Gå til innhold

Nabo tasser rundt på natta

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har soverom på bakkeplan, og jeg pleier å ha vinduet mitt åpent litt over lås slik at katten kommer seg ut og inn selv på natta. Hun vekker meg flere ganger og vil inn/ut hvis ikke. Men i natt ble jeg så sinnsykt mørkredd.. Hadde dere blitt skeptisk av dette, eller overdriver jeg?

Jeg har vindu rett mot underetasjen til nabohuset. De som bor der er sjeldent hjemme fordi de bor delvis utenlands. De har nylig fått leieboer som da har ytterdør mot mitt vindu ca. 8 meter unna. Det er grus mellom husene. Jeg har ikke pratet med han da han ikke kan norsk. 

I natt våknet jeg av at det taslet i grusen utenfor vinduet mitt. Synes det var merkelig at naboen skulle tusle rundt der, han røyker ikke f.eks. 

Det ble stille, men jeg sovnet til slutt. Våkner igjen klokken fire av samme tuslingen i grusen. Denne gangen ser jeg også skyggen hans. Han gjør jo dette utenfor leiligheten sin, men det blir samtidig så nært mitt vindu.. og jeg føler at han står og ser mot vinduet mitt. Jeg lager en kremtelyd, og da går det i grusen. Jeg blir så sykt mørkredd av dette, men sovner til slutt. Mellom fem og seks våkner jeg nok en gang av dette. Er det merkelig, eller mer logisk at han har hatt vondt i ryggen eller noe? Kjenner jeg er mørkredd igjen nå, og lurer på om jeg bør lukke vinduet mitt helt😅 Hva tror dere?

Anonymkode: e13c0...50e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva har det med mørkeredd  å gjøre ?

og en katt trenger da vel ikke ut og inn ørten ganger ila natten.. lukk om du ikke vil ha det åpent 

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er våken nøyaktig når det passer meg og turnuslivet mitt. Vil jeg ha en grandis fra boden kl 03 eller trenger noe fra bilen kl 05, så henter jeg det. Betyr ikke at jeg ønsker å se på deg og vinduet ditt.

Katten kan du derimot gjøre noe med. Hold den inne eller skaff katteluke.

Anonymkode: a1c1e...d1e

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Sikker på at det var naboen og ikke en grevling feks.? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så du ham?

Hvorfor la katta hoppe ut og inn?

Her så har vi en eneste nabo som vi ser, andre bor så vi ikke hører eller ser. Og de har rare døgn rytmer, ute å kan finne på å fjerne snø fra taket kl 01 om natta. Osv. Blitt vane så vokner nå ikke av det. Folk må jo få lov å gjøre som de vil på egen tomt/der de bor

Anonymkode: d0c30...793

AnonymBruker
Skrevet

hva tror du katten gjør når vinduet blir lokket? den maser bare om å gå ut 

Anonymkode: f8e9e...1c3

AnonymBruker
Skrevet

Har du mulighet til å ha et annet vindu åpent enn akkurat soveromsvinduet, om eneste grunn er at katten skal hoppe inn og ut? Katten trenger jo ikke å være på soverommet ditt, om den holder deg våken. 

Jeg hadde ikke reagert over at en nabo har gått utenfor egen leilighet på natten, det kan være mange grunner til det. Jeg har feks. selv en nabo som jobber med å ta i mot båter, og må ut noen ganger i løpet av nettene han jobber. 

Anonymkode: a27c1...3c4

AnonymBruker
Skrevet

Du bruker ordet mørkredd feil. 

Anonymkode: c5d47...eed

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

hva tror du katten gjør når vinduet blir lokket? den maser bare om å gå ut 

Anonymkode: f8e9e...1c3

Ja, det kan være ulidelig irriterende. Løsningen er å bare la den være ute om natta.

Anonymkode: 120d7...8ed

Skrevet

Jeg bor midt i sentrum, tett på mange naboer og enda flere forbipasserende, og det skjer mye hele døgnet.  Det er ikke sånn at alle sover fra 23 til 07 og de som likevel er oppe da har skumle ting i sinne...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fader og folk hang seg opp i katten. Jeg har alltid hatt samme løsning, vinduer på gløtt og katta hopper inn og ut. Hadde jeg bodd i hus hadde jeg sikkert hatt katteluke. 
når det gjelder naboen er det nok noe mer logisk at han har vondt i ryggen eller noe ja. Jeg skjønner jo og at det er forskjell på folk som jobber skift, eller går ut i bilen og hente noe eller går i kjelleren for og hente pizza. Ts hadde vel neppe lurt om han gikk bort i bilen og hentet noe og gikk inn igjen? 
tipper han ikke får sove grunnet vond rygg som du er inne på eller noe annet og at det hjelper og gå ute og få frisk luft? 

Anonymkode: 916be...159

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fader og folk hang seg opp i katten. Jeg har alltid hatt samme løsning, vinduer på gløtt og katta hopper inn og ut. Hadde jeg bodd i hus hadde jeg sikkert hatt katteluke. 
når det gjelder naboen er det nok noe mer logisk at han har vondt i ryggen eller noe ja. Jeg skjønner jo og at det er forskjell på folk som jobber skift, eller går ut i bilen og hente noe eller går i kjelleren for og hente pizza. Ts hadde vel neppe lurt om han gikk bort i bilen og hentet noe og gikk inn igjen? 
tipper han ikke får sove grunnet vond rygg som du er inne på eller noe annet og at det hjelper og gå ute og få frisk luft? 

Anonymkode: 916be...159

Virker jo som katta og er et pro lemme. Med at den hopper ut og inn. Ved at katten enten må være ute, eller annet sted å gå inn, er jo et forstyrings punkt borte

Anonymkode: d0c30...793

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke følt meg trygg om jeg hadde vinduet åpnet på luftegløtt om natten og bodde på bakkenivå. Hvem som helst kan klatre inn.

Katten din får holde seg ute om natten da, så slipper du å ha det vinduet åpent hele natten når folk lusker rundt utenfor. Blir kanskje litt verre når snøen kommer og katten har lyst å gå inn igjen ganske raskt. Den må venne seg til at den ikke kan komme og gå som den vil døgnet rundt.

Anonymkode: ed257...ed9

AnonymBruker
Skrevet

Høres merkelig ut.

Jeg kan også finne på å gå tur om kvelden / natta, men jeg går jo aldri inntil husveggen til folk, eller utenfor folks soveromsvindu.

De eneste gangene jeg har tatt meg inn på naboers eiendom om natta har vært når jeg har sett at vinden har veltet ting, at en glasslykt står slik til at den kan knuses, har lukket en dør som skal være igjen, eller når noen har glemt å stenge av hagevannet slik at vannet står på fullt trykk, slangen har hoppet av og vannet bare og renner.

Har da sendt en SMS til de det gjelder, morgenen etterpå.

Jeg opplever fra tid til annen lyd av at noen går i grusen mellom plenene og i hagen. Gjerne i 4-6 tiden om morgenen.

Da er de «noen» bare rådyr 🦌 🦌

Anonymkode: 52ada...f49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...