Winterbird Skrevet 12. november #321 Skrevet 12. november NordicViking skrev (1 time siden): Jeg synes Hundevalpen har vært den vanskeligste så langt. Rebusen ga oss JACK RUSSEL, noe som kan antyde at personen bak maska kan eie - eller har eid - en Jack Russel-terrier. Eller har kommet med kommentarer om denne typen hund. Christine Koht har eid flere slike hunder, men hun er opptatt med show når Maskorama går på TV. Artisten Claudia Scott eier en Jack Russel-terrier som heter Billie. Programleder og hundeinstruktør Maren Teien Rørvik uttalte for noen uker siden på Instagram at hun elsker Jack Russel-terriere, og at hun alltid har ønsket seg "en Jack". Camilla Botilsrud Sagen (fra Jakten på kjærligheten og God Morgen Norge) hadde et "tantebarn" i Jack Russel-terrieren Max, som sjarmerte både friere og TV-seere. Så hvem er egentlig Hundevalpen? Jeg er pr. i dag veldig usikker, og venter med spenning på nye hint på fredag. 🕵️♂️ Jeg tror Hundevalpen er Tiril Sjåstad Christiansen. Det er en del hint som passer, og hun har Jack Russel tror jeg 🐶
Djækklåsst Skrevet 13. november #322 Skrevet 13. november Matas skrev (På 11.11.2025 den 18.28): Jeg klarer ikke å høre PelleK i stemmen til brokkolien i det hele tatt Jeg vet ingenting om stemmen hans, men kan vanskelig tenke meg at så ekstremt mange, både her, på Jodel osv., helt umiddelbart pekte på ham, dersom det ikke stemmer. Det må det i så fall være en stort strategisk villedning på gang fra de som står bak programmet. Og det er jo helt usannsynlig. Ergo er det ham. 2
Matas Skrevet 13. november #323 Skrevet 13. november Djækklåsst skrev (3 timer siden): Jeg vet ingenting om stemmen hans, men kan vanskelig tenke meg at så ekstremt mange, både her, på Jodel osv., helt umiddelbart pekte på ham, dersom det ikke stemmer. Det må det i så fall være en stort strategisk villedning på gang fra de som står bak programmet. Og det er jo helt usannsynlig. Ergo er det ham. Nå er det ikke sikkert at alle som tenker at det er han er grunnet stemmen, mange mener at det er han grunnet at det er en brokkoli😅 Jeg skal se på lørdagens hint for å se om jeg er enig og høre nøye på stemmen. Veldig kjedelig hvis det er han, menmen. 1
Djækklåsst Skrevet 13. november #324 Skrevet 13. november Matas skrev (1 time siden): Nå er det ikke sikkert at alle som tenker at det er han er grunnet stemmen, mange mener at det er han grunnet at det er en brokkoli😅 Jeg skal se på lørdagens hint for å se om jeg er enig og høre nøye på stemmen. Veldig kjedelig hvis det er han, menmen. Det var vel kjent lenge før første sending at en brokkoli var et av kostymene. Mitt inntrykk er at de som er skråsikre, er det pga. stemmen. For min del har jeg aldri hørt ham synge før, så jeg aner ikke hvorvidt stemmen passer. Men erfaring fra tidligere tilsier at om svært, svært mange er helt sikre på en person, så stemmer det. 2
Matas Skrevet 13. november #325 Skrevet 13. november Djækklåsst skrev (11 minutter siden): Det var vel kjent lenge før første sending at en brokkoli var et av kostymene. Mitt inntrykk er at de som er skråsikre, er det pga. stemmen. For min del har jeg aldri hørt ham synge før, så jeg aner ikke hvorvidt stemmen passer. Men erfaring fra tidligere tilsier at om svært, svært mange er helt sikre på en person, så stemmer det. Ja, og mange mente det var han allerede da, selv om kostymene ikke lages til en bestemt person. Jeg liker å lage meg en egen mening om de ulike maskene i Maskorama, synes det er kjedelig å bare hoppe etter hva andre tror eller mener.
Carnivore Skrevet 13. november #326 Skrevet 13. november charnelle skrev (14 timer siden): Vidar Magnussen som skrotnissen Han har regissert Roald Dahls “Charlie og sjokoladefabrikken” på Det Norske Teatret Han er kjent for tull, tøys, rot og vill fantasi i tv, teater og humorprosjekter – som passer veldig godt til hele Skrotnisse-universet Magnet → Magn-et → Magn-ussen og han har hovedrollen i serien «Magnus» Jeg reagerte på at skrotnissen hadde veldig god engelsk og at det var veldig britisk. Vidar Magnussen har studert ved teaterskole i London. Og her et klipp der han snakker engelsk: https://www.nrk.no/video/sherlock-holmes---parodi_192129 Så det kan stemme at Vidar Magnussen er skrotnissen. 3
Mickan Skrevet 13. november #327 Skrevet 13. november Tviler på at hundevalpen har en såpass direkte kobling til Jack Russell som at hun eier en selv eller at nærmeste familie har. Det kan like gjerne være at JR står for noen initialer til et navn eller en film, sang etc. Noen hint tidligere har jo vist seg å ikke være så veldig sentrale hint. 1
Sukkerogkanel Skrevet 13. november #328 Skrevet 13. november Djækklåsst skrev (1 time siden): Det var vel kjent lenge før første sending at en brokkoli var et av kostymene. Mitt inntrykk er at de som er skråsikre, er det pga. stemmen. For min del har jeg aldri hørt ham synge før, så jeg aner ikke hvorvidt stemmen passer. Men erfaring fra tidligere tilsier at om svært, svært mange er helt sikre på en person, så stemmer det. Det var mange som var skråsikre før sendingen pga kostymet
Sukkerogkanel Skrevet 13. november #329 Skrevet 13. november Mickan skrev (58 minutter siden): Tviler på at hundevalpen har en såpass direkte kobling til Jack Russell som at hun eier en selv eller at nærmeste familie har. Det kan like gjerne være at JR står for noen initialer til et navn eller en film, sang etc. Noen hint tidligere har jo vist seg å ikke være så veldig sentrale hint. Jeg tenkte litt det kunne være «jakthund» —> jakten på kjærligheten feks 😂 men følte jo mye i videoen med gård kunne minne mye om jakten på kjærligheten så blir sikkert for obvious hvis det er det
NordicViking Skrevet 13. november Forfatter #330 Skrevet 13. november Winterbird skrev (15 timer siden): ......., og hun har Jack Russel tror jeg 🐶 Tror du? Har du en kilde? Blir for tynt ellers. 😁
NordicViking Skrevet 13. november Forfatter #331 Skrevet 13. november (endret) Djækklåsst skrev (3 timer siden): Det var vel kjent lenge før første sending at en brokkoli var et av kostymene. Mitt inntrykk er at de som er skråsikre, er det pga. stemmen. For min del har jeg aldri hørt ham synge før, så jeg aner ikke hvorvidt stemmen passer. Men erfaring fra tidligere tilsier at om svært, svært mange er helt sikre på en person, så stemmer det. Enig. Når det eksisterer en bred enighet i dette forumet som ser ut til å fokusere på en bestemt person, så viser all erfaring at man ikke bør gå imot dette. Endret 13. november av NordicViking Feilstavet ord. 3
Djækklåsst Skrevet 13. november #332 Skrevet 13. november Sukkerogkanel skrev (38 minutter siden): Det var mange som var skråsikre før sendingen pga kostymet Stemmer at 3-4 nevnte det på forhånd bl.a. her, men langt flere var skråsikre umiddelbart da han sang, minst 10 stk i denne tråden, og om stemmen ikke hadde passet, så ville nok flere som trodde det var han på forhånd ha påpekt dette. Jeg blir i hvert fall svært overrasket om det ikke er ham, ut fra den infoen som foreligger nå, selv om jeg knapt nok vet hvem det er. 1
Vegar Beideren Skrevet 13. november #333 Skrevet 13. november Mrs Kaizer skrev (På 9.11.2025 den 0.20): Kan hundevalpen være Linni Meister? Kunne minne litt om henne når hun snakket.. Jeg tror det er Gerd Liv Valla. Hun er jo ingen pusekatt, men kanskje en valp? 1
NordicViking Skrevet 13. november Forfatter #334 Skrevet 13. november NordicViking skrev (16 timer siden): Jeg synes Hundevalpen har vært den vanskeligste så langt. Rebusen ga oss JACK RUSSEL, noe som kan antyde at personen bak maska kan eie - eller har eid - en Jack Russel-terrier. Eller har kommet med kommentarer om denne typen hund. Christine Koht har eid flere slike hunder, men hun er opptatt med show når Maskorama går på TV. Artisten Claudia Scott eier en Jack Russel-terrier som heter Billie. Programleder og hundeinstruktør Maren Teien Rørvik uttalte for noen uker siden på Instagram at hun elsker Jack Russel-terriere, og at hun alltid har ønsket seg "en Jack". Camilla Botilsrud Sagen (fra Jakten på kjærligheten og God Morgen Norge) hadde et "tantebarn" i Jack Russel-terrieren Max, som sjarmerte både friere og TV-seere. Så hvem er egentlig Hundevalpen? Jeg er pr. i dag veldig usikker, og venter med spenning på nye hint på fredag. 🕵️♂️ Etter mye fram og tilbake, så heller jeg litt mot at det kan være Camilla Sagen som er Hundevalpen, og det er tre ting som etter min mening peker den vei. For det første, vi får se et bilde fra en stor gård. Camilla er født og oppvokst på foreldrenes gård. I tillegg deltok hun i programmet 'Jakten på kjærligheten', der konseptet er at flere potensielle partnere får komme på besøk til gården. For det andre, vi får se et postbud som kommer med flere brev som Hundevalpen snuser på. I 'Jakten på kjærligheten' får bøndene brev fra flere potensielle partnere, og fra disse velges det ut noen som får besøke gården. Brev er m.a.o. et sentralt tema i denne TV-serien. For det tredje, Hundevalpen ga oss rebusen JACK RUSSEL. Vi vet at Jack Russel-terrieren Max var en viktig brikke da Camilla skulle velge blant de potensielle partnerne, og den lille hunden sjarmerte alle. Det er også to usikkerhetsmoment som må adresseres. Det første er stemmen til Hundevalpen. Jeg har aldri hørt Camilla synge, og aner ikke hvordan det vil høres ut. Jeg tror de fleste er enig i at Hundevalpen ikke er en artist eller profesjonell sanger. Hun slet litt med sangen til å begynne med, men tok seg greit inn igjen på refrenget. Det andre punktet er graviditet og fødsel. Hennes første barn ble født i august, d.v.s. for tre måneder siden. Vil det gå greit å være med på Maskorama så kort tid etter fødselen, eller kan det by på potensielle problemer? De hintvideoene av Hundevalpen som vi har sett - og som vi vil se - er sannsynligvis spilt inn for lenge siden, og det er godt mulig at produksjonen har brukt en person som er omtrent like høy som Camilla under innspillingene. Stemmen kan være spilt inn i ettertid i studio. Så kan Camilla Sagen være Hundevalpen? Ikke godt å si, men jeg vil ikke helt avvise tanken.
Winterbird Skrevet 13. november #335 Skrevet 13. november NordicViking skrev (1 time siden): Tror du? Har du en kilde? Blir for tynt ellers. 😁
NordicViking Skrevet 13. november Forfatter #336 Skrevet 13. november Winterbird skrev (20 minutter siden): Det er IKKE en Jack Russel-terrier, men en Lucas-terrier. 1
Winterbird Skrevet 13. november #337 Skrevet 13. november NordicViking skrev (1 time siden): Det er IKKE en Jack Russel-terrier, men en Lucas-terrier. Ikke vet jeg, men den blir i hvert fall omtalt som en Jack Russel Terrier 🤷🏻♀️
NordicViking Skrevet 13. november Forfatter #338 Skrevet 13. november Winterbird skrev (2 timer siden): Ikke vet jeg, men den blir i hvert fall omtalt som en Jack Russel Terrier 🤷🏻♀️ Er dette AI? Jeg har selv prøvd dette, og fått galt svar gang på gang. Kan ikke stole på den. Det de har er en Lucas-terrier. Dette er en Jack Russel-terrier: LINK Dette er en Lucas-terrier: LINK
Winterbird Skrevet 13. november #339 Skrevet 13. november NordicViking skrev (41 minutter siden): Er dette AI? Jeg har selv prøvd dette, og fått galt svar gang på gang. Kan ikke stole på den. Det de har er en Lucas-terrier. Dette er en Jack Russel-terrier: LINK Dette er en Lucas-terrier: LINK Hehe, ok, jeg tror deg, og jeg insisterer absolutt ikke på at Hundevalpen er Tiril Sjåstad Christiansen 😂 Kan jo også hende at personen som er inni kostymet f.eks bare har egenskaper som en Jack Russel, at hintet ikke skal tolkes så bokstavelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå