Gå til innhold

Jeg er så lei mammas evige kritisering

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.10.2025 den 18.07):

Min mor kritiserer absolutt alt ved meg. Alt fra personlighet, egenskaper,utseende,venner og samboeren min.

Alt i Rødt kan du svare henne:

Personlighet, utseende går gjerne i arv, så da har jeg vet det fra deg da.

Hun kan si ting til meg som sårer meg veldig ,som at hun synes jeg er feit, lat, barnslig.. hun kritiserer matlaging min,  

Du behøver ikke spise hos meg. 

måten jeg har innredet hjemmet mitt på, hva jeg bruker penger på ,alt jeg gjør og ikke gjør.

Det er MINE penger jeg bruker og jeg pynter og innreder etter MIN smak, ikke din. 

Hun kan si ganske stygge ting om vennene min og samboeren min , som at de ikke ser ut i måneskinn og at de er frekke og ufordragelige,

Den som er mest frekk og ufordragelig er jo faktisk du selv. Skjerp deg!!! 

hun kan også si at hun ikke skjønner at noen vi være venn med meg så feit som jeg er, og at hun selv ikke vil bli sett med meg fordi hun synes vekten min er pinlig.

Det høres veldig befriende ut å slippe å slippe å være sammen med deg også.

Jeg er 27 år, fødte et barn for 7 mnd siden og har lagt på meg etter svangerskap og fødsel. Jeg har gått opp rundt 18 kg og veier nå ca 70 kg, jeg synes ikke selv jeg er noe spesielt tjukk egentlig ,men likevel går disse kommentarene hennes litt under huden på meg. 

Hva kan jeg si til henne for at hun skal slutte? Jeg har allerede truet med å unngå kontakt med henne , men hun fortsetter. Jeg er lei.

Slutter hun ikke, så gjør alvor av å bryte kontakten. Hun kommer nok krypende etter hvert og da kan du spørre om hun kan klare å oppføre seg ellers blir det null kontakt heretter. 

Anonymkode: 73f76...0ad

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Eva-Lena skrev (8 minutter siden):

Takk ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.10.2025 den 18.07):

Min mor kritiserer absolutt alt ved meg. Alt fra personlighet, egenskaper,utseende,venner og samboeren min.

Hun kan si ting til meg som sårer meg veldig ,som at hun synes jeg er feit, lat, barnslig.. hun kritiserer matlaging min, måten jeg har innredet hjemmet mitt på, hva jeg bruker penger på ,alt jeg gjør og ikke gjør. Hun kan si ganske stygge ting om vennene min og samboeren min , som at de ikke ser ut i måneskinn og at de er frekke og ufordragelige, hun kan også si at hun ikke skjønner at noen vi være venn med meg så feit som jeg er, og at hun selv ikke vil bli sett med meg fordi hun synes vekten min er pinlig. 

Jeg er 27 år, fødte et barn for 7 mnd siden og har lagt på meg etter svangerskap og fødsel. Jeg har gått opp rundt 18 kg og veier nå ca 70 kg, jeg synes ikke selv jeg er noe spesielt tjukk egentlig ,men likevel går disse kommentarene hennes litt under huden på meg. 

Hva kan jeg si til henne for at hun skal slutte? Jeg har allerede truet med å unngå kontakt med henne , men hun fortsetter. Jeg er lei.

Har hun vært slik alltid? Da har hun jo mishandla deg grovt. Tror ikke det nytter å si noe til slike som henne. Høres gjerne brutalt ut men noen ganger må man bare kutte ut folk fra livet sitt for å få det bedre, selv om det er din egen mor.

• Liker 2
Skrevet
Million skrev (På 12.10.2025 den 18.44):

Du kan jo gi henne en siste sjanse. Send henne melding og si i fra at dette er hennes siste sjanse til å oppføre seg ordentlig i ditt nærvær og at hvis det kommer mer kritikk av deg og din familie og omgangskrets (barn, samboer, deg selv, dine venner) så kommer du til å bryte kontakten helt med henne.

Det kan føles lettere å faktisk gjøre det om man føler man har gitt vedkommende en sjanse til å forbedre seg og slutte med sin uønskede atferd. Kanskje du også føler det sånn? 

Det høres brutalt ut å skulle kutte kontakten med sin egen mor, men det er faktisk en gang sånn at selv om man deler DNA, betyr ikke det alltid at man liker hverandre eller kommer overens. Man kan være i slekt med drittsekker, liksom.

Lykke til.

Hadde aldri gitt det en sjanse. Hennes egen mor kaller henne feit og regelrett stygg. Det kan man bare ikke tillate seg å si om eller til sitt eget barn.Utilgivelig

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (3 minutter siden):

Har hun vært slik alltid? Da har hun jo mishandla deg grovt. Tror ikke det nytter å si noe til slike som henne. Høres gjerne brutalt ut men noen ganger må man bare kutte ut folk fra livet sitt for å få det bedre, selv om det er din egen mor.

Ja. Hun har alltid vært slik. Men føler det kansje er verre nå når jeg er voksen. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja. Hun har alltid vært slik. Men føler det kansje er verre nå når jeg er voksen. 

Hun vet hun slipper hun med det. Du kommer jo tilbake for mere selv om du vet hvordan hun er.

Anonymkode: b9dea...7bf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du sier du er redd for å savne din mor. Liker du din mor? Og ikke svar kjapt. Kjenn godt etter gjerne sånn i et halvt minutt, altså lenge. Virkelig kjenner etter. Liker du henne?

Anonymkode: b9dea...7bf

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...