Gå til innhold

Hvordan takle overgangen fra vanlig deo til naturlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd å bytte fra vanlig deo til naturlig , som feks krystalldeo. Problemet er at jeg får en utrolig intens svettelukt som ikke går bort med vasking eller skrubbing. Jeg prøvde i rundt 6 uker, og da testet jeg også en detox for armhulene med betonite clay og eplecidereddik. Det funket ikke. Jeg gav opp og det eneste som funket for å bli kvitt lukta var å bruke vanlig deo igjen. 

Noen andre med lik erfaring, eller tips for å komme seg igjennom detox perioden?

Anonymkode: b232e...b70

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har helt samme erfaring. Jeg har gitt opp, det fungerer bare ikke. 

Det er ikke optimalt mtp på tynn hud hvor det påføres, og at det påføres daglig, men jeg tenker at jeg i det store og det hele har byttet ut mye rengjøringsprodukter, hudpleie, sminke etc til det bedre. Totalen er god. Det er godt nok for meg, selv om deoen ikke fungerer. 

Det hender jeg smører meg med naturlig en gang i blant, kanskje to ganger i uken, hvis jeg uansett skal dusje senere på dagen. Det er totalbilde som betyr noe. Går du ned fra syv ganger i uken til fire-fem, er det ganske stor reduksjon i løpet av et liv. 

Anonymkode: 1e086...075

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har helt samme erfaring. Jeg har gitt opp, det fungerer bare ikke. 

Det er ikke optimalt mtp på tynn hud hvor det påføres, og at det påføres daglig, men jeg tenker at jeg i det store og det hele har byttet ut mye rengjøringsprodukter, hudpleie, sminke etc til det bedre. Totalen er god. Det er godt nok for meg, selv om deoen ikke fungerer. 

Det hender jeg smører meg med naturlig en gang i blant, kanskje to ganger i uken, hvis jeg uansett skal dusje senere på dagen. Det er totalbilde som betyr noe. Går du ned fra syv ganger i uken til fire-fem, er det ganske stor reduksjon i løpet av et liv. 

Kjedelig at du har samme erfaring! Vil virkelig at det skal fungere for meg.

Jeg er lik der, opptatt av at det jeg faktisk bruker er svanemerket, uten parfyme og minimalt med ingredienser. Jeg bruker ikke parfyme, sminke eller hudpleieprodukter, så da er kanskje deo OK sånn sett. Og sant som du sier, kan man la være å bruke det noen dager i uka utgjør det jo en forskjell.. 

Takk for svar :)

Anonymkode: b232e...b70

Skrevet

Det naturlige er å lukte svette. Vil du ikke det, bruk deo.

Anonymkode: 3ae70...c07

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal dere kutte?

Anonymkode: 768e6...da1

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal dere kutte?

Anonymkode: 768e6...da1

Deodorant inneholder ganske mye stoffer som ikke er bra å smøre inn i tynn hud. 

Huden er vårt største organ - og alt vi smører på huden, absorberes inn i kroppen. Å bytte til naturlig deo er en av mange måter å ta et sunnere valg, på lik linje med å spise mer gulrøtter og mindre smågodt :nikke: 

• Liker 1
Skrevet

Andre som har erfaringer?

Anonymkode: a0409...3d9

AnonymBruker
Skrevet

Vask deg ofte, drikk detox-te og hold ut. Tar vanligvis bare noen uker/måneder, men er mye sunnere for kroppen

Anonymkode: 8ba83...0be

Skrevet

Ikke svar på det "naturlige" valget. Jeg bruker Yerka deodorant eller perspirex en gang i mnd, da svetter jeg ikke under armene, svetten kommer ut andre steder på kroppen uten lukt.  

Ble tipsa av hudlege om Yerka da jeg klødde og fikk eksem av vanlig deo, prøvde mye før jeg fant dette vidundermiddelet.  Nå kun tør og luktfrie armuler 🙏

Bruker heller litt kropsspray for å lukte godt når jeg vil 😃

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker naturlig deo fra Vossabia. Holder hele dagen, og er den eneste naturlige deoen som funker for meg (prøvd mange).

Anonymkode: 4c56c...b66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...