det å komme inn og endelig få hjelp, så må man være medgjørlig og grei og snill og ikke klage... fordi er sykemeldt og har aktivitetsplikt til å gå i behandling... og det er ikke som å velge en privat psykolog.. funker det ikke så bytter du bare. I det offentlige blir det deg det er noe galt med om kjemien med beholderen ikke er der... Hvis noen kan si at jeg er "kjempefornøyd med hjelpen jeg fikk på et dps", så hører jeg gjerne fra den personen.... Anonymkode: b6214...ec7 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2025 #38 Skrevet 17. oktober 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis noen kan si at jeg er "kjempefornøyd med hjelpen jeg fikk på et dps", så hører jeg gjerne fra den personen.... Anonymkode: b6214...ec7 I innlegg 21 her i tråden har jeg allerede sagt at jeg fikk super hjelp. Det samme kan jeg si for fem andre jeg kjenner som har fått psykisk helsehjelp. Alle ble bedre enn de var før, fire ble helt eller nesten helt friske i løpet av 1-2 år. En er langvarig syk og har slitt med å finne behandling og medisiner som virker, men blir tatt på alvor. Hen har hatt flere runder de siste 10 årene med forskjellige behandlere og metoder. Psykolog, psykiater og innleggelser i dårlige perioder. Da er det ikke hjelpen eller DPS det skorter på, men at man har en tilstand som er vanskelig å få bukt med. Anonymkode: c7d3b...270 3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2025 #39 Skrevet 17. oktober 2025 DPS må alltid kartlegge noe, akkurat slik BUP gjør for barn og unge, for å vite hvilken behandling de eventuelt kan tilby deg. Det er slik helsevesen jobber. Både med fysisk og psykisk helse. Først: Undersøke / kartlegge. Deretter: Eventuelle behandlingstilbud. Anonymkode: 6991b...51f 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2025 #40 Skrevet 17. oktober 2025 Råder deg til å gå privat. Dps er ikke egnet til å sette diagnoser eller ha noe med mennesker å gjøre. Anonymkode: 10a89...2e5 1 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå