Gå til innhold

Moren til min bonusdatter misliker meg uten at det er noen grunn til det

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

At hun tar for stor plass i mitt liv eller at jeg tar for stor plass i hennes liv?

Hun laget masse regler for meg og kjæresten og krevde at jeg skulle holde meg borte fra hennes barn i flere år, og det gjorde jeg for at barnet og faren skulle få ha samvær.

Hun har tatt enormt stor plass i mitt liv og mitt forhold till hennes eks, men jeg har ikke tatt noe plass i hennes liv, for jeg har ikke krevd noe som helst.

Ts

Anonymkode: 9f40a...bd5

Ja det går begge veier. Og selvfølgelig tar du plass du å, akkurat som alle andre mennesker, uansett hvor hensynsfult du mener du har trådd. Men her har dere begge en dere ikke frivillig har tatt inn i livet ta plass. Og dermed oppstår irritasjon.

Jeg ga en forklaring. Jeg sa ingen steder at du kom til å like den.

Anonymkode: e665c...302

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forstår ikke kvinner som har behov for å bli sammen med en mann med barn fra før. Så helt ærlig, jeg ser ned på dere 

Synes at mennesker som har valgt å få barn sammen, burde holde sammen. De skal ihvertfall ikke gå rundt og finne seg nye partnere.

Anonymkode: 77ac6...5bd

Så barna skal få glipp av ressurspersoner og foreldrene skal være single for alltid..?

Gjelder det i alle tilfeller, feks noe det blir barn med ons, eller hvis noen er enke(mann). Gjelder det når man ikke kan få egne barn? Gjelder det i tilfeller begge ønsker å gå videre?

Det at du ser ned på andres valg som på ingen måte påvirker deg, sier så uendelig mye om deg.

Jeg ville ikke vært mitt stebarn foruten, og synes synd på deg som har slike begrensninger at du får glipp av store deler av verden.

Anonymkode: adc73...074

• Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Forstår ikke kvinner som har behov for å bli sammen med en mann med barn fra før. Så helt ærlig, jeg ser ned på dere 

Synes at mennesker som har valgt å få barn sammen, burde holde sammen. De skal ihvertfall ikke gå rundt og finne seg nye partnere.

Så hvis datteren din får barn som 25 åring og barnefaren stikker,så burde hun være alene resten av livet? 

Eller hvis sønnen din blir far og moren til barnet puler naboen, så bør sønnen bli og tåle alt? 

Anonymkode: e7682...297

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Mor trenger ingen grunn.. Vi har levd med dette i 21 år, lærte oss å akseptere det for 20 år siden. 

Jeg tror hennes største frykt er at alle andre skal gjennomskue henne, dessverre for hun så har alle gjennmskuet henne for mange år siden. Hele det gamle nettverket er gjenopprettet uten at hun er klar over det, og titt og ofte får jeg oppdateringer og spørsmål på om ting hun har sagt stemmer.. 

Så uten at hun vet det så sitter folk bare å smiler av henne i det skjulte. 

Anonymkode: d9f56...f62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Da jeg ble sammen med kjæresten for mange år siden, var bonusdatter liten. Hennes mor la meg for hat fra dag 1, og laget regler for meg og min kjæreste.

En regel gikk ut på at jeg ikke fikk være i nærheten av hennes datter på flere år.

Jeg/vi adlød hennes ønsker, og ting roet seg litt etter litt over flere år.

Jeg har omtrent ikke snakket med moren til bonusdatter noen gang, unntatt i bonusdatters konfirmasjon, og et par ganger før der igjen i forbindelse med et foreldremøte, og da har det bare vært vanlige høflighetsfraser.

Nå er bonusdatter på vgs, men senest i dag fikk jeg vite av svigermor at moren til bonusdatter hadde slengt dritt om meg på telefon og sagt at hun syntes jeg var et dårlig menneske, drittkjerring og så helst at hennes datter ikke hadde kontakt med meg!

Jeg forstår ikke hva det er som gjør at hun går rundt og hater meg 16 år etter at jeg ble sammen med faren hennes datter?

Hun har jo selv ny mann som hun har vært sammen med nesten like lenge.

Hva feiler slike damer? 

Hvor lenge var det slutt mellom de før dere ble kjærester?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Og dette er nok et bevis på at mennesker med holdninger fra 1800-tallet ikke burde ha tilgang til teknologi fra 2000-tallet…….. Logg ut av sosiale medier og gå deg en tur.

Anonymkode: 8371f...f46

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Så hvis datteren din får barn som 25 åring og barnefaren stikker,så burde hun være alene resten av livet? 

Eller hvis sønnen din blir far og moren til barnet puler naboen, så bør sønnen bli og tåle alt? 

Anonymkode: e7682...297

Hvis min datter hadde valgt å få barn så tidlig, og med en tulling. Så ja, da kan hun takke seg selv og bli alene resten av livet.

Hadde min sønn blitt utsatt for utroskap, så håper jeg han hadde klart å finne ut hvorfor og jobbet med de problemene de måtte ha i ekteskapet. Man skiller seg ikke selv om man møter litt motstand.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg ville ikke vært mitt stebarn foruten, og synes synd på deg som har slike begrensninger at du får glipp av store deler av verden.

Anonymkode: adc73...074

Ikke meg du siterer men jeg går ikke glipp av mye av å ikke være bonusmor. Har flere venninner som har et helvete med mannens eks og det er uendelige mange tråder om dette her.

Anonymkode: b76c3...533

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvor lenge var det slutt mellom de før dere ble kjærester?

Det var slutt 10 mnd før han traff meg

Ts

Skrevet

Det er nok sjalusi, ikke nødvendigvis når det gjelder mannen, men når det gjelder morsrollen. Hun er redd for at du skal ta over for mye av morsrollen, at barnet hennes skal bli mer glad i deg enn i henne. Når det har holdt på i så mange år, er det nok et spor hun har kjørt seg fast i og ikke kommer ut av. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...