Matas Skrevet lørdag kl. 21:55 #541 Skrevet lørdag kl. 21:55 Natttåke skrev (9 minutter siden): Kommer hun fra gård? Personen trenger ikke å være fra en gård selv om det er filmet på en gård.. Orken sin film var fra en båt idag, det trenger ikke å ha noe og si. 1
Natttåke Skrevet lørdag kl. 21:57 #542 Skrevet lørdag kl. 21:57 Matas skrev (Akkurat nå): Personen trenger ikke å være fra en gård selv om det er filmet på en gård.. Orken sin film var fra en båt idag, det trenger ikke å ha noe og si. Takk, du har rett. Bare meg som hengte meg veldig opp i det siden den danser på gård og ser i sammenheng med sangen. 1
Matas Skrevet lørdag kl. 21:57 #543 Skrevet lørdag kl. 21:57 Litt glad ingen røk ut idag ettersom jeg ikke fikk sett det live😂 Jeg synes Orken sine hintvideoer gir veldig lite, samme med Marionetten. Synes det er så frustrerende når de andre har videoer som gir oss en del mer enten det er feil eller ikke.
Natttåke Skrevet lørdag kl. 21:59 #544 Skrevet lørdag kl. 21:59 Nå tror jeg også det er Ina Svenningsdal, jamfør denne 1
NordicViking Skrevet lørdag kl. 22:05 Forfatter #545 Skrevet lørdag kl. 22:05 Fizzypo skrev (9 minutter siden): Har bare sett på de 3 siste sesongene av Maskorama, men har det alltid vært slik at noen i dommerpanelet åpenbart leser teorier på nett og tar gjett basert på det? Jeg prøver virkelig å forstå hvorfor Robert Stoltenberg fortsatt får beholde jobben sin i Maskorama. Klarte dessverre ikke å dy meg denne gangen og måtte inn og lese hva andre tenker, men ble skuffet da han allerede i episode 2 nevner PelleK og Sophie Elise som jeg tenker er de mest sikre gjettene. Jada! For et par år siden fikk vi høre Marion gjenta - nesten ord for ord - noe som ble skrevet her i dette forumet om ulv+is=Ylvis. I tillegg har vi ofte hørt dommere gjenta teorier og "bevis" som er skrevet i dette forumet. Så det er ingen tvil om at de følger med i forskjellige forum for å holde seg oppdatert. 🤓 2
abracadabra Skrevet lørdag kl. 22:05 #546 Skrevet lørdag kl. 22:05 FruR skrev (1 time siden): Synes sangen beautiful av Christina Aguilera bygger opp om det å være stygg og misforstått ork hvertfall❤️ Men hvordan passer Nobelpris hintet med Sophie Elise? Hun har dekket den via bloggen både i 2016 og 2017 1
hubbabubba00 Skrevet lørdag kl. 22:35 #547 Skrevet lørdag kl. 22:35 Fizzypo skrev (46 minutter siden): Har bare sett på de 3 siste sesongene av Maskorama, men har det alltid vært slik at noen i dommerpanelet åpenbart leser teorier på nett og tar gjett basert på det? Jeg prøver virkelig å forstå hvorfor Robert Stoltenberg fortsatt får beholde jobben sin i Maskorama. Klarte dessverre ikke å dy meg denne gangen og måtte inn og lese hva andre tenker, men ble skuffet da han allerede i episode 2 nevner PelleK og Sophie Elise som jeg tenker er de mest sikre gjettene. Hvorfor skal ikke de i panelet få lov å lese på nett og søke rundt de også ? Det gjør jo alle. Det er jo ikke sånn at det er kvinneguiden og jodel som sitter på alle svarene? Panelet kan jo komme fram til akkurat det samme som oss andre. 7 3
I.I.Rasta Skrevet lørdag kl. 22:36 #548 Skrevet lørdag kl. 22:36 Isak dreyer er jo også opptatt av jantelov. Er norges tøffeste. Har vunnet farmen. Har gått på ski på grønnland. Har mista lappen. Driver med mye forskjellig. Havner titt som tett i "problemer" Ref badeanda. Vet ikke om dere husker de julesangene til nortug.. er det virkelig likt? 3
Gentleman59 Skrevet lørdag kl. 22:42 #549 Skrevet lørdag kl. 22:42 CrazyCatLady2500 skrev (52 minutter siden): Hva gjør du i denne tråden da? M66: det er ikke ølov å kommentere om man ikke synes det er episk TV? Søtt.
hubbabubba00 Skrevet lørdag kl. 22:46 #550 Skrevet lørdag kl. 22:46 Noen som fikk med seg hva som sto på blokken til Robert Stoltenberg? Er det mulig å lese?
solosuper93 Skrevet lørdag kl. 22:53 #551 Skrevet lørdag kl. 22:53 hubbabubba00 skrev (5 minutter siden): Noen som fikk med seg hva som sto på blokken til Robert Stoltenberg? Er det mulig å lese? Det var delvis et slags manus og svar på spørsmålene de stilte på direkten. Syns det er rart at folk reagerer så sterkt på at deler av sendingen er staget. Selvfølgelig er spørsmålene avklart på forhånd, og panelet har garantert sett hintvideoene før livesending. Dette er direkteTV, de må ha noe tid til å forberede seg. Helt vanlig 9 3
solosuper93 Skrevet lørdag kl. 23:01 #552 Skrevet lørdag kl. 23:01 Er det vanskeligere i år? Tidligere sesonger føler jeg det har vært overtydelig ila program 2 hvem som er bak samtlige masker. Nå er jeg mye mer usikker! Jeg er ikke så god til å høre på stemmene, men henger meg veldig opp i hintene. Registrerer at mange er skråsikre på PelleK og Vidar Magnussen. Det kan godt være, men jeg sliter veldig med hintene på begge to. Skrotnissen: Her klarer jeg bare å se en connection med «Roald Dahl» og «Elden Ring». Men i dagens hintvideo var det mye OL/Lillehammer ‘94 i monitor. Samt en rød Alfa Romeo, Bertone, et skilt med «Fueled by…» og et bilde av en mann? Slike ting har vært åpenbare hint i tidligere sesonger. Vet noen hvordan dette passer til Vidar Magnussen? 1
ella morax Skrevet lørdag kl. 23:07 #553 Skrevet lørdag kl. 23:07 solosuper93 skrev (4 minutter siden): Er det vanskeligere i år? Tidligere sesonger føler jeg det har vært overtydelig ila program 2 hvem som er bak samtlige masker. Nå er jeg mye mer usikker! Jeg er ikke så god til å høre på stemmene, men henger meg veldig opp i hintene. Registrerer at mange er skråsikre på PelleK og Vidar Magnussen. Det kan godt være, men jeg sliter veldig med hintene på begge to. Skrotnissen: Her klarer jeg bare å se en connection med «Roald Dahl» og «Elden Ring». Men i dagens hintvideo var det mye OL/Lillehammer ‘94 i monitor. Samt en rød Alfa Romeo, Bertone, et skilt med «Fueled by…» og et bilde av en mann? Slike ting har vært åpenbare hint i tidligere sesonger. Vet noen hvordan dette passer til Vidar Magnussen? Elden og ring kan også henvise til OL. Elden = OL-ilden Ring = OL-ringene 2
Anonym Frøken Skrevet lørdag kl. 23:11 #554 Skrevet lørdag kl. 23:11 Men er alle hint egentlig hint? Eller er noen hint for å forvirre…? Mener det har blitt nevnt tidligere? Mulig jeg tar feil. 1
Melis87 Skrevet lørdag kl. 23:16 #555 Skrevet lørdag kl. 23:16 (endret) Winterbird skrev (1 time siden): Jeg har Christine Dancke på Hundevalpen. Hun er fra Oppegård, er treningsinstruktør, vært med på Jaget, og ivrig bruker av turisthyttene. Jeg syns det høres ut som henne. LX på hundeskåla: hun var nr 60 i Kompani Lauritzen 🪖 Og hun har et barn, jf. to par voksenski og et par barneski. Men hva har hintet Jack Russell med Christine Dancke å gjøre? Endret lørdag kl. 23:30 av Melis87
delias Skrevet lørdag kl. 23:33 #556 Skrevet lørdag kl. 23:33 (endret) hubbabubba00 skrev (56 minutter siden): Noen som fikk med seg hva som sto på blokken til Robert Stoltenberg? Er det mulig å lese? Venstre side 1) BROKKOLIEN MANN – bra sangstemme "The One And Only" – Chesney Hawkes REBUS: FOTOMODELL 1 BROKKOLIEN – ROBERT 1. Liker du grønnsaker? JA 2. Kan man kalle deg en skuespiller? NJE 3. Har du opptrådt på en scene før? JA 4. Har du søsken? JA 5. Kan du spille noen instrumenter? JA 6. Blir du lett flau? NEI 7. Bruker du briller? TJA 8. Har du møtt veggen? TJA 9. Er grønn favorittfargen din? TJA 10. Er du enig i at Rocky IV, den med Ivan Drago hvor Rocky drar til Sovjetunionen og vinner den kalde krigen og såden den beste Rocky-filmen? JA Høyre side 4) PELLE K. – Per Fredrik Åsly Akkurat som Tete så trodde jeg også at dette var Atle Pettersen. Men jeg spurte søsteren min med hus i soneterapi og sa: "Han i midten, det vil si ikke meg, men mitt refilager: Jeanette; som også synge. Selv er jeg veldig musikalisk. Og jeg syns han sa «mmm» og «mmm» er Jens Pettersson. Derfor bestemte jeg på en enormt mengde god sang- innsats spurt: Jeg ante ikke vi fikk demonstrert i dagene som fulgte med knasker bruskål og sunt mat, nemlig Pelle K (Per Fredrik Åsly). Fotomodell-rebusen: Er gift med Stine Bakke. Hun har vært modell. 2) Bård Ylvisåker Så fikk jeg en ny idé: MØTT VEGGEN. Var det et program? Er dette Bård Ylvisåker? Endret lørdag kl. 23:44 av delias
Interiørgla Skrevet søndag kl. 01:10 #557 Skrevet søndag kl. 01:10 solosuper93 skrev (2 timer siden): Er det vanskeligere i år? Tidligere sesonger føler jeg det har vært overtydelig ila program 2 hvem som er bak samtlige masker. Nå er jeg mye mer usikker! Jeg er ikke så god til å høre på stemmene, men henger meg veldig opp i hintene. Registrerer at mange er skråsikre på PelleK og Vidar Magnussen. Det kan godt være, men jeg sliter veldig med hintene på begge to. Skrotnissen: Her klarer jeg bare å se en connection med «Roald Dahl» og «Elden Ring». Men i dagens hintvideo var det mye OL/Lillehammer ‘94 i monitor. Samt en rød Alfa Romeo, Bertone, et skilt med «Fueled by…» og et bilde av en mann? Slike ting har vært åpenbare hint i tidligere sesonger. Vet noen hvordan dette passer til Vidar Magnussen? Lilyhammer 2012
theusx Skrevet søndag kl. 01:42 #558 Skrevet søndag kl. 01:42 Noen som vil hjelpe meg med å bygge videre på notatene mine? 😋 Badeand Nebbursvollen - lillestrøm. Anker. Maritimt. Spøkefugl. Flink til å havne i trøbbel. Flinkere til å komme ut igjen. Vannpistol Vekter i uniform. Myk som andedun innerst inne, barskere enn den ser ut. And for alle årstider. Det er ikke sjøsprøyt. Sur hvis havner på and(re plass). Rulleski, slalomflagg med norske flagg. An(d)legg for det ene og det andre. Takker aldri nei til konkurranse. ****** Wellerman Rebus: oslofjorden ****** ___________________________ "Opp i ringene igjen" "Skal vise at jeg er Norges tøffeste badeand" Irsk felemusikk "En and er kanskje ikke så god til å fly. Men heldigvis gode til å lande" Stupe kråke = tryne i slalombakke? Trekkspillmusikk "Har hele livet flakset mye rundt. Har kræsjlandet en gang eller to" kræsje med bil? "Ikke tilhenger av janteloven" Sovepose Pokal Turbrenner med meitemark oppi (bokstaven N?) To selfier. Lyden av gong? ^^^^^^ Såpebobler ^^^^^^ ****** Uprising - muse Ikke en proff sanger. Høres ut som en godt voksen mann. Hint: Glad i å bade Har noe med båter å gjøre Har drevet med skisport Har mistet lappen Har blitt sett på tv Er tøff Forbindes med Bodø Liker fisk Vært gjest på lindmo ****** >>>>>>>>>> Petter northug? Usikker på sangstemmekvalitet >>>>>>>>>> Brokkoli Tegneserieblad. "I full fyr" QR-kode leder til lille norske leksikon om breddegrad og lengdegrad. Kjøkken: Krydderblanding med "HG" = kvikksølv? Eller initialer på navn? Gullmalt malingsspann og pensel. Sitroner, lime, purreløk, søtpotet, potet. "Endelig er det min tur. Akkurat som i drømmene mine. Med brokkolien er det action hver dag. Hiiyah." "Supergrønnsak. Trenger ikke tøffe seg. Jeg er tøff. Helt rå. Har jern i armene" "Brokkolimuskler i skuldrene. " "Brokkoli i livet ditt er et sjakktrekk." Tar frem sjakkbrikke. "Når så mange vil ha bit av deg blir du ofte grilla" "Man må ikke bare tåle at det koker, man må like det" ******* Eternity - alex warren Bra sangstemme Rebus: fotomodell ******* _______________________ "Har flere musikalske delikatesser på menyen til dere" Gammeldags kasse-tv. Tre fotografier Ett av en ung brokkoli på disco eller noe. Ett sorthvitt av en besteforelderbrokkoli. Ser ikke siste. Teip over munnen. Driver med noe sånn aerobic-moves Løper på stedet. Vektstang på kjøkkenbenken. Bruker brokkoli som manualer. "Man må holde på formen, ellers blir man dvask" Video av at brokkolien står på en strand og ser utover havet. Er strand eller hav viktig? Navn? Bok: rutiga kokboken En svensk grunnbok for matlaging. Utgitt oppskriftsbok? "Leter alltid etter oppskrifter som kan gjøre meg enda bedre" "Jeg er et kupp" "Finnes ingen grenser for hva jeg får til, jeg bygger meg opp bit for bit" "Et mesterverk in the making. Kongen av grønnsaker" ^^^^^^ Liten figur av rev ^^^^^^ ****** The one and only - Enda bedre til å synge nå. Broccfit crossfit. Hint: Har opptrådt på scene før ****** Hundevalp Hvitt hus, gårdshus. Gammelt, Gammelt vedovn. Gammelt piano. Lyden av hane som galer. Ku som rauter. "Skjer det ikke noe snart da?" "Har så mye energi. Grave den ned? Nei, løper den av meg!" "Bli med, bli med, jeg kan lære deg hvordan!" Treningsinstruktør/fitnessinfluenser? Spinningsykkel. Strikketøy? Matskål med wraps oppi. Matinfluenser? Bokstavene "LX" Christine dancke: nummer 60 kompani lauritzen "Ikke redd for å si ifra" "Selv om jeg bjeffer er jeg ikke bølle" Får brev på døra. A på frimerker. (AA) På en av konvoluttene står det: Syver Holen. Sel. Tilknytning til Otta? Bokstavene PE a? "Nye eventyr" ******** Without you - avicii Rebus: jack russel Rasen er våken, lettlært, brukt til mange aktiviteter. Stor personlighet. ____________________ Tilbake på gården. "Jeg elsker mennesker, men ikke alltid jeg forstår meg på dem. Noen ganger misforstår de meg også" "Vil bare lage moro" Lyden av kamera som tar bilde To skilt med 《Nede Oppe 》 Christine dancke: fra Oppegård. Langrennski Til voksne og 1 barn "Gir meg ikke før jeg får det slik som jeg befaler" Vært med på kongen befaler? ****** Hometown glory - adele Synes stemmen svikter litt på begynnelsen, men er veldig kraftfull etterhvert. Hint: Glad i går på tur Middels streng Kan virke skummel En slags lærer/instruktør Liker serien skam Hoppet fallskjerm Hatt eget tvprogram ****** Marionetten Tallene: 20, 16, 17 "Finner du den røde tråden? Den vil leder deg til meg. Klar for hva som skjer når du trekker i trådene? *gjesp* på tide å våkne." Ballett. Sorthvittbilde av gammelt par. ******* Sax - fleur east Flink til å danse Ikke dårlig til å synge. Rebus: vingespenn ****** _______________________ Gammelt hus. Potet på gulvet? "Tror du på skjebnen? Det var alltid meningen jeg skulle hit" "Trådene mine spinner inn i en evighet" Lysende glitrende tråder. Evighetssymbol? Konfetti "De vet hvor jeg har vært og hvor jeg skal. De fører meg hjem. Bestemmer hvor jeg skal bevege meg. Men det er jeg som beveger deg" Skuespiller/sanger? Tallene: En eller annen kombinasjon av 6 og 9, speilvendt? Oppned? ^^^^^^ Gammel bok/dagbok ^^^^^^ ****** Whats in it for me - amy diamond Har på fairywings. ****** Ork Dypt i undergrunnen finner du meg Men jeg kravler meg opp mot lyset. Jeg er ikke som dere. Jeg er en kriger. Kjeller. Øks, rundt skjold. Tre fotografier? Smir ettellerannet, et sverd? Dyreskalle med horn. En langt horn ved siden av. Kniver og en slags saks? Skalpell = operasjoner? Beholder med noe i. Maling? Blekk? Olje? Sommerfugl. Hvis sophie Elise: har tidligere brukt butterfly extensions i håret. Hjerteformet løvebilde. Hvis Sofie elise: sang kalt lionheart Grisebamse? =dyrevelferd? Sitter i en stol, snurrer rundt og sier "min stemme skal bli hørt" The voice? Personlig blogg/leserinnlegg? En skål med noe i, varseltrekant og dødningshode på skåla. ******* Gimme gimme gimme - Abba Rebus: nobelpris Hvis Sofie elise: forekommet som kulturell referanse, blant annet i tegneserien Nobelkomiteen, der en figur med hennes navn tilbys jobb i Den Norske Nobelkomite. ______________________ "Ble født. Gravde meg opp. Fant min egen vei ut" "Folk hogger etter meg, men jeg gjemmer meg i skyggene i lyset fra flammene" Flamme i flertall? Er det søsken, lagkamerater? Låtskriver for kjente artister? Hvis sophie Elise så passer skyggene = shades(solbrillemerket) og lys/flammer = glöd(hudpleie) "Drømmer om evig solskinn" Viser fotografi av sol rett over horisonten mot havet. Det er også et annet naturfotografi, stor blokk av et fjell stikker opp av vann. Mye trær og planter rundt fjellet som stikker opp. Palme i forgrunnen? Tar på rustningen "Selv om det er uendelig med plass der ute, virker det ikke alltid som det er rom for en ork" "Kanskje det ikke er jeg, men verden, som ikke er perfekt" ******* Beautiful - christina aguilera Hint: Vært politisk aktiv. Vært sett på kino Har platekontrakt Liker ringenes herre ****** Skrotnisse Demning/vannhjul/mølle/verk. Skrotverksted. "De sier jeg har en skrue løs. Men jeg har et helt verksted fullt" "Du vet ikke hva du finner i eget hode før du har begynt å rote litt" = psykologi? Personlighetstest? Treningsmentalitet? Militærmentalitet? " hallo? Ekko?" Kopper med ordene: Tull (lite i) Tøys (middels i) Rot (masse oppi) LP-plater i hyllene? "Finner alltid løsningen" "Resultatet blir magnetisk!" Tallet 7 Tegning av hode med en blyant mot tinningen ? "Føl på det du!" ^^^^^^^^ Globus ^^^^^^^^ ****** Ballroom blitz Ganske bra britisk aksent Rebus: Roald Dahl Sarpsborg, Oslo, Tjøme, Fevik. Britisk-norsk. Royal air force Amerikansk kone Sta og uhøflig. Noen som har spilt en karakter fra en bok? ****** ______________________ "Landet der sola går ned" "Nysgjerrigheten seira over frykta, jeg forlot verkstedet for å ta igjen sola" "I min egen labyrint av dingser finner jeg opp noe av verdi" Ol-pin Lillehammer? 1994? Fotografi av en vitenskapsmann. Skilt som sier "fueled by naive" Bilfigur - alfa Romeo? Italiensk. Skuffmarkering: Murplugger Innsug bertone Fremhever skrot: Malepalettt Avis med rød ring rundt fotografier av Elden. = Elden ring? Hodeskalle Hodetelefoner og en ol-jakke som henger på knagg "Nei den passer ikke" "Det du har lett etter har alltid vært en del av deg selv" "Føl på det du!" ******* Starships ******
Kartoffel Skrevet søndag kl. 06:36 #559 Skrevet søndag kl. 06:36 Hadde håpet de hadde kuttet ut gongen i år. Snakk om antiklimaks!!! 6 3
Sukkerogkanel Skrevet søndag kl. 06:42 #560 Skrevet søndag kl. 06:42 KTK skrev (9 timer siden): Se på det som ren underholdning, er jo ikke blodseriøs konkurranse uansett. Nå har jo vi også fått se hintvideone pø forhånd så det er nytt da. Men ja det er nok planlagt og regissert hva de skal gjette. Men tror ikke de vet hvem maskene er… 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå