Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!
Jeg er 26 år og har prøvd å bli gravid i ett år nå. Jeg og partneren min er begge friske ifølge utredning hos lege – alle prøver ser normale ut, jeg har eggløsning og normalt progesteronnivå. På en måte er det jo godt å vite at alt ser fint ut, men samtidig litt frustrerende siden det ikke finnes noen «feil» å rette opp i. Vi er likevell nettopp blitt henvist videre. 

Når det er sagt, så har ikke alle forsøk vært helt optimale – vi har kanskje hatt 5–6 måneder med virkelig gode treff på eggløsning, og resten har vært litt mer «tilfeldige» forsøk uten testing eller helt riktig timing.

Denne måneden er likevel annerledes for meg. Jeg pleier alltid å få litt brunlig utflod eller lys rosa spotting 1–2 dager før mensen, men denne gangen har det ikke kommet noe. Jeg hadde også veldig tydelig eggløsningsslim (lange, seige tråder) denne syklusen, som jeg ikke har sett så tydelig før. Nå er jeg én dag over tiden, har ømme bryst, murringer og mye hvit utflod (uten klumper eller ubehag). Jeg har tatt tre graviditetstester (RFSU-strimmel), men alle har vært negative. Det skal sies at dette ikke er vanlige symptomer for meg å få før en menstruasjon.

Er det noen som har opplevd noe lignende? Kanskje fått positiv test litt senere, eller hatt forsinket mens uten å være gravid?
Dette barnet er så inderlig ønsket, så jeg prøver å holde håpet oppe – men vil også ha en liten realitetssjekk ❤️

Takk for at du tok deg tid til å lese 💕

Anonymkode: ddbf3...af4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

den kan jo være sen når man stresser 

Anonymkode: 90fdb...a54

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig selv for friske kvinner med jevnlig eggløsning, at man har en syklus innimellom uten eggløsning (anovulatorisk syklus) eller at den kommer senere enn forventet. Det trenger ikke ha noe med stress å gjøre. Kroppen vår er ikke et perfekt maskineri, så slikt skjer. 

Anbefaler clearblue fertilitetsmonitor hvis du ikke har kjøpt det enda. Når du har prøvd så lenge kan det være lurt. Jeg brukte også prefert gel rundt eggløsning. Mange har god effekt av prefert.

Anonymkode: 08aa0...ee7

Skrevet

Jeg har selv dårlig erfaring med RFSU tester, testet positiv over en uke etter mensen skulle vært og var da faktisk gravid. Så jeg vil anbefale deg å kjøpe en annen test, eventuelt avvente noen dager før du tar ny test.

Kan selvfølgelig også være at du har en lengre lutealfase enn vanlig fordi du hadde en sterk eggløsning (god kvalitet på eggløsning vil føre til et godt gult legeme, som lager progesteron) uten å være gravid. Hvis du har bekreftet EL (med LH test og temperaturøkning), og det er mer enn 16 dager siden så er du nok gravid (så klart kan det være kjemisk eller en veldig tidlig SA, men da har du ihvertfall hcg i kroppen) så en test burde slå ut positivt. 

Hvor lenge pleier lutealfasen (mellom EL og mens) din å være? 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde investert i digital tidlig test. 
mine strimler hadde så vidt synlig strek, mens den digitale rett og slett gav meg en endelig bekreftelse med sitt (+) tegn 

Anonymkode: a6f96...fe3

Skrevet

Husk at slim ikke betyr at du har eggløsning. Noen får det( om det er eggløsning slim) flere dager før eggløsning..noen får det og ikke har eggløsning 

Så om du bare baserer eggløsning dagen på slim vil jeg tro at du enten ikke hadde eggløsning...eller hat senere 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...