AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:54 #22 Skrevet mandag kl. 14:54 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er stor seksuell kompabilitet mellom kvinner i 20 årene og menn i 50 årene. Kvinner i 40 årene derimot, har så stor seksuell appetitt at de egentlig trenger en mann i 20 årene. Anonymkode: bf8c3...770 Nei det er det ikke. Anonymkode: 893cb...f92 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:00 #23 Skrevet mandag kl. 15:00 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er stor seksuell kompabilitet mellom kvinner i 20 årene og menn i 50 årene. Kvinner i 40 årene derimot, har så stor seksuell appetitt at de egentlig trenger en mann i 20 årene. Anonymkode: bf8c3...770 Jaha? Gammel og dårlig sæd er da absolutt ikke kompatibel med de gode eggene til en 20-åring. Det ligger absolutt ikke noe biologisk god grunn til at de skal 'passe sammen'. Tenker du at liksom en mann i 50 årene passer med en 20-åring for han kan 'lære henne opp'? BS! AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva er grunner til at en kvinne på 20 ville vært interessert i en mann i 50 årene? Anonymkode: f3cea...b8b Grunner? Fantasier. Anonymkode: d0f30...394 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:42 #24 Skrevet mandag kl. 15:42 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Du rabler i vei, som om det var kjærlighet og ekteskap det var snakk om. Dette er postet i seksualitetforumet, så det handler neppe om å tilbringe dagene sammen, utenom liggingen. For en jente på 20 vil jeg tro at det oftest handler om en eksperimenteringsfase, eller at hun oppnår materielle fordeler av det. Hvis noen har lyst til å eksperimentere med meg, så respekterer jeg det, men ville ha vært veldig forsiktig med noen så ung, og eventuelle løse skruer. Anonymkode: ed91e...8a7 Det kan godt være at noen slike relasjoner handler om eksperimentering eller mer overfladiske ting, det gjelder jo i alle aldersgrupper. Men å redusere alle forhold mellom yngre og eldre til penger eller "løse skruer" blir ganske snevert. Mange yngre kvinner (og menn, for den saks skyld) trekkes mot eldre partnere nettopp fordi de opplever trygghet, modenhet og god kjemi - ikke fordi de leter etter en sponsor. Seksualitet handler ikke bare om alder, men om tiltrekning, dynamikk og personlighet. Så lenge begge er voksne og vet hva de vil, ser jeg ikke problemet. Det er forskjell på å advare mot utnyttelse og å automatisk dømme alle slike forhold som om de må være det. AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jaha? Gammel og dårlig sæd er da absolutt ikke kompatibel med de gode eggene til en 20-åring. Det ligger absolutt ikke noe biologisk god grunn til at de skal 'passe sammen'. Tenker du at liksom en mann i 50 årene passer med en 20-åring for han kan 'lære henne opp'? BS! Grunner? Fantasier. Anonymkode: d0f30...394 Jeg skjønner poenget ditt, men det blir litt for enkelt å avfeie alt som "fantasier" eller "BS". Seksuell og emosjonell tiltrekning handler ikke bare om biologi, sæd og egg - vi er mer enn reproduksjonsmaskiner. Det finnes mange kvinner i 20-årene som faktisk foretrekker eldre menn. Ikke fordi de vil "læres opp", men fordi de liker roen, tryggheten og måten en moden mann møter dem på. For noen er det en fase, for andre kan det utvikle seg til ekte forhold. Og når det gjelder seksuell kompatibilitet: det er noe man opplever i praksis, ikke noe man kan lese ut av en biologibok. Alder i seg selv sier lite om kjemi, erfaring, kommunikasjon og trygghet, som ofte er det som gjør sex bra. For noen er det nok fantasier, men for mange er det faktisk en genuin tiltrekning og gjensidig forbindelse mellom voksne mennesker som vet hva de gjør. Anonymkode: 452d6...c89 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:49 #25 Skrevet mandag kl. 15:49 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kan godt være at noen slike relasjoner handler om eksperimentering eller mer overfladiske ting, det gjelder jo i alle aldersgrupper. Men å redusere alle forhold mellom yngre og eldre til penger eller "løse skruer" blir ganske snevert. Mange yngre kvinner (og menn, for den saks skyld) trekkes mot eldre partnere nettopp fordi de opplever trygghet, modenhet og god kjemi - ikke fordi de leter etter en sponsor. Seksualitet handler ikke bare om alder, men om tiltrekning, dynamikk og personlighet. Så lenge begge er voksne og vet hva de vil, ser jeg ikke problemet. Det er forskjell på å advare mot utnyttelse og å automatisk dømme alle slike forhold som om de må være det. Jeg skjønner poenget ditt, men det blir litt for enkelt å avfeie alt som "fantasier" eller "BS". Seksuell og emosjonell tiltrekning handler ikke bare om biologi, sæd og egg - vi er mer enn reproduksjonsmaskiner. Det finnes mange kvinner i 20-årene som faktisk foretrekker eldre menn. Ikke fordi de vil "læres opp", men fordi de liker roen, tryggheten og måten en moden mann møter dem på. For noen er det en fase, for andre kan det utvikle seg til ekte forhold. Og når det gjelder seksuell kompatibilitet: det er noe man opplever i praksis, ikke noe man kan lese ut av en biologibok. Alder i seg selv sier lite om kjemi, erfaring, kommunikasjon og trygghet, som ofte er det som gjør sex bra. For noen er det nok fantasier, men for mange er det faktisk en genuin tiltrekning og gjensidig forbindelse mellom voksne mennesker som vet hva de gjør. Anonymkode: 452d6...c89 Ja, men eldre menn er ofte ikke i 50- årene for kvinner i 20 årene, men menn i 30 til 40 årene. I 20 årene er oftere både menn i 40 årene og 50 årene gamle menn, ikke innenfor preferanser som eldre menn slike kvinner kan finne attraktive. Jeg ble sammen med en mann på 34 da jeg var 22. Til og med han ble ansett som gammel av de fleste av mine venninner, og de kunne ikke skjønne... Han var også for gammel, og ble byttet ut med yngre modell. Anonymkode: 893cb...f92 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:52 #26 Skrevet mandag kl. 15:52 AnonymBruker skrev (5 timer siden): En mann på 50 er mer selvsikker enn usikre unggutter på 20. Kvinner tenner på selvsikre trygge menn. Så hvis en 50 årig mann har tatt godt vare på kroppen og ser fresh ut er det mange unge damer som blir kåte på slike menn. Anonymkode: AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det finnes mange mulige grunner, og det varierer selvfølgelig fra person til person. Når begge er voksne og forholdet er basert på respekt og gjensidig tiltrekning, ser jeg ikke noe galt i at det er en aldersforskjell. En mann i 50-årene kan ofte ha mer emosjonell ro, trygghet og livserfaring, noe mange yngre kvinner kan finne attraktivt. Eldre menn kan være mer stabile økonomisk og mentalt, og ha en tydeligere retning i livet. Mange føler at eldre partnere er flinkere til å kommunisere, lytte og gi trygghet - i motsetning til yngre menn som kanskje ennå ikke har landet helt i seg selv. Alder trenger ikke å bety at man lever i forskjellige verdener. Mange deler interesser, livssyn og humor på tvers av generasjoner. Begge to kan dele felles verdier eller interesser. Så lenge begge er myndige, samtykkende voksne, og forholdet bygger på gjensidig respekt, ser jeg ikke hvorfor det skal problematiseres. Kjærlighet og tiltrekning følger ikke alltid kalenderen. Anonymkode: 452d6...c89 Jeg tror vanligvis ikke stabile men på 50 år har noe å hente hos nesten barn på tjue år. Kjøper heller ikke at mange så unge jenter finner ro (gammal og treig), livserfaring (olding i forhold til dem) og trygghet ;bruker livserfaring til å manipulere ungjenter) tiltrekkende. De som gjør det vil kunne ha et tungt liv bak seg, og fortjener i så fall ro til å oppdage tiltrekning med jevnaldrende og like modne menn som dem selv Anonymkode: c435f...043 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:53 #27 Skrevet mandag kl. 15:53 20-50 sliter jeg med. 30-60 eller 40-70 er ok. Anonymkode: d3994...90d
Nowayback Skrevet mandag kl. 15:53 #28 Skrevet mandag kl. 15:53 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Penger/daddy issues mannen får tømt seg i en spretten tenåring, hun får litt raske penger. Anonymkode: 64257...bdd Det er svært sjeldent at tenåringer er 20 år🤣 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:02 #29 Skrevet mandag kl. 16:02 Kanskje han er snill og grei, omsorgsfull og gir henne oppmerksomhet. Kanskje han har en god og trygg personlighet. Det er ikke slik at alle menn blir usympatiske med alderen. Det er ikke slik at alle menn på 20 er mer sympatisk enn alle menn på 50. Noen ganger er det motsatt. Anonymkode: ca767...05e 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:02 #30 Skrevet mandag kl. 16:02 Fader, hva er det med gamle menn på 50 år? Nei, det er ikke flust av pur unge jenter som drømmer om dere. Det føles ikke trygt når en så voksen mann vil harve over deg, vi jenter har erfaring med at dette er umodne menn som jevnaldrende damer ville skydd. De vil oss ikke vel. De vil bruke oss, eller være liksom snill for å grome oss og innynde seg for å få sex. Foreldrene våre har omtrent like lang livserfaring, selv om dere er nærmere besteforeldre våre i alder enn foreldrene mange ganger. 20 og 50 år er ikke kompatibelt seksuelt. Kvinner bruker øyne, lukt og kommunikasjon på å tenne. Dere er gamle og ser langt dårligere ut enn unge menn, lukter dårlig og kommuniserer annerledes. Menn over 40 år har langt ifra samme utholdenhet og ereksjon som de under. Hold gjerne på de elleville illusjonene deres, de er som om charter Sven oppriktig trodde han skulle gifte seg med Ingrid Alexandra. Helt urealistisk selv om han er en helt ok eldre mann, bevares. Anonymkode: c435f...043 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:05 #31 Skrevet mandag kl. 16:05 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Mange unge jenter tenner på tanken av å leke med en sterilisert mann - 100% trygghet mot å bli gravid gjør noen med lekelysten. Anonymkode: cf8c6...dd7 Hvor i guds nav n møter du disse snodige jentene? Dette høres ut som noe enn mann kunne tenkt. Aldri hørt kvinner uttrykke noe slikt Anonymkode: c435f...043 3 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:06 #32 Skrevet mandag kl. 17:06 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, men eldre menn er ofte ikke i 50- årene for kvinner i 20 årene, men menn i 30 til 40 årene. I 20 årene er oftere både menn i 40 årene og 50 årene gamle menn, ikke innenfor preferanser som eldre menn slike kvinner kan finne attraktive. Jeg ble sammen med en mann på 34 da jeg var 22. Til og med han ble ansett som gammel av de fleste av mine venninner, og de kunne ikke skjønne... Han var også for gammel, og ble byttet ut med yngre modell. Anonymkode: 893cb...f92 Det du beskriver er helt reelt for mange, men det betyr ikke at det gjelder alle. Noen i 20-årene synes menn i 30-årene er "gamle", mens andre oppriktig tiltrekkes av menn i 40- eller 50-årene. Det er stor variasjon i hva folk liker - både fysisk, mentalt og seksuelt. At du ikke opplevde at det fungerte med en som var eldre, betyr ikke at det er umulig for andre. For noen fungerer det ikke i det hele tatt, for andre føles det helt naturlig og givende. Poenget mitt er egentlig bare at slike forhold kan fungere, og at de ikke automatisk handler om penger, naivitet eller "fantasier". Tiltrekning er subjektivt, og så lenge begge er voksne og ærlige om hva de vil, finnes det ingen fasit. AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror vanligvis ikke stabile men på 50 år har noe å hente hos nesten barn på tjue år. Kjøper heller ikke at mange så unge jenter finner ro (gammal og treig), livserfaring (olding i forhold til dem) og trygghet ;bruker livserfaring til å manipulere ungjenter) tiltrekkende. De som gjør det vil kunne ha et tungt liv bak seg, og fortjener i så fall ro til å oppdage tiltrekning med jevnaldrende og like modne menn som dem selv Anonymkode: c435f...043 Jeg forstår skepsisen din, og du peker på et reelt problem dersom det handler om utnyttelse eller manipulering. Det er ingen som forsvarer det. Men å automatisk anta at en kvinne på 20 er "nesten et barn" eller lett å manipulere, blir etter min mening ganske nedlatende overfor unge voksne kvinner. De fleste 20-åringer i dag er fullt ut i stand til å ta egne valg, og mange vet veldig godt hva de vil, også når det gjelder relasjoner. Noen trekkes mot trygghet, modenhet og stabilitet, og finner det i eldre menn. Andre vil ha det motsatte. Poenget er at slike forhold kan være sunne og basert på reell tiltrekning og respekt. Det er fullt mulig å anerkjenne risiko for ubalanse, uten å gjøre alle yngre kvinner i slike forhold til ofre som "fortjener bedre". AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Fader, hva er det med gamle menn på 50 år? Nei, det er ikke flust av pur unge jenter som drømmer om dere. Det føles ikke trygt når en så voksen mann vil harve over deg, vi jenter har erfaring med at dette er umodne menn som jevnaldrende damer ville skydd. De vil oss ikke vel. De vil bruke oss, eller være liksom snill for å grome oss og innynde seg for å få sex. Foreldrene våre har omtrent like lang livserfaring, selv om dere er nærmere besteforeldre våre i alder enn foreldrene mange ganger. 20 og 50 år er ikke kompatibelt seksuelt. Kvinner bruker øyne, lukt og kommunikasjon på å tenne. Dere er gamle og ser langt dårligere ut enn unge menn, lukter dårlig og kommuniserer annerledes. Menn over 40 år har langt ifra samme utholdenhet og ereksjon som de under. Hold gjerne på de elleville illusjonene deres, de er som om charter Sven oppriktig trodde han skulle gifte seg med Ingrid Alexandra. Helt urealistisk selv om han er en helt ok eldre mann, bevares. Anonymkode: c435f...043 Du har rett i at mange unge kvinner ikke tiltrekkes av menn som er langt eldre, og det er helt greit. Preferanser er individuelle. Men det blir like feil å generalisere den andre veien og hevde at ingen kan gjøre det. Det finnes kvinner i 20-årene som genuint finner eldre menn attraktive, både fysisk og mentalt. Det er ikke et tegn på skadet bakgrunn eller "grooming" hver gang det skjer. Å sammenligne voksne kvinner på 20 med barn eller å antyde at alle menn over 40 som liker yngre kvinner må ha skumle motiver, blir både urettferdig og unyansert. En 20-åring er myndig, har egne erfaringer og kan si både ja og nei - på egne premisser. Når alt kommer til alt handler det om respekt, ikke alder. Hvis en mann i 50-årene møter en kvinne på 20 og de begge vet hva de vil, er åpne og ærlige, så er det faktisk ingen utenfor som har rett til å fortelle dem at følelsene deres er "urealistiske" eller "feil". Anonymkode: 452d6...c89 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:10 #33 Skrevet mandag kl. 17:10 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hevnsex. Hun vil hevne seg på sønnen hans, som har behandlet henne dårlig. Anonymkode: cf8c6...dd7 Et sånt tilfelle kjenner jeg faktisk til. Bare at det var omvendt, Hun i 50-åra lå med sønnen i slutten av 20-åra, for å hevne seg på faren. Så har jeg også hørt om ei som lå med kjæresten til stedattera, fordi hun mente at hun hadde ødelagt forholdet til hennes far. Anonymkode: b4599...d97
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:17 #34 Skrevet mandag kl. 17:17 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje han er snill og grei, omsorgsfull og gir henne oppmerksomhet. Kanskje han har en god og trygg personlighet. Det er ikke slik at alle menn blir usympatiske med alderen. Det er ikke slik at alle menn på 20 er mer sympatisk enn alle menn på 50. Noen ganger er det motsatt. Anonymkode: ca767...05e Hvis den stakkars jenta har issues og søker trygghet, bør hun definitivt skånes fra en gammel mann som utgir seg for å være varm og støttende, men bare vil i buksene hennes. Vanlige unge jenter som har vokst opp i trygge hjem med støttende foreldre vil ikke søke dette fra gamle kjærester, for de står trygt i seg selv og kan sette grenser. Anonymkode: 9dc36...e9f 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:29 #35 Skrevet mandag kl. 17:29 Aner ikke. Aldri hørt om (som kvinne selv) så stor aldersforskjell. Jeg kan tenke meg eksperimentering, en lek med «makt» over eldre menn. Selv lå jeg med en som var 36 da jeg var 20, han var både kjekk og kjendis og aktivt jakta meg, og det gjorde jeg fordi jeg kunne. En selvtillitsbooster. Men jeg syns jo han var hau-gammal da, og litt patetisk. Ellers er det jo penger, de jeg har møtt gjennom livet med så mye yngre partnere har vært svært rike menn(og pene, østeuropeiske jenter), og noen med «daddy-issues», men de er gjerne eldre enn 30, og aldersforskjellenen mindre. Du snakker jo bestefarsissuses. Men igjen, man vet jo ikke hvem som ligger sammen og hvorfor. Anonymkode: 55b2a...dda
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:44 #36 Skrevet mandag kl. 17:44 Kjenner ingen med den aldersforskjellen jeg heller. Tror 12-15 er max jeg har hørt om, da er det ofte ei fra Fillipinene eller Thailand. Eldste jeg har gått er 8 år eldre da jeg var 24? Noe sånt, han var både gammel og veldig umoden i mine øyne. Så droppa han etter noen måneder. Nå som jeg er over 30 går jeg utelukkende for jevnaldrede (+/- 0-3 år) mannen er året yngre. Det var siste eksen også. Anonymkode: b95fc...2b0 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:40 #37 Skrevet mandag kl. 19:40 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det du beskriver er helt reelt for mange, men det betyr ikke at det gjelder alle. Noen i 20-årene synes menn i 30-årene er "gamle", mens andre oppriktig tiltrekkes av menn i 40- eller 50-årene. Det er stor variasjon i hva folk liker - både fysisk, mentalt og seksuelt. At du ikke opplevde at det fungerte med en som var eldre, betyr ikke at det er umulig for andre. For noen fungerer det ikke i det hele tatt, for andre føles det helt naturlig og givende. Poenget mitt er egentlig bare at slike forhold kan fungere, og at de ikke automatisk handler om penger, naivitet eller "fantasier". Tiltrekning er subjektivt, og så lenge begge er voksne og ærlige om hva de vil, finnes det ingen fasit. Jeg forstår skepsisen din, og du peker på et reelt problem dersom det handler om utnyttelse eller manipulering. Det er ingen som forsvarer det. Men å automatisk anta at en kvinne på 20 er "nesten et barn" eller lett å manipulere, blir etter min mening ganske nedlatende overfor unge voksne kvinner. De fleste 20-åringer i dag er fullt ut i stand til å ta egne valg, og mange vet veldig godt hva de vil, også når det gjelder relasjoner. Noen trekkes mot trygghet, modenhet og stabilitet, og finner det i eldre menn. Andre vil ha det motsatte. Poenget er at slike forhold kan være sunne og basert på reell tiltrekning og respekt. Det er fullt mulig å anerkjenne risiko for ubalanse, uten å gjøre alle yngre kvinner i slike forhold til ofre som "fortjener bedre". Du har rett i at mange unge kvinner ikke tiltrekkes av menn som er langt eldre, og det er helt greit. Preferanser er individuelle. Men det blir like feil å generalisere den andre veien og hevde at ingen kan gjøre det. Det finnes kvinner i 20-årene som genuint finner eldre menn attraktive, både fysisk og mentalt. Det er ikke et tegn på skadet bakgrunn eller "grooming" hver gang det skjer. Å sammenligne voksne kvinner på 20 med barn eller å antyde at alle menn over 40 som liker yngre kvinner må ha skumle motiver, blir både urettferdig og unyansert. En 20-åring er myndig, har egne erfaringer og kan si både ja og nei - på egne premisser. Når alt kommer til alt handler det om respekt, ikke alder. Hvis en mann i 50-årene møter en kvinne på 20 og de begge vet hva de vil, er åpne og ærlige, så er det faktisk ingen utenfor som har rett til å fortelle dem at følelsene deres er "urealistiske" eller "feil". Anonymkode: 452d6...c89 Det KAN skje. Hvis mannen er Pablo Picasso. Woody Allen eller Charlie Chaplin. Du skal ikke se bort fra at Leonardo diCaprio snart har en (ny) 20-åring heller, men nåværende er faktisk 27. Det er stor forskjell på 20 og 30 år i denne sammenhengen. Og også 40 og 50. Anonymkode: 55b2a...dda 2
Vegar Beideren Skrevet mandag kl. 21:00 #38 Skrevet mandag kl. 21:00 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Penger/daddy issues mannen får tømt seg i en spretten tenåring, hun får litt raske penger. Anonymkode: 64257...bdd Absolutt ikke bare penger. Mange synes aldersforskjell er spennende og sexy. Vi menn blir jo ofte kjekkere med alderen. 1 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 07:10 #39 Skrevet tirsdag kl. 07:10 Vegar Beideren skrev (9 timer siden): Absolutt ikke bare penger. Mange synes aldersforskjell er spennende og sexy. Vi menn blir jo ofte kjekkere med alderen. Du tror mange robuste sunne jenter så unge som 20 år syns 35 års aldersforskjell er sexy? 15 år er stor aldersforskjell og kan være artig, 35 er ekstremt. Gubber i 50-årene er ikke generelt kjekkere enn menn i 30-årene, da må man ha noe ekstra, som kjendisstatus og penger, annen status for jenta (som foreleser, terapaut, trener ) , -noe med maktbalansen som appelerer til sårbare jenter som mangler noe i livet sitt (oppmerksomhet, "trygghet og modenhet"). Anonymkode: 55b2a...dda 5 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:01 #40 Skrevet tirsdag kl. 08:01 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hvis hun har daddy issues, og trenger trygghet fra en voksen mann, er det ikke da fint for begge parter? Anonymkode: f3cea...b8b Det er jo bare det at eldre menn som velger så unge damer som regel er skremmende umodne. Anonymkode: f3577...63a 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå