Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 8mnd har skikkelige fæle gråteanfall om natten.Han sover fra 19.30tiden til mellom 3-5 så våkner han og er helt hysterisk.Må til slutt ta ham opp for å få roet ham ned.Sambo klarer å roe ham uten å ta opp,og det er jo best....Han deler rom med broren så jeg tenker litt på ham slik at han ikke skal våkne å.

Han var en del forkjølet i høst og vinter så det ble så som så med å slutte med nattamming da dette var eneste væske han ville ha.Men de 2siste mnd har vi ikke nattammet,og det var ikke problem å slutte.Nå får han flaske i 5-6tiden. Har røvd å gi ham lunket vann når han våkner i tilfelle han er tørst.

Er det noen som har opplevd dette og vet hva disse anfallene kan være, og noen råd hva jeg kan gjøre for å få slutt på dem? Almennetilstanden hans er helt fin.

Videoannonse
Annonse
Gjest Maddy
Skrevet

Det kan være tenner på gang. Husker at eldstejenta holdt på sånn en periode og da var det tennene som kom rett etterpå. HÅper at det roer seg for gutten din - kan jo være at han drømmer også.

Skrevet

Oppdaget faktisk en tann idag.....så vi får håpe det er det!!! :)

Gjest Gjest_kkristin_*
Skrevet

Kanskje han vil ligge i samme seng som dere? Eldstejenta mi var også sånn før vi tok henne over i vår seng.

Hilsen en som har erfart at samsoving er det aller beste for barna. :)

Gjest Rannva i.i.
Skrevet

Har også hørt at de begynner å drømme rundt den tiden. Det kan være skremmende for en liten tass. Vesla mi hadde noen slitsomme netter jeg tror var pga drømming.

Skrevet
Kanskje han vil ligge i samme seng som dere? Eldstejenta mi var også  sånn før vi tok henne over i vår seng.

Joa,men problemet er at vi ikke får sove noe særlig de få gangene en av ungene har sovet med oss...Han har aldri sovet noe særlig i vår seng før, så jeg vet ikke om jeg har lyst til å begynne nå.Dessuten vil storebror på litt over 2 forlange å sove med oss å...greit at vi har 180cm bred seng,men da vil det bli veeeldig trangt.... :forvirret:

Skrevet
Kanskje han vil ligge i samme seng som dere? Eldstejenta mi var også  sånn før vi tok henne over i vår seng.

Samsoving er faktisk ikke løsningen i alle situasjoner. Og det er definitivt ikke det beste for parforholdet.

Nå er ikke Micro mer enn seks måneder, men jeg har innimellom opplevd at han har grått hysterisk mens han har sovet. Jeg oppfatter det som at han har mareritt, og har pleid å ta ham opp, trøste ham (gjerne til han våkner litt), roe ham (uten pupp, hvis det ikke er nødvendig) og så legge ham tilbake i egen seng når han har roet seg.

Det er jo ikke uvanlig at barn har perioder hvor de sover mer urolig enn andre. Så lenge dere er der for ham og trøster og roer når han gråter, så vil det nok gå seg til etterhvert.

For øvrig syns jeg det høres ganske logisk ut at det kan være tenner. Håper det er svaret og at det løser seg!

Skrevet

I natt våknet han i 3tida kun fordi han hadde mistet smokken,sovnet med engang han fikk den og sov til 5!!!!!JIPPI :ironi::ironi::ironi:

Håper det er tenner ja,som jeg skrev tidligere, fant en oppdaget en ny i går...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...