Gå til innhold

Fibromyalgi

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som har dette hvordan utarter det seg og hva var første symptomene? 

Anonymkode: 5d3e4...cab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brennende og stikkende smerte under beina. Betennelser i knær, skuldre, hofter, rygg. Utmattelse. 

Anonymkode: dc99d...ad4

• Hjerte 1
Skrevet

Betennelser som ikke gikk over. Smerter som spredte seg til andre ledd, ja også mellom leddene. Sur og grinete, trøtt og sliten. Ble glemsk og lettere forvirret over meg selv og det at jeg mistet kontrollen. Jeg har alltid vært den som har gjort mer enn nødvendig og som har hatt styr på alt. Den andre kom til for å få hjelp, trøst, råd osv. Jeg sliter med å kople når jeg har i bakhodet alt som burde vært gjort 

Ble også lettere deprimert og negativt, men jeg tenker at de fleste ville ikke tatt en slik livskrise med et smil. 

Jeg ser oppegående og frisk ut. Men jeg hangler meg gjennom dagene.

Mannen min som er vandt med at jeg gjør alt skjønner det ikke engang, han tror fortsatt at husholdningen går rundt av seg selv og bidrar fint lite. For han er trøtt og sliten av jobb... Så slik jeg ser det så går ekteskapet også i grus, jeg klarer ikke å la være å føle meg brukt og sviktet av den som burde støttet meg mest.

Så jeg vet jeg må komme meg bort fordi jeg lar han rive meg ned, men jeg er såpass realistisk at jeg ser at på AAP så vil barna ha nødt til å bli hos ham, noe jeg ikke vil utsette dem for. Så jeg har bestemt meg for å holde ut noen år til før jeg løser opp hjemmet dems. 

En situasjon jeg ikke unner noen.

Anonymkode: 8a8ba...8aa

• Hjerte 4
Skrevet

Tusen takk tak dere som delte ❤️

Flere som vil? 

Skrevet

En merkelig følelse av ‘treningsverk’ og melkesyre som kommer og går. Føttene stive som tømmerstokker, og smertefull ved berøring. Kan ikke hvile hendene i fanget. 
Armene litt lignende, men ikke like vonde. 
Smerter i ledd i armer og føtter. Periodevis svakt grep    
Utmattelse av kun små utfordringer. 
Og søvnproblemer, med dertil konsentrasjonsproblemer. 

Anonymkode: 258a4...5b8

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Utmattelse, kognitiv redusert på dårlige dager, melkesyre i lårene, tung i kroppen- må hvile halvveis i trappa hjemme på de dårlige dagene. Inflammatorisk, hovner opp litt og blir rød i skinn og ansikt. 
jobber 100% men for tiden sykmeldt 50%. 

Anonymkode: c0e0f...fc2

• Hjerte 1
Skrevet

Hvordan ble det funnet ut at det var det? 

• Liker 1
Skrevet

Hos meg startet det med gjentatte senebetennelser i skuldre og nakke, samt verk i alle store ledd som kom og gikk. Senere også muskelsmerter i store deler av kroppen, hodepine, utmattelse, søvnvansker. Hadde symptomer fra jeg var 18, diagnosen ble stilt da jeg var 30. Nå er jeg 43 og har det siste halve året kun vært i stand til å jobbe 60 % pga økt symptomtrykk. Sykmeldt resten, går sannsynligvis over på delvis AAP om noen måneder.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...