AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:46 #1 Skrevet søndag kl. 22:46 Overreagerer jeg? Jeg bor i et kollektiv med 2 andre som som har flyttet inn 1 år etter meg. De har fått bo her grunnet at de matcher min alder. Den ene personen har jeg fått god kontakt med, men bare når vi er alene. Da prates det så mye at man nesten ikke kommer seg unna. Da den andre personen flyttet inn har roomie nummer 1 rettet all oppmerksomhet til ho og og klarer ikke å prate med meg når jeg er i samme rom. De ommøblerer i leiligheten hele tiden og flytter ikke ting tilbake slik det skal stå. Ting ødelegges ofte, da store viktige ting som er vanskelig å erstatte. Har presset meg selv til å være sosial sammen med de for å vise at jeg er interessert, men fungerer ikke uansett. De lager mat sammen alene selv når jeg er der. Har jeg rett til å føle meg utestengt? Etter en stund fant jeg å ut at den ene personen og jeg ikke er like i det hele tatt og at det ikke er gunstig for meg å bli venner med ho uansett. Jeg har blitt fortalt at jeg overreagerer, men syns det er en kjip situasjon. Hvordan kan jeg ta det opp og har jeg lov å reagere? Anonymkode: c9ae4...3b8 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:10 #2 Skrevet søndag kl. 23:10 Sånn er det å bo i bofellesskap, alle kommer ikke overens med alle, sånn er det bare. Hva skal du ta opp? At dere er ulike og at det ikke er gunstig for deg å bli venn med henne? At hun andre ikke får lov til å henge med den hun kommer best overens med når du er der? Du kan selvfølgelig ta opp at du ikke liker at det ommøbleres og at ting går i stykker. Men det er ikke noe jeg hadde orket å lage en konflikt ut av, med mindre det var mine ting som ble ødelagt. Anonymkode: fa429...47e 8
AnonymBruker Skrevet i går, 02:27 #3 Skrevet i går, 02:27 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Sånn er det å bo i bofellesskap, alle kommer ikke overens med alle, sånn er det bare. Hva skal du ta opp? At dere er ulike og at det ikke er gunstig for deg å bli venn med henne? At hun andre ikke får lov til å henge med den hun kommer best overens med når du er der? Du kan selvfølgelig ta opp at du ikke liker at det ommøbleres og at ting går i stykker. Men det er ikke noe jeg hadde orket å lage en konflikt ut av, med mindre det var mine ting som ble ødelagt. Anonymkode: fa429...47e Ingen forståelse på at dette er en kjip situasjon for ts? Anonymkode: 5e41d...188 1
AnonymBruker Skrevet i går, 02:35 #4 Skrevet i går, 02:35 Veldig kjedelig at du er kommet i denne situasjonen. Oppriktig synes jeg at de 2 andre kunne vært mer inkluderende enn de er mot deg. Selvom de to har bedre kjemi og har funnet tonen. Ikke kjekt for deg å bo med dem og føle deg på utsiden. Usikker på hvordan jeg ville tatt det opp og om jeg hadde gjort det. For hva sier man? Håper det blir bedre for deg. Anonymkode: 5e41d...188
AnonymBruker Skrevet i går, 02:40 #5 Skrevet i går, 02:40 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Veldig kjedelig at du er kommet i denne situasjonen. Oppriktig synes jeg at de 2 andre kunne vært mer inkluderende enn de er mot deg. Selvom de to har bedre kjemi og har funnet tonen. Ikke kjekt for deg å bo med dem og føle deg på utsiden. Usikker på hvordan jeg ville tatt det opp og om jeg hadde gjort det. For hva sier man? Håper det blir bedre for deg. Anonymkode: 5e41d...188 De har dessverre funnet sin klikk og mennesker er dessverre utrolig dårlig på å inkludere når de selv har det bra og det ikke er dem selv. Ikke noe trøst, men sannheten dessverre. Hva med å finne en annen plass å bo om dette blir utholdelig? Lykke til ❤️ Anonymkode: 5e41d...188
Grønnsaksvaffel Skrevet i går, 04:51 #6 Skrevet i går, 04:51 Hvorfor må du være venn med dem? Har du ikke andre venner? Jeg bodde i kollektiv alle 5 årene jeg studerte. Noen ble jeg venner med og andre ikke. Syns det var helt greit. 3
AnonymBruker Skrevet i går, 05:03 #7 Skrevet i går, 05:03 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De har dessverre funnet sin klikk og mennesker er dessverre utrolig dårlig på å inkludere når de selv har det bra og det ikke er dem selv. Ikke noe trøst, men sannheten dessverre. Hva med å finne en annen plass å bo om dette blir utholdelig? Lykke til ❤️ Anonymkode: 5e41d...188 Men ts ønsker jo ikke å bli venn med den ene, fordi det ikke er gunstig for henne. Hun skriver til og med at hun har presset seg selv for å være sosial sammen med begge to, men det er klart at de merker det fort når ts egentlig ikke vil være sammen med den ene, og bare presser seg til å sosial med den andre. Ts vil bare være venn med den andre, og da er vi jo like langt igjen. Kanskje er det derfor vedkommende ts faktisk ønsker å være venn med, er mest sammen med den andre i kollektivet? Ts: det eneste du kan ta opp er om den ommøbleringen er i fellesrommene, og er omfattende og hyppig (feks kan dere skrive i husreglene at ommøblering er noe alle må være enig i), samt at ødelagte ting må erstattes på ett eller annet vis. Anonymkode: 6dd13...23e 1
AnonymBruker Skrevet i går, 10:52 #8 Skrevet i går, 10:52 Hadde funnet meg et annet sted å bo. Anonymkode: 98efd...dcd 1
AnonymBruker Skrevet i går, 11:05 #9 Skrevet i går, 11:05 Jeg har hatt en veldig positiv holdning til å bli venner med begge to fra starten av, men har innsett at jeg og ho ene ikke matcher nå i senere tid. Det er helt naturlig fra begge sider og jeg respekterer det. Har bodd i kollektiv før så skjønner hvordan det er. eneste som er litt kjipt er at ho ene som jeg er god venn med og har introdusert til mange av vennene mine bare klarer å prate med meg når ho andre ikke er tilstede. Er ho det er det fullstendig murvegg. Jeg har presset meg inn i samtalen med de noen ganger men har fort falt ut igjen. De lager mat alene flere ganger selv om jeg gjentatte ganger prøver å foreslå en dag alle sammen kan, men da kan vist ingen. Så ja jeg syns det er kjipt, men forventer ikke noe sympati eller at «alle» må komme overens med alle. tror nok løsningen blir nytt kollektiv med en venninne og passe på at eventuell inflytter der føler seg velkommen i «klikken» vi har. Anonymkode: c9ae4...3b8
AnonymBruker Skrevet i går, 11:06 #10 Skrevet i går, 11:06 AnonymBruker skrev (8 timer siden): De har dessverre funnet sin klikk og mennesker er dessverre utrolig dårlig på å inkludere når de selv har det bra og det ikke er dem selv. Ikke noe trøst, men sannheten dessverre. Hva med å finne en annen plass å bo om dette blir utholdelig? Lykke til ❤️ Anonymkode: 5e41d...188 Tusen takk:) Anonymkode: c9ae4...3b8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå