Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2006 #1 Skrevet 29. mars 2006 "Under behandlingen av Deres søknad om bostøtte for ovennevnte termin, viser det seg at kravet til boligen for å komme med i bostøtteordningen ikke er oppfylt." Har søkt om bostøtte for meg og sambo, og fikk brev i posten om de ikke kunne se at vi oppfylte kravene. Når jeg gikk i gjennom søknadskjema jeg sendte til dem i begynnelsen av året, ser jeg at jeg ikke har skrevet noe inntekt på sambo. (ett av kravene til bostøtte er som følger : husstander med mottaker av attførings- eller rehabiliteringspenger yrkesskadeerstatning, grunn- eller hjelpestønad, tidsbegrenset uførestønad eller person med sosialstønad som eneste inntekt: ikke krav til størrelse, men krav til funksjon og finansiering. Finansieringskravet gjelder bare privat leid bolig) Vi eier bolig selv. Sambo får utbetalt penger av aetat for kurs/ opplæring. Gjelder det? Krav til bolig er: minst 40 kvm, eget bad, kjøkken, soverom, oppholdsrom og egen inngang. Disse kravene oppfyller vi. (men hvis det er dette de lurer på om vi oppfyller, hvordan dokumenterer vi dette? Sender takst til dem?) Mener De ett av ovennevnte vilkår kan oppfylles, må De innen 29.03.06 levere dokumenterte opplysninger om dette til bostøttekontoret, slik at vi kan rette opp Deres søknad. Manglende overholdelse av fristen vil medføre at Deres søknad blir avslått. off hjelp...
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2006 #2 Skrevet 29. mars 2006 Med krav til boligen menes - krav om størrelse og utforming (40 kvadrat osv) -krav til finansiering av boligen. (husbankfinansiering).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå