AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #1 Skrevet 20 timer siden Vi har fått påvist barneastma hos barnet. Vært mye syk og hostet mye, og vi ser en veldig stor endring nå på medisiner, en periode senere. Får både forebyggende medisin og til anfall. Lurte på om noen har tips, og erfaringer å dele, om deres også vokste det av seg? Kanskje spesielt nysgjerrig nå om det er noe spesielt å ta høyde for over vinteren. Og i barnehagen Anonymkode: 4e7bf...315
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #2 Skrevet 20 timer siden Min sønn hadde astma og kunne få ganske fæle anfall, han hadde også falskrupp med natlige anfall i tillegg. Vi hadde medisiner i barnehagen i tilfelle, ofte hjalp det med kun ventolig og ved noen få tilfeller m0tte de også gi den oransje (som jeg alltid glemmer navnet på) jeg husker vi fikk beskjed om at han ikke skulle ligge ved anfall, at han da skulle holdes oppreist og at at klærne burde være løse og behagelige. Han vokste det av seg rundt 4-5 år alder og har ikke vært plaget siden. Det er også viktig å beholde roen så barnet føler seg trygg. Ellers har jeg lite råd å komme med. Anonymkode: 4bc36...743 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #3 Skrevet 20 timer siden Min fikk astma som baby, etter en runde med RS-virus. Veldig mye syk frem til ca 2 år, gikk på medisin forebyggende til ca 4-5 år. Etter den tid ingenting, før hun nå som 16 åring fikk påvist astma igjen og startet opp med forebyggende medisin igjen, og har ventolin som hun tar før trening. Noe som også stemmer godt med hvordan det var til meg, hadde astma som liten, uten i mange år, fikk tilbake i tenårene, men var symptomfri fra rundt 25 år til 40 år. Nå må jeg ha medisin igjen. Anonymkode: dfb79...0e0 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #4 Skrevet 19 timer siden Begge mine tenåringer hadde det som små. Den ene har ingen antydning lenger, den andre bruker ventoline i blant når hun trener om vinteren. Anonymkode: bae8e...3ce 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #5 Skrevet 18 timer siden Jeg har to med barneastma, en i 5 klasse (10 år) og ei i 3 klasse (8 år). Han på 10 har vokst fet av seg, men var mye syk i barnehagen, spesielt de første 3 årene var ille. Han utviklet ofte ørebetennelse og lungebetennelser, og hadde mye høy feber. Nå er han nesten aldri syk. Ekstremt sjeldent. Hun yngste sliter fortsatt endel. Hun har ofte og langvarige hosteanfall til tross for at vi bruker astma medisin regelmessig, slik som barnelege har foreskrevet. Uten at jeg synes det hjelper så mye. Jeg ville vært obs på kaldt vær. Begge mine var korte turer ute på vinteren, men aldri over en time. Hvis de fikk plager før ble de tatt inn av ansatte i barnehagen. På skolen holder minsten seg inne mår det er som kaldest, og hvis hun hoster fælt. Hun har også vært ørebarn, og slitt med falsk krupp i tillegg. Hvis du ikke har fått hjelp tii å søke om utvidede omsorgsdager anbefaler jeg deg å snakke med lege om dette. Det kan bli lange perioder med sykefarvær på barnet, dessverre. Anonymkode: 28a3b...bb8 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #6 Skrevet 16 timer siden Vokste av seg innen skolestart! (Gjelder veldig mange.) Anonymkode: ab594...e18 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #7 Skrevet 15 timer siden Treåringen her fikk medisiner for et år siden. Vi har ikke brukt det i vår/sommer, fordi vi testet etter tips noen andre om at behovet kan være mindre på sommeren. Stemte godt for vår del! Men nå som høsten har kommet ser vi tydelig at det trengs mer igjen. Blir han litt tett av forkjølelse osv, blir han astmatisk veldig fort. Anonymkode: 99507...fcf 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #8 Skrevet 12 timer siden Tusen takk til alle dere som har delt sålangt. Setter veldig pris på det og har tatt med meg råd og tips ♥️ Anonymkode: 4e7bf...315
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #9 Skrevet 8 timer siden Hvordan oppdaget dere at barnet hadde astma? Anonymkode: 16c53...bbf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå