Rødvinsfilosofen Skrevet 13. oktober #21 Skrevet 13. oktober Ekko jenta skrev (22 timer siden): Heisan. Jeg har ryddet ut av loftet fra barndomen min og jeg lurte på om det er snilt eller feil å gi gamle leker fra 90-tidlig 2000 tallet til typ leke innsamling? I byen jeg bor i er det et digert juletre hvor man kan donere gaver til trengende i juletider. Men lurte på om det er feil å gi noe brukt og gammelt? Eks betty spaghetty som jeg har hatt så mye glede ut av når jeg var liten, er dette noe leker å gi eller blir det sett på som frekt?(om det kun er nye lekere som skal gis vekk?) Fin tanke! Hele og pene ting kan fint gis bort til små barn. De bryr seg lite om at det ikke kommer i plastikkemballaske. Pakkene blir nok åpnet av de frivillige før de på nytt gis videre til barna. Man kan også gi bort ting på Finn.no hvis det er ting som fortsatt kan brukes, men som har en mangel.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #22 Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (6 timer siden): Men barnet ditt er kanskje ikke trengende, eller? Anonymkode: 5f51f...74a Et barn som aldri får noe, synes kanskje det er stas med en brukt leke…. Anonymkode: c6e99...b50
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #23 Skrevet 13. oktober Betty spaghetti selger du på Finn til 500,- så kjøper du heller en ny gave og legger under juletreet. Anonymkode: db97d...b08 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #24 Skrevet 13. oktober Selg de på Finn heller. Anonymkode: bb23e...323
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #25 Skrevet 13. oktober Ville kjøpt nye "moderne" leker til en sånn innsamling. Heller solgt de gamle på finn eller donert til bekjente. Anonymkode: 4d62b...2a7
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #26 Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Et barn som aldri får noe, synes kanskje det er stas med en brukt leke…. Anonymkode: c6e99...b50 Et barn som aldri får noe bør kunne ønske seg noe nytt en gang i året i det minste. Det er lett å sitte der privilegert og mene det ene og andre om hva fattige barn skal ønske seg. Det er en ufyselig holdning rett og slett. Anonymkode: 5f9b4...040 4 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #27 Skrevet 13. oktober Ekko jenta skrev (22 timer siden): Heisan. Jeg har ryddet ut av loftet fra barndomen min og jeg lurte på om det er snilt eller feil å gi gamle leker fra 90-tidlig 2000 tallet til typ leke innsamling? I byen jeg bor i er det et digert juletre hvor man kan donere gaver til trengende i juletider. Men lurte på om det er feil å gi noe brukt og gammelt? Eks betty spaghetty som jeg har hatt så mye glede ut av når jeg var liten, er dette noe leker å gi eller blir det sett på som frekt?(om det kun er nye lekere som skal gis vekk?) Som flere nevner her, så ved innsamlinger så oppgir gjerne organisasjonen hva de ønsker få inn.. Ville sjekket Finn.no og diverse grupper på Facebook ang verdien på lekene du har… Ryddet selv her hjemme i fjor, og fant noen av lekene jeg hadde som liten, og oppdaget at ett par av lekene var veldig ettertraktet på enten finn eller i noen grupper på facebook.. Om du ikke får donert de bort til noen, så ville jeg lagt de ut under gis bort kanskje… Men, igjen…. Sjekk verdien på det du har! Jeg hadde en komplett samling av de originale Kinderegg Skilpaddene liggende, og når jeg sjekket finn.no og ett par leketøy grupper i fjor, så var de en del verdt.. Når de ble solgt samlet når skilpadde samlingen var komplett😊 Beholdt de da, da affeksjonsverdien er for stor for meg😊 Aahh… Minner altså….🥰 Anonymkode: 89ce9...9b9 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #28 Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Et barn som aldri får noe, synes kanskje det er stas med en brukt leke…. Anonymkode: c6e99...b50 Vel nå er reglene at man ønskrr ny og det er nok grunner til det Anonymkode: 542bf...b79 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #29 Skrevet 13. oktober Ekko jenta skrev (23 timer siden): I byen jeg bor i er det et digert juletre hvor man kan donere gaver til trengende i juletider. Men lurte på om det er feil å gi noe brukt og gammelt? Her informeres det om at donasjoner til trengende under treet skal være ubrukt i original eske. Den regelen tvang seg fram. Folk bruker donasjon som søppelbøtte hvis de kan. Anonymkode: 14f73...652 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #30 Skrevet 13. oktober Rødvinsfilosofen skrev (1 time siden): Fin tanke! Hele og pene ting kan fint gis bort til små barn. De bryr seg lite om at det ikke kommer i plastikkemballaske. Pakkene blir nok åpnet av de frivillige før de på nytt gis videre til barna. Man kan også gi bort ting på Finn.no hvis det er ting som fortsatt kan brukes, men som har en mangel. De blir garantert åpnet. De aller fleste ønsker IKKE at gaver er innpakket. Mange steder er det spesifisert at det ikke skal pakkes inn... Dette tvang seg frem når folk ga ødelagte ting, skitne og hullete klær, tomme sjampoflasker og kondomer i gave til barn... Anonymkode: 973f5...68c 3
Rødvinsfilosofen Skrevet 13. oktober #31 Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De blir garantert åpnet. De aller fleste ønsker IKKE at gaver er innpakket. Mange steder er det spesifisert at det ikke skal pakkes inn... Dette tvang seg frem når folk ga ødelagte ting, skitne og hullete klær, tomme sjampoflasker og kondomer i gave til barn... Anonymkode: 973f5...68c Folk er kjipe. Hørt om flere frivillige, forskjellige steder i landet, som har kuttet seg på rustne barberblader, som har vært pakket inn i bamser, folk som har pakket inn brukte bleier, osv. De jævligste pakkene skal visst nok ofte være de som er aller penest pakket inn 😒 1
smurfebuss Skrevet 13. oktober #32 Skrevet 13. oktober Tvist skrev (8 timer siden): Synes det er en tullete tanke. Beste julegaven til ett av barna i min familie i fjor var en brukt gave. Beste julegaven. Men ikke eneste julegaven. 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #33 Skrevet 14. oktober Tvist skrev (18 timer siden): Synes det er en tullete tanke. Beste julegaven til ett av barna i min familie i fjor var en brukt gave. Men det fikk også sikkert noe som var nytt? Snakk om skylapper Anonymkode: e3b84...ada 2 1
Tvist Skrevet 14. oktober #34 Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Men det fikk også sikkert noe som var nytt? Snakk om skylapper Anonymkode: e3b84...ada Jeg var der som barn, og brydde meg ikke om om ting var innpakket i plast eller ikke. Man kan ofte få bedre gaver om de er brukt. Husker jeg fikk en sykkel til jul. Var overlykkelig over sykkelen, at den hadde hatt en annen eier før tenkte jeg ikke over.
Ekko jenta Skrevet 17. oktober Forfatter #35 Skrevet 17. oktober Rødvinsfilosofen skrev (På 13.10.2025 den 20.30): Folk er kjipe. Hørt om flere frivillige, forskjellige steder i landet, som har kuttet seg på rustne barberblader, som har vært pakket inn i bamser, folk som har pakket inn brukte bleier, osv. De jævligste pakkene skal visst nok ofte være de som er aller penest pakket inn 😒 …. Noen mennesker er syke….
lillesnillelilla Skrevet 20. oktober #36 Skrevet 20. oktober Spør! Og om de ikke vil ha dem så doner de til en bruktbutikk 🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå