AnonymBruker Skrevet 13. oktober #1 Skrevet 13. oktober Ideer? jeg leste et sted at jeg kunne smøre ketsjup på. Sitronsyre og salt kunne også funke. Anonymkode: 25922...4cb
Million Skrevet 13. oktober #2 Skrevet 13. oktober Kobber? Er det ikke messing da, det ser sånn ut? Kanskje såkalt "antikk messing". Det er mer brukt til gulvlister og slikt enn kobber. Jeg tror kobber er ganske mykt metall og det ville jo være dumt å bruke på noe som skal tråkkes på hele tiden (en gulvlist) ? Jeg tror det er messing. Les i så fall her: https://byggogbevar.no/pusse-opp/interioer-i-gammel-stil/artikler/pusse-messing/ 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #3 Skrevet 13. oktober Dette er messing, ikke kobber. Kobber irrer og blir grønt. Prøv vidunderkremen til csoap, den vil skure bort møkken. Anonymkode: e0d49...608 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #4 Skrevet 13. oktober Denne listen er så stygg uansett. Ville skrudd den opp og tatt den med til en byggvareforretning. Ser ut til å være rimelig standard størrelse. Byttet ut med en helt ny og fin en. https://www.megaflis.no/fliser-stein--tilbehor/verktoy-og-tilbehor/lister/prowalk-2510-trappenese-alu-10-mm-90-cm-gull?gad_source=1&gad_campaignid=22197893201&gbraid=0AAAAAD98ktnRx7va_4-XBAfdWhJAVuJtY&gclid=CjwKCAjwxrLHBhA2EiwAu9EdMwVQyqBnkv6HBpyBtOpz0PtmDVCj36SouAhaGTXPpkchz9OhHZfe5RoC_QkQAvD_BwE Anonymkode: efadb...b9c 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #5 Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): Denne listen er så stygg uansett. Ville skrudd den opp og tatt den med til en byggvareforretning. Ser ut til å være rimelig standard størrelse. Byttet ut med en helt ny og fin en. https://www.megaflis.no/fliser-stein--tilbehor/verktoy-og-tilbehor/lister/prowalk-2510-trappenese-alu-10-mm-90-cm-gull?gad_source=1&gad_campaignid=22197893201&gbraid=0AAAAAD98ktnRx7va_4-XBAfdWhJAVuJtY&gclid=CjwKCAjwxrLHBhA2EiwAu9EdMwVQyqBnkv6HBpyBtOpz0PtmDVCj36SouAhaGTXPpkchz9OhHZfe5RoC_QkQAvD_BwE Anonymkode: efadb...b9c Det du linker til er ikke en gulvlist, men en trappenese. Noe helt annet, altså. Men det får vi håpe ts ikke bestiller den på nett da ved bruk av linken din, men går til byggvarehus og forklarer hva hun/han skal ha. Anonymkode: c1a5f...ca8 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #6 Skrevet 13. oktober De har messingpuss på jernia. Du får prøve med det. Anonymkode: 90c34...2cc 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #7 Skrevet 13. oktober Gloria pussepulver og zalo. Eksellent på messing og kobber. Anonymkode: 072fe...df0 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #8 Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (9 timer siden): Denne listen er så stygg uansett. Ville skrudd den opp og tatt den med til en byggvareforretning. Ser ut til å være rimelig standard størrelse. Byttet ut med en helt ny og fin en. https://www.megaflis.no/fliser-stein--tilbehor/verktoy-og-tilbehor/lister/prowalk-2510-trappenese-alu-10-mm-90-cm-gull?gad_source=1&gad_campaignid=22197893201&gbraid=0AAAAAD98ktnRx7va_4-XBAfdWhJAVuJtY&gclid=CjwKCAjwxrLHBhA2EiwAu9EdMwVQyqBnkv6HBpyBtOpz0PtmDVCj36SouAhaGTXPpkchz9OhHZfe5RoC_QkQAvD_BwE Anonymkode: efadb...b9c Jeg leier, så det er begrensninger med hva jeg får gjort med det. Tenker på prøve messingpuss først. Anonymkode: 25922...4cb
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #9 Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dette er messing, ikke kobber. Kobber irrer og blir grønt. Prøv vidunderkremen til csoap, den vil skure bort møkken. Anonymkode: e0d49...608 får jeg bare kjøpt den online? Anonymkode: 25922...4cb
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #10 Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): De har messingpuss på jernia. Du får prøve med det. Anonymkode: 90c34...2cc Tenke du denne? Anonymkode: 25922...4cb
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #11 Skrevet 13. oktober Million skrev (9 timer siden): Kobber? Er det ikke messing da, det ser sånn ut? Kanskje såkalt "antikk messing". Det er mer brukt til gulvlister og slikt enn kobber. Jeg tror kobber er ganske mykt metall og det ville jo være dumt å bruke på noe som skal tråkkes på hele tiden (en gulvlist) ? Jeg tror det er messing. Les i så fall her: https://byggogbevar.no/pusse-opp/interioer-i-gammel-stil/artikler/pusse-messing/ Ja det har du nok rett i. Det gikk litt fort da jeg skrev Hi Anonymkode: 25922...4cb
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #12 Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): får jeg bare kjøpt den online? Anonymkode: 25922...4cb Neida, vet at Meny har de inne, det samme med Life og Sunkost pluss andre interiørbutikker. Anonymkode: e0d49...608
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #13 Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det du linker til er ikke en gulvlist, men en trappenese. Noe helt annet, altså. Men det får vi håpe ts ikke bestiller den på nett da ved bruk av linken din, men går til byggvarehus og forklarer hva hun/han skal ha. Anonymkode: c1a5f...ca8 https://www.obsbygg.no/trelast-og-tyngre-byggevarer/treverk/listverk/gulvlist/2279030?channable=07312a69640037333137393030313436363935a7&v=ObsBygg-7317900146695&srsltid=AfmBOoq4mA5NL_IeRfmEEoLvIJ1fIdk5HXJtarsktKw1gytNC-9UqfxqwgY Anonymkode: efadb...b9c
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #14 Skrevet 13. oktober Nå prøvde jeg først med noen kjerringråd. altså rengjorde først med såpe og vann for å tørke. Så forsøkte jeg ketsjup, ingen effekt. prøvde også eddikspray i håp om at jeg kunne gni lista renere. Fungerte ikke det heller. Så nå må jeg heller kjøpe middel til messingpuss. Holder billigproduktene eller bør jeg gå for noe dyrt online? Har ikke mye penger på konto akkurat nå. Anonymkode: 25922...4cb
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #15 Skrevet 13. oktober Nesten billigere og enklere å kjøpe ny overgangslist i stedet for masse remedier som kanskje ikke gjør det pent. Anonymkode: c9810...8d4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #16 Skrevet 13. oktober Jeg tviler sterkt på at dette er ren metall. Antakelig en legering som neppe kan pusses fin Anonymkode: dce8c...6f6
Boudicca Skrevet 13. oktober #17 Skrevet 13. oktober Vidunderkremen til Csoap er definitivt den beste messingpussen. Bedre enn de som selges som messingpuss også. I tillegg kan du bruke den til masse annet ☺️
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #18 Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nesten billigere og enklere å kjøpe ny overgangslist i stedet for masse remedier som kanskje ikke gjør det pent. Anonymkode: c9810...8d4 Helt ordinær messingpuss fra matbutikk eller byggevare er alt som skal til, og det er både billigere og enklere enn å bytte lista. Spesielt i en leiebolig ... AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tviler sterkt på at dette er ren metall. Antakelig en legering som neppe kan pusses fin Anonymkode: dce8c...6f6 For meg ser dette akkurat ut som gammel, anløpen messing. Og det har jeg sett ganske mye av. Messing er dessuten et helt vanlig materiale for sånne lister. Anonymkode: 61044...9ce
newman01 Skrevet tirsdag kl. 07:02 #19 Skrevet tirsdag kl. 07:02 Det koster rundt hundrelappen for en meter lang messinglist. Det koster 80kr på Meny for messingpuss. Og hvorfor skal man bruke matvarer på å vaske ting? Kan man ikke kjøpe produkter som er ment for jobben. Plumbo i håret, sjampo på stuegulvet, Asan på bilen og kraftvask på tissen Som det så fint står i artikkelen nevnt over her: Følgende produkter må IKKE brukes på messing: Cola Sitronsyre, det er like ille med sitronsyre kjøpt på pose i bakeavdelingen i matbutikken. Presset sitron blandet med salt ketchup Konsentrert lut salmiakk Stålull nr. 0000 eller andre stålullkvaliteter Fint smergelpapir eller sandpapir 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:56 #20 Skrevet tirsdag kl. 09:56 Kjøp nå den fordømte listen. Tar deg 1 min å skru opp den gamle. Og har du ikke baufil sager de en ny list til deg på byggvarebutikker. Anonymkode: efadb...b9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå