AnonymBruker Skrevet i går, 15:21 #1 Skrevet i går, 15:21 Hvordan holder dere ut? Anonymkode: 56d6c...482
AnonymBruker Skrevet i går, 15:29 #2 Skrevet i går, 15:29 Jeg klipper ikke plen, freser snø, pusser opp, bygger altan, renser rør, bytter lyspærer, batteri i brannvarsler, reparerer bil, motor, støvsugere, etc. Og det er da helt greit for meg å lage middag, vaske etc. Men selvfølgelig så hjelper vi hverandre der det trengs. Er jeg syk og ikke kan lage middag så finner han på noe, trenger han noen til å holde en plank eller skru, så selvfølgelig hjelper jeg. Du må jo finne den fordelinga i et forholdet som passer deg. Det skjedde neppe over natta. Anonymkode: 35a6f...fbe 7 3
AnonymBruker Skrevet i går, 15:36 #4 Skrevet i går, 15:36 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvordan holder dere ut? Anonymkode: 56d6c...482 Jeg hadde det. Jeg holdt ikke ut. Nå.er Jeg særboer med en fyr som gjør alt selv. Visste ikke at det var mulig! Anonymkode: 74ecd...d57 5
AnonymBruker Skrevet i går, 15:40 #5 Skrevet i går, 15:40 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvordan holder dere ut? Anonymkode: 56d6c...482 Fordi han gjør alt annet. Måker snø, klipper gress, klipper hekk, bærer alle tinge ting (inkludert poser med dagligvarer), renser sluk, fikser lekke rør, går ut med søpla og ordner det klart før henting, fikser alle sykler og annet utstyr for sesongen og rydder det bort igjen, hugger ved, bører inn ved, står opp en time før meg og fyrer i peisen så det skal være godt og varmt når jeg står opp, kjører barna på treninger og kamper, kjører meg med hesten min på treninger (jeg har ikke hengerlappen), møkker boksen og paddocken til hesten, lemper høy, skifter lyspærer og fikser elektronikk, pusser opp, graver, bygger ting… Anonymkode: 4ed87...8fa 6 2 3
AnonymBruker Skrevet i går, 15:44 #6 Skrevet i går, 15:44 En sånn mann er ofte en mann som vil ha 50/50 når det gjelder å betale utgifter men de vil ikke ha denne fordelingen når det gjelder å lage mat og vaske.. De vil ha en 50 talls husmor som i tillegg jobber fullt, betaler halvparten av regningene og tar seg av alt med barna. Anonymkode: b1296...246 3 8
AnonymBruker Skrevet i går, 16:04 #7 Skrevet i går, 16:04 Holdt ikke ut. Mennene har ikke blitt glad for å bli dumpet. Anonymkode: e40f5...04d 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 16:06 #8 Skrevet i går, 16:06 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg klipper ikke plen, freser snø, pusser opp, bygger altan, renser rør, bytter lyspærer, batteri i brannvarsler, reparerer bil, motor, støvsugere, etc. Og det er da helt greit for meg å lage middag, vaske etc. Anonymkode: 35a6f...fbe Jeg gjør alle disse tingene og det er en brøkdel av alle løpende praktiske gjøremål i en vanlig norsk husstand målt i tidsbruk. Menn som bruker disse «klippe plen» og «pusse opp» og «bilhold» etc som argumentasjon for hvorfor ikke gjøre de daglige oppgavene, er manipulative og hjelpesløse. Om vi skulle fordelt alt av husholdning AS på denne måten, så hadde det blitt krangel om hvem som skulle få vinnerloddet (manneoppgavene). Jeg hadde aldri i verden hatt hjerte til å bruke disse «manneoppgavene» som et forsøk på å ikke gjøre alle de daglige tingene. Det hadde vært direkte flaut. Pinlig. Anonymkode: e7320...791 7 1 15
AnonymBruker Skrevet i går, 16:20 #9 Skrevet i går, 16:20 Jeg liker å gjøre det selv så det er helt greit. Anonymkode: 08309...26a
AnonymBruker Skrevet i går, 16:23 #10 Skrevet i går, 16:23 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg gjør alle disse tingene og det er en brøkdel av alle løpende praktiske gjøremål i en vanlig norsk husstand målt i tidsbruk. Menn som bruker disse «klippe plen» og «pusse opp» og «bilhold» etc som argumentasjon for hvorfor ikke gjøre de daglige oppgavene, er manipulative og hjelpesløse. Om vi skulle fordelt alt av husholdning AS på denne måten, så hadde det blitt krangel om hvem som skulle få vinnerloddet (manneoppgavene). Jeg hadde aldri i verden hatt hjerte til å bruke disse «manneoppgavene» som et forsøk på å ikke gjøre alle de daglige tingene. Det hadde vært direkte flaut. Pinlig. Anonymkode: e7320...791 Ja husarbeid hver dag, alt med ungene osv er en mye mye større jobb. Anonymkode: 8a8d6...139 6 3
AnonymBruker Skrevet i går, 16:29 #11 Skrevet i går, 16:29 Det er bare sånn det er. Anonymkode: ea8aa...83c
AnonymBruker Skrevet i går, 16:37 #12 Skrevet i går, 16:37 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan holder dere ut? Anonymkode: 56d6c...482 Dumpa mannen Før jeg dumpa han, ville han i tillegg lempe over meg klippe plenen, male huset, pusse opp innvendig, skifte dekk på bilen, måke snø, stable ved +++ Alt fordi jeg var sykemeldt 20 % og hadde derfor mulighet til dette i tillegg til matlaging, innkjøp, husarbeid, ta meg av barna, betale regninger, gå på alle foreldremøter m.m. Jeg var sykemeldt pga overbelastning og trengte kvile. Legen mente mannen burde hjelpe til mer ellers ville jeg gå på en smell. Gikk på en smell og foreldrene mine måtte trå til. Mannen satt i garasjen og klødde seg i ræva. Det var viktigere enn meg og barna. Jeg gikk og han skjønte ingenting. Anonymkode: bb601...e70 4 4 3
Elena77 Skrevet i går, 16:38 #13 Skrevet i går, 16:38 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg liker å gjøre det selv så det er helt greit. Anonymkode: 08309...26a Jeg også. Det er min egentid😁 1
AnonymBruker Skrevet i går, 16:43 #14 Skrevet i går, 16:43 Jeg jobber ikke. Han tjener pengene. Anonymkode: 705cf...244 1 2
AnonymBruker Skrevet i går, 16:46 #15 Skrevet i går, 16:46 Jeg gikk selvfølgelig! Nå har jeg en voksen, selvstendig person i livet. For oss voksne, er det en selvfølge å dele slikt fair mellom oss. Anonymkode: e94a1...939 5
visp Skrevet i går, 16:57 #16 Skrevet i går, 16:57 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg gikk selvfølgelig! Nå har jeg en voksen, selvstendig person i livet. For oss voksne, er det en selvfølge å dele slikt fair mellom oss. Anonymkode: e94a1...939 For oss voksne.... Temmelig arrogant når man vet hvor få det er av de der ute.
AnonymBruker Skrevet i går, 16:57 #17 Skrevet i går, 16:57 Disse mennene som aldri bidrar med husarbeid og matlaging, Ble de ikke oppdratt til å ta en del av dette? Anonymkode: 56d6c...482 3
AnonymBruker Skrevet i går, 18:02 #18 Skrevet i går, 18:02 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Disse mennene som aldri bidrar med husarbeid og matlaging, Ble de ikke oppdratt til å ta en del av dette? Anonymkode: 56d6c...482 Oppdratt ? Min var oppdratt av foreldrene som var gamle når de fikk ham. Aka moren gjorde alt hjemme, faren var på jobb og dermed fritatt slike kvinnelige/huslige arbeidsoppgaver. Sønnen ble også fritatt, da han var en gutt og skulle bli mann. Og ekte mannfolk gjør ikke arbeid som ligger "naturlig" for kvinnen: lage mat, få barn, ta seg av barn, vaske og rydde. Og holde kjeft Vi flyttet sammen og i forelskelsens rus gjorde jeg et mistak og godtok hans "leveregler": kvinnene tok alt innomhus og mennene tok alt utomhus. Etterhvert som barna kom, større hus og mer jobbing, skjønte jeg at jeg hadde gjort ei megatabbe. Men da var det for sent. Mannen hadde det som plommen i egget og lite interessert i å endre på det. Anonymkode: bb601...e70 2
AnonymBruker Skrevet i går, 18:06 #19 Skrevet i går, 18:06 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg hadde det. Jeg holdt ikke ut. Nå.er Jeg særboer med en fyr som gjør alt selv. Visste ikke at det var mulig! Anonymkode: 74ecd...d57 Tillater han ikke deg å gjøre noe og vil ikke gjøre noe sammen med deg? Er det bedre eller verre enn en som ikke vil gjøre husarbeid? Anonymkode: 7c3ab...511
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #20 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Fordi han gjør alt annet. Måker snø, klipper gress, klipper hekk, bærer alle tinge ting (inkludert poser med dagligvarer), renser sluk, fikser lekke rør, går ut med søpla og ordner det klart før henting, fikser alle sykler og annet utstyr for sesongen og rydder det bort igjen, hugger ved, bører inn ved, står opp en time før meg og fyrer i peisen så det skal være godt og varmt når jeg står opp, kjører barna på treninger og kamper, kjører meg med hesten min på treninger (jeg har ikke hengerlappen), møkker boksen og paddocken til hesten, lemper høy, skifter lyspærer og fikser elektronikk, pusser opp, graver, bygger ting… Anonymkode: 4ed87...8fa Håper ingen damer klager på menn hvor dette er arbeidsfordelingen. Problemet oppstår vel når man må mase på mannen for å klippe plen og skifte dekk osv. og at man mange ganger ender opp med å gjøre det selv fordi det aldri blir gjort.. men selv med den arbeidsfordelingen her, så forventer i hvertfall jeg at mannen holder det ryddig rundt seg inne også. Alle kan sette inn brukte kopper og fat, legge klær i skittentøyskurven og henge opp ytterjakke i gangen. De fleste damer som klager har menn som ikke bidrar med typisk manne-arbeid heller, selv etter mye mas. De slenger rundt seg med rot og søppel, skryter av seg selv for at de faktisk klippet plenen i går sååee ikke klag på meg, typ. Anonymkode: 2ca18...516
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå