AnonymBruker Skrevet i går, 00:02 #21 Skrevet i går, 00:02 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg hadde ikke gjort det. Selv er jeg kvinne på 48 og gift med en mann på 66. Vi har vært gift i 25 år og de siste fem-seks årene har aldersforskjellen blitt stadig mer merkbar. Jeg er i full jobb og engasjert med hobbyer og våre to felles barn som er i tenårene. Mannen min er nylig blitt pensjonist og slapper kun av med tv titting og mat liggende på sofaen. De siste ukene har han ikke forlatt huset i det hele tatt. Vi har så og si ingenting til felles lengre og hans manglene energi og livsmot provoserer meg. Det provoserer meg såpass mye at jeg har skaffet meg en ung elsker. Jeg vil anbefale å heller prøve å finne en litt yngre mann. Anonymkode: 78e08...8ad Æsj, du er bare ond og ekkel. Anonymkode: cdbed...6da 1
AnonymBruker Skrevet i går, 01:35 #22 Skrevet i går, 01:35 Nowayback skrev (5 timer siden): Begge er middelaldrende, og vel så det. På den alderen er man ca samme sted i livet. Vel så det..... Anonymkode: e329e...ab4
AnonymBruker Skrevet i går, 01:51 #23 Skrevet i går, 01:51 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er 46. Blir aldersforskjellen for stor? Han er sprek for alderen og ser ikke ut som han snart er 60. Anonymkode: 681f2...e01 Hvorfor ikke? Se på Catherine Zeta Jones, lykkelige de (ser det ut som) og Dolph Lundgren er jo gift med en på 24, virker jo veldig lykkelige. Dette er bare noe du kan bestemme selv. Jeg hadde ikke latt alder stå i veien, du er jo ikke akkurat så veldig ung du heller. Anonymkode: ea5c7...a3e 1
Liveterspennende Skrevet i går, 02:03 #24 Skrevet i går, 02:03 Dropp dette, har sett altfor mange par med store aldersforskjeller som går på store utfordringer når det kommer til pensjonstilværelsen. Som pensjonist skal dere reise, kose dere og nyte livet og hverandre, dette blir jo ikke aktuelt for deg/dere. Finn en mann nærmere din alder eller vær forberedt på å bli hans pleier på hans eldre dager. 4
AnonymBruker Skrevet i går, 02:20 #25 Skrevet i går, 02:20 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg hadde ikke gjort det. Selv er jeg kvinne på 48 og gift med en mann på 66. Vi har vært gift i 25 år og de siste fem-seks årene har aldersforskjellen blitt stadig mer merkbar. Jeg er i full jobb og engasjert med hobbyer og våre to felles barn som er i tenårene. Mannen min er nylig blitt pensjonist og slapper kun av med tv titting og mat liggende på sofaen. De siste ukene har han ikke forlatt huset i det hele tatt. Vi har så og si ingenting til felles lengre og hans manglene energi og livsmot provoserer meg. Det provoserer meg såpass mye at jeg har skaffet meg en ung elsker. Jeg vil anbefale å heller prøve å finne en litt yngre mann. Anonymkode: 78e08...8ad Jeg har også vært sammen med en som er mye eldre. Aldri igjen. Vil heller ha en som er litt yngre. Og har livsgnist... Anonymkode: 12522...643 3
AnonymBruker Skrevet i går, 02:55 #26 Skrevet i går, 02:55 Nå er jeg ‘’bare’’ 36 år og kan hende du blir å syntes jeg er såpass mange år yngre enn deg at du ikke syntes dette er råd verdt noe, men jeg elsker en mann som er 67 år. Dette er veldig flaut for meg, og ikke bare litt flaut, men veldig flaut. Det er ikke det at jeg bryr meg så altfor mye om hva andre mennesker mener i det store bildet, men man merker på mange at noe sånt ikke er helt ansett som normalen selvfølgelig. Hadde jeg nå vært på din alder hadde det tilogmed da blitt sett på som utrolig sært og det første enkelte tenker er ting som daddy issues, sugar daddy, bruker han for pengene eller hvordan kan du tenne seksuelt på en gammel gris etc ….lista er lang. Jeg møtte denne mannen første gang da jeg bare var 22. innen jeg fylte 23 var vi blitt ordentlig sammen og samboere. På nevnte tidspunkt var han i 50 årene ‘’bare’’, men du kan tenke deg for et ståhei det ble!? Han følte seg jo pedofil omtrent pågrunn av andres kommentarer og jeg var ekstremt ung i tilegg til at jeg like gjerne kunne vært 19 år fordi jeg så veldig ung ut. Vi hadde det så utrolig fint sammen og vi elsket hverandre. Vi sleit en god del kan jeg bare si med andre rundt. Man prøvde å overse, men det er mye lettere sakt enn gjort. Han hadde barn på min alder og hele greia og han er heller ikke en typisk kjekkas som alle snur seg etter, men heller veldig sjarmerende når man blir kjent med han. Men kan godt hende forholdet hadde fått litt mindre kritikk bare hvis mannen hadde sett mye yngre ut for alder og hatt en ekstra flott kropp og alt sånt der….Men han så ikke et år yngre ut ( kanskje heller et par år eldre ) Så ble det slutt når jeg var blitt rundt 26-27 år også så vi ikke hverandre på 8-9 år. Vi snakket ikke på Tlf engang. Begge har vært i et annet forhold underveis. Nå er begge to singel. Nå har jeg møtt han igjen 8-9 år senere og vi har vært en god del sammen. Alene innenfor husets vegger er vi som et par men utad er vi bare venner så ingen skal skjønne det. Merkelig nok så trodde jeg at siden jeg var blitt mye eldre så kunne det nå se ‘’bedre’’ ut når vi var sammen (😂) ? men enda ser man veldig tydelig at det er langt over 30 år mellom oss. Nå føler jeg faktisk større skam enn den tiden da vi var et par ,og det er vel pågrunn av livserfaring og at tallet 70 føles myyyye verre ut en tallet 60. Kan ikke fatte at han faktisk er 80 år om 13 år, og det er faktisk talt helt utrolig trist for meg. Jeg gråter for det når han ikke ser og jeg tenker mye på døden hans som jo ikke er enda, men jeg vet at han blir å forlate jorda lenge før meg sånn mest sannsynlig (hvis ikke Skjebnen min er å forlate jorda tidlig. ) De årene vi var borte fra hverandre tenkte jeg ofte og mye på han ,og jeg kom vel aldri helt over han fordi jeg virkelig var lykkelig med han. Angrer meg en del på at jeg har involvert meg i han på nytt. Skulle aldri gjort det da jeg nå syntes det er som en evig kjærlighets sorg. Det hjelper ikke hvor mye andre ville sakt det er flere fisk i havet og du som er så ung har jo hele livet ditt foran deg? og kan få ‘’hvem som helst’’ som er både yngre enn deg eller jevngammel? Når jeg elsker mennesker uansett relasjon så gjør jeg det med hele mitt hjerte så dette blir veldig sterkt for meg. Prøver å stenge av alle følelsene samtidig som jeg er med han og knytter følelser for 2. gang😩 Har liksom da bestemt meg for at vi bare kan være elskere og at vi en dag må avslutte m.m , men samtidig vil jeg ikke se han med ei annen dame i framtia og klarer ikke se noen andre enn oss to. Lest mye om Toralv Maurstad og Beate Eriksen sitt forhold. Eneste paret jeg har sett i Norge med så stor alders forskjell. Virker utrolig trist og hjerte skjærende og elske noen så høyt for å så i en alder av 63 bli enke. Han ble jo kjempe dement og under pandemien kom han bare inn døra en dag og hadde glemt hennes navn. Samtidig kan jeg å merke at han jeg er ‘’sammen med’’ nå er blitt gamlere på disse åra. Jeg lengter tilbake til den tiden vi hadde da han var i 50 åra. Håper du tar rette valget, men som ei annen dame skrev til deg her på forumet ,så er hun sammen med en som hun tydeligvis ble sammen med da hun bare var i 20 åra og nå ligger han på sofaen, spiser og ikke like engasjert som henne i hverdagen. Sikter til hun som hadde to tenåringer (tror jeg?) Hadde jeg vært deg hadde jeg valgt han bort FØR du får altfor sterke følelser! Men det er fordi jeg tror du kommer til å angre deg om 10-15 år fram i tid, og selv om den tid ikke er kommet enda så kommer den jo ..? Og da er du allerede godt etablert med denne mannen og du skal enda jobbe i mange år etter han er pensjonert. Tror dere kommer til å bli veldig frustrerte begge to med tiden. Da kanskje blir du åsså å tenke som jeg gjorde : Gud som jeg savner den tiden som var da vi akkurat hadde møttes og dem første åra….💔 Er lettere sakt enn gjort å stå i alt som blir å komme aller mest sannsynlig, men selvfølgelig har ikke du like stor alders forskjell med denne mannen som det jeg har med min , men håper min (håpløse) erfaring kan være litt til hjelp for deg 🥰 Masse lykke til uansett hva du velger ❤️ Anonymkode: b5b13...65f
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #27 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kjør på. Mulig du ikke er kjempegira etter sex med gubben, og det er å be om snarlig sykepleierstilling på si. Men you do you sis. Jeg hadde løpt av gårde. Anonymkode: 60409...e31 På en måte enig med deg, men kan jo fort snu for den andre part og da og at det blir han som blir sykepleieren. Man vet aldri. For egen del tenner jeg ikke på eldre gubber.. liker yngre menn så holder meg til det. Anonymkode: 3b6a2...a30
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #28 Skrevet 22 timer siden Du må jo ikke være med ham resten av livet heller. Hvem vet hva som skjer om noen år? Uansett bare du som kan ta dette valget. Jeg søker nærmest mulig i alder selv. Anonymkode: 358c0...73e 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #29 Skrevet 22 timer siden Jeg er like gammel som deg og hadde ikke vurdert det engang. Har du ikke foreldre i live? Eller andre slektninger? Da ser du jo hvordan alderdom er? Mine foreldre fikk meg ung og er spreke, men det merkes jo at de er fylt 70 Anonymkode: 7c096...013 3
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #30 Skrevet 21 timer siden Nowayback skrev (10 timer siden): Begge er middelaldrende, og vel så det. På den alderen er man ca samme sted i livet. De er ikke på samme sted når han er pensjonist og hun har mange år igjen å jobbe. Anonymkode: 8e78d...bee 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #31 Skrevet 21 timer siden Har han ikke hengeballer og seig sæd? Anonymkode: 1afd2...342
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #32 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det går sikkert fint i dag. Men hvordan tror du det går om ti år? Anonymkode: 8e78d...bee Det er jo umulig å si. Kan fint være hun er betraktelig mer skrøpelig om ti år, for alt vi vet. I tillegg varer de færreste forhold så lenge. Anonymkode: 21f14...290
Bimbo Skrevet 19 timer siden #33 Skrevet 19 timer siden Tenk fornuft foran følelser dersom du leter etter en å bli gammel sammen med. Alder er ikke bare et tall, det er bare tull. Det vet alle som har levd lenge nok til å følge slektninger, kolleger, evt venner gjennom 50-60-70-80 årene. 1 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #34 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg er 46. Blir aldersforskjellen for stor? Han er sprek for alderen og ser ikke ut som han snart er 60. Anonymkode: 681f2...e01 Styr unna. Min mann og jeg har samme aldersforskjell. Har vært gift i 20+ år, har barn og barnebarn. Han har holdt seg utpreget godt frem til det siste året. Alderen tar han fort igjen nå. Sexlivet er nesten dødt pga helseutfordringer som har kommet brått på. Jeg har innsett at vi egentlig er på ulike livsstadier. Jeg tar meg selv I å tenke at om jeg hadde vært sammen med en jevnaldrende ville livet hatt større muligheter. Nå er det mye begrensninger. Om 7-8 år vil vi miste MYE inntekt når han går av med pensjon. Anonymkode: f5757...bff 2 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #35 Skrevet 16 timer siden Jeg vet ikke om man alltid bør planlegge for evigheten. Kjærlighet er jo ikke et regnestykke som skal gå opp og hva som skjer om 20 år. Kjærlighet er her og nå. Alt kan skje i veldig mange forhold. Uansett hva aldersforskjellen er. Ser du har fått en del råd fra kvinner som advarer deg siden de har hatt menn som har blitt veldig bedagelige etter 20 år. Det er nok dessverre det en del blir uansett alder. Jeg har noen venner som er blitt sammen med yngre kvinner i godt voksen alder. Siden de vet at de er eldre, så virker det som om de mennene er veldig obs på å ikke virke gamle. De er mer opptatt av å holde seg i god form enn mange yngre. Opptatt av å være nysgjerrige og støttende. Så jeg vet ikke. Mitt poeng er: Menn kan bli "gamle gubber" uansett hvor gamle de er når du blir sammen med dem. Og man har ingen garanti for hvordan folk utvikler seg uansett hvor gamle de er når man møter dem. En av de sprekeste jeg vet om er en slektning er i 70-åra. Løper maraton, trener styrke og tar nettstudier i alt han interesserer seg for. Andre folk jeg kjenner i 40 åra blir slitne av å gå opp trappa og tilbringer helgene og kveldene på sofaen. Alder er ikke bare et tall, men man kan ikke baserere et så stort valg på bare tall heller. Anonymkode: 1e6e1...1b0 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå