AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:13 #1 Skrevet søndag kl. 15:13 Bor i en leilighet hvor badet er fra år 2000 og varmekablene ikke virker. Borettslaget hadde en forsikringssak på dette så jeg fikk kontantutbetaling på 25.000,-. Er ett lite bad, men fikk overslag på 75.000,- bare for å legge nye kabler uten pigging og flis på flis(bare gulv), regner med dette kan gjøres billigere. Vet ikke om banken kan utvide boliglånet da jeg har lav belåningsgrad, hvis ikke har jeg ca. 100.000,- som budsjett. Hva ville dere gjort? Hadde opprinnelig tenkt å få lagt nye kabler og fliser på gulvet for så å male de stygge veggflisen, men vet ikke hvor mye flis på flis på veggen vil koste ekstra? Vet at det optimale ville vært å pusse opp fra grunnen, men det koster vel fort 400.000,- så er uaktuelt. Råd taes imot med stor takk. Hvis noen har tips til noen flinke og rimelige rørleggere/flisleggere i Oslo setter jeg pris på det 🙂 Anonymkode: 88216...301 1
Mei88 Skrevet søndag kl. 15:18 #2 Skrevet søndag kl. 15:18 Få inn flere firmaer for å gi prisoverslag.. evt ta noe av jobben selv..riving osv 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:26 #3 Skrevet søndag kl. 16:26 Om rør ikke må flyttes og renoveres så er det ikke like kostbart. Dersom du også kan ta deler av rivejobben selv så hjelper det på. Be om spesifiserte prisoverslag. Anonymkode: 28af3...f81 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:17 #4 Skrevet søndag kl. 18:17 Jeg hadde tatt hele badet. Like greit å bare bli ferdig med det, badet ditt er nå 25 år og nermer seg tid for utskiftning uansett. Sure penger, men bedre å ta det skikkelig - enn å bare gjøre en halvveis løsning. Anonymkode: 65d21...64f
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:22 #5 Skrevet søndag kl. 18:22 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde tatt hele badet. Like greit å bare bli ferdig med det, badet ditt er nå 25 år og nermer seg tid for utskiftning uansett. Sure penger, men bedre å ta det skikkelig - enn å bare gjøre en halvveis løsning. Anonymkode: 65d21...64f Problemet er at det vil koste mer enn jeg har råd til. Selv om jeg gjør alt jeg har lov til å gjøre selv vil det overstige 250.000,- Anonymkode: 88216...301
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:33 #6 Skrevet søndag kl. 18:33 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Problemet er at det vil koste mer enn jeg har råd til. Selv om jeg gjør alt jeg har lov til å gjøre selv vil det overstige 250.000,- Anonymkode: 88216...301 Var ikke meningen å fremstå frekk, i såfall beklager jeg. Men penger inn i ett lappverk prosjekt er penger tapt. Legger du litt til mer og gjør det skikkelig, vil du få mye bedre avkasting på pengene dine da verdien på boligen mest sannsynling vil øke med det samme du legger inn. Jeg hadde avventet hele prosjektet frem til du har spart opp det som mangler ☺️ Anonymkode: 65d21...64f
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:59 #7 Skrevet søndag kl. 18:59 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Var ikke meningen å fremstå frekk, i såfall beklager jeg. Men penger inn i ett lappverk prosjekt er penger tapt. Legger du litt til mer og gjør det skikkelig, vil du få mye bedre avkasting på pengene dine da verdien på boligen mest sannsynling vil øke med det samme du legger inn. Jeg hadde avventet hele prosjektet frem til du har spart opp det som mangler ☺️ Anonymkode: 65d21...64f Oppfattet det ikke slik og du har ett godt poeng. Får høre med banken, har jo belåningsdgrad på 20-20%, så lånet kan vel fint økes litt. Hvis ikke får jeg vente og spare. Anonymkode: 88216...301
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:22 #8 Skrevet søndag kl. 20:22 Hvis du bor i et borettslag, og hele borettslaget har bad som er 25 år gamle, det kan ikke være veldig lenge til at borettslaget deres renoverer alle badene? Det er også risiko å ta egne bad i et borettslag, for hvis borettslaget bestemmer seg for å skifte rørene, kan de ta ditt bad også, på nytt, og du ender opp med å betale dobbelt. Anonymkode: 7f570...c09 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 07:00 #9 Skrevet mandag kl. 07:00 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvis du bor i et borettslag, og hele borettslaget har bad som er 25 år gamle, det kan ikke være veldig lenge til at borettslaget deres renoverer alle badene? Det er også risiko å ta egne bad i et borettslag, for hvis borettslaget bestemmer seg for å skifte rørene, kan de ta ditt bad også, på nytt, og du ender opp med å betale dobbelt. Anonymkode: 7f570...c09 Hørte tidligere med styreleder og da var det ikke aktuelt å gjøre sånn fellesoppoussig, men skal høre med han angående soilrør, hvis de er fra byggeår kan du ha ett godt poeng. Anonymkode: 88216...301 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå