AnonymBruker Skrevet 12. oktober #21 Skrevet 12. oktober Hun har allerede brutt deg langt, langt ned, når du finner deg i dette. Dette er langt utenfor akseptabelt og grenser til psykisk vold. INGEN i omgangskretsen din ville funnet seg i dette, det kan du være helt sikker på. Du MÅ, og jeg mener virkelig MÅ, sette grenser før barnet ditt begynner å bli stort nok til å forstå, hvis ikke vil barnet ditt ta like stor skade som du har gjort. Anonymkode: 6ec6e...f67 4 4
Raven.Writingdesk Skrevet 12. oktober #22 Skrevet 12. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min mor kritiserer absolutt alt ved meg. Alt fra personlighet, egenskaper,utseende,venner og samboeren min. Hun kan si ting til meg som sårer meg veldig ,som at hun synes jeg er feit, lat, barnslig.. hun kritiserer matlaging min, måten jeg har innredet hjemmet mitt på, hva jeg bruker penger på ,alt jeg gjør og ikke gjør. Hun kan si ganske stygge ting om vennene min og samboeren min , som at de ikke ser ut i måneskinn og at de er frekke og ufordragelige, hun kan også si at hun ikke skjønner at noen vi være venn med meg så feit som jeg er, og at hun selv ikke vil bli sett med meg fordi hun synes vekten min er pinlig. Jeg er 27 år, fødte et barn for 7 mnd siden og har lagt på meg etter svangerskap og fødsel. Jeg har gått opp rundt 18 kg og veier nå ca 70 kg, jeg synes ikke selv jeg er noe spesielt tjukk egentlig ,men likevel går disse kommentarene hennes litt under huden på meg. Hva kan jeg si til henne for at hun skal slutte? Jeg har allerede truet med å unngå kontakt med henne , men hun fortsetter. Jeg er lei. Anonymkode: 73f76...0ad 😳 det der er faen meg ikke greit!! Mora di er ett troll!! Det der fortjener du ikke! ♥️ 6
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #23 Skrevet 12. oktober Det går ikke an å få henne til å slutte. Du må kutte henne ut av livet ditt. Blokker henne overalt og bare gå videre med livet ditt. Jeg gjorde det og fikk det mye bedre i livet mitt. Det er faktisk det beste jeg har gjort for meg selv. Jeg sier med dette i 40 år og jeg lover deg at det er umulig å få de til å bli snill. Fordi de liker å være som de er. Hun får noe ut av det. Hun får det bedre med seg selv av å være stygg med deg så hun vil ikke gi seg. Du må forresten verne barnet ditt mot denne damen uansett. Tenk om barnet skal høres mormor snakke sånn til mor og om far og andre. Det er faktisk ditt ansvar å holde ditt barn unna din mor. Og ditt ansvar ovenfor deg selv at du holder din mor unna deg også. Anonymkode: b9dea...7bf 3 2
ATV-Videre Skrevet 12. oktober #24 Skrevet 12. oktober Jeg ga klar beskjed at jeg var drittlei, og at jeg ikke kom til å finne meg i å bli behandlet slik. Neste gang jeg kom på besøk, og hun begynte med dritten sin, Reiste jeg meg opp å gikk. Gjorde det mange ganger.. og hun fikk ikke lov til å besøke meg. Lengste vi gikk uten noe kontakt nesten var 6 mnd tror jeg? Det hjalp. Delvis. Når jeg fikk barn, sa jeg første gang hun kommenterte vekten til den nyfødte at hvis hun noen sinne sa noe stygt om barnet mitt igjen fikk hun aldri se oss igjen. Hun sier ikke stygge ting om barnet mitt, til meg, men vet at hun er et troll bak ryggen min. Men det er vanskelig.. Hu er jo moren min..Men jeg har henne på avstand. Hun er ikke velkommen hos meg, fordi det er lettere å dra hjem fra henne enn å kaste henne ut.. Lykke til TS 🩷 du har all min medfølelse og sympati! Og det hjelper å øve på hva du skal si hos en psykolog 3 6 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #25 Skrevet 12. oktober AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Dette er langt utenfor akseptabelt og grenser til psykisk vold Det ER psykisk vold. Og det er veldig alvorlig. Anonymkode: b9dea...7bf 7
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #26 Skrevet 12. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min mor kritiserer absolutt alt ved meg. Alt fra personlighet, egenskaper,utseende,venner og samboeren min. Hun kan si ting til meg som sårer meg veldig ,som at hun synes jeg er feit, lat, barnslig.. hun kritiserer matlaging min, måten jeg har innredet hjemmet mitt på, hva jeg bruker penger på ,alt jeg gjør og ikke gjør. Hun kan si ganske stygge ting om vennene min og samboeren min , som at de ikke ser ut i måneskinn og at de er frekke og ufordragelige, hun kan også si at hun ikke skjønner at noen vi være venn med meg så feit som jeg er, og at hun selv ikke vil bli sett med meg fordi hun synes vekten min er pinlig. Jeg er 27 år, fødte et barn for 7 mnd siden og har lagt på meg etter svangerskap og fødsel. Jeg har gått opp rundt 18 kg og veier nå ca 70 kg, jeg synes ikke selv jeg er noe spesielt tjukk egentlig ,men likevel går disse kommentarene hennes litt under huden på meg. Hva kan jeg si til henne for at hun skal slutte? Jeg har allerede truet med å unngå kontakt med henne , men hun fortsetter. Jeg er lei. Anonymkode: 73f76...0ad Jeg hadde aldri snakket med dama igjen, enkelt og greit. Jeg er sta og langsint og tar ikke imot dritt, og den dritten der hadde jeg slått nedpå for lenge siden. Dette gidder du ikke, ditt nydelige barn som er så glad i mamman sin, skal ikke måtte høre noen si slike stygge ting til mammaen sin. Og du som selv er blitt mor må da begynne å innse att din mor er splitter, pine gal som driver og sier slike ting til sin egen datter? Din mor har fått sjansen, og misbrukt den, fordi du er unnvikende fortsetter ho, for ho veit du neppe gjør noe med det du sier . Nå får du slutte å ta kontakt, gi noe som helst, og slutte å ta telefonen, opne døra, og vis att du faktisk mener det du sier. Du må vere beinhard, det er snart jul og den merker ho ekstra godt om ho blir utelatt. Du må ta tilbake makta. Omgi deg med mennesker som vil deg vell, og din mor vil deg ikke vell. Anonymkode: d61ad...df4 5 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #27 Skrevet 12. oktober Jeg tror du må i større grad sette henne på plass. Ta igjen det det gjør vondt, se om det får henne til å trekke inn klørne. Hvis ikke, så må du bare si at du har fått nok av alle de slemme og kjipe kommentarene, og hun er flau av å bli sett med deg, så nå skal dere ha en lang og god pause fra hverandre. Vi kan prøve igjen om et halvt år, men da forventer jeg stor forbedring. «Ja, jeg har fortsatt litt babyvekt. Det har ikke du noe med, det er min kropp. Du kan fokusere på din hengeræv og skrukketryne, det er nok å ta tak i der» «Du synes ikke min samboer er noe tess? Heldigvis kommer han fra en familie som har lært folkeskikk og hvordan omgås andre med respekt. Han snakker aldri slik om deg, selv om det er mye å mislike. Det er nok fordi han har en mor som er snill og god dagen lang, hun er også bare god mot meg. Vi setter alle stor pris på henne» Anonymkode: 25168...5dc 6
PITTY Skrevet 12. oktober #28 Skrevet 12. oktober Min kone har en venninne som slet på nøyaktig samme måte med sin psyko av en mor. Kona forsøkte å overtale og hjelpe, men venninnen fikk aldri ut fingeren, og nedstemtheten til min kones venninne bare vedvarte. Denne jævla moren sa aldri noe som helst positivt, men akkurat som deg Ts så var det personangrep på utseende og det som verre er. Endelig en dag var det slutt. Hun avsluttet kontakten tvert og sto i det 100% konsekvent. Hun var så lettet og stolt over seg selv. Ble en ny person rett og slett. Selv ikke på dødsleiet når moren spurte etter henne møtte hun opp. Moren hadde hele veien frem til dette øyeblikk snakket nedlatende dritt om denne datteren sin overfor brødrene hennes. Hadde hun møtt opp hadde det garantert blitt kastet dritt på en eller annen måte. Denne moren skulle ikke få et siste ukvemsord.. 1 7 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #29 Skrevet 12. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tror du må i større grad sette henne på plass. Ta igjen det det gjør vondt, se om det får henne til å trekke inn klørne. Hvis ikke, så må du bare si at du har fått nok av alle de slemme og kjipe kommentarene, og hun er flau av å bli sett med deg, så nå skal dere ha en lang og god pause fra hverandre. Vi kan prøve igjen om et halvt år, men da forventer jeg stor forbedring. «Ja, jeg har fortsatt litt babyvekt. Det har ikke du noe med, det er min kropp. Du kan fokusere på din hengeræv og skrukketryne, det er nok å ta tak i der» «Du synes ikke min samboer er noe tess? Heldigvis kommer han fra en familie som har lært folkeskikk og hvordan omgås andre med respekt. Han snakker aldri slik om deg, selv om det er mye å mislike. Det er nok fordi han har en mor som er snill og god dagen lang, hun er også bare god mot meg. Vi setter alle stor pris på henne» Anonymkode: 25168...5dc Jeg skulle virkelig ønske jeg var så tøff, men jeg er desverre ganske konfliktsky og tør ikke helt å svare igjen. Selvom jeg har sagt ifra til henne flere ganger at jeg ikke liker det og at det sårer meg. Men som jeg har fått råd om av flere her så tenker jeg at å reise meg å gå når hun begynner å slenge dritt absolutt er noe jeg kan klare, og kansje hun skjønner det da. Om ikke målt jeg nok vurdere null kontakt Anonymkode: 73f76...0ad 3 7
Gaia Skrevet 12. oktober #30 Skrevet 12. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Min mor kritiserer absolutt alt ved meg. Alt fra personlighet, egenskaper,utseende,venner og samboeren min. Hun kan si ting til meg som sårer meg veldig ,som at hun synes jeg er feit, lat, barnslig.. hun kritiserer matlaging min, måten jeg har innredet hjemmet mitt på, hva jeg bruker penger på ,alt jeg gjør og ikke gjør. Hun kan si ganske stygge ting om vennene min og samboeren min , som at de ikke ser ut i måneskinn og at de er frekke og ufordragelige, hun kan også si at hun ikke skjønner at noen vi være venn med meg så feit som jeg er, og at hun selv ikke vil bli sett med meg fordi hun synes vekten min er pinlig. Jeg er 27 år, fødte et barn for 7 mnd siden og har lagt på meg etter svangerskap og fødsel. Jeg har gått opp rundt 18 kg og veier nå ca 70 kg, jeg synes ikke selv jeg er noe spesielt tjukk egentlig ,men likevel går disse kommentarene hennes litt under huden på meg. Hva kan jeg si til henne for at hun skal slutte? Jeg har allerede truet med å unngå kontakt med henne , men hun fortsetter. Jeg er lei. Anonymkode: 73f76...0ad Da må du nesten gjøre det du har sagt at du skal gjøre da? Ingen har godt av å ha negative mennesker i livet sitt, familie eller ei. Bryt kontakten, så kanskje hun skjønner alvoret. 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #31 Skrevet 12. oktober AnonymBruker skrev (6 timer siden): Min mor kritiserer absolutt alt ved meg. Alt fra personlighet, egenskaper,utseende,venner og samboeren min. Hun kan si ting til meg som sårer meg veldig ,som at hun synes jeg er feit, lat, barnslig.. hun kritiserer matlaging min, måten jeg har innredet hjemmet mitt på, hva jeg bruker penger på ,alt jeg gjør og ikke gjør. Hun kan si ganske stygge ting om vennene min og samboeren min , som at de ikke ser ut i måneskinn og at de er frekke og ufordragelige, hun kan også si at hun ikke skjønner at noen vi være venn med meg så feit som jeg er, og at hun selv ikke vil bli sett med meg fordi hun synes vekten min er pinlig. Jeg er 27 år, fødte et barn for 7 mnd siden og har lagt på meg etter svangerskap og fødsel. Jeg har gått opp rundt 18 kg og veier nå ca 70 kg, jeg synes ikke selv jeg er noe spesielt tjukk egentlig ,men likevel går disse kommentarene hennes litt under huden på meg. Hva kan jeg si til henne for at hun skal slutte? Jeg har allerede truet med å unngå kontakt med henne , men hun fortsetter. Jeg er lei. Anonymkode: 73f76...0ad Dette er ikke normal oppførsel av en mamma. Har du noen andre i familie prat med de. Hør om det er bare deg hun er slik mot. Ta avstand❤️ Anonymkode: e907a...7cb 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #32 Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (12 timer siden): Dette er ikke normal oppførsel av en mamma. Har du noen andre i familie prat med de. Hør om det er bare deg hun er slik mot. Ta avstand❤️ Anonymkode: e907a...7cb problemet er at sånne folk stort sett klarer å oppføre seg som folk de gangene mange andre mennesker er i nærheten. derfor er det sjeldent at noen andre faktisk får med seg sånn oppførsel... Anonymkode: d4e3f...d87 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #33 Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): problemet er at sånne folk stort sett klarer å oppføre seg som folk de gangene mange andre mennesker er i nærheten. derfor er det sjeldent at noen andre faktisk får med seg sånn oppførsel... Anonymkode: d4e3f...d87 Kan skive under på dette. Alle jeg har fortalt om mammas oppførsel til, tror ikke på meg - fordi hun er jo så snill og god!! Og det er hun jo - mot absolutt alle andre enn meg… det ser jeg jo. Jeg ser jo hvordan hun behandler andre! ingen ser hvordan hun behandler meg…. Anonymkode: c6a26...550 2 5
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #34 Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kan skive under på dette. Alle jeg har fortalt om mammas oppførsel til, tror ikke på meg - fordi hun er jo så snill og god!! Og det er hun jo - mot absolutt alle andre enn meg… det ser jeg jo. Jeg ser jo hvordan hun behandler andre! ingen ser hvordan hun behandler meg…. Anonymkode: c6a26...550 Har opplevd det jeg også. Noen av vennene mine liker henne veldig godt og tror jeg overdriver noe enormt når jeg forteller. Så det er enkelte jeg ikke kan snakke om det til. Anonymkode: 73f76...0ad 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #35 Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg tror du må i større grad sette henne på plass. Ta igjen det det gjør vondt, se om det får henne til å trekke inn klørne. Hvis ikke, så må du bare si at du har fått nok av alle de slemme og kjipe kommentarene, og hun er flau av å bli sett med deg, så nå skal dere ha en lang og god pause fra hverandre. Vi kan prøve igjen om et halvt år, men da forventer jeg stor forbedring. «Ja, jeg har fortsatt litt babyvekt. Det har ikke du noe med, det er min kropp. Du kan fokusere på din hengeræv og skrukketryne, det er nok å ta tak i der» «Du synes ikke min samboer er noe tess? Heldigvis kommer han fra en familie som har lært folkeskikk og hvordan omgås andre med respekt. Han snakker aldri slik om deg, selv om det er mye å mislike. Det er nok fordi han har en mor som er snill og god dagen lang, hun er også bare god mot meg. Vi setter alle stor pris på henne» Anonymkode: 25168...5dc Man må ikke ta igjen på en narsissist. Det er det de ønsker at du skal få en negativ reaksjon. Da føler de at de er i kontroll og at de har makt. Det er alt de ønsker seg her i livet. Det er det alle mellommenneskelige relasjoner de har handler om for de. Makt og kontroll. Og det oppnår de gjennom manipulasjon, trakassering og gaslighting. Og så kan hun da også spille offer hvis hun gjør det. Fortelle alle hvor fæl hun er. Det du skal gi en narsissist er stillhet og null reaksjon. Eller du skal se på henne og si "det er din mening". Og så ingenting mere. Du bare snur deg og går. Eller bare gir de stillhet. Men det aller beste er å kutte all kontakt. Det er sånn ts vil vinne og kunne ta tilbake livet sitt og beskytte seg selv og sin nye familie. Google om narsissister. Les om de og se videoer. Du kan lære mye. Kan selvfølgelig være at moren til ts er psykopat, men det er mye om narsissister på nett. Og alle psykopater er narsissister, men ikke alle narsissister er psykopater. De er nært beslektet. Så ts. Slutt å trygle, slutt å be. Bare gå din vei. Din mor fortjener deg ikke. Anonymkode: b9dea...7bf 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #36 Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kan skive under på dette. Alle jeg har fortalt om mammas oppførsel til, tror ikke på meg - fordi hun er jo så snill og god!! Og det er hun jo - mot absolutt alle andre enn meg… det ser jeg jo. Jeg ser jo hvordan hun behandler andre! ingen ser hvordan hun behandler meg…. Anonymkode: c6a26...550 Ta på båndopptaker neste gang du er der. Anonymkode: b9dea...7bf 3
Humas Skrevet 13. oktober #37 Skrevet 13. oktober Hva slags forhold har hun til sin mann, andre barn, søsken og ikke minst sine egne foreldre? Mener nødvendigvis ikke at du ikke skal kutte henne ut - men hun kan ha en ‘mestringsstrategi’ som hun ikke en gang selv forstår kommer av egne traumer. Ofte er det beste de klarer for å føle mestring å rakke ned på andre. Jeg har vært så mye borti sånt, og det ligger alltid noe bak. Og nei, du får ikke endret henne. Hun må innse det, og det skjer svært sjelden. Prøv å få hjelp til å formulere noen setninger du kan bruke tilbake til henne. Det beste er å ikke nedlate seg til å bli like kritiserende, men noe som sårer nok til at hun kanskje må se seg selv i speilet.. (Mange Sårede) Mennesker kan ofte gå til verdens ende fremfor å reflektere over hvorfor de oppfører seg som de gjør. 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #38 Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ta på båndopptaker neste gang du er der. Anonymkode: b9dea...7bf Jeg kan ikke en gang forklare deg hva slags sirkus som hadde blitt skapt og hvilken eksplosiv og jævlig langvarig og seig straff jeg hadde fått av min mor og hennes flyvende aper hvis jeg forsøkte noe slikt. Det går ikke an å vinne mot narsissister, uansett hvor god sak du har. Anonymkode: c6a26...550 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #39 Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (20 timer siden): Om ikke målt jeg nok vurdere null kontakt Hvorfor vil du egentlig ha kontakt med henne? Hva godt tilfører hun livet ditt? Anonymkode: b9dea...7bf 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #40 Skrevet 13. oktober Humas skrev (2 timer siden): Hva slags forhold har hun til sin mann, andre barn, søsken og ikke minst sine egne foreldre? Mener nødvendigvis ikke at du ikke skal kutte henne ut - men hun kan ha en ‘mestringsstrategi’ som hun ikke en gang selv forstår kommer av egne traumer. Ofte er det beste de klarer for å føle mestring å rakke ned på andre. Jeg har vært så mye borti sånt, og det ligger alltid noe bak. Og nei, du får ikke endret henne. Hun må innse det, og det skjer svært sjelden. Prøv å få hjelp til å formulere noen setninger du kan bruke tilbake til henne. Det beste er å ikke nedlate seg til å bli like kritiserende, men noe som sårer nok til at hun kanskje må se seg selv i speilet.. (Mange Sårede) Mennesker kan ofte gå til verdens ende fremfor å reflektere over hvorfor de oppfører seg som de gjør. Hun har ikke mann. Hun er enslig. Hun og pappa gikk fra hverandre da jeg var 2 år. De har ingen kontakt med hverandre. Pappa vet hun kan være vanskelig, men han skjønner ikke helt hvor mye det går inn på meg . Har en bror som bor i Danmark. Han vet Hun kan være slitsom ,men også han bagatelliserer det med at hun ikke mener det så vondt . Hun er mye alene, men hunbhar likevel venner som jeg har inntrykk av trives veldig godt sammen med henne. Hun har sikkert sine ting. Men allikevel skal hun ikke behandle andre så stygt Anonymkode: 73f76...0ad 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå