Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar Møller's Godt for hjertet som inneholder Folat, Vitamin B6, B12 og E, samt Omega-3. Det er 200 ug folat per dagsdose (2 kapsler). Det jeg lurer på er om dette holder eller om jeg må ta folsyre i tillegg til det igjen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Nei, du skal ha MINIMUM 400 ug. Hiv inn en B-jäst 200 el så er du trygg :)

Skrevet

Eller så kan du kjøpe Gravitamin på apoteket som inneholder det man trenger som prøver/gravid :)

Skrevet

Jeg ville tatt folsyre i tillegg. Har hørt at det er bedre med litt for mye enn litt for lite.

Skrevet

Ok. Takk for svar!

Skrevet

200 er dosen for "alle andre enn de som prøver å blir gravid, eller er gravid i det første trimester", så du skal ha mer folat enn som så ja. bytt til vitaminer for prøvere/gravide eller kjøp folat som søte små piller på apoteket.

Skrevet

I USA er faktisk dosen for "alle" 400...

Så det er nok ikke farlig å få i seg 400 uansett.

Skrevet

Jeg har folsyretabletter fra før jeg begynte på Møllers Godt for hjertet, så da får jeg vel bare ta de frem igjen.

Søren og, nå synes jeg nesten at den Møllers greia var bortkasta å kjøpe. Kunne kjøpt hvilket som helst annet omega-3 tilskudd da. Trodde jeg slapp å ta så masse tabletter jeg nå. Glemte hele tiden å ta den folaten...

Gjest gjesta
Skrevet

har uansett hørt at møllers tran ikke er så bra..

bedre med andre merker omega 3 . ;)

Skrevet

Er det miljøgifter du tenker på da? Møllers raffinerer tranen sin, slik at den er renset den vi kjøper. Innholdet av evt rester er langt under kravet som EU setter.

I siste Gravid konkluderer Christian Drevon fra ernæringsinstituttet at omega 3 kan like godt tas fra trankapsler enn å kjøpe i dyre dommer fra helsekosten.

Skrevet

Har tatt møllers tran i over 10 år og ikke tatt skade av d. snarere tvert imot. er omtrent aldri syk. :) Her går d i møllers og pikasol. trygge merker etter min mening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...