Gå til innhold

Moren til min bonusdatter misliker meg uten at det er noen grunn til det

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg ble sammen med kjæresten for mange år siden, var bonusdatter liten. Hennes mor la meg for hat fra dag 1, og laget regler for meg og min kjæreste.

En regel gikk ut på at jeg ikke fikk være i nærheten av hennes datter på flere år.

Jeg/vi adlød hennes ønsker, og ting roet seg litt etter litt over flere år.

Jeg har omtrent ikke snakket med moren til bonusdatter noen gang, unntatt i bonusdatters konfirmasjon, og et par ganger før der igjen i forbindelse med et foreldremøte, og da har det bare vært vanlige høflighetsfraser.

Nå er bonusdatter på vgs, men senest i dag fikk jeg vite av svigermor at moren til bonusdatter hadde slengt dritt om meg på telefon og sagt at hun syntes jeg var et dårlig menneske, drittkjerring og så helst at hennes datter ikke hadde kontakt med meg!

Jeg forstår ikke hva det er som gjør at hun går rundt og hater meg 16 år etter at jeg ble sammen med faren hennes datter?

Hun har jo selv ny mann som hun har vært sammen med nesten like lenge.

Hva feiler slike damer? 

Anonymkode: 9f40a...bd5

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sjalusi. Bonus-datteren snakker vel pent om deg til henne. Elle noe sånt. Eller så er du faktisk psyko?😂 mange barnemødre hater nye dama til barnefaren sin uten grunn. Vært med på det selv også. Noen takler bare ikke at man har en så dyp fortid sammen

Anonymkode: f7ad5...2d1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eller ja den siste setningen ble jo litt motsatt, men du fatter. 

Anonymkode: f7ad5...2d1

AnonymBruker
Skrevet

Var du på foreldremøte som angikk hennes datter? I så fall hvorfor? Kan det hende at hun føler at du forsøker å ta plassen hennes, altså tar over morsrollen og mamma-oppgavene?

Anonymkode: 40f66...e87

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

For noen kvinner kunne du vært mor Theresa, men du ville likevel blitt lagt for hat basert på rollen du har som bonusmamma. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Da jeg ble sammen med kjæresten for mange år siden, var bonusdatter liten. Hennes mor la meg for hat fra dag 1, og laget regler for meg og min kjæreste.

En regel gikk ut på at jeg ikke fikk være i nærheten av hennes datter på flere år.

Jeg/vi adlød hennes ønsker, og ting roet seg litt etter litt over flere år.

Jeg har omtrent ikke snakket med moren til bonusdatter noen gang, unntatt i bonusdatters konfirmasjon, og et par ganger før der igjen i forbindelse med et foreldremøte, og da har det bare vært vanlige høflighetsfraser.

Nå er bonusdatter på vgs, men senest i dag fikk jeg vite av svigermor at moren til bonusdatter hadde slengt dritt om meg på telefon og sagt at hun syntes jeg var et dårlig menneske, drittkjerring og så helst at hennes datter ikke hadde kontakt med meg!

Jeg forstår ikke hva det er som gjør at hun går rundt og hater meg 16 år etter at jeg ble sammen med faren hennes datter?

Hun har jo selv ny mann som hun har vært sammen med nesten like lenge.

Hva feiler slike damer? 

Jeg står i det samme over tyve år etter..

Vi har et flott og sterkt forhold, og det river mor i fillebiter.

Vi vil fortsette vår sterke relasjon, og mor vil fortsette å se dum ut i verdens øyne som prøver å frata datter en ressurs grunnet egen usikkerhet.

Anonymkode: adc73...074

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Join the club! Moren til mine bonusbarn hater oss fremdeles etter 24 år. Snakker dritt om far og meg til barna, som begge er i 20-årene. Hun gjorde det slutt, jeg og far ble sammen over et år etterpå, kjente ikke hverandre fra før. 

Hun har ingen ny mann, står på stedet hvil i bitterhet.  

Ikke la deg styre. Hun lever sitt liv og du ditt. 

Anonymkode: da962...d61

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Var du på foreldremøte som angikk hennes datter? I så fall hvorfor? Kan det hende at hun føler at du forsøker å ta plassen hennes, altså tar over morsrollen og mamma-oppgavene?

Anonymkode: 40f66...e87

Vi var innkalt til et par møter, og det var jeg, far, mor og bonusfar.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Damer ass, de er sine egne verste fiender 

Anonymkode: 6ccc1...ae0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det har vel noe med at man tar for stor plass i livet til mor. Tenk selv hvordan det ville vært om en fremmed kom å skulle diktere deler av livet ditt mot din vilje. Det er jo ikke rart at man motsetter seg det om man tenker over det. 

Det at du er i forhold med eksmannen angår jo ikke moren. Likevel så tvinges hun ta hensyn til det og det er nok irriterende å forholde seg til. 

Anonymkode: e665c...302

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg syns det er unødvendig av svigermor å fortelle slike ting videre. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Er i samme båt. Har aldri hilst på henne, da hun ikke vil ha noe med hans «nye familie» å gjøre.

Det var hun som ba om skilsmisse, men hun var like fullt illsint fra vi traff hverandre.

Jeg har konkludert med at hun antakeligvis er sint som person. Hun har byttet jobb mye, og hatt konflikter med arbeidsgiver også. Hun krangler også mye med datteren.

Det har ingenting med deg å gjøre TS, slike mennesker kommer man utfor. Det er bare uheldig når de er «lenket» til deg på denne måten.

Anonymkode: 3c3f4...e52

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner er kvinners verste fiende. 

Du kan være så god og snill som bare det. Men blir du mor til gutter og får en svigerdatter eller du er bonusmor, blir du automatisk den slemme.

Anonymkode: f4793...49c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På grunn av dette vil jeg ikke etablere meg med en mann med barn fra tidligere forhold.

Anonymkode: b76c3...533

AnonymBruker
Skrevet

Forstår ikke kvinner som har behov for å bli sammen med en mann med barn fra før. Så helt ærlig, jeg ser ned på dere 

Synes at mennesker som har valgt å få barn sammen, burde holde sammen. De skal ihvertfall ikke gå rundt og finne seg nye partnere.

Anonymkode: 77ac6...5bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg tenker at det har vel noe med at man tar for stor plass i livet til mor. Tenk selv hvordan det ville vært om en fremmed kom å skulle diktere deler av livet ditt mot din vilje. Det er jo ikke rart at man motsetter seg det om man tenker over det. 

Det at du er i forhold med eksmannen angår jo ikke moren. Likevel så tvinges hun ta hensyn til det og det er nok irriterende å forholde seg til. 

Anonymkode: e665c...302

At hun tar for stor plass i mitt liv eller at jeg tar for stor plass i hennes liv?

Hun laget masse regler for meg og kjæresten og krevde at jeg skulle holde meg borte fra hennes barn i flere år, og det gjorde jeg for at barnet og faren skulle få ha samvær.

Hun har tatt enormt stor plass i mitt liv og mitt forhold till hennes eks, men jeg har ikke tatt noe plass i hennes liv, for jeg har ikke krevd noe som helst.

Ts

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Forstår ikke kvinner som har behov for å bli sammen med en mann med barn fra før. Så helt ærlig, jeg ser ned på dere 

Synes at mennesker som har valgt å få barn sammen, burde holde sammen. De skal ihvertfall ikke gå rundt og finne seg nye partnere.

Anonymkode: 77ac6...5bd

Behov for å være sammen med en mann med barn?

Det var overhodet ikke noe behov jeg hadde, men jeg falt for en mann som også falt for meg som tilfeldigvis hadde et barn fra før av.

De aller fleste menn mellom 30 og 40 år, har barn fra før av, men hadde jeg kunne velge på øverste hylle hadde jeg selvfølgelig ikke valgt en med barn fra før av, med tanke på at han kunne ha en eks fra helvete.

Ts

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er i samme båt. Har aldri hilst på henne, da hun ikke vil ha noe med hans «nye familie» å gjøre.

Det var hun som ba om skilsmisse, men hun var like fullt illsint fra vi traff hverandre.

Jeg har konkludert med at hun antakeligvis er sint som person. Hun har byttet jobb mye, og hatt konflikter med arbeidsgiver også. Hun krangler også mye med datteren.

Det har ingenting med deg å gjøre TS, slike mennesker kommer man utfor. Det er bare uheldig når de er «lenket» til deg på denne måten.

Anonymkode: 3c3f4...e52

Hun er bipolar, men tror ikke den diagnosen har noe med hennes oppførsel mot meg å gjøre.

Hun er bonusmor selv for flere barn, men hennes mann har en grei ekskone som ikke har laget problemer, så hun har hatt det greit der.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (4 timer siden):

Jeg syns det er unødvendig av svigermor å fortelle slike ting videre. 

Svigermor er fortvilet og lei seg for at hennes eks svigerdatter selv etter mange år misliker meg og slenger dritt, både til andre i familien men også til barnet sitt om meg.

Bonusdatter spurte meg en dag hvorfor jeg og hennes mor ikke var venner, og hvorfor moren hennes hadde sagt at jeg var egoistisk og selvopptatt.

Jeg sa at vi ikke kjente hverandre, derfor var vi ikke venner, og at moren hennes helt sikkert ikke mente det slik som det ble sagt.

Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Huff, noen damer altså, høres helt forferdelig ut.. er så glad og takknemlig at moren til bonusbarnet mitt er ei skikkelig trivelig dame, her er det null drama og tull. 

Du får bare fortsette å være den du er og ikke minst aldri snakke dritt om mor, jo eldre barnet blir, jo mer vil barnet huske hvem som oppførte seg best, du «vinner» i lengden. 

Anonymkode: c044e...597

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...