Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Decubal restore er veldig bra

Anonymkode: e7882...ca3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker veldig godt ringblomstsalve. Kan lage selv, men Vossabi og en del andre mindre forhandlere har det. Det er bare fett, så kanskje lurt å supplere med en vanlig krem også

Anonymkode: bffc0...535

Skrevet

Jeg var alltid sår og tørr på hendene. Men byttet fra flytende såpe til ordentlig gammeldags faste såpestykker hjemme. Det hjalp veldig. Jeg har selvfølgelig fortsatt flytende såpe til gjester, men unngår det så godt jeg kan selv.

Ellers enig med de som anbefaler O'Keefes. Den i en sånn liten boks er best. En annen veldig god krem og salve er fra Palmers. Både Cocoa butter lotion fra flaske og den fetere salven i boks er nydelige. Den lotionen er også den aller beste aftersun jeg noen gang har brukt.

AnonymBruker
Skrevet

Har det likt, men er ikke plaget lenger så lenge jeg følger dette:

1. Parfymefri dusjolje fremfor såpe, også ved håndvask (jeg bruker cosmica oil parfymefri)

2. Bruker hansker når jeg tar oppvask eller er i kontakt med noe som er parfymert eller sterkt (barberskum f.eks). Èn runde med å vaske hendene kjapt på kjøkkenet med zalo så sprekker jeg opp. 

3. Bruker fuktighetskrem hver gang jeg vasker hendene, anbefaler la roche cicaplast b5. Om du føler du går med krem på hendene hele dagen så smør inn og tørk av med håndkle rett etterpå, da har du fått mettet huden likevel og er ikke klissete. 

4. Bruker hansker når jeg er ute på vinteren

Anonymkode: ca88f...9f9

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har det likt, men er ikke plaget lenger så lenge jeg følger dette:

1. Parfymefri dusjolje fremfor såpe, også ved håndvask (jeg bruker cosmica oil parfymefri)

2. Bruker hansker når jeg tar oppvask eller er i kontakt med noe som er parfymert eller sterkt (barberskum f.eks). Èn runde med å vaske hendene kjapt på kjøkkenet med zalo så sprekker jeg opp. 

3. Bruker fuktighetskrem hver gang jeg vasker hendene, anbefaler la roche cicaplast b5. Om du føler du går med krem på hendene hele dagen så smør inn og tørk av med håndkle rett etterpå, da har du fått mettet huden likevel og er ikke klissete. 

4. Bruker hansker når jeg er ute på vinteren

Og på det aller verste, når hendene ikke helt tålte kald luft på soverommet en gang uten å bli tørre, så brukte jeg eksemhanskene til apoteket. Skal ikke være nødvendig hvis du har tatt grep en stund, men som en brannslukker er de supre. 

AnonymBruker
Skrevet

Smør godt før leggetid, og ha på bambushansker over (fåes på apotek). Ikke bomull! Jeg har psoriasis på hendene, og dette er hvordan jeg holder det i sjakk. Hanskene bør ikke tørketromles, da krymper de veldig. 

Latex-frie hansker til alt som inneholder kontakt med såpevan. Selv synes jeg pudderfrie nitrilhansker er best. 

Anonymkode: 626e3...458

AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at det ikke er eksem? Enten allergisk eller atopisk håndeksem? 

La Roche posay  cicaplast er den håndkremen som hjelper meg mest, men jeg har atopisk eksem, og må ha kortisonsalve i tillegg. Håndkremen bare demper symptomene, kortisonen fjerner dem. 

Anonymkode: 4f6a4...699

Skrevet

LRP Cicaplast håndkrem er den beste. Den svir ikke, og rekker inn raskt. Når hendene ikke er så såre og sprukne kan jeg bruke håndbalmen til Rituals. Håndskrubben deres er også å anbefale hvis dere ikke har prøvd en slik før. Den gjør underverker faktisk. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan anbefale Avene håndkrem. 

Anonymkode: ad075...98e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker canoderm. Smører etter hver gang jeg vasker hendene. Skyller jeg opp noe i vann/såpevann bruker jeg hansker. Bytt ut såpa til parfymefri. Sove med eksemhansker er ikke dumt. Så de kostet 24kr på normal blant annet. Bruk hansker ute allerede nå. Skal jeg gjøre noe som medfører ekstra gris på hendene så bruker jeg hansker for å slippe å gnikke og gni hendene i såpevann. På de fingrene det sprekker opp aller værst, pleier jeg å teipe fingertuppene med papirteip. Ser dumt ut, men lindrer! 

Anonymkode: 1fd4f...4e6

Skrevet

Skrub hendene med sukker og mandel olje for å få bort overfladisk hud. Sør med bepanthen salve. 

Smør kroppen innvendig, drikk mye vann, spis sundt fett som avokado, virgin oliven olje på salat, laks osv. 

Bruk hansker når du vasker.

Skrevet
20 hours ago, laperla said:

LRP Cicaplast håndkrem er den beste. Den svir ikke, og rekker inn raskt. Når hendene ikke er så såre og sprukne kan jeg bruke håndbalmen til Rituals. Håndskrubben deres er også å anbefale hvis dere ikke har prøvd en slik før. Den gjør underverker faktisk. 

Rituals er jo parfymebomber delux, jeg får eksem av å bare gå forbi den butikken. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Canoderm eller håndkrem fra decubal. Parfymefri såpe. Sjekk om du tpler latex hvis du bruker latex oppvaskhansker. Skyll ALLTID bort såpen!!!

Anonymkode: 34ff0...8f6

AnonymBruker
Skrevet
Selkie skrev (4 minutter siden):

Rituals er jo parfymebomber delux, jeg får eksem av å bare gå forbi den butikken. 

Samme her!!!! Bokstavelig talt 

Anonymkode: 34ff0...8f6

Skrevet

Akkurat sånne hender har jeg og.. Er no dritt! Med en gang gradestokken går under 15 grader visner huden min helt. Sprekker opp så jeg blør når jeg griper rundt et dørhåndtak f.eks. Jeg dro til legen med det, og han skrev ut en steroidekrem.. Elocon heter den. Smører på om kvelden og sover med den over natta. Smører flere ganger daglig med Canoderm eller Locobase. Da holder hendene seg nesten bra. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...