toto2 Skrevet 10. november #301 Skrevet 10. november Skrotnissen er Vidar Magnussen. Hør på han synge igjen, så skjønner du det med en gang. 5
NordicViking Skrevet 11. november Forfatter #302 Skrevet 11. november (endret) SeBraHaHa skrev (På 9.11.2025 den 12.29): Kan Marionetten være Agnete Saba? Jeg tror du har rett! Marionettens rebus ga oss VINGESPENN. Etter å ha fundert lenge over om Hundevalpen kunne ha noe med Blime-låten å gjøre (siden Hundevalpen sier "Bli med, bli med!"), så valgte jeg - nærmest bare for moro skyld - å lytte litt på årets Blime-låt. Kunne det være noen hint her? Låten heter 'Være med', og synges av Agnete Saba og Matoma. Det er en kul sang, og verdt å lytte til. Og der - i det andre verset - dukket det plutselig opp noe som fanget min oppmerksomhet. Teksten går som følger: Smilet ditt er gaven din det kan lyse opp ett sinn du har en helbredende kraft Så spre den som et vingespenn pakk den inn som en god klem alle sammen kom og BlimE! Vingespenn!!!!!! Så det er ikke Hundevalpen som har noe med Blime å gjøre. Det er Marionetten! Og da gir også Marionettens rebus mening. VINGESPENN må referere til Blime-sangen, og Marionetten må være Agnete Saba. Sjekk videoen for årets Blime-sang, og spol fram til ca. 1:25 ut i sangen. .... Endret 11. november av NordicViking Feilstavet ord. 2 1
Sukkerogkanel Skrevet 11. november #303 Skrevet 11. november NordicViking skrev (8 timer siden): Jeg tror du har rett! Marionettens rebus ga oss VINGESPENN. Etter å ha fundert lenge over om Hundevalpen kunne ha noe med Blime-låten å gjøre (siden Hundevalpen sier "Bli med, bli med!"), så valgte jeg - nærmest bare for moro skyld - å lytte litt på årets Blime-låt. Kunne det være noen hint her? Låten heter 'Være med', og synges av Agnete Saba og Matoma. Det er en kul sang, og verdt å lytte til. Og der - i det andre verset - dukket det plutselig opp noe som fanget min oppmerksomhet. Teksten går som følger: Smilet ditt er gaven din det kan lyse opp ett sinn du har en helbredende kraft Så spre den som et vingespenn pakk den inn som en god klem alle sammen kom og BlimE! Vingespenn!!!!!! Så det er ikke Hundevalpen som har noe med Blime å gjøre. Det er Marionetten! Og da gir også Marionettens rebus mening. VINGESPENN må referere til Blime-sangen, og Marionetten må være Agnete Saba. Sjekk videoen for årets Blime-sang, og spol fram til ca. 1:25 ut i sangen. .... Stemmen ligner litt ja! Leste at hun er gravid, offentliggjøre det i juli, så må være minst 7 mnd på vei… klarer man maskorama da?🙈 2
abracadabra Skrevet 11. november #304 Skrevet 11. november Jeg begynner å bli ganske overbevist om at Orken må være Sophie Elise. For det første så uteble hun fra «SVD» på lørdag, når Trygve Bennetsen skulle hylle henne. For det andre så har hun jo dekket Nobelprisen (som var hintet) med sin blogg både i 2016 og 2017. La også merke til et hjerteformet bilde med en løve inni under introvideoen og Sophie Elise har jo gitt ut en sang som heter nettopp «Lionheart». Når det gjelder bollen med Wienerpølser kan det jo referere til wienervalsen som betydde mye for henne under «SVD», da hun danset for sin avdøde venn. Hva sommerfuglen som Orken har på seg gjelder, kan jo dette referere til at Sophie selv har spøkt med at hennes klesmerke «Laley» betyr «sommerfugl på nordnorsk». 5
Djækklåsst Skrevet 11. november #305 Skrevet 11. november toto2 skrev (12 timer siden): Skrotnissen er Vidar Magnussen. Hør på han synge igjen, så skjønner du det med en gang. Skjønner hva du mener, spesielt helt i starten, før den egentlige syngingen begynner. 2
Djækklåsst Skrevet 11. november #306 Skrevet 11. november (endret) abracadabra skrev (2 timer siden): Jeg begynner å bli ganske overbevist om at Orken må være Sophie Elise. For det første så uteble hun fra «SVD» på lørdag, når Trygve Bennetsen skulle hylle henne. For det andre så har hun jo dekket Nobelprisen (som var hintet) med sin blogg både i 2016 og 2017. La også merke til et hjerteformet bilde med en løve inni under introvideoen og Sophie Elise har jo gitt ut en sang som heter nettopp «Lionheart». Når det gjelder bollen med Wienerpølser kan det jo referere til wienervalsen som betydde mye for henne under «SVD», da hun danset for sin avdøde venn. Hva sommerfuglen som Orken har på seg gjelder, kan jo dette referere til at Sophie selv har spøkt med at hennes klesmerke «Laley» betyr «sommerfugl på nordnorsk». Hintene betyr ikke så mye i denne konkurransen, de er veldig vage og kan bety så mangt. Stemmen er det viktigste hintet, og uten at jeg vet så mye om Sophie Elise, så har jeg ikke fått med meg at hun kan synge såpass bra som Orken tross alt kan. Da altså live, disse sangene Sophie Elise har gitt ut for noen år siden kan man vel mistenke at ikke ville vært like "bra" live. Men for all del, jeg holder det åpent. Endret 11. november av Djækklåsst
abracadabra Skrevet 11. november #307 Skrevet 11. november Djækklåsst skrev (12 minutter siden): Hintene betyr ikke så mye i denne konkurransen, de er veldig vage og kan bety så mangt. Stemmen er det viktigste hintet, og uten at jeg vet så mye om Sophie Elise, så har jeg ikke fått med meg at hun kan synge såpass bra som Orken tross alt kan. Da altså live, disse sangene Sophie Elise har gitt ut for noen år siden kan man vel mistenke at ikke ville vært like "bra" live. Men for all del, jeg holder det åpent. Sangen Orken sang er ikke den vanskeligste å synge rent teknisk da. Kun refrenget krever litt, ellers er det ganske «flatt», rett frem og rytmen er repeterende. Sophie Elise kunne nok enkelt fremført denne på dette nivået. Det var ikke på høyde med feks Brokkolien. Der har du en virkelig god sanger som mestrer teknisk vanskeligere låter 1
Djækklåsst Skrevet 11. november #308 Skrevet 11. november abracadabra skrev (35 minutter siden): Sangen Orken sang er ikke den vanskeligste å synge rent teknisk da. Kun refrenget krever litt, ellers er det ganske «flatt», rett frem og rytmen er repeterende. Sophie Elise kunne nok enkelt fremført denne på dette nivået. Det var ikke på høyde med feks Brokkolien. Der har du en virkelig god sanger som mestrer teknisk vanskeligere låter Orken har brukbar sangstemme, og treffer godt på tonene, både i vers og refreng, men fremstår ikke som en skolert artist, nei. Jeg utelukker ikke at det er henne, altså. Her et mulig sammenligningsgrunnlag: Premiere på VGTV: Se blogger Sophie Elise synge «Lionheart» akustisk
abracadabra Skrevet 11. november #309 Skrevet 11. november (endret) Djækklåsst skrev (9 minutter siden): Orken har brukbar sangstemme, og treffer godt på tonene, både i vers og refreng, men fremstår ikke som en skolert artist, nei. Jeg utelukker ikke at det er henne, altså. Her et mulig sammenligningsgrunnlag: Premiere på VGTV: Se blogger Sophie Elise synge «Lionheart» akustisk Absolutt. Treffer godt og sangstemmen er ikke noe man får vondt i ørene av å høre på. Har hørt den akustiske versjonen av «Lionheart» og synes stemmen her er forenlig med Orken sin. Så må man i tillegg huske på at dette var 11 år siden. Stemmen har nok utviklet seg noe mer siden da (vet hun også har hatt sangcoach). De får vel også mye hjelp i forkant med stemmebruk når de er med på «Maskorama», så om du har et lite grunnlag (som SE tross alt har) så nailer du «Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight)». Men så klart - dette er bare min gjetning da Endret 11. november av abracadabra 2
veronica<3 Skrevet 11. november #310 Skrevet 11. november Tråden er ryddet for gjengivelse fra AI. veronica<3, mod.
NordicViking Skrevet 11. november Forfatter #311 Skrevet 11. november (endret) Sukkerogkanel skrev (På 10.11.2025 den 17.51): Jeg er litt på at hundevaloen kan være Katarina Flatland eller Agnete Huseby. Mest Katarina kanksje. Men er det noen som har noe mer formening om hva det LX hintet kan være? Jeg har funnet flere bilder av Christine Koht og hennes hunder (Jack Russell). I 2013 bekreftet hun på Facebook at hun hadde to hunder som var Jack Russell-terriere. De het hhv. Pipp og Lille. Hun nevnte bl.a. at Lille veide 5 kg og Pipp veide 9 kg. Hunden Pipp døde i 2019 mens Koht selv lå i koma. Hunden Lille døde i juli 2023. Jeg vet ikke om hun har den samme hundetypen i dag. Kan det være Christine Koht som er Hundevalpen? 🐶 https://www.dagbladet.no/kjendis/hunden-dode-da-koht-la-i-koma/71600424 https://www.dagbladet.no/kjendis/i-sorg/79804709 https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150672854284547&id=144642249546&set=a.495249934546 https://www.klikk.no/produkthjemmesider/herogna/kohts-store-onske-6861053 Endret 11. november av NordicViking Feilstavet ord.
Matas Skrevet 11. november #312 Skrevet 11. november solosuper93 skrev (På 10.11.2025 den 18.05): Hvordan passer resten av hintene til PelleK, sånn med unntak av kostymet? Jeg kjenner ikke til han og hører det ikke på stemmen heller (men jeg er dårlig til det uansett). Øvrige hint jeg har lagt merke til er sjakkbrikke (ser ut som dronning eller tårn?), en glasskrukke med «HG», et malingspann og pensel i gull, «Fotomodell» på rebus. På et tidspunkt sier brokkolien «Fyr opp(…)» Personlig dras jeg mot Atle Pettersen utelukkende basert på hintene med sjakkbrikke og «Fyr opp». Jeg klarer ikke å høre PelleK i stemmen til brokkolien i det hele tatt, og jeg har tidligere gjenkjent både Bilal, Didrik Solli Tangen, Kim Wigaard og Kevin Vågenes, så stemmegjenkjenninga mi er jo ikke helt på jordet😅 Så nå undrer jeg over om de som hører han i brokkolien hører det grunnet ønsketenkning eller om jeg bare ikke klarer å oppfatte stemmen hans i brokkolien😅 Jeg ønsker jo ikke at det er han da, så mulig det er derfor jeg ikke hører han😂 Forøvrig virker det som om den gullmalinga i videoen til brokkolien er et viktig hint ettersom den vises flere ganger, lurer på hva det skal bety. Jeg føler jeg har hørt stemmen før, men hører ikke Atle Pettersen heller. Håper neste sending gir litt mer svar😊
Vinnanna15 Skrevet 11. november #313 Skrevet 11. november Matas skrev (1 time siden): Jeg klarer ikke å høre PelleK i stemmen til brokkolien i det hele tatt, og jeg har tidligere gjenkjent både Bilal, Didrik Solli Tangen, Kim Wigaard og Kevin Vågenes, så stemmegjenkjenninga mi er jo ikke helt på jordet😅 Så nå undrer jeg over om de som hører han i brokkolien hører det grunnet ønsketenkning eller om jeg bare ikke klarer å oppfatte stemmen hans i brokkolien😅 Jeg ønsker jo ikke at det er han da, så mulig det er derfor jeg ikke hører han😂 Forøvrig virker det som om den gullmalinga i videoen til brokkolien er et viktig hint ettersom den vises flere ganger, lurer på hva det skal bety. Jeg føler jeg har hørt stemmen før, men hører ikke Atle Pettersen heller. Håper neste sending gir litt mer svar😊 Er garantert Pelle K! Er ikke litt i tvil engang 😊 2
SeBraHaHa Skrevet 11. november #314 Skrevet 11. november Noen foreslo Christine Koht i Valpen, men hun har show lørdagene fremover, så da kan det utelukkes. 1
NordicViking Skrevet 11. november Forfatter #315 Skrevet 11. november SeBraHaHa skrev (2 timer siden): Noen foreslo Christine Koht i Valpen, men hun har show lørdagene fremover, så da kan det utelukkes. Ja, da kan vi utelukke henne. Tilbake til tenkeboksen. 😄
SeBraHaHa Skrevet 12. november #316 Skrevet 12. november Det skal nok mer ulike personligheter til, men her er mine gjett hittil. politikeren har gått ut. Jeg har komikeren og idrettsutøver, men 3 artister. Eller ser man på PelleK som skuespiller? Og dersom han er Brokkolien, får man riktig for PelleK på NRK gjettelek, eller må man skrive navnet hans, Per Fredrik Åsly
SeBraHaHa Skrevet 12. november #317 Skrevet 12. november Noen foreslo Håvard Lilleheie som Skrotnissen, men han har show på Christiania Teater hver lørdag fremover. Dog på dagtid… Rekker han begge deler? 🧐
Sukkerogkanel Skrevet 12. november #318 Skrevet 12. november SeBraHaHa skrev (5 minutter siden): Noen foreslo Håvard Lilleheie som Skrotnissen, men han har show på Christiania Teater hver lørdag fremover. Dog på dagtid… Rekker han begge deler? 🧐 Det er ekstremt lite sannsynlig at noen har to så store jobber parallelt uansett. Tror uansett ikke det er han som er skrotnissen. Passer vel ikke helt med hintene 2
NordicViking Skrevet 12. november Forfatter #319 Skrevet 12. november Jeg synes Hundevalpen har vært den vanskeligste så langt. Rebusen ga oss JACK RUSSEL, noe som kan antyde at personen bak maska kan eie - eller har eid - en Jack Russel-terrier. Eller har kommet med kommentarer om denne typen hund. Christine Koht har eid flere slike hunder, men hun er opptatt med show når Maskorama går på TV. Artisten Claudia Scott eier en Jack Russel-terrier som heter Billie. Programleder og hundeinstruktør Maren Teien Rørvik uttalte for noen uker siden på Instagram at hun elsker Jack Russel-terriere, og at hun alltid har ønsket seg "en Jack". Camilla Botilsrud Sagen (fra Jakten på kjærligheten og God Morgen Norge) hadde et "tantebarn" i Jack Russel-terrieren Max, som sjarmerte både friere og TV-seere. Så hvem er egentlig Hundevalpen? Jeg er pr. i dag veldig usikker, og venter med spenning på nye hint på fredag. 🕵️♂️
charnelle Skrevet 12. november #320 Skrevet 12. november Vidar Magnussen som skrotnissen Han har regissert Roald Dahls “Charlie og sjokoladefabrikken” på Det Norske Teatret Han er kjent for tull, tøys, rot og vill fantasi i tv, teater og humorprosjekter – som passer veldig godt til hele Skrotnisse-universet Magnet → Magn-et → Magn-ussen og han har hovedrollen i serien «Magnus» 3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå