AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #1 Skrevet 13 timer siden Jeg vurderer å installere vannmåler fordi jeg mistenker at kommunens stipulerte forbruk er for høyt. Dere som har vannmåler - hvor mye vann bruker dere i året og hvor mange personer er dere i husstanden. Jeg ser at det oppgis at mellom 50-70 m3 per person i året er vanlig. Hvis man legger seg i øvre siktet her, kan man da dusje 10 minutter hver dag? Bade i badekar en gang i blant? Og ikke måtte tenke på vannsparing hele tiden? Nå tenker vi ikke på det i det hele tatt, men vi aner jo ikke hvor mye vann vi bruker heller fordi vi ikke har måler. Anonymkode: 1b25f...fe4
newman01 Skrevet 12 timer siden #2 Skrevet 12 timer siden Hus med tre personer. Bruker rundt 150m3 pr år. Det er dusjing rundt annenhver dag pr pers, noe hagevanning og bilvask. Har et normalt forhold til vaskemaskin, og oppvaskmaskin brukes til det meste bortsett fra stekepanner og annet som ikke bør inni den. Har badekar, det brukes kanskje annenhver uke. 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #3 Skrevet 12 timer siden Vi er to voksne og en baby født i april 2024. Brukte 110 m3 vann i 2024. Vi dusjer en gang pr dag begge to, ikke badekar. Anonymkode: e6b2d...8b2 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #4 Skrevet 12 timer siden 40 - 50 kbm med vann pr. person i året er nok vanlig, ja Ved dusjing går det med 10-15 liter pr. minutt, så ikke enig i at badekar er noen dårlig løsning i så måte. Jeg fyller det kanskje 1/3 dels fullt, og det tilsvarer kanskje 60 liter. Ingen som sier at man må fylle det fullt. Anonymkode: 8c39f...2f2 1
newman01 Skrevet 12 timer siden #5 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): 40 - 50 kbm med vann pr. person i året er nok vanlig, ja Ved dusjing går det med 10-15 liter pr. minutt, så ikke enig i at badekar er noen dårlig løsning i så måte. Jeg fyller det kanskje 1/3 dels fullt, og det tilsvarer kanskje 60 liter. Ingen som sier at man må fylle det fullt. Anonymkode: 8c39f...2f2 Jeg slår av vannet i dusjen når jeg ikke har behov for rennende vann.
Grønnsaksvaffel Skrevet 11 timer siden #6 Skrevet 11 timer siden Jeg bruker mellom 40 og 50 kbm per år. Jeg dusjer hver dag. Vaskemaskin og oppvaskmaskin kjøres når jeg ønsker. 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #7 Skrevet 10 timer siden 2 voksne og 1 barn (den ene voksne har eget hus men er mest hos oss). Bruker ca 80 kubikk i året. Anonymkode: 13541...fd0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå