Gå til innhold

Ønsker tips om rimelig bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, hei..

Ønsker tips og råd om hvordan få til ett stilig og varmt bryllup, som samtidig ikke skal koste det hvite i øynene... Regner med at min kjære og jeg selv må stå for å dekke utgiftene, og bare klær til den anledningen er jo kjempedyrt.

Vi skal gifte oss 01.02.03 (lett dato, ikke sant? *S*)

Kirken er booket, men vi har ikke kommet lengre enn det. Trenger tips om billige lokaler og bra men rimelig mat. Regner med å bli i underkant av 30 stk. totalt.

Vi bor i Sandnes i Rogaland og skal gifte oss i Julebygda Kapell.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først sted: Samfunnshus/menighetshus/andre foreningshus er billigere enn hotell/selskapsarrangører.

Så: Kjole går det an å få sydd eller kjøpt brukt, eller dra til Danmark (der er kjolene billigere), klær til brudgommen kan man leie - eller han kan bruke mørk dress, som han har fra før.

Mat og drikke kan gjøres enkelt og billig (og kanskje like godt) som dyrt og eksklusivt. Bryllup uten alkohol blir billigere enn bryllup med - uten at det trenger å bli kjedelig av den grunn. Eller en kan velge alkohol bare til middagen, eller bare etter middagen.

Uansett er det lurt å forhøre seg om priser - og det er sikkert lurt for dere å starte videre planlegging snart....

Finn dere et sted, og finn noen som kan lage maten. Engasjer slekt og venner med kakeebaking ol.

Lykke til! :D

Skrevet

Lei ett samfunnshus eller foreningshus, det er som regel ganske billigt. Her kan man også ha med mat og drikke selv.

Dere trenger f.eks ikke å bestille all maten, vi skal lage forrett og dessert selv og middag bestiller vi antageligvis. Evnt så lager vi stek som kan serveres kald/lunken og da lager vi dette selv også, med god hjelp av familie i så fall.

Kaker kan man få familie og venner til å hjelpe til med.

Har dere mulighet, ta noen turer til sverige og kjøp alkoholen der, dette blir billigere selv med toll.

Kjole kan kjøpes brukt eller vi auksjonssidene til e-bay. Klær til brudgommen skal vist ikke være så dyrt å leie, men også her kan man evnt kjøpe brukt.

Mye av de samme rådene som skarolinee kom med, noe av dette skal vi gjøre også, siden vi må betale alt selv.

Skrevet

Hva med Julebygda grendehus? Har aldri vært der, men det kan være verdt å sjekke.

Koldtbord er rimelig og kjempegreitt. Vi bestilte koldtbord fra Mega, og det kom på ca 5000,- for koldtbord til 30 og osteanretning til 10 (vi var ca 35 gjester). Og da var det mat i massevis, og kjempegodt og flott pyntet.

Kjole; ja det er vel flere å få tak i brukt (skal forresten selge min, bor i Sandnes området)

Skrevet

Ser at andre har foreslått samfunnshus o.l. noe jeg selv har booket. Vi skal være på Åmøy Grendahus, som var helt ideelt for oss (og billig). Nå er det nok litt langt for dere, og bompenger er dyre. Har hørt om et lokale på Ølberg, og Grannes som visstnok skal være bra - men har ikke sett dem selv. Røde Kors har også bra lokaler.

Jeg skal gifte meg til våren, og er nå rundt omkring og shopper div. pynt nå. Det er ganske gunstig å bruke julefarger, både mht pris og utvalg. Det er også varme farger som vil skape en trivelig atmosfære. Selv skal vi ha rødt/gull og masse lys!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...