Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
NordicViking skrev (7 timer siden):

Det kom nye hintvideoer i kveld. Her er et sammendrag:

BROKKOLIEN

https://tv.nrk.no/serie/maskorama/sesong/ekstramateriale/episode/KMTE62005025
.
Hintvideo 4: Dette går jo over all forventning. Jeg kommer aldri til å gå lei av å synge for dere. Er dere klare for en ny porsjon? Nam. Synes du jeg har marinert lenge nok? Du vet aldri hva du liker før du har prøvd. Og jeg liker det aller meste! Det er derfor jeg har brokkoli-oppskrifter som passer til alle smaker. Men hva er jeg egentlig? Tenker du at jeg er en grønnsak? Eller en liten snack? Eller kanskje et bittelite tre? Hvorfor ikke alt sammen på en gang? Samme hvor glad du er i brokkoli, er det ingen ting mot hvor glad jeg er i deg. Det er derfor jeg vil gi littt av meg selv til alle sammen. Håper du blir inspirert til å gjøre det samme. Vi er tross alt alle ingredienser i den samme salatbollen. Vær så god, det er servert. Bon apetitt. 

Vi får se bl.a. telefon, små glass merket med tungmetall (Ni, Pb, Cd, Sn - nikkel, bly, kadmium, tinn), liten flaske merket X, 

.....

MARIONETTEN

https://tv.nrk.no/serie/maskorama/sesong/ekstramateriale/episode/KMTE62005125
.
Hintvideo 4: Dere svikter meg aldri! Og jeg skal aldri forråde dere heller. Vi er bundet sammen for alltid. Finner du den røde tråden? God kveld, Norge. Tiden er inne for å kutte strengen. Det kjennes skummelt. Men det er prisen det koster å stå på egne ben. Flytte mine egne føtter. Tråkke opp mine egne spor. Ingen kan styre meg lenger. Det er jeg som trekker i trådene nå. Ønsk meg lykke til, guys. Jeg vil ikke arve kongeriket. Jeg vil bygge mitt eget. 

Vi får se bl.a. en potetlignende gjenstand på gulvet bak Marionettens fot, dør merket e6, bilde av engel på veggen, saks som kutter tråd, heis - trykker på tallet 40, kråke, 

.....

HUNDEVALPEN

https://tv.nrk.no/serie/maskorama/sesong/ekstramateriale/episode/KMTE62005225
.
Hintvideo 4: Det er så moro alt sammen! Jeg svevde på en sky etter lørdagen. Jeg lo og lo og lo. Det er fint å være ute på eventyr. Men det er enda bedre å komme hjem igjen. På gården min er det jeg som bestemmer. Den er senter i universet mitt. Og selv om du kanskje tror noe annet om meg, så er det langtfra fri dressur her. Jeg har satset mye for å få det akkurat sånn som jeg vil ha det. Og jeg går ikke av veien for å ta den plassen jeg må. Jeg velger min egen steam (?) og stil, så lenge jeg vet hva jeg skal. Men noen ganger må man ta en velfortjent pust i bakken også. Dette var deilig. 

Vi får se bl.a. papplate merket OPPE, traktor, skilt merket OPPE og NEDE, graver i jorden med spade, garnnøste med to strikkepinner, glass, glassmugge med lokk, caps merket Post, postbudets bag med brev, 

.....

SKROTNISSEN

https://tv.nrk.no/serie/maskorama/sesong/ekstramateriale/episode/KMTE62005325
.
Hintvideo 4: Er dere her fortsatt? Er jeg her fortsatt? Ikke gå, dere må holde meg med kompani! Jeg blir bare mer og mer forvirra jeg, Lille-Skrot. Skjønner du noen ting? Og jo mer forvirra jeg blir, jo mer nysgjerrig blir jeg. Men det er jo bare flott det? Jeg kommer aldri til å slutte å lete i skrotet. Der kommer jeg til å finne svaret på spørsmålene ingen har tenkt på å stille. Hvordan ser skilpadder ut inni skallet sitt? Hvor mange fnugg er det i en snøball? Hvilken farge har en kameleon når den bare er seg selv? Eureka! For plutselig oppdager du at svaret ligger rett foran nesen på deg. Og brått vil det gå opp et lys. For selv skrot kan bli levende! Føl på det, du!

Vi får se bl.a. to bilder på ei verktøyvogn - et portrett av Jonas Lie og en engel, treklosser med bokstaver, binders, 

.....

Vil så gjerne at marionetten skal være en overraskelse. Den er jo så mystisk. Er hun Emma Gunnarsen sånn da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kutte strengen: Å kastrere (en mann), frigjøre seg, flytte fra Norge (God kveld, Norge), annet? 

Edit: Har denne personen skiftet kjønn?

Endret av Natttåke
Skrevet

Emma Gunnarsen har gjestet God kveld Norge. Blir vel sikrere og sikrere på at det er henne. Men var ikke klar over at hun var så flink til å synge 🤔

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror Marionetten er Lisa Børud. Hun er født i 96, og jeg tror 9 tallet ble satt speilvendt for å forvirre. Poteten viser til hennes allsidighet, og at hun som poteten, kan brukes til alt. Dette fikk hun vist da hun deltok i Stjernekamp i 2017. I første hintvideo går hun gjennom en dør merket med 17. Før dette er tallet 20 vist i videoen.

Hun snakker i videoene om å klippe tråden og stå på egne ben. Hun kommer fra en familie med musikere. Alt ifra bestefar Arnold Børud, som jeg tror bestefarsklokka representerer, til onkel Ole Børud. Hun var også barnestjerne. Hun er kristen, og det snakkes i hintvideoene om at hun syns det er trygt å vite at noen passer på henne og leder henne i riktig retning. Engelen på veggen kan også refere til hennes kristne tro.

Tallet 40 i fjerde hintvideo tror jeg viser til at hun har hatt et musikkalbum på VG lista topp 40 da hun var barn. Jeg tror kråka vi ser i videoen er en ravn, og at det viser til denne saken her: https://www.natteravnene.no/resources/Gatelangs/2018-02.pdf

Lisa er en veldig kompetent danser, og Marionetten viser dette i sin første sang. Jeg syns også høyden stemmer, samt klangbildet i stemmen. Hun har også vært omtalt i God Kveld Norge, i likhet med utrolig mange andre kjendiser 😅

Holdt på å glemme å si at hun har vært oppvarmingsartist for Marcus & Martinius, i og med at en av hintvideoene hintet til to dråper vann.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Mae skrev (1 time siden):

Emma Gunnarsen har gjestet God kveld Norge. Blir vel sikrere og sikrere på at det er henne. Men var ikke klar over at hun var så flink til å synge 🤔

Personen høres jo ung ut, men samtidig ikke som en 17 årig liksom?

• Liker 2
Skrevet
Sukkerogkanel skrev (1 time siden):

Personen høres jo ung ut, men samtidig ikke som en 17 årig liksom?

Enig med deg, det er det som har gjort meg usikker på om det er Emma Gunnarsen. Men nå stemmer så mange av hinte… hmm… 

Skrevet
Mae skrev (3 timer siden):

Jeg synes Marionetten har blitt mye vanskeligere å gjette enn hva jeg først fikk inntrykk av. Det er så mange hint som - i dette tilfellet - peker mot to personer. Det er hhv. Agnete Saba og Emma Gunnarsen. I den siste hintvideoen f.eks. ser vi at det trykkes på tallet 40 i en heis. Jeg antar at dette har noe med musikk å gjøre, siden VG-lista Topp 40 vel anses som den "offisielle hitlista" i Norge. Emma har arbeidet med denne lista, mens Agnete har toppet den med bandet The BlackSheeps. Vi ser ei dør med et skilt som kan tolkes som E6. Emma kommer fra Trofors i Nordland, mens Agnete kommer fra Reppen (eller Reahpen på samisk) i Finnmark. E6 går igjennom begge steder. Vi ser et bilde av en engel på veggen i huset. Er det en referanse til Emmas sang 'Engler i sne', eller er det en referanse til Agnetes bror som døde brått i 2023? Både Emma og Agnete har vært gjester i 'God kveld Norge'. Emma har to brødre som har vunnet MGP Jr, mens Agnete har vunnet MGP Jr. selv. 

Dette er bare noen eksempler på hvor mye som passer på begge to. Marionetten er ganske vrien! Jeg vil faktisk gi litt ros til NRK som - bevisst eller ubevisst - har klekket ut denne nøtta.  😁

Nå er jeg spent på hva som skjer med Marionettens kjole. Vil hun opptre i den nye, eller skal hun tilbake til den opprinnelige kjolen? Og har Marionetten fått en litt rundere mage slik jeg synes det ser ut som? :klo:

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
NordicViking skrev (50 minutter siden):

Jeg synes Marionetten har blitt mye vanskeligere å gjette enn hva jeg først fikk inntrykk av. Det er så mange hint som - i dette tilfellet - peker mot to personer. Det er hhv. Agnete Saba og Emma Gunnarsen. I den siste hintvideoen f.eks. ser vi at det trykkes på tallet 40 i en heis. Jeg antar at dette har noe med musikk å gjøre, siden VG-lista Topp 40 vel anses som den "offisielle hitlista" i Norge. Emma har arbeidet med denne lista, mens Agnete har toppet den med bandet The BlackSheeps. Vi ser ei dør med et skilt som kan tolkes som E6. Emma kommer fra Trofors i Nordland, mens Agnete kommer fra Reppen (eller Reahpen på samisk) i Finnmark. E6 går igjennom begge steder. Vi ser et bilde av en engel på veggen i huset. Er det en referanse til Emmas sang 'Engler i sne', eller er det en referanse til Agnetes bror som døde brått i 2023? Både Emma og Agnete har vært gjester i 'God kveld Norge'. Emma har to brødre som har vunnet MGP Jr, mens Agnete har vunnet MGP Jr. selv. 

Dette er bare noen eksempler på hvor mye som passer på begge to. Marionetten er ganske vrien! Jeg vil faktisk gi litt ros til NRK som - bevisst eller ubevisst - har klekket ut denne nøtta.  😁

Nå er jeg spent på hva som skjer med Marionettens kjole. Vil hun opptre i den nye, eller skal hun tilbake til den opprinnelige kjolen? Og har Marionetten fått en litt rundere mage slik jeg synes det ser ut som? :klo:

Stemmemessig kan hun minne litt mer om Agnete. Men jeg har i grunn utelukket henne pga graviditet. Man kan riktignok skjule en graviditet, men hun må vel nærme seg høygravid? Er ikke det vel risky å ta sjansen på? 

Skrevet

Emma har helt sikkert fått hjelp til å lære og synge og jeg er ganske sikker på at hun høres moden ut. Det Marionetten sier minner om Emmas utsagn i egen serie, om å kutte bånd og stå på egne bein. Jeg er sikker, det er Emma 😊

• Liker 2
Skrevet
Mae skrev (1 time siden):

Stemmemessig kan hun minne litt mer om Agnete. Men jeg har i grunn utelukket henne pga graviditet. Man kan riktignok skjule en graviditet, men hun må vel nærme seg høygravid? Er ikke det vel risky å ta sjansen på? 

Det ble kjent den 15. juli at hun var gravid. Dersom vi antar at hun på det tidspunktet var f.eks. to måneder på vei, så har det gått fire måneder siden den tid. Da er hun rundt seks måneder på vei nå. Jeg vet ikke hvordan NRK vil vurdere risikoen i en slik situasjon. 

Skrevet (endret)

Poteten til Marionetten er jo et flodsvin (Kapybara) denne gangen også, så det må jo ha noe å si. 

Leste litt om flodsvinet og ser at navnet Kapybara betyr gressets herre og at dyret er kjent for å være sosialt med et rolig lynne. Mulig det er egenskapene til flodsvinet som ligger i dette hintet og at det er en rolig, men sosial person.

Endret av Matas
Skrevet

Skrotnissen er i alle fall ikke trønder, den gjør en del feil. 

Skrevet

Jeg hører bare Vidar Magnussen 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Vidar Magnussen og Emma 

• Liker 3
Skrevet

I dag sang valpen veldig fint! 

• Liker 1
Skrevet

Følelse av at hundehvalpen er Ingrid bjørnov

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...