Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber 1-1 på bruker. Vi er flere på bygget, men bare jeg på aktuelle vakt m bruker.

Synes det er feil å måtte bruke brukers toalett. Ingen av de andre på bygget gjør det med "sine" brukere. Det er en felles do.

Får ikke pause. Altså, har betalt pause, men vi har vel rett på en pause, bare at vi er tilgjengelig.

Føler meg gjemt og glemt.

Har blitt sendt inn avvik, men skjer ingenting 

Anonymkode: d78d5...fde

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fagforening?

Anonymkode: fe493...313

AnonymBruker
Skrevet

jeg hadde spurt andre som er på vakt når du trenger dopause/matpause.  Ikke vær redd for å spørre om hjelp når du trenger det, evt. få tlfnummer til andre kollegaer og ring før du ønsker pause og hør om noen kan avlaste deg. Det gjør vi der jeg jobber og funker bra.

Anonymkode: cdfd2...311

AnonymBruker
Skrevet

nå vet jeg ikke hva slags bruker det er snakk om men di aller felste kan vendt 5min på deg så du får gått på do

Anonymkode: be096...38b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da må du foreslå at dere deler opp dagen, sånn at du tar første halve dag på den brukeren og nestemann tar siste halve dag. På den måten vil det ordne seg med pauser og dobesøk mellom 11.30 og 12.00 for den som skal "på" og mellom 12.00 og 12.30 for den som skal videre til neste gruppe/bruker. 

Anonymkode: e91f3...78c

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke gå 5 min på fellesdoen? Skjønner ikke hvorfor du ikke kan bruke doen til bruker heller? Du vasker den vel..?

Anonymkode: 96b87...8dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg ikke kjent overhodet med denne typen jobb, men er det ikke grenser for hva man skal legge på lederne sine å avklare? Sende inn avvik?? Er det ikke bedre å gjøre en av to ting, og så informere lederen sin om det: 1) jeg går på doen til bruker, 2) jeg lar en kollega se til bruker de fem minuttene jeg bruker på do. For de som har ansatt deg er jo klar over at du må på toalettet av og til, og regner vel med at du gjør en av to alternativ.

Anonymkode: a47e2...1cf

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sett deg ned og tiss i en bøtte mens du har blikket på brukeren, det burde gjøre susen. 

Anonymkode: 30ff6...247

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke bare kan gå på do det er jo ikke en barna du er i

Jeg skjønte ikke hva slags bruker det kan være snakk om som ikke klarer å vente på deg i 5 min 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke bare kan gå på do det er jo ikke en barna du er i

Jeg skjønte ikke hva slags bruker det kan være snakk om som ikke klarer å vente på deg i 5 min 

De som har 1-1 bemanning er sjeldent skolelys som tar beskjeder og sitter pent og venter. 

Anonymkode: 03353...172

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Finn deg en annen jobb.

Anonymkode: fda4f...b6d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De som har 1-1 bemanning er sjeldent skolelys som tar beskjeder og sitter pent og venter. 

Anonymkode: 03353...172

Javel jeg skjønner enda mindre hva slags jobb det skal være

Jeg har selv jobbet på dagsenter i mange år å har aldri hatt det problemet på huset eller på tur 

Dem klarer fint å vente å stikker heller ikke av på tur 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tuller du eller? Jeg har vært borti ganske mange man ikke kan gå fra, ikke 10 sekunder engang. Litt skeptisk til den erfaringen din her. 

Jeg liker heller ikke å bruke brukers toalett, men spriter og gjør det hvis jeg må. Men du må ta dette med kollegaene dine, du skal avløses for mat og dopauser. 

Anonymkode: 1bda9...c7c

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kan du ikke gå 5 min på fellesdoen? Skjønner ikke hvorfor du ikke kan bruke doen til bruker heller? Du vasker den vel..?

Kan hende det ikke er lov å forlate bruker? Hos oss har vi en bruker med så alvorlig epilepsi og utviklingshemning at vi ikke har til å overlate bruker ubevoktet et eneste sekund og det hender også jeg må holde meg langt over det som er behagelig hvis alle andre kolleger er travelt opptatt med sine egne brukere eller er ute på aktiviteter sammen med dem samtidig. Sier ikke det er greit i det hele tatt, men det er nok en desverre en logikk bak og det bør tas tak i organiseres sånn at man får kommet seg på toalettet i det minste 

Endret av Laraa
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sett deg ned og tiss i en bøtte mens du har blikket på brukeren, det burde gjøre susen. 

Er det nødvendig med sånne drittsvar slik som dette? Brukeren er ikke en stueplante man kan blotte seg ovenfor, og folk i betalt jobb driter/pisser ikke i bøtter i verdige forhold. Gjør oss en tjeneste og legg vekk mobilen.

Anonymkode: 30981...9b7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Tuller du eller? Jeg har vært borti ganske mange man ikke kan gå fra, ikke 10 sekunder engang. Litt skeptisk til den erfaringen din her. 

Jeg liker heller ikke å bruke brukers toalett, men spriter og gjør det hvis jeg må. Men du må ta dette med kollegaene dine, du skal avløses for mat og dopauser. 

Vel jeg har ikke vært bort i noen som ikke klarer å vente 5 min 

Der jeg var så var det en del toaletter men var ikke egene for ansatte, di blir jo vasket vær dag. Jeg syns dem på bensinstasjon er mye værre 🤮

AnonymBruker
Skrevet

Du må ta det med leder, selvsagt skal du ha mulighet til dopause!

Anonymkode: 100da...431

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vel jeg har ikke vært bort i noen som ikke klarer å vente 5 min 

Der jeg var så var det en del toaletter men var ikke egene for ansatte, di blir jo vasket vær dag. Jeg syns dem på bensinstasjon er mye værre 🤮

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Altså, er det andre på huset må det jo være mulig å be om avløsning i fem minutter dersom alternativet er bleie eller bøtte. 

Også tenker jeg at må man, så må man, og det finnes andre yrker som har det mye verre mtp dobesøk i arbeidstiden. F.eks. om man står på samlebånd og man må stoppe hele produksjonen, eller yrkessjåfør. Er ikke mye ansattoaletter for sistnevnte, kaggedo på rasteplasser, vinterstengte rasteplasser bensinstasjoner og nedbæsjete toalettseter slik at det er bedre å gå bak en busk…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...