Snurrevippen Skrevet 9. november #281 Skrevet 9. november Tradegy skrev (2 timer siden): Gøyeste jeg har hørt er Veronica Orderud, pga gården og Per Den var faktisk litt morsom. Skulle ikke forundre meg om hun ble rikskjendis for å kanskje ha vært med på Norges mest kjente drapssak. Alle får tv-tid i dag. Alle skal med osv.
Janmar Skrevet 9. november #282 Skrevet 9. november Nysgjerrigpernille skrev (21 timer siden): Hun har ingen Jack Russel, det er broren hennes sin hun er avbildet med på insta. Camilla hadde tidligere Basse som var en Basset, de to hundetypene hun og Marcus har nå er heller ikke JR. Uansett har den vært viktig i livet hennes. Så alt stemte på henne. 1
Ingveis Skrevet 9. november #283 Skrevet 9. november Er 100% sikker på at brokkolien er PelleK, det er faktisk ikke mulig at det er noen andre enn han 😂 Ellers tror jeg orken er Sophie Elise, og at marionetten er Lisa Børud 🤭 2 1
NordicViking Skrevet 9. november Forfatter #284 Skrevet 9. november FruRosa skrev (5 timer siden): Google «har pellek vært modell» så kommer det opp at han har vært det. Det er godt mulig du har rett. Jeg slo på AI-modus på Google og stilte følgende spørsmål: Har artisten PelleK vært modell? Svaret jeg fikk var som følger: PelleK (Per Fredrik Åsly) har hovedsakelig fokusert på en karriere som sanger, låtskriver og skuespiller. Det er ingen informasjon i søkeresultatene som tyder på at han har jobbet som profesjonell modell. Men AI kan ta feil. Uansett så er det stor sannsynlighet for at det er nettopp PelleK som er Brokkolien.
Nysgjerrigpernille Skrevet 9. november #285 Skrevet 9. november Janmar skrev (1 time siden): Uansett har den vært viktig i livet hennes. Så alt stemte på henne. Ganske så sikker på at hintene ikke hadde vært så sentrert rundt trening og sunn mat, hvis det hadde vært Camilla. Større fokus på jakt/fiske/friluftsliv, fotball og hester.
Nysgjerrigpernille Skrevet 9. november #286 Skrevet 9. november NordicViking skrev (12 minutter siden): Det er godt mulig du har rett. Jeg slo på AI-modus på Google og stilte følgende spørsmål: Har artisten PelleK vært modell? Svaret jeg fikk var som følger: PelleK (Per Fredrik Åsly) har hovedsakelig fokusert på en karriere som sanger, låtskriver og skuespiller. Det er ingen informasjon i søkeresultatene som tyder på at han har jobbet som profesjonell modell. Men AI kan ta feil. Uansett så er det stor sannsynlighet for at det er nettopp PelleK som er Brokkolien. Han har snakket om modellkarrieren sin på snap tidligere, så det stemmer at han har vært modell. 1
NordicViking Skrevet 10. november Forfatter #287 Skrevet 10. november (endret) ... Endret 12. november av NordicViking
Heartland Skrevet 10. november #288 Skrevet 10. november Jeg tenker Aurora Aksnes på orken. Hintet «Nobelpris» kan være fordi hun opptrådte på utdelingen av NB i 2016. «Sommerfugl» finner man flere steder på nett om man googler Aurora Aksnes + Sommerfugl. Hun har en død sommerfugl på et glass visstnok, og har også noen sommerfuglvinger som hun er avbildet med. Hun er jo også litt sånn «mystisk og skummel» som orken skal fremstå som. Hun sier også i hintvideoen at hun ikke er farlig. Kan referere til låten hennes «Murder Song».
NordicViking Skrevet 10. november Forfatter #289 Skrevet 10. november Heartland skrev (6 minutter siden): Jeg tenker Aurora Aksnes på orken. Hintet «Nobelpris» kan være fordi hun opptrådte på utdelingen av NB i 2016. «Sommerfugl» finner man flere steder på nett om man googler Aurora Aksnes + Sommerfugl. Hun har en død sommerfugl på et glass visstnok, og har også noen sommerfuglvinger som hun er avbildet med. Hun er jo også litt sånn «mystisk og skummel» som orken skal fremstå som. Hun sier også i hintvideoen at hun ikke er farlig. Kan referere til låten hennes «Murder Song». Jeg har vært inne på samme tanke som deg, men fant ut at Aurora spiller på festivalen Corona Capital i Mexico City fra 14. til 16. november 2025. Da tror jeg vi kan utelukke henne. https://www.ticketmaster.no/artist/aurora-billetter/947428
NordicViking Skrevet 10. november Forfatter #290 Skrevet 10. november Ingveis skrev (16 timer siden): Ellers tror jeg orken er Sophie Elise, og at marionetten er Lisa Børud 🤭 Rebusen fra Orken var NOBELPRIS. Sophie Elise var gjest ved Nobels fredsprisutdeling i 2017, hvor hun dekket arrangementet for sin blogg. Hun var invitert i Rema 1000 sin losje som en takk for jobben de hadde gjort sammen det siste året. Hun skrev om dette på bloggen sin. https://sophieelise.blogg.no/1513168924_nobels_fredspris_2017.html Hun la også ut et bilde på Facebook om dette. https://www.facebook.com/sophieelise.no/posts/nobels-fredspris-2017-med-min-kjærlighet-️/1528556013901473/ .. Programleder Silje Nordnes er 1,67m høy. Vi kan se på scenen at Orken er kortere enn Silje. Sophie Elise er 1,59m høy. Jeg tror det er en stor mulighet for at Sophie Elise er den som gjemmer seg bak maska til Orken. 3 1
Prelunia Skrevet 10. november #291 Skrevet 10. november NordicViking skrev (52 minutter siden): Rebusen fra Orken var NOBELPRIS. Sophie Elise var gjest ved Nobels fredsprisutdeling i 2017, hvor hun dekket arrangementet for sin blogg. Hun var invitert i Rema 1000 sin losje som en takk for jobben de hadde gjort sammen det siste året. Hun skrev om dette på bloggen sin. https://sophieelise.blogg.no/1513168924_nobels_fredspris_2017.html Hun la også ut et bilde på Facebook om dette. https://www.facebook.com/sophieelise.no/posts/nobels-fredspris-2017-med-min-kjærlighet-️/1528556013901473/ .. Programleder Silje Nordnes er 1,67m høy. Vi kan se på scenen at Orken er kortere enn Silje. Sophie Elise er 1,59m høy. Jeg tror det er en stor mulighet for at Sophie Elise er den som gjemmer seg bak maska til Orken. Og hun var ikke tilstede på skal vi danse, selv om Trygve hadde en dans inspirert av henne- selv om de andre kjendisene Var der... 4
NordicViking Skrevet 10. november Forfatter #292 Skrevet 10. november SeBraHaHa skrev (På 9.11.2025 den 12.29): Kan Skrotnissen- Vidar Magnussen Ingen dum tanke det der. Skrotnissens rebus var ROALD DAHL. Jeg har lurt mye på hva det kunne være. Kunne det være en eller annen som f.eks. har spilt i en norsk teateroppsetning av en av Dahls bøker? Etter å ha sjekket litt på nettet, så fant jeg bl.a. at Det Norske Teateret satte opp musikalversjonen av boka 'Charlie og sjokoladefabrikken' i 2013. Og regissøren var nettopp Vidar Magnussen. Han er jo en person med utrolig fantasi, og han har vært involvert i mange prosjekter både på TV, film og teater. Når jeg nå hører Skrotnissen synge 'Ballroom blitz', så synes jeg det minner mye om ham. Kan det være så enkelt? Er det Vidar Magnussen som er Skrotnissen? 5
Sukkerogkanel Skrevet 10. november #293 Skrevet 10. november Jeg er litt på at hundevaloen kan være Katarina Flatland eller Agnete Huseby. Mest Katarina kanksje. Men er det noen som har noe mer formening om hva det LX hintet kan være?
solosuper93 Skrevet 10. november #294 Skrevet 10. november Hvordan passer resten av hintene til PelleK, sånn med unntak av kostymet? Jeg kjenner ikke til han og hører det ikke på stemmen heller (men jeg er dårlig til det uansett). Øvrige hint jeg har lagt merke til er sjakkbrikke (ser ut som dronning eller tårn?), en glasskrukke med «HG», et malingspann og pensel i gull, «Fotomodell» på rebus. På et tidspunkt sier brokkolien «Fyr opp(…)» Personlig dras jeg mot Atle Pettersen utelukkende basert på hintene med sjakkbrikke og «Fyr opp».
Sukkerogkanel Skrevet 10. november #295 Skrevet 10. november solosuper93 skrev (9 minutter siden): Hvordan passer resten av hintene til PelleK, sånn med unntak av kostymet? Jeg kjenner ikke til han og hører det ikke på stemmen heller (men jeg er dårlig til det uansett). Øvrige hint jeg har lagt merke til er sjakkbrikke (ser ut som dronning eller tårn?), en glasskrukke med «HG», et malingspann og pensel i gull, «Fotomodell» på rebus. På et tidspunkt sier brokkolien «Fyr opp(…)» Personlig dras jeg mot Atle Pettersen utelukkende basert på hintene med sjakkbrikke og «Fyr opp». Håper også det er en annen enn pelle k, det blir for dumt. Hva er koblingen med Atle og sjakk? 1
KTK Skrevet 10. november #296 Skrevet 10. november Villbien skrev (På 9.11.2025 den 16.59): Det hadde jo vært utrolig festlig om Brokkolien faktisk var Magnus Carlsen. Ser ikke for meg at han synger så bra, og synest ikke figuren stemmer (ser relativt slank ut, MC er mer muskuløs). Han er jo fotmodell også. Men blir veldig overrasket om det skulle vise seg å stemme 😅 Kong Harald er jo også på sett og vis fotomodell.
Sally-Go-Round Skrevet 10. november #297 Skrevet 10. november Jeg føler at Orken er Emma Gundersen. Det høres ut som henne og det passer med å treffe de yngre seerne 😁
Mollert Skrevet 10. november #298 Skrevet 10. november NordicViking skrev (5 timer siden): Rebusen fra Orken var NOBELPRIS. Sophie Elise var gjest ved Nobels fredsprisutdeling i 2017, hvor hun dekket arrangementet for sin blogg. Hun var invitert i Rema 1000 sin losje som en takk for jobben de hadde gjort sammen det siste året. Hun skrev om dette på bloggen sin. https://sophieelise.blogg.no/1513168924_nobels_fredspris_2017.html Hun la også ut et bilde på Facebook om dette. https://www.facebook.com/sophieelise.no/posts/nobels-fredspris-2017-med-min-kjærlighet-️/1528556013901473/ .. Programleder Silje Nordnes er 1,67m høy. Vi kan se på scenen at Orken er kortere enn Silje. Sophie Elise er 1,59m høy. Jeg tror det er en stor mulighet for at Sophie Elise er den som gjemmer seg bak maska til Orken. Usikker på om det er stemmen til Sophie i Orken, men i hintvideoen er det en hjerteramme med bilde av en løve i. Sophie har ei låt som heter Lionheart. 1
Bluey Skrevet 10. november #299 Skrevet 10. november Er i tillegg et kjempehint at Brokkolien sang: " Eternity" av Alex Warren. PelleK mistet også sine foreldre i ung alder, som Warren laget sangen om.
Ingveis Skrevet 10. november #300 Skrevet 10. november solosuper93 skrev (4 timer siden): Hvordan passer resten av hintene til PelleK, sånn med unntak av kostymet? Jeg kjenner ikke til han og hører det ikke på stemmen heller (men jeg er dårlig til det uansett). Øvrige hint jeg har lagt merke til er sjakkbrikke (ser ut som dronning eller tårn?), en glasskrukke med «HG», et malingspann og pensel i gull, «Fotomodell» på rebus. På et tidspunkt sier brokkolien «Fyr opp(…)» Personlig dras jeg mot Atle Pettersen utelukkende basert på hintene med sjakkbrikke og «Fyr opp». Men det ER jo PelleK, det er lett å høre på stemmen. Følger han på snap og er 340% sikker på det 😅 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå