Gå til innhold

Blir helt matt av alle valgene man må ta hvis man først skal begynne med en skikkelig hudpleierutine... så, er det noen vits?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 37 og har egentlig kun brukt veldig enkle produkter frem til nå. Vasker trynet med såpe og vann på kvelden, og kun vann om morgenen. Bruker ellers mineralfoundation/pudder i ansiktet, maskara, brynsblyant og blush. Jeg får ofte høre at jeg ser ti år yngre ut enn jeg er, men jeg ser jo veldig godt selv at jeg nærmer meg 40-årene, posene under øynene mine har kommet for å bli. MEN, jeg blir helt ustlitt av å lete etter de riktige produktene... kan bruke flere dager, uker, på å finne ut av ting, og så ender jeg opp med å droppe alt fordi det enkle ofte er det beste. Jeg har begynt med kollagenpulver, men skjønt det slik at det også er ganske bortkasta. Så, er alle produktene egentlig bare funnet opp fordi industrien vet at damer kjøper alt, eller bør jeg faktisk begynne med retinol og alt det andre jeg burde begynne med nå som rynkene har begynt å melde seg?

Jeg vurderer sterkt botox i sinnarynke-området, men synes jeg leste noe om en eller annen uheldig bivirkning der også en gang for noen uker siden... Jeg er så usikker på om jeg egentlig bare blir lurt, eller om jeg faktisk vil se bedre ut med en god hudpleierutine. Har ingen nevneverdige hudproblemer, annet enn at den er veldig lys og fregnete. Store porer har jeg også, men det har jeg fått inntrykk av at man ikke får gjort så mye med (og at det også kan være en av grunnene til at rynkene ikke har meldt sin fulle ankomst helt enda?).

Anonymkode: 5dd07...0a1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mange produkter gjør vondt verre, og det meste jeg har prøvd har vært mislykket. Noen produkter er likevel ganske gode. Mamma fikk en palestinsk olje/såpe til bursdagen som fungerer veldig bra, men etter Israel-Palestina-konflikten er det meste i den butikken det selges i utsolgt. Ellers synes jeg CeraVe er ganske behagelig skrubb. Sminke verken orker eller tåler jeg. Jeg har få hudproblemer selv, bare sånne store porer du skriver om. 

Retinol finnes kun i så små doser i hudkremer at det ikke har noen effekt. 

Botox er gjerne ganske trygt som medisinsk og kosmetisk inngrep, men siden det er et (modifisert) toksin er det en viss risiko likevel. Toksinet i modifisert form skal hemme signaloverføring i ønsket området, men det kan også i enkelte tilfeller hemme ønskede signaloverføringer som f.eks signaler som forteller kroppen din at du skal puste. Da er det ikke bare en uheldig bivirkning, men det kan få fatale konsekvenser. Som sagt er det uhyre sjeldent ved medisinsk og kosmetisk bruk, men det kan forekomme. Likevel, botox i ansiktet gir et veldig unaturlig preg, men heldigvis forsvinner effekten etter en liten stund.

Det er lett for unge meg å si at rynker ikke er noe å skamme seg over, men rynker tyder bare på at ansiktet har mimikk og hud som etter hvert blir tøyelig. Annet i 40-årene hadde vært rarere.

Anonymkode: 0b3a8...4ac

AnonymBruker
Skrevet

En enkel rutine tilpasset din hud er det beste. Jeg er veldig fornøyd med effekten hudpleie har på min hud. Det har tatt tid og prøving og feiling å forstå min hud, ulike ingridienser og hva som fungerer og ikke fungerer. 

Jeg bruker retinol på resept og huden min gløder. Jeg ville ikke anbefalt retinol til noen som ikke setter seg godt inn i ting eller har en god forståelse av huden sin. Det finnes ingen snarveier til god hud det er et maraton. Det handler ikke om masse produkter men noen enkle gode produkter tilpasset din hud. 

Solkrem er det viktigste anti age produktet på markedet. 

Det finnes jo mange hudterapauter som har det som jobb å gi behandlinger, analysere huden din og hjelpe med å sette sammen en god tilpasset rutine. Det koster litt men da betaler mann seg ut av jobben det er å finne ut av ting på egenhånd.

Tror det også er noen apotek som tilbyr hudanalyse.

Anonymkode: 5dc57...c7e

Skrevet

Jeg følger influenseren tim Kristian. Han har satt sammen hudpleierutiner for forskjellig type hud som han selger på nettsiden dewy. For folk som meg som ikke har tid til å sette meg inn i sånne ting så funker det veldig bra å bare følge dette. Elsker f eks. Solkremen de selger på nettsiden fordi den ikke er fet og ubehagelig på huden slik som mye annen solkrem som selges i Norge. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper på normal eller kiwi, vanlig ansiktskrem og rensevann jeg bruker innimellom. Det er nok det.

Anonymkode: 48557...a24

AnonymBruker
Skrevet

Solkrem glemte jeg å nevne, men jeg har en ansiktskrem fra apoteket som har solfaktor også. 

Anonymkode: 48557...a24

AnonymBruker
Skrevet

Jeg verken bruker eller kaster bort tiden min på alle disse hudlepeie rutine oppleggene. Ja du kan bremse aldring av ansiktet men det viktigste er og bruke solkrem året rundt. Hvis det funker for deg som det har gjort for meg og vaske trynet med såpe etter sminke og før legge tid og du ser yngre ut enn du er så skal jeg love deg at det er allerede hemmeligheten din som den er på min. Jeg er 32 og folk tror jeg er 22. Jeg bruker ikke engang fuktighetskrem veldig sjeldent. Og sinna rynken har jeg å men det ølager meg ikke. Jeg skal eldes uansett og vil heller gjøre det med verdighet ❤️ for mrg er det viktig at jenta mi kkke vokser opp til og jage etter skjønnhet konstant hele tiden. Så DU min venn er ikke alene !!! Gjør det du gjør men husk solkrem for den er en game  changer. Alt du gjør er rett og riktig og som oftest det enkleste for deg :):)

Anonymkode: 82192...39c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i samme båt som deg. 
Er 35 med samme type hud som deg.

Jeg røyker og sover ikke bra da …så dette hjelper lite på hos meg.

Jeg bruker ceraVe sin ansikts krem på apoteket og har ikke lest om det er dag eller natt krem engang😂 Men den er til ansiktet (med solfaktor 35)  og den tar jeg på før jeg bruker foundation, altså rett før. Eneste kremen jeg ikke syntes tetter porene mine. Bruker kremen på hals åsså.

Føler foundation tørker huden helt ut. Fjerner alt på kvelden med Nivea sin sminke fjerner fra Vita og avslutter med Castor Oil fra helsekost 1-2 ganger i uka for å mette huden. Noen ganger tar jeg et nytt lag med CeraVe etter sminken er fjernet (når jeg ikke bruker oljen) , hvis huden virker ekstra tørr i perioder. 

Syntes ærlig talt det funker helt greit. 
Har prøvd mye greier, men føler egentlig at jo mer jeg tenker/kverner og jo mer jeg prøver ut alt mulig ,og jo mer jeg renser jo verre blir bare huden min.

Castor oil ( også kalt lakserolje) er uansett å anbefale på helsekost. Les gjerne om den. Ikke la deg ‘’skremme’’ av den tykke konsistensen. 
Jo oftere jeg har brukt den jo mindre tykk og klebrig syntes jeg den virker. Mange som syntes huden virker slettere/glattere ut og at rynker har blitt mer jevnet ut. Den er fin til mye annet åsså.

🙂

Anonymkode: 55c64...5f2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg verken bruker eller kaster bort tiden min på alle disse hudlepeie rutine oppleggene. Ja du kan bremse aldring av ansiktet men det viktigste er og bruke solkrem året rundt. Hvis det funker for deg som det har gjort for meg og vaske trynet med såpe etter sminke og før legge tid og du ser yngre ut enn du er så skal jeg love deg at det er allerede hemmeligheten din som den er på min. Jeg er 32 og folk tror jeg er 22. Jeg bruker ikke engang fuktighetskrem veldig sjeldent. Og sinna rynken har jeg å men det ølager meg ikke. Jeg skal eldes uansett og vil heller gjøre det med verdighet ❤️ for mrg er det viktig at jenta mi kkke vokser opp til og jage etter skjønnhet konstant hele tiden. Så DU min venn er ikke alene !!! Gjør det du gjør men husk solkrem for den er en game  changer. Alt du gjør er rett og riktig og som oftest det enkleste for deg :):)

Jeg så forresten en annen eldre dame en gang som så ut som hun var 40 men hun var 70. Det eneste hun hadde gjort var ig vaske trynet med såpe før legge tid for og fjerne sminke i alle sine år.  Så enklere blir det ikke. Har man acne porer som misfarges  kjempe rynker så tror jeg alt rett og slett henger med genetikk. Hvis hudpleie var sååååååååååå fantastisk bra så hadde ingen gått og sprøyta trenere sine som majoriteten gjør selv om de tar seg tid og råd til kremer og den slags.  Vi er forskjellige alle mennesker og jef tror gud har rett og slett skapt oss så perfekte som vi er av en grunn. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hudpleierutine er det dummeste ordet som finnes. Som om hva enn du gjør skal bli noe bedre av å gjøre akkurat samme hver dag. Du kunne smurt spenol og vaselin og kalt det også hudpleierutine. 

Det du trenger er:

Solfaktor når du er ute, men samtidig er sol noe av det sunneste vi får.
Du trenger rens, for å få bort skitt, smuss og forurensing på kvelden før du legger deg.
En gang i uken er det bra å bruke en rens med peeling, for å få bort døde hudceller, mer glød og fukt kommer bedre til.
Fuktighet. Hva enn slags krem du velger som holder huden fuktet gjennom dagen. Og natten.
Hyaluronic acid, for å virkelig binde fukt i huden under dagkremen.
C-vitamin, gir mye glød og er sunt for huden, antioksidant, for å motvirke aldring
Retinol. Bruker 1-2 ganger i uka. Obs denne tynner huden så jeg våger ikke daglig bruk, tror bare ikke det er sunt.

Jeg er 48 og har ikke rynker enda, men synes hudpleie er en del av en deilig self-care men har absolutt ingen rutine på det. På fridager er det første jeg gjør å sitte 5-10 min i solen (uten noe spf/kremer). Så vasker jeg ansiktet i kaldtvann og ingenting annet inntil jeg skal ut. Tror det er sunt med litt hvile fra alt det kunstige. 

Jeg handler det som ser spennende ut, prøver ut og fortsetter med det jeg liker. De som smører lag på lag tror jeg ikke kan være bra. Hvor mange kjemikalier er det ikke i de lagene.. 

Anonymkode: fa254...d35

AnonymBruker
Skrevet

Og collagen trenger du kun om ikke får i deg nok proteiner ellers. Det er akkurat det samme om du tar collagen pulver eller spiser ett egg. Alt du spiser blir uansett brutt ned til aminosyrer, og så satt sammen igjen til de proteinene kroppen trenger. 
De aminosyrene kroppen trenger for å lage collagen er imidlertid veldige viktige, men saken er den at du får dem i deg på langt billigere måte enn dette kostbare pulveret. 

Anonymkode: fa254...d35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...