Proaktiv Skrevet fredag kl. 13:13 #21 Skrevet fredag kl. 13:13 Rarm skrev (På 13.10.2025 den 13.16): Jeg tror absolutt ikke at Hamas ønsker fred. De er helt på linje med Hitler ang. å utrydde jødene, men er enda mer henrykt over hver eneste jøde de klarer å drepe. De leter etter hver eneste mulighet til å drepe israelske sivile, og hadde de hatt muligheten så hadde de drept absolutt alle. Og sine egne sivile tar de slett ikke hensyn til, de er nyttige kun som døde for dem, jo flere døde, jo mere sympati, støtte og bistand. MIFF deler fortsatt ut email adresser ser jeg 😂 1
Proaktiv Skrevet fredag kl. 13:15 #22 Skrevet fredag kl. 13:15 Svava skrev (På 13.10.2025 den 15.05): Tenker man må være Holocaustfornekter for å mene at krigen i Midtøsten er verre. 2/3 av jødene i Europa ble drept. Noen steder i Europa ble de tilnærmet helt utryddet. Jøder ble rensket ut fra den øvrige befolkningen. I Gaza er en mindre andel drept, og en betydelig del av de drepte er militante. Det har foregått en krig mellom Israel og Hamas - en krig sistnevnte startet. At alle de drepte er palestinere er fordi det bare finnes palestinere i Gaza hvor Hamas styrer. En vesentlig forskjell fra 2. verdenskrig hvor kun visse grupper i befolkningen som jøder og romer ble systematisk drept, samt det fantes ingen militante mål i de gruppene. De ble kun drept pga sin etnisitet. Ja heldigvis. Hvis Israel går til angrep på Europa og vil drepe like mange pr kvm tror jeg de slår Hitler.
Callisto83 Skrevet fredag kl. 13:30 #23 Skrevet fredag kl. 13:30 Jeg så hva de på Gaza gjorde med sine egne politiske motstandere etter valget i 2006. Jeg så hva de viste på barne TV til sine egne barn. Ingenting av dette forundrer meg. 2 4
Summertime2 Skrevet i går, 07:53 #24 Skrevet i går, 07:53 Islamistene vil at hele verden skal ha det muslimske styresettet - og derfor blir de gale av irritasjon når den jødiske staten består i Midtøsten. Islam har klart å erobret land og drevet ut alle som ikke er muslimer i mange land- men Israel består. Og i Israel bor det også muslimer. Så hvis Israel ville fjerne alle ikke jødiske og alle muslimer så hadde det ikke kunne levd masse muslimer ifred i Israel, med moskeer osv. Problemet er ikke først og fremst landområdene, problemet er at en jødisk stat er naboen. Hadde Israel vært en muslimsk stat så hadde det nok ikke vært noe problem for Hamas og de hadde ikke skapt nye fremtidige terrorister på skolene der de lærer å hate Israel og vesten. 5 2
Pawn Hearts Skrevet 12 timer siden #25 Skrevet 12 timer siden Så lenge varte denne "freden". Du må nok jobbe litt mer før du kan få Nobelprisen, Donald. 3
Tiger Jack Skrevet 12 timer siden #26 Skrevet 12 timer siden (endret) Hamas har brutt våpenhvilen, og Israel svarer selvsagt, og vi er i gang igjen. Hvor lenge varte "freden" denne gangen? Endret 12 timer siden av Tiger Jack 1 1
Sportydame Skrevet 11 timer siden #27 Skrevet 11 timer siden Pawn Hearts skrev (36 minutter siden): Så lenge varte denne "freden". Du må nok jobbe litt mer før du kan få Nobelprisen, Donald. Man må bli kvitt Hamaz en gang for alle. Inkl palestinerne som bifaller Hamaz. For at dette skal skje bør verdenssamfunnet hjelpe Israel. 3 1
Nowayback Skrevet 1 time siden #28 Skrevet 1 time siden Tiger Jack skrev (10 timer siden): Hamas har brutt våpenhvilen, og Israel svarer selvsagt, og vi er i gang igjen. Hvor lenge varte "freden" denne gangen? Det er ingen som vet hvem som brøt våpenhvilen. De anklager hverandre. 1
jabx Skrevet 1 time siden #29 Skrevet 1 time siden Proaktiv skrev (På 17.10.2025 den 15.15): Ja heldigvis. Hvis Israel går til angrep på Europa og vil drepe like mange pr kvm tror jeg de slår Hitler. Men det vil ikke skje fordi Europa ikke er bygget spesifikt for å maksimere sivile tap ved krig. Hamas har helt bevisst blandet sivil og militær infrastruktur, og har blant annet plassert våpenlagre strategisk i forhold til hverandre slik at dersom det faller en bombe ett sted, så vil det gå av eksplosiver rundt omkring eller også, og forårsake skader der det ellers ikke hadde vært noen. 3
Brutex Skrevet 1 time siden #30 Skrevet 1 time siden Tiger Jack skrev (10 timer siden): Hamas har brutt våpenhvilen, og Israel svarer selvsagt, og vi er i gang igjen. Hvor lenge varte "freden" denne gangen? Man kan vel ikke utelukke at mindre grupper innenfor eller utenfor Hamas mer eller mindre aktivt havner i konfrontasjoner. Ledelsen i Hamas sier at de ikke er kjent med at de har brudt våpenhvilen. Det er mye mer troverdig å svare det enn Israelske ambassader som avviser at Israel har gjort noe galt lenge før det har vært mulig å sjekke det. 1
NordicViking Skrevet 29 minutter siden #31 Skrevet 29 minutter siden Nowayback skrev (54 minutter siden): Det er ingen som vet hvem som brøt våpenhvilen. De anklager hverandre. Og slik har det vel alltid vært. Partene skylder alltid på hverandre, og dermed braker det løs igjen. Men vil Trump være like interessert i å presse partene til å respektere våpenhvilen nå, eller har han mistet interessen etter at årets fredsprisvinner ble gjort kjent? Skal bli interessant å se hva som skjer framover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå