Gå til innhold

Hvor dyr vinterjakke får tenåringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes alle jakker hun vil ha er utrolig dyre. Er ikke at vi ikke har økonomi, men virker jo teit å bruke så mye penger på et plagg. Men vi har jo litt ulikt syn der. 

Litt vanskelig situasjon også. Jeg ønsker ikke tenåringen skal jobbe fordi hun har strevet på skolen og trenger den fritiden hun har til lekser og fritid. Hun har en sårbarhet som gjør at jeg tenker skole er nok, jobb kommet tidsnok. Hun hadde sommerjobb, så noe penger har hun, selv om det meste nok er oppbrukt. 

Men hvor dyr jakke har deres jente på 16, 17? Hvor mye får de av dere foreldre til å bruke på vinterjakke? Vi er litt uenig på hvilke prisnivå vi skal legge oss på. 

Anonymkode: bc18c...f19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opp til 1200 kan vi sponse. Hun har kjøpt en dyrere jakke, der betalte hun resten selv. 

Anonymkode: 4e404...de6

• Liker 8
Skrevet

14 åringen fikk jakke til 3700kr i bursdagsgave da hun ble 13, kan brukes denne vinteren og muligens en vinter til.

Anonymkode: 1893e...4cf

Skrevet

Vi ga etter, hun fikk "den jakka alle har" til jul i fjor. Heldigvis er den poppis i år også. 7.000 kostet den.

• Liker 1
Skrevet

Mine tenåringer er ikke vokst opp med at de kan få dyre plagg. Særlig ikke hvis de samtidig er «ubrukelige». Kun dunjakke når det regner halve vinteren f.eks og vi ikke har tørketrommel. Helt uaktuelt. Jeg har vært villig til å betale litt for ytterklær som er varme og vanntette, samtidig som jeg selvfølgelig har hørt på synspunktene deres om utseende etc. Så har vi møttes et sted på midten. De har jakker til under tusen kroner begge to. 

Anonymkode: 492ef...99e

• Liker 1
Skrevet

Jeg sa til min sønn når han var tenåring at han kan kjøpe den jakka han vil. 

Jeg tenkte at det finnes ikke dyrere jakke enn det 3000kr til gutt.

Joda, han kjøpte en til 7000kr😂😂
-Og jeg kunne ikke gå tilbake på det jeg sa. Jeg tror han har jakka enda i en alder på 22 år👏🏻😅

• Liker 10
Skrevet

Rundt 1500-2000 kr, litt avhengig av type. De har ikke fått ny hvert år de siste årene (selvvalgt), men i år skal begge ha.

• Liker 1
Skrevet

Ene kostet 670,- andre ca 1000,- 

Kommer aldri til å få jakke til de svimlende summene over her... det er galskap.

Anonymkode: e4b48...517

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg sponser opp til 1500. Vil de ha dyrere må de kjøpe selv.. med 3 ungdommer er det dyrt nok.

(de får jakker til å stå på slalåm i tillegg)

Anonymkode: f555b...86b

• Liker 3
Skrevet

Kostet 800 kr og bruker den for tredje året på rad. 

Kjøper man virkelig ny jakke hvert år? 

Anonymkode: 6d884...b21

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

5000

Anonymkode: 0a36a...9e9

Skrevet

Dette kommer helt ann på flere ting som materiale og bruk. 

Jeg bruker det det koster for 100% tykk dunjakke i god kvalitet. Min har vært fornøyd med the northface tidligere og har nå fått en annen tjukk dyr dunjakke av besteforeldre for denne vinteren.

I tillegg legger jeg litt penger i teknisk snowboard jakke. Kjøper ikke den dyreste på markedet men heller ikke den billigste. Etter at tenåringen gikk opp til voksen størrelse så har prisen på gode jakker blitt mye høyere.

Når jeg kjøper typ skalljakke/softshell er maks pris 2000 kr men jeg prøver å kjøpe til rett over 1000 lappen.

Jeg bruker ikke mange tusen kr på jakker som ikke har en god grunn til å koste mye. Dun, skinn og tekniske jakker i kvalitet koster. Gucci og annet med påsydd merkelapp som drar opp prisen betaler jeg ikke for.

Jeg kjøper gjerne på tilbud. Innimellom er mann heldig.

Anonymkode: 307de...e44

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Synes alle jakker hun vil ha er utrolig dyre. Er ikke at vi ikke har økonomi, men virker jo teit å bruke så mye penger på et plagg. Men vi har jo litt ulikt syn der. 

Litt vanskelig situasjon også. Jeg ønsker ikke tenåringen skal jobbe fordi hun har strevet på skolen og trenger den fritiden hun har til lekser og fritid. Hun har en sårbarhet som gjør at jeg tenker skole er nok, jobb kommet tidsnok. Hun hadde sommerjobb, så noe penger har hun, selv om det meste nok er oppbrukt. 

Men hvor dyr jakke har deres jente på 16, 17? Hvor mye får de av dere foreldre til å bruke på vinterjakke? Vi er litt uenig på hvilke prisnivå vi skal legge oss på. 

Vel. Jakka blir på en måte statement utad så hvis hun tar vare på tinga sine hvorfor ikke? 

Anonymkode: 6c5a1...ca6

• Liker 3
Skrevet

6000🙈

Anonymkode: a622f...a5c

Skrevet

Vi dekker opp til 10k over det må hun legger i resten selv

Anonymkode: 5691d...b05

Skrevet

Hun ønsker seg Fjellreven. Ser den koster rundt 7000. Hvis det er det hun vil ha til jul så får hun det.

Anonymkode: cb66a...ec9

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan dere vente til Black Friday?

Kanskje hun kan selge unna litt klær og spare litt selv?

Synes 999,- for en vanlig jakke er greit. 

Vet ikke om hun har behov for en dunparkas man kan overleve -50❄️ i ?

Ser mange ungdommer går rundt i jakker til 5.000-8.000.

Da handler det gjerne ikke om at de er så veldig opptatt av dun, duntetthet, temperaturer, osv.

Da er det nok først og fremst en statusmarkør.

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet

Den de vil ha så lenge den funker i Bergensvær

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her har jakkene kostet rundt 8000

Anonymkode: 2f32d...d35

AnonymBruker
Skrevet

Om det er en god og funksjonell jakke som holder godt i både 20 og 30 minus så kan jeg strekke meg litt langt. Er det en ‘tøysejakke’ og kun for merket sin del er det NJET fra meg. 
I fjor fikk hun (15 år) jakke som kostet 5000,- Den kan hun bruke i år også. Vil hun ha ny i år må hun betale for den selv. 

Anonymkode: 86de6...08e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...