Gå til innhold

Hvilke bilmerker oppfatter dere som statussymbol?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er en pågående diskusjon med en kverulant på jobb. 
Trenger litt ammunisjon til morgendagen 😅 

Anonymkode: bab49...1cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mercedes. Fordi det er så ekstremt og overdrevent dyrt å få bilen reparert, lol. 

Men generelt er Mercedes en solid og god bil som er litt dyrere enn andre merker. Jeg liker merket fordi det er fokusert litt mer på stil og comfort enn en Toyota f.eks. 

Anonymkode: a8c8b...f7f

Skrevet

De fleste nordmenn tjener jo ganske fett. Digre SUV'er har nærmest blitt allemannseie nå, på samme måte som at mange nordmenn nå har 2 boliger (både hus og hytte).

Men noe som fremdeles er statussymbol? Tja. For meg må det i så fall være Porsche, samt de aller største suv'ene til BMW og Mercedes. Det meste annet går det tretten av på dusinet.

Anonymkode: 25391...064

• Liker 4
Skrevet

Ingen

Anonymkode: d90d6...bf1

• Liker 2
Skrevet

Rolls royce

• Liker 1
Skrevet

Porsche 

Lamborghini 

Ferrari

Bentley

Rolls - Royce 

Koenigsegg

Ellers finnes det jo mange bilmerker som produserer biler innen forskjellige prisklasser og bruk… Audi, BMW og Tesla f.eks selger jo biler for alt mellom 400.000 til 1,5 mill..

Begrepet «statussymbol» kommer veldig an på hvem man spør tror jeg 😅 

Selv kjører jeg en bil til 600.000,- men den sier jo egentlig ingenting om hva jeg tjener eller eier ellers. Hadde jeg derimot kjørt rundt i en bil til 2 mill så hadde vel folk automatisk tenkt at jeg hadde litt penger. 

Anonymkode: 6bdf5...0c1

• Nyttig 4
Skrevet

Teit spørsmål men porche

Anonymkode: ae01e...da9

Skrevet

For meg er det tre graderinger: 

Showoff statussymbol: Ferrari, Lamborghini, Aston Martin, Bentley, Rolls-Royce

Medium statussymbol: Porche og Jaguar

Litt statussymbol: Mercedes, BMW og Audi

• Liker 3
Skrevet
Abra skrev (Akkurat nå):

Tesla

Nei, det er ikke status. Vi er MANGE barnefamilier med helt normale inntekter som kjører rundt i Tesla..

Det var kanskje status for noen år siden, men jeg syns ikke det er det når 1/4 av barnefamiliene kjører rundt i det 😅

Det er en billig og driftsikker bil, derfor velger mange det.. 

• Liker 14
Skrevet

G-wagon Brabus er statussymbol i nabolaget her😄 

Anonymkode: a1b2e...009

• Liker 1
Skrevet

Range Rover

Anonymkode: dda4f...577

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, det er ikke status. Vi er MANGE barnefamilier med helt normale inntekter som kjører rundt i Tesla..

Det var kanskje status for noen år siden, men jeg syns ikke det er det når 1/4 av barnefamiliene kjører rundt i det 😅

Det er en billig og driftsikker bil, derfor velger mange det.. 

Det har jo aldri vært et statussymbol her til lands, for Tesla har alltid vært billig her. I USA konkurrerte Model S med S-klasse og 7-serie prismessig, så det hadde en viss status å ha råd til en slik elbil - men den har jo aldri vært i nærheten av de to kvalitetsmessig…

• Liker 2
Skrevet

Tesla er i alle fall Harry. 

Anonymkode: b4a78...0eb

• Liker 6
  • Nyttig 9
Skrevet

Jaguar.

Anonymkode: 202dd...533

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Tesla er som en allværsjakke. Ikke status. 

Anonymkode: 202dd...533

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Abra skrev (12 minutter siden):

Tesla

Hvordan si man kan ingenting om bil uten å si man kan ingenting om bil. Tesla er allemannseie, det er billig og det går tretten på dusinet. 

Tesla var status i 2011-2014. 

De ekte bilene som er status ser du sjeldent på veien. Om jeg ser en bil som det bare finnes 50 stykker av i landet, da kan vi snakke status. 

Evt gamle biler som er ordentlig tatt vare på av ekte bilentusiaster. De trenger ikke være verdt så mye for å ha status, men de må være ekte og velholdt. Tidkrevende bilhold og ekte kjøreglede - det kan være vel så mye statusymbol som en bil til halvannen til to millioner. 

Anonymkode: d06a7...955

• Liker 2
Skrevet

Bil som statussymbol er 100% irrelevant for meg. Har du flere biler og kjører søndags Ferrarien bare for å vise deg frem, så sier det alt om personligheten din..

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

En DeLorean fra 80-tallet! Dét er status det! 

Jeg møtte en på E6 i sommer og jeg fikk både vipplash i nakken, kjevesperre, og holdt på å kjøre av veien. Hadde lyst til å snu og kjøre etter den. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...