AnonymBruker Skrevet 12. oktober #1 Skrevet 12. oktober HAr akkurat kjøpt meg rekkehus der det står en diger utebod som er bygget sammen med naboen men ser til min store forskrekkelse at hans utebod står kanskje 1 meter inn på min tomt, dette var vist fordi forrige eier bygget førts boden sin så bygde naboen og da ville han bygge inntil den som sto der og det var greit for forrige naboen men vil ha hans bort fra min eiendom. Det er ikke noe skrevet eller tinglyst bare en muntlig godkjennek'lse fra forrige eier. Hvordan går jeg frem??? Anonymkode: f9c63...554
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #2 Skrevet 13. oktober Den stod vel der på visning også? -da er det nok ikke noe å få gjort med. Anonymkode: 21b32...d1c 9 2
Kålrota Skrevet 13. oktober #3 Skrevet 13. oktober I et rekkehus får du ikke gjort noe uansett, tipper jeg. Hvertfall ikke hvis det er borettslag, for da eier du bare retten til å bruke uteområdene. 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #4 Skrevet 13. oktober Hadde ikke gjort noe som helst. Viktigere for meg å ha et godt og raust naboskap enn utebod 1 meter på min tomt. Anonymkode: 761f3...66b 15 3
Eva-Lena Skrevet 13. oktober #5 Skrevet 13. oktober (endret) Hva skal du bruke den meteren til siden det er så viktig å få fjernet den boden? Jeg hadde ikke brydd meg om den kvadraten, får vel plass til en stol eller en blomsterpotte. La det være 😊 Endret 13. oktober av Eva-Lena 4 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #6 Skrevet 13. oktober Lurer også på hvilke fordeler du har av å få flyttet boden en meter? Det er mye jobb, så det bør jo være noen større fordeler her. Anonymkode: c70d1...7b8 5 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #7 Skrevet 18. oktober naboen er så nøye på cm andre steder til stor ulempe for meg. Anonymkode: f9c63...554
BobbySocks Skrevet 18. oktober #8 Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): naboen er så nøye på cm andre steder til stor ulempe for meg. Anonymkode: f9c63...554 Så du vil straffe han? Virkelig skape ufred med å lage en prinsippsak ut av boden? Dette blir nok et hyggelig naboskap! 6 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #10 Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (På 13.10.2025 den 0.22): HAr akkurat kjøpt meg rekkehus der det står en diger utebod som er bygget sammen med naboen men ser til min store forskrekkelse at hans utebod står kanskje 1 meter inn på min tomt, dette var vist fordi forrige eier bygget førts boden sin så bygde naboen og da ville han bygge inntil den som sto der og det var greit for forrige naboen men vil ha hans bort fra min eiendom. Det er ikke noe skrevet eller tinglyst bare en muntlig godkjennek'lse fra forrige eier. Hvordan går jeg frem??? Anonymkode: f9c63...554 Du har akkurat kjøpt og tenker du skal starte det nye naboskapet med å bli uvenner med naboen? 😳 Om du så i teorien har rett til det, tenk deg *veldig* godt om. I rekkehus bor man veldig tett, og det der kan bli veldig kleint og ubehagelig for deg. Anonymkode: 3f081...f4a 4 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #12 Skrevet 19. oktober AnonymBruker skrev (14 timer siden): naboen er så nøye på cm andre steder til stor ulempe for meg. Anonymkode: f9c63...554 Da sier du bare at uteboden hans spiser av din eiendom, og at du regner med at fleksibilitet går begge veier. Vinn-vinn Anonymkode: 69b17...4e9 12 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #13 Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (På 19.10.2025 den 11.31): Da sier du bare at uteboden hans spiser av din eiendom, og at du regner med at fleksibilitet går begge veier. Vinn-vinn Anonymkode: 69b17...4e9 det er ingen steder å ta igjen eneste er parkering da men da får jo ikke han parkert begge bila Anonymkode: f9c63...554
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #14 Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (37 minutter siden): det er ingen steder å ta igjen eneste er parkering da men da får jo ikke han parkert begge bila Anonymkode: f9c63...554 Ante meg du var trønder ja! Anonymkode: 3b98a...720 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #15 Skrevet 27. oktober Virker som du vil lage naboeiendommen med en gang. Tviler du får flyttet bodd slik. Ser slik er det nesten alle steder med rekke hus at bodde blir plassert midt mellom eks en rekke som tomta er delt på 2 stykk der blir de jo da satt midt på grensa samme med hvor en har søppel dunker stående. Og hvis de har vært slik fra du kjøpte burde du gitt beskjed alt da Anonymkode: 0057e...584
newman01 Skrevet 27. oktober #16 Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (På 18.10.2025 den 21.19): naboen er så nøye på cm andre steder til stor ulempe for meg. Anonymkode: f9c63...554 AnonymBruker skrev (På 19.10.2025 den 11.31): Da sier du bare at uteboden hans spiser av din eiendom, og at du regner med at fleksibilitet går begge veier. Vinn-vinn Anonymkode: 69b17...4e9 AnonymBruker skrev (6 timer siden): det er ingen steder å ta igjen eneste er parkering da men da får jo ikke han parkert begge bila Anonymkode: f9c63...554 Jeg tror ikke noen mente at du bokstavelig skulle få noen centimeter av naboens tomt på den andre siden av huset... 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. november #17 Skrevet 8. november Da har jeg meldt i fra til kommunen og sagt at naboen må rive boden sin så veldig spent på når det skjer Anonymkode: f9c63...554
AnonymBruker Skrevet 9. november #18 Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (10 timer siden): Da har jeg meldt i fra til kommunen og sagt at naboen må rive boden sin så veldig spent på når det skjer Anonymkode: f9c63...554 Mest sannsynlig skjer det ingenting. Det er kun når kommunen selv taper på overtrampet at de bryter inn. Vi har meldt inn større overtramp som faktisk ødelegger for fremtidig utbyggerne på nabotomt. De som bygger for nære fikk null konsekvenser. Anonymkode: d72c1...3f9
AnonymBruker Skrevet 9. november #19 Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Mest sannsynlig skjer det ingenting. Det er kun når kommunen selv taper på overtrampet at de bryter inn. Vi har meldt inn større overtramp som faktisk ødelegger for fremtidig utbyggerne på nabotomt. De som bygger for nære fikk null konsekvenser. Anonymkode: d72c1...3f9 her har de bygget en halv meter over grensa og klistra den inn i min bod, det fikk de lov til av forige eier men jeg vil ha den vekk og siden det var en muntlig avtale har jeg jo en sak. Anonymkode: f9c63...554
AnonymBruker Skrevet 9. november #20 Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (5 minutter siden): her har de bygget en halv meter over grensa og klistra den inn i min bod, det fikk de lov til av forige eier men jeg vil ha den vekk og siden det var en muntlig avtale har jeg jo en sak. Anonymkode: f9c63...554 Er din bod bare en halvmeter fra tomtegrensen? Skal du måtte rive din bod også da? Anonymkode: ade5b...f7c 5 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå