Natttåke Skrevet 26. november 2025 #981 Skrevet 26. november 2025 Djækklåsst skrev (3 minutter siden): Ja, og da kan det hintet passe på svært mange, er ikke verre enn det. Jeg bare tenker høyt :) 1
NordicViking Skrevet 26. november 2025 Forfatter #982 Skrevet 26. november 2025 Flere har vist til glasset med to dråper vann i Marionettens siste hintvideo, og noen har pekt på Emma Gunnarsen som en mulig Marionett. Og det er slett ingen dårlig ide. Hun bør absolutt vurderes. Det er lett å peke på henne når brødrene hennes (Marcus & Martinus) har en sang som heter nettopp 'To dråper vann'. Men jeg velger å tenke litt "utenfor boksen", og jeg skal begrunne hvorfor. For hva er egentlig sangen 'To dråper vann'? Det er sangen som Marcus & Martinus bidro med i den norske finalen av MGP Jr. i 2012. De gikk helt til topps i konkurransen, og dette var starten på deres karriere. Hva om glasset med to dråper vann egentlig er et hint til nettopp MGP Jr.? Hva om vi skal lete blant dem som har vunnet denne konkurransen? MGP Jr. startet i 2002, og holdt det gående til 2022. Etter dette valgte NRK å ta en pause for å vurdere hele konseptet. Det har vært mange vinnere av MGP Jr. opp gjennom årene. Av alle som har deltatt, så er det spesielt en artist som virkelig har skilt seg ut i ettertid. Hun deltok i MGP Jr. tilbake i 2008 med bandet sitt The BlackSheeps. De vant ikke bare den norske finalen, men gikk også hen og vant MGP Nordic samme år. Vokalisten i dette bandet var Agnete Saba. Så får tiden vise om Agnete Saba er Marionetten. Jeg velger fortsatt å holde en liten knapp på henne. 🤓 1 1
Servert Skrevet 26. november 2025 #983 Skrevet 26. november 2025 Servert skrev (På 23.11.2025 den 0.52): Delara - Marionetten? 16,17,20 - kan være at hun er regnet som aktiv siden 2016, ga ut sin første singel i 2017, nominert til P3-gull første gang i 2020. Eller kanskje heller at karrieren startet i 16/17, da var hun 20 år. Følte seg som en gulldukke - hun vant P3-gull Balletthint - hadde nylig konsert på den norske ballett og opera Alt dette med tråder, klippe dem av osv kan være et symbol på hennes kamp for frihet og ytringsfrihet o.l. Hun er svært politisk i sine budskap, og frihet/ytringsfrihet er et gjentagende budskap. Opptatt av Palestina, likestilling, fred+++. Hun har også flerkulturelt opphav, musikken hennes er flere steder beskrevet som tråder som samles. Hun er opptatt av å kunne reise hjem, dit hun henter inspirasjon fra. Kan representere hennes identitet og måten hun bruker den på, for så å bevege oss (se hintfilmen) Vi ser et persisk teppe - Delara har persiske røtter Driver med rap (trap) Nøkkelen i skuffen - et hint til samarbeidet med blant annet Alicia Keys for Netflix Andre ting - hun har skrevet «Siste dans» fra Snøsøsteren, Legger til: Delara vokste opp ved E6 (går forbi Neskollen) Snøengelen peker på hennes sang «Siste Dans» fra «Snøsteren» Hadde hun ikke svenske farger ved en anledning? Hun bodde i Sverige første året av livet sitt Bildene av kongefamilien - hun opptrådte for kongefamilien i 2024 Jeg ser at pluss/kryss går igjen. Det vises som den man holder i for å føre marionetten, filmes spesielt da den ligger på gulvet. Men den henger også på veggen senere, som et plusstegn. Her har jeg ingen forslag. Tenkte på x-faktor (Delara har ingen relasjon til programmet meg bekjent)
KTK Skrevet 26. november 2025 #984 Skrevet 26. november 2025 Servert skrev (3 minutter siden): Legger til: Delara vokste opp ved E6 (går forbi Neskollen) Snøengelen peker på hennes sang «Siste Dans» fra «Snøsteren» Hadde hun ikke svenske farger ved en anledning? Hun bodde i Sverige første året av livet sitt Bildene av kongefamilien - hun opptrådte for kongefamilien i 2024 Jeg ser at pluss/kryss går igjen. Det vises som den man holder i for å føre marionetten, filmes spesielt da den ligger på gulvet. Men den henger også på veggen senere, som et plusstegn. Her har jeg ingen forslag. Tenkte på x-faktor (Delara har ingen relasjon til programmet meg bekjent) Men er dette en kjendis i Norge? Jeg prøver ikke å være grinete her, men her gjetter vi på personer som 95% av norges befolkning ikke har hørt om. 6 2
Sukkerogkanel Skrevet 27. november 2025 #985 Skrevet 27. november 2025 KTK skrev (11 timer siden): Men er dette en kjendis i Norge? Jeg prøver ikke å være grinete her, men her gjetter vi på personer som 95% av norges befolkning ikke har hørt om. Alltid sånn dessverre😔
Nordblomst Skrevet 27. november 2025 #986 Skrevet 27. november 2025 KTK skrev (11 timer siden): Men er dette en kjendis i Norge? Jeg prøver ikke å være grinete her, men her gjetter vi på personer som 95% av norges befolkning ikke har hørt om. Jeg kjenner bedre til Delara som kjendis enn Dancke og hun der Maren som nevnes her. Tror folk kjenner til litt forskjellige, alt etter hva de interesserer seg for, alderen deres og så videre. Måtte også google han som var badeanda, for han var ny for meg😅 3
Durancell Skrevet 27. november 2025 #987 Skrevet 27. november 2025 Hvor mye Botox og fillers har Tine egentlig? Hun er helt stram i huden og snart 40. 1
Marleah Skrevet 27. november 2025 #988 Skrevet 27. november 2025 Med forbehold om at det finnes flere Neskoller: Det er E 16 som går forbi Neskollen. 1
Natttåke Skrevet 27. november 2025 #989 Skrevet 27. november 2025 Underlig at det ikke er noen i Norge som har delt kostyme ennå.
Sukkerogkanel Skrevet 27. november 2025 #990 Skrevet 27. november 2025 Natttåke skrev (1 time siden): Underlig at det ikke er noen i Norge som har delt kostyme ennå. Den kua var to stykker da 1
Natttåke Skrevet 27. november 2025 #991 Skrevet 27. november 2025 (endret) Sukkerogkanel skrev (8 timer siden): Den kua var to stykker da Ah, takk. Det er min første sesong. Når var kua med? Edit: fant ut på google. Endret 27. november 2025 av Natttåke
Sukkerogkanel Skrevet 28. november 2025 #992 Skrevet 28. november 2025 Virker som det er konsensus nå om at marionetten er Emma Gunnarsen/ men jeg syns det er kjedelig og vil drodle mer😂 begynte å tenke om det kunne være to stk, pga alle hintene med to tråder og to dråper vann og sånn. Men ingen logiske forslag. Så det var mer en løs tanke. Håper marionetten blir en overraskelse 1
SeBraHaHa Skrevet 28. november 2025 #993 Skrevet 28. november 2025 Sukkerogkanel skrev (5 minutter siden): Virker som det er konsensus nå om at marionetten er Emma Gunnarsen/ men jeg syns det er kjedelig og vil drodle mer😂 begynte å tenke om det kunne være to stk, pga alle hintene med to tråder og to dråper vann og sånn. Men ingen logiske forslag. Så det var mer en løs tanke. Håper marionetten blir en overraskelse Kanskje Leah og Emma Behn deler roller😎 1
Winterbird Skrevet 28. november 2025 #994 Skrevet 28. november 2025 Sukkerogkanel skrev (8 timer siden): Virker som det er konsensus nå om at marionetten er Emma Gunnarsen/ men jeg syns det er kjedelig og vil drodle mer😂 begynte å tenke om det kunne være to stk, pga alle hintene med to tråder og to dråper vann og sånn. Men ingen logiske forslag. Så det var mer en løs tanke. Håper marionetten blir en overraskelse Det kan jo være to tråder fordi Agnete Saba er gravid? Også kan to dråper vann bare være hint til MGP jr, som Agnete Saba også vant. Jeg syns den dingsen på kommoden likner på ei sølje (samedrakt) og ballettskoene kan hinte til Skal vi Danse. Det er mye snakk om tråder, og Saba er en trådtype! 1 1
Natttåke Skrevet 28. november 2025 #995 Skrevet 28. november 2025 Nye hintfilmer https://tv.nrk.no/serie/maskorama-hintvideoer/sesong/1/episode/KMTE62007825 1
NordicViking Skrevet 28. november 2025 Forfatter #996 Skrevet 28. november 2025 (endret) Det kom nye hintvideoer i kveld. Her er et sammendrag: BROKKOLIEN https://tv.nrk.no/serie/maskorama/sesong/ekstramateriale/episode/KMTE62005025 . Hintvideo 4: Dette går jo over all forventning. Jeg kommer aldri til å gå lei av å synge for dere. Er dere klare for en ny porsjon? Nam. Synes du jeg har marinert lenge nok? Du vet aldri hva du liker før du har prøvd. Og jeg liker det aller meste! Det er derfor jeg har brokkoli-oppskrifter som passer til alle smaker. Men hva er jeg egentlig? Tenker du at jeg er en grønnsak? Eller en liten snack? Eller kanskje et bittelite tre? Hvorfor ikke alt sammen på en gang? Samme hvor glad du er i brokkoli, er det ingen ting mot hvor glad jeg er i deg. Det er derfor jeg vil gi littt av meg selv til alle sammen. Håper du blir inspirert til å gjøre det samme. Vi er tross alt alle ingredienser i den samme salatbollen. Vær så god, det er servert. Bon apetitt. Vi får se bl.a. telefon, små glass merket med tungmetall (Ni, Pb, Cd, Sn - nikkel, bly, kadmium, tinn), liten flaske merket X, ..... MARIONETTEN https://tv.nrk.no/serie/maskorama/sesong/ekstramateriale/episode/KMTE62005125 . Hintvideo 4: Dere svikter meg aldri! Og jeg skal aldri forråde dere heller. Vi er bundet sammen for alltid. Finner du den røde tråden? God kveld, Norge. Tiden er inne for å kutte strengen. Det kjennes skummelt. Men det er prisen det koster å stå på egne ben. Flytte mine egne føtter. Tråkke opp mine egne spor. Ingen kan styre meg lenger. Det er jeg som trekker i trådene nå. Ønsk meg lykke til, guys. Jeg vil ikke arve kongeriket. Jeg vil bygge mitt eget. Vi får se bl.a. en potetlignende gjenstand på gulvet bak Marionettens fot, dør merket e6, bilde av engel på veggen, saks som kutter tråd, heis - trykker på tallet 40, kråke, ..... HUNDEVALPEN https://tv.nrk.no/serie/maskorama/sesong/ekstramateriale/episode/KMTE62005225 . Hintvideo 4: Det er så moro alt sammen! Jeg svevde på en sky etter lørdagen. Jeg lo og lo og lo. Det er fint å være ute på eventyr. Men det er enda bedre å komme hjem igjen. På gården min er det jeg som bestemmer. Den er senter i universet mitt. Og selv om du kanskje tror noe annet om meg, så er det langtfra fri dressur her. Jeg har satset mye for å få det akkurat sånn som jeg vil ha det. Og jeg går ikke av veien for å ta den plassen jeg må. Jeg velger min egen steam (?) og stil, så lenge jeg vet hva jeg skal. Men noen ganger må man ta en velfortjent pust i bakken også. Dette var deilig. Vi får se bl.a. papplate merket OPPE, traktor, skilt merket OPPE og NEDE, graver i jorden med spade, garnnøste med to strikkepinner, glass, glassmugge med lokk, caps merket Post, postbudets bag med brev, ..... SKROTNISSEN https://tv.nrk.no/serie/maskorama/sesong/ekstramateriale/episode/KMTE62005325 . Hintvideo 4: Er dere her fortsatt? Er jeg her fortsatt? Ikke gå, dere må holde meg med kompani! Jeg blir bare mer og mer forvirra jeg, Lille-Skrot. Skjønner du noen ting? Og jo mer forvirra jeg blir, jo mer nysgjerrig blir jeg. Men det er jo bare flott det? Jeg kommer aldri til å slutte å lete i skrotet. Der kommer jeg til å finne svaret på spørsmålene ingen har tenkt på å stille. Hvordan ser skilpadder ut inni skallet sitt? Hvor mange fnugg er det i en snøball? Hvilken farge har en kameleon når den bare er seg selv? Eureka! For plutselig oppdager du at svaret ligger rett foran nesen på deg. Og brått vil det gå opp et lys. For selv skrot kan bli levende! Føl på det, du! Vi får se bl.a. to bilder på ei verktøyvogn - et portrett av Jonas Lie og en engel, treklosser med bokstaver, binders, ..... Endret 28. november 2025 av NordicViking Feilstavet ord. 1 2
Natttåke Skrevet 28. november 2025 #997 Skrevet 28. november 2025 Og da vet vi at skrotnissen er Vidar Magnussen helt sikkert. Hintet mitt er Jonas Lie. Kona til Magnussen vokste opp i Kvinnherad og svigerforeldrene hans bor der. Jonas Lie vokste opp i Kvinnherad. 4
FruR Skrevet 28. november 2025 #998 Skrevet 28. november 2025 Natttåke skrev (2 minutter siden): Og da vet vi at skrotnissen er Vidar Magnussen helt sikkert. Hintet mitt er Jonas Lie. Kona til Magnussen vokste opp i Kvinnherad og svigerforeldrene hans bor der. Jonas Lie vokste opp i Kvinnherad. Jonas er jo også navnet på karakteren han spiller i side om side 5
Natttåke Skrevet 28. november 2025 #999 Skrevet 28. november 2025 FruR skrev (Akkurat nå): Jonas er jo også navnet på karakteren han spiller i side om side Ja, så det er flere tilknytninger her. Men jeg er sikker på at koblingen til Husnes (Kvinnherad) neppe er tilfeldig.
Mae Skrevet 28. november 2025 #1000 Skrevet 28. november 2025 NordicViking skrev (40 minutter siden): Det kom nye hintvideoer i kveld. Her er et sammendrag: BROKKOLIEN https://tv.nrk.no/serie/maskorama/sesong/ekstramateriale/episode/KMTE62005025 . Hintvideo 4: Dette går jo over all forventning. Jeg kommer aldri til å gå lei av å synge for dere. Er dere klare for en ny porsjon? Nam. Synes du jeg har marinert lenge nok? Du vet aldri hva du liker før du har prøvd. Og jeg liker det aller meste! Det er derfor jeg har brokkoli-oppskrifter som passer til alle smaker. Men hva er jeg egentlig? Tenker du at jeg er en grønnsak? Eller en liten snack? Eller kanskje et bittelite tre? Hvorfor ikke alt sammen på en gang? Samme hvor glad du er i brokkoli, er det ingen ting mot hvor glad jeg er i deg. Det er derfor jeg vil gi littt av meg selv til alle sammen. Håper du blir inspirert til å gjøre det samme. Vi er tross alt alle ingredienser i den samme salatbollen. Vær så god, det er servert. Bon apetitt. Vi får se bl.a. telefon, små glass merket med tungmetall (Ni, Pb, Cd, Sn - nikkel, bly, kadmium, tinn), liten flaske merket X, ..... MARIONETTEN https://tv.nrk.no/serie/maskorama/sesong/ekstramateriale/episode/KMTE62005125 . Hintvideo 4: Dere svikter meg aldri! Og jeg skal aldri forråde dere heller. Vi er bundet sammen for alltid. Finner du den røde tråden? God kveld, Norge. Tiden er inne for å kutte strengen. Det kjennes skummelt. Men det er prisen det koster å stå på egne ben. Flytte mine egne føtter. Tråkke opp mine egne spor. Ingen kan styre meg lenger. Det er jeg som trekker i trådene nå. Ønsk meg lykke til, guys. Jeg vil ikke arve kongeriket. Jeg vil bygge mitt eget. Vi får se bl.a. en potetlignende gjenstand på gulvet bak Marionettens fot, dør merket e6, bilde av engel på veggen, saks som kutter tråd, heis - trykker på tallet 40, kråke, ..... HUNDEVALPEN https://tv.nrk.no/serie/maskorama/sesong/ekstramateriale/episode/KMTE62005225 . Hintvideo 4: Det er så moro alt sammen! Jeg svevde på en sky etter lørdagen. Jeg lo og lo og lo. Det er fint å være ute på eventyr. Men det er enda bedre å komme hjem igjen. På gården min er det jeg som bestemmer. Den er senter i universet mitt. Og selv om du kanskje tror noe annet om meg, så er det langtfra fri dressur her. Jeg har satset mye for å få det akkurat sånn som jeg vil ha det. Og jeg går ikke av veien for å ta den plassen jeg må. Jeg velger min egen steam (?) og stil, så lenge jeg vet hva jeg skal. Men noen ganger må man ta en velfortjent pust i bakken også. Dette var deilig. Vi får se bl.a. papplate merket OPPE, traktor, skilt merket OPPE og NEDE, graver i jorden med spade, garnnøste med to strikkepinner, glass, glassmugge med lokk, caps merket Post, postbudets bag med brev, ..... SKROTNISSEN https://tv.nrk.no/serie/maskorama/sesong/ekstramateriale/episode/KMTE62005325 . Hintvideo 4: Er dere her fortsatt? Er jeg her fortsatt? Ikke gå, dere må holde meg med kompani! Jeg blir bare mer og mer forvirra jeg, Lille-Skrot. Skjønner du noen ting? Og jo mer forvirra jeg blir, jo mer nysgjerrig blir jeg. Men det er jo bare flott det? Jeg kommer aldri til å slutte å lete i skrotet. Der kommer jeg til å finne svaret på spørsmålene ingen har tenkt på å stille. Hvordan ser skilpadder ut inni skallet sitt? Hvor mange fnugg er det i en snøball? Hvilken farge har en kameleon når den bare er seg selv? Eureka! For plutselig oppdager du at svaret ligger rett foran nesen på deg. Og brått vil det gå opp et lys. For selv skrot kan bli levende! Føl på det, du! Vi får se bl.a. to bilder på ei verktøyvogn - et portrett av Jonas Lie og en engel, treklosser med bokstaver, binders, ..... Christine Dancke har hatt noen strikkeprosjekt, så nok ett hint som peker mot henne. Emma Gunnarsen har vært programleder i Topp 40. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå