AnonymBruker Skrevet i går, 18:57 #1 Skrevet i går, 18:57 Jeg har nylig flyttet hit til Bærum men finner ikke noe sted å levere glass og metall. I Oslo så er det jo ofte plassert sånne leveringspunkter ved t-baner/matbutikker rundt om. Finner ikke noe her. Noen som vet? Jeg har googlet men får opp sånne rare steder jeg aldri har hørt om. Jeg har ikke bil så hadde vært fint om det var enkelt å komme seg dit. Jeg bor på Fornebu, er det noe sånt her? Finner nemlig ingenting når jeg googler. Anonymkode: f07c7...a03
AnonymBruker Skrevet i går, 18:59 #2 Skrevet i går, 18:59 Alle har egne dunker til det. Det er de dunkene med turkis lokk. Anonymkode: cd645...190
AnonymBruker Skrevet i går, 19:00 #3 Skrevet i går, 19:00 https://www.baerum.kommune.no/tjenester/avfall-og-gjenvinning/bedre-kildesortering/ Du ser bilde av dunken her Anonymkode: cd645...190
AnonymBruker Skrevet i går, 19:08 #4 Skrevet i går, 19:08 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): https://www.baerum.kommune.no/tjenester/avfall-og-gjenvinning/bedre-kildesortering/ Du ser bilde av dunken her Anonymkode: cd645...190 Men hvor er de? Ikke her hvertfall. Nå har jeg trasket rundt i dag og lett, fant ingenting. Kaster bærumsfolk glass og metall i vanlig søppel de da? Eller drar de inn til Oslo for å hive det? Virker jo tungvint om jeg må ta t-banen til f.eks Tveita for å kaste champignon-boksene mine fra helgemiddagen.. Anonymkode: f07c7...a03
AnonymBruker Skrevet i går, 19:08 #5 Skrevet i går, 19:08 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Alle har egne dunker til det. Det er de dunkene med turkis lokk. Anonymkode: cd645...190 Ikke her.. mulig andre steder i Bærum men når jeg ikke har bil så blir det jo håpløst om jeg må til f.eks Lommedalen for å kaste glass/metall. Anonymkode: f07c7...a03
visp Skrevet i går, 19:11 #6 Skrevet i går, 19:11 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men hvor er de? Ikke her hvertfall. Nå har jeg trasket rundt i dag og lett, fant ingenting. Kaster bærumsfolk glass og metall i vanlig søppel de da? Eller drar de inn til Oslo for å hive det? Virker jo tungvint om jeg må ta t-banen til f.eks Tveita for å kaste champignon-boksene mine fra helgemiddagen.. Anonymkode: f07c7...a03 Mener de kanskje har det fremdeles enkelte steder utenfor butikker.
AnonymBruker Skrevet i går, 19:14 #7 Skrevet i går, 19:14 visp skrev (2 minutter siden): Mener de kanskje har det fremdeles enkelte steder utenfor butikker. I Bærum eller Oslo? I verste fall får jeg ta meg en t-banetur til østkanten i Oslo da.. det begynner å hope seg opp her. Vi har et veldig fancy avfalls-system på alt mulig annet her i borettslaget men ikke glass/metall. Og ingen av butikkene jeg har rundt her har noe gjenvinning bortsett fra panteautomater. Anonymkode: f07c7...a03
enkefru Skrevet i går, 19:16 #8 Skrevet i går, 19:16 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke her.. mulig andre steder i Bærum men når jeg ikke har bil så blir det jo håpløst om jeg må til f.eks Lommedalen for å kaste glass/metall. Anonymkode: f07c7...a03 Alle boliger skal ha det…. Bor du i blokk/sameie? Da er det felles, gjerne ved der de andre beholderne står eller nedfalls-punktet. https://www.baerum.kommune.no/tjenester/avfall-og-gjenvinning/om-renovasjon-i-barum/#chapter1
visp Skrevet i går, 19:17 #9 Skrevet i går, 19:17 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I Bærum eller Oslo? I verste fall får jeg ta meg en t-banetur til østkanten i Oslo da.. det begynner å hope seg opp her. Vi har et veldig fancy avfalls-system på alt mulig annet her i borettslaget men ikke glass/metall. Og ingen av butikkene jeg har rundt her har noe gjenvinning bortsett fra panteautomater. Anonymkode: f07c7...a03 Om du bor i borettslag så har de vært tvunget til å motta sånne dunker. Sikker på at det ikke står en inne i et søppelrom- bak andre containere? Ellers har Isi sånn på hjul-ordning og har diverse stoppesteder til forskjellige dager. Google Isi på hjul.
Hulderen Skrevet i går, 19:17 #10 Skrevet i går, 19:17 Boligen din skal ha egen beholder. https://www.baerum.kommune.no/tjenester/avfall-og-gjenvinning/bedre-kildesortering/ Finner du den ikke, så ring kommunen og spør. 1
AnonymBruker Skrevet i går, 19:20 #11 Skrevet i går, 19:20 enkefru skrev (3 minutter siden): Alle boliger skal ha det…. Bor du i blokk/sameie? Da er det felles, gjerne ved der de andre beholderne står eller nedfalls-punktet. https://www.baerum.kommune.no/tjenester/avfall-og-gjenvinning/om-renovasjon-i-barum/#chapter1 Ja, er et sameie der det er sånn fancy avfalls-sug med flere ulike steder vi leverer papp/restavfall/plast ++. Men ikke noe glass og retur, jeg spurte en nabo og de sa nei det har de ikke her. Får sende en mail til Bærum kommune, eller ta meg en tur til Oslo. Anonymkode: f07c7...a03
AnonymBruker Skrevet i går, 19:23 #12 Skrevet i går, 19:23 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, er et sameie der det er sånn fancy avfalls-sug med flere ulike steder vi leverer papp/restavfall/plast ++. Men ikke noe glass og retur, jeg spurte en nabo og de sa nei det har de ikke her. Får sende en mail til Bærum kommune, eller ta meg en tur til Oslo. Anonymkode: f07c7...a03 Snakk med sameiet. De skal ha oversikt over hvorfor dere ikke har og hvilke alternative løsninger de/kommunen har lagt opp til Anonymkode: c6a49...609 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #13 Skrevet 14 timer siden Alle i hele Bærum skal ha, det er ikke frivillig. så om sameiet ikke har må de kunne vise til en alternativ løsning. Kontakt sameiet ditt. Anonymkode: cd645...190 1
TBL12 Skrevet 14 timer siden #14 Skrevet 14 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (10 timer siden): I Bærum eller Oslo? I verste fall får jeg ta meg en t-banetur til østkanten i Oslo da.. det begynner å hope seg opp her. Vi har et veldig fancy avfalls-system på alt mulig annet her i borettslaget men ikke glass/metall. Og ingen av butikkene jeg har rundt her har noe gjenvinning bortsett fra panteautomater. Anonymkode: f07c7...a03 Det er egen beskrivelse for Fornebu: Sitat For fraksjonene glass og metallemballasje skal det på hvert boligfelt etableres separate mottak med areal på minst 8 m². Arealet skal ha fri høyde og en dybde på minst 3 meter for at installasjoner skal kunne driftes. Antall boligenheter per mottak skal ikke overstige 800 og mottakene skal plasseres sentralt for god brukervennlighet. Se også nettsidene til borettslaget hvor nærmeste mottak av glass og metallemballasje finnes. Det er trolig ikke langt unna. Endret 14 timer siden av TBL12 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Skrevet 3 timer siden Hiver alt i restavfall.. Anonymkode: 64ff2...a20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå