Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan sende han søte god morgen meldinger når han er borte på jobb. Får aldri noe tilbake. Når jeg tar det opp med han så får jeg bare til svar at hvorfor trenger jeg bekreftelse på en god morgen melding? Å hvorfor skal han skrive at han elsker meg, for det vet jeg jo? 

Jeg føler ofte at han ikke bryr seg, tar det opp med han men får bare høre at han bryr seg, å det er bare for meg å si i fra om det er noe 🤷‍♀️ 

Kan sende han en melding, om ett spørsmål.  Så får jeg stort sett bare «ok» tilbake. Når jeg tar det opp med han, så kan jeg få til svar at han ikke vet, så da kan han ikke svare på det. 

Føler det er veldig mye enveis kommunikasjon. Han sier at kvinner har alltid så mye følelser, å at vi er så kompliserte. Å at han er enkel sjel. Vil jeg noe, så får jeg si i fra. 

Skal være sagt at dette har komt siste året. Har vært sammen i 4 år å bodd sammen i 2. 

Tidligere i uka droppa jeg å sende han god morgen-melding når han var ute på reise. Da ringte han meg ut på dagen å lurte på om det var godt å sovet frempå, sa at jeg hadde vært våken siden 07.00, for jeg skulle på jobb. Da ble han snurt for at jeg da ikke hadde sendt han melding, svarte bare at det er litt kjipt å sende meldinger, uten å få noe som helst respons. Da laget han ett himla liv, kalte meg dramatisk og drama-queen 🤷‍♀️🙄 

Mistenker nesten at han er utro, siden det har endret seg siste året. Men igjen så er han alltid like ivrig på sex som han alltid har vært. Er heller ingen andre tegn på det. Men har jo stusset siden han har blitt mer «off» etter han fikk seg reise-jobb. 

Anonymkode: 735a7...e1e

Du beskriver praktisk talt typen min.

Sammen i 4 år og begynte med jobbreiser i fjor 

Han responderer ikke på mine meldinger, men blir snurt hvis jeg ikke gjør det. Men han har begrunnet med at han ikke liker å få "savner deg" glad i deg" meldinger når han er på jobb, fordi han får hjemlengsel og dårlig samvittighet fordi han "forlater" meg, så det har jeg respektert og nå er det bare litt hverdagslige og nødmeldinger jeg sender til han (nød hvis huset står i full fyr osv) Til gjengjeld ringer han meg hver dag og det setter jeg veldig pris på.

Han har også sagt at han er glad i meg og skal gi beskjed om noe endrer seg. Tror det er typisk mann

Han endret oppførsel etter at vi flyttet sammen og det tolker jeg som at han er blitt trygg på forholdet og trenger ikke å legge mer innsats i ting.

Savner litt muntlig bekreftelse, men han viser mye i handling, så den kamelen må jeg nok svelge om jeg skal være sammen med han. 

Han er en typisk mannemann og vise følelser eller snakke om de, er han ikke glad i. 

Ts: dette er min erfaring og kanskje mannen din er litt lik min. Jeg også ble stresset fordi han ble off, kjenner på det innimellom, men dette går i bølgedaler. Noen ganger er jeg off selv. Men vi "henter" hverandre inn på en måte. Vi er veldig motivert begge to for dette forholdet.

Anonymkode: 32594...b93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viser han deg at han elsker deg på andre måter da?
Det er viktig...
Ville tenkt det er stress og slitsom om man skal svare på godmorgen meldinger hver dag...og jeg er kvinne!
Hadde klikket om mannen krevde det av meg. Godt gift i snart 12 år. Har veld aldri drevet og sms'et morgen, kveld osv. Sier hadet før vi drar på jobb om begge er våkne, drar den ene tidlig sees vi igjen til ettermiddagen. Da spør vi hvordan dagen har vært og sjekker inn om ting er bra med den andre :) Har aldri krevd 24-7 oppmerksomhet. Eller hatt behov for. Har allikevel alltid visst at han elsker meg ❤️ Det viser han jo når han er glad for å komme hjem, når vi skravler om livet, familien og ting vi driver med, ja, når han spør hvordan jeg har det, ja på så mange vis. Men har knapt noen sinne fått en romantisk sms eller mer enn en tommel opp eller ok/kort svar på sms. Han er ingen sms-fyr rett og slett. Har aldri plaget meg.

Vilel tenkt på hvorfor dette plager deg sånn. Spørs vel heller om du er veldig usikker i forholdet generelt. Når du tror han er utro viser det også usikkerhet. Kan være slitsomt å være sammen med noen som er "needy" etter bekreftelse. Og problemet i mitt hode er hvorfor det er slik. Ikke sikkert lange svar på godmorgen sms vil hjelpe deg. Virker som en mer grunnleggende usikkerhet. Og dette bør du snakke med han om. Har du opplevd å bli sviktet før? Så du ikke tør stole på han? Viser han på ingen måter at han er glad i deg? Er det helt dødt? I såfall er det jo et reelt spørsmål om han bare ikke tør slå opp liksom. Eller er det bare du som ikke forstår måtene han viser kjærlighet på fordi du vil ha det bare sånn du vil ha det? Ville snakket om ulike kjærlighetsspråk, og fått en forståelse av hvordan han mener han viser deg kjærlighet, slik at du kan forstå hvor han kommer fra.

Anonymkode: 2aa36...0f6

Skrevet
Pippi Lotta skrev (6 timer siden):

Var vel først og fremst et forsøk på å snu hersetekniken tilbake på deg, men mange ville nok hevde at det å forstå at menesker har personligheter er en del av det å bli voksen. 

Hehe, du skal ha for å være ærlig.

Men dette handler jo ikke bare om kjønn, men om teknologi. Få par som er 50 vil påstå at meldinger er viktige for forholdet. De er tross alt vokst opp med forhold lenge før sms og epost, for ikke snakke om andre typer meldinger.

De fleste av de forholdene var langt mer bærekraftig, nettopp fordi de ikke baserte seg på meldinger. 

Anonymkode: 529c3...1c5

Skrevet

Kjenner masse menn som er sånn. Stort sett får jeg enten ikke noe svar, eller så er det en tommel opp. Enkelte er det bare ikke noe poeng i å kommunisere med skriftlig. Nytter ikke å prøve å forandre dem heller.

Anonymkode: f18e1...93d

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hehe, du skal ha for å være ærlig.

Men dette handler jo ikke bare om kjønn, men om teknologi. Få par som er 50 vil påstå at meldinger er viktige for forholdet. De er tross alt vokst opp med forhold lenge før sms og epost, for ikke snakke om andre typer meldinger.

De fleste av de forholdene var langt mer bærekraftig, nettopp fordi de ikke baserte seg på meldinger. 

Når den opprinelige påstanden er at alle menn er helt likke, så handler jo det om kjønn.

Så har tellefoner vært helt vanlig i over 20 år nå, så jeg tror ikke det at man er 50 år betyr at man må være mer eller mindre glad i å tekste. Jeg tror heller ikke meldinger er det avgjørende for hvor solid et forhold er. 

Skrevet

På seg selv kjenner man andre. Det er jo han som er dramaqueen når han reagerer sånn.

Anonymkode: e4be9...68f

• Nyttig 1
Skrevet

Hyklere kaller man slike mennesker.

Anonymkode: e4be9...68f

• Liker 1
Skrevet

Her må man være litt resultatfokusert. Føler du seg sett og verdsatt av han? Får du den oppmerksomheten som du trenger for at DU skal opprettholde DIN interesse for han? Føler du deg trygg og happy i forholdet? 

Hvis svar er nei så er neste: har han vilje OG evne til å endre på det må en eller annen måte? Hvis dette og er nei, da tråkker du over gjerdet til dit gresset er grønnere

• Liker 1
Skrevet
Pippi Lotta skrev (2 timer siden):

Så har tellefoner vært helt vanlig i over 20 år nå, så jeg tror ikke det at man er 50 år betyr at man må være mer eller mindre glad i å tekste. Jeg tror heller ikke meldinger er det avgjørende for hvor solid et forhold er. 

Jeg liker godt å ha en kjæreste som trenger bekreftelse og meldinger ganske ofte, og jeg er selv glad for å få litt oppmerksomhet gjennom dagen. Problemet er at vi har for mye skjermtid, og er altfor pålogget. Jeg har foreslått å gå over til en gammeldags mobiltelefon, men det falt ikke i god fisk, siden Snapchat utgår. Vi er begge 56.

Anonymkode: 75271...b70

• Nyttig 1
Skrevet

Det er jo ikke snakk om bekreftelse, men det er normal høflighet å svare. Ignorerer han alle som sier god morgen til ham?

Skrevet
Seff skrev (20 timer siden):

Det er jo ikke snakk om bekreftelse, men det er normal høflighet å svare. Ignorerer han alle som sier god morgen til ham?

Enig i det, men med måte 

Jeg sier god morgen til alle som sier det til meg eller omvendt IRL.

Men meldinger på snap med god morgen, god middag , god kveld osv fra kreti og pleti svarer jeg ikke alltid på. Kommer an på setting, tid og hvor ofte. Heldigvis har enkelte moderert seg og legger slikt på Story istedenfor direkte melding. Da svarer jeg ivertfall ikke.

Men jeg kan sende god morgen melding til kjæresten når han er på jobbreise, men jeg FORVENTER ikke noe tilbake. Han er jo på jobb.

God natt melding sender jeg også, men de får jeg faktisk svar på eller han ringer tilbake.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.10.2025 den 6.06):

Hahaha, dette er ikke å være off, dette er å være mann.

Kjenner ikke en eneste mann som ikke er sånn som dette her. De forventer at vi er kvinner, ikke at de selv er det. Det samme gjelder meg, bare omvendt.

Hva med å være sammen med en dame i stedet?

?

Min mann sender meg god morgen melding hver eneste morgen. Gjort i 3 år. Det er fantastisk å våkne til,føler meg sett hver dag😍 Så nei alle menn er ikke slik...folk er ulike vet du. Hvorfor skulle hun være sammen med en kvinne?😅

Anonymkode: 93a2f...891

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.10.2025 den 5.05):

Kan sende han søte god morgen meldinger når han er borte på jobb. Får aldri noe tilbake. Når jeg tar det opp med han så får jeg bare til svar at hvorfor trenger jeg bekreftelse på en god morgen melding? Å hvorfor skal han skrive at han elsker meg, for det vet jeg jo? 

Jeg føler ofte at han ikke bryr seg, tar det opp med han men får bare høre at han bryr seg, å det er bare for meg å si i fra om det er noe 🤷‍♀️ 

Kan sende han en melding, om ett spørsmål.  Så får jeg stort sett bare «ok» tilbake. Når jeg tar det opp med han, så kan jeg få til svar at han ikke vet, så da kan han ikke svare på det. 

Føler det er veldig mye enveis kommunikasjon. Han sier at kvinner har alltid så mye følelser, å at vi er så kompliserte. Å at han er enkel sjel. Vil jeg noe, så får jeg si i fra. 

Skal være sagt at dette har komt siste året. Har vært sammen i 4 år å bodd sammen i 2. 

Tidligere i uka droppa jeg å sende han god morgen-melding når han var ute på reise. Da ringte han meg ut på dagen å lurte på om det var godt å sovet frempå, sa at jeg hadde vært våken siden 07.00, for jeg skulle på jobb. Da ble han snurt for at jeg da ikke hadde sendt han melding, svarte bare at det er litt kjipt å sende meldinger, uten å få noe som helst respons. Da laget han ett himla liv, kalte meg dramatisk og drama-queen 🤷‍♀️🙄 

Mistenker nesten at han er utro, siden det har endret seg siste året. Men igjen så er han alltid like ivrig på sex som han alltid har vært. Er heller ingen andre tegn på det. Men har jo stusset siden han har blitt mer «off» etter han fikk seg reise-jobb. 

Så han skal ikke anstrenge seg for å møte dine behov, men du skal fortsette å stå på pinne fra du står opp for å bekrefte hans???

Ja, det mange ledige boliger rundt om.

Jeg ville funnet meg en av dem.

Han er drittsekk, ikke en "enkel sjel". En enkel sjel, ville ikke lagt merke til den meldingen eller ei. En enkel sjel ville gjort en innsats.

Anonymkode: 97adb...165

• Liker 1
Skrevet

Kjenner ikke en eneste mann som ikke er sånn som dette her. De forventer at vi er kvinner, ikke at de selv er det. Det samme gjelder meg, bare omvendt.

Hæ??

Kjenner du ingen menn som ikke krever meldinger de ikke gir respons på?? Da må du få deg nye kompiser asap.

Anonymkode: 97adb...165

• Liker 2
Skrevet
Pippi Lotta skrev (På 13.10.2025 den 15.57):

Når den opprinelige påstanden er at alle menn er helt likke, så handler jo det om kjønn.

Hahaha! 😆

Jeg er fremdeles uenig med deg, men synes det er så moro med damer som virkelig kan argumentere for seg - her inne er det jo en sjeldenhet at man husker det forrige innlegget, desto mindre det opprinnelige argument - så jeg bøyer meg og gir deg pennen min 🖋️

• Hjerte 1
Skrevet

Ts her. Takk for svar. Ser det er mange meninger 😅😬 Han er flink i hverdagen, mye kos å klem. Men, han er så mye borte å da er det som jeg ikke eksisterer. Er en samtale på kvelden, men er liksom som at han ikke enser det livet jeg har hjemme da. Men som nevnt, når han er hjemme er det mye kos, klem og oppmerksomhet 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.10.2025 den 9.14):

Du beskriver praktisk talt typen min.

Sammen i 4 år og begynte med jobbreiser i fjor 

Han responderer ikke på mine meldinger, men blir snurt hvis jeg ikke gjør det. Men han har begrunnet med at han ikke liker å få "savner deg" glad i deg" meldinger når han er på jobb, fordi han får hjemlengsel og dårlig samvittighet fordi han "forlater" meg, så det har jeg respektert og nå er det bare litt hverdagslige og nødmeldinger jeg sender til han (nød hvis huset står i full fyr osv) Til gjengjeld ringer han meg hver dag og det setter jeg veldig pris på.

Han har også sagt at han er glad i meg og skal gi beskjed om noe endrer seg. Tror det er typisk mann

Han endret oppførsel etter at vi flyttet sammen og det tolker jeg som at han er blitt trygg på forholdet og trenger ikke å legge mer innsats i ting.

Savner litt muntlig bekreftelse, men han viser mye i handling, så den kamelen må jeg nok svelge om jeg skal være sammen med han. 

Han er en typisk mannemann og vise følelser eller snakke om de, er han ikke glad i. 

Ts: dette er min erfaring og kanskje mannen din er litt lik min. Jeg også ble stresset fordi han ble off, kjenner på det innimellom, men dette går i bølgedaler. Noen ganger er jeg off selv. Men vi "henter" hverandre inn på en måte. Vi er veldig motivert begge to for dette forholdet.

Høres mer ut som han vil ha kontroll på kommunikasjonen mellom dere når han er borte.

Liker ikke å få «glad i deg» - meldinger..?? 

Tipper det er noe han har dårlig samvittighet for ja, men at han har «forlatt deg» er nok ikke det..

Anonymkode: 72fe7...93e

AnonymBruker
Skrevet

Vel, selv er jeg gift med en mann som hver eneste morgen, jeg gjentar, hver eneste morgen, sender sms med hjerter, kjærlighet og ønske om en fin dag. Hver dag han har dratt på jobb i 15 år har jeg fått en melding før kl 10 hver morgen. 

Og jeg er som kjæresten til TS, en kvinne som ikke sender sånne meldinger. Men av respekt og kjærlighet til min mann, så "tar jeg meg sammen" og svarer stort sett hver morgen, med hjerter og suss tilbake. 

Mannen min er mann med stor M på alle måter, men akkurat på kjærlighet og forelskelse, leverer han 100 % på romantikk. Så klarte han å finne meg, som er totalt fraværende på kjærlighet og romantikk ;) 

Anonymkode: 07cc2...434

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Høres mer ut som han vil ha kontroll på kommunikasjonen mellom dere når han er borte.

Liker ikke å få «glad i deg» - meldinger..?? 

Tipper det er noe han har dårlig samvittighet for ja, men at han har «forlatt deg» er nok ikke det..

Anonymkode: 72fe7...93e

Nei, han liker ikke det. Han liker heller ikke å være borte. Han er veldig hjemmekjær og liker seg best hjemme. Men mistet jobben i fjor og må derfor ta til takke med reisejobben nå. Han gruer seg hver gang han skal reise. Han ringer hver kveld, ja, en god natt samtale. Ikke ellers, hvis ikke det er noe viktig da. Og jeg ringer han aldri, kun nød. Det er pga arbeidsforholdene hans.

Kontroll på kommunikasjon vet jeg ikke, at han blir snurt hvis jeg ikke svarer på meldinger bryr meg ikke noe om. Er det ikke et spørsmål, så svarer jeg ikke. Og det har jeg sagt til han. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...