Gå til innhold

Tips til effektiv deodorant?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om en veldig effektiv deo?

Har alltid slitt med at jeg svetter mye (har sosial angst, så det er muligens en av grunnene?)

Men nå har jeg startet på medisiner som gjør at jeg kommer i kunstig overgangsalder, og merker at problemet har blitt større.

Har prøvd "alt" av vanlige deoer fra butikk og cosmica fra apotek, i tillegg til en sånn supersterk som skal vare i 5 dager (men den svir så mye at jeg klarer ikke). Foretrekker spray-deo, for jeg føler roll-on er klissete så lenge.

Dusjer ikke hver dag pga utmattelse, så skulle gjerne hatt noe litt mer effektivt. Føler at jeg lukter selv om jeg vasker med klut og tar på deo de dagene jeg ikke orker dusj.

Takl på forhånd ❤️

Anonymkode: 2ea5a...633

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har alltid slitt med at jeg svetter mye (har sosial angst, så det er muligens en av grunnene?)

Men nå har jeg startet på medisiner som gjør at jeg kommer i kunstig overgangsalder, og merker at problemet har blitt større.

Har prøvd "alt" av vanlige deoer fra butikk og cosmica fra apotek, i tillegg til en sånn supersterk som skal vare i 5 dager (men den svir så mye at jeg klarer ikke). Foretrekker spray-deo, for jeg føler roll-on er klissete så lenge.

Dusjer ikke hver dag pga utmattelse, så skulle gjerne hatt noe litt mer effektivt. Føler at jeg lukter selv om jeg vasker med klut og tar på deo de dagene jeg ikke orker dusj.

Takl på forhånd ❤️

En rosa ganske sterk en fra Vita, som heter Yerka 😊

Anonymkode: 89559...a2f

Skrevet

Cashmere mist fra Donna Karan. Beste jeg noen gang har prøvd, holder meg tørr og lukter kjempegodt! Den er dyr, men varer lenge. Er ofte på salg også. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Takl på forhånd ❤️

Mann eller dame? Hvis du er mann, anbefaler jeg oransje rollon fra L’Oréal. Holder fint 2-3 dager uten av det blir noe svettelukt. 

Skrevet

Takk for svar!

Er kvinne.

Glemte å legge til at jeg ikke tåler deodonranter som lukter veldig sterkt og/eller kvalmende. Hodepinen min blir veldig fort trigget av sånne lukter. (Hvis noen vet hvordan den blå spray deoen fra Sanex lukter, så er det sånne jeg absolutt ikke tåler 😅

Brukte lenge Rexona Shower Fresh som de solgte på Normal, og var fornøyd med den, men den sluttet de selvsagt å selge :(

Skrevet

Jeg liker Vichy stress resistent. 

Anonymkode: c2d76...f0a

• Nyttig 1
Skrevet

Den med rød kork fra Vichy

Anonymkode: d1eff...52f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Takl på forhånd ❤️

Dkny chasmer mist deo er en stift eller clarins sin deo men dkny er bedre 

Anonymkode: edc70...768

Skrevet
Svett.svele skrev (16 timer siden):

Cashmere mist fra Donna Karan. Beste jeg noen gang har prøvd, holder meg tørr og lukter kjempegodt! Den er dyr, men varer lenge. Er ofte på salg også. 

Helt enig!

Skrevet

Dkny er beryktet for å være best bare se tiktok. Men du må vakse deg riktig bruk sterilan såpe og klut under armene vask to ganger og la såpa ha virketid siste gangen. Skubb og shaving under der må å til. Finner du ikke sterilan såpestykke prøv lactacyd du må ha noe som har lav pH og gjerne er antibakterielt. Tørk deg god å påfør deo rikelig la tørke. Går du får dkny er du nå ferdig, det er å en krem stift så trenger ikke tørke. Vis ikke bruk antiperspirant roll on la tørke ha så på spray deo og gjenta spray deo uten på genseren din under armen der. Da bør du være safe, dusjer du på kvelden har du på spray deo på morgen i tillegg 

Skrevet

Sterilan stick med rosa eller grønt lokk. Beste jeg har brukt, og finnes ikke klissete.

Anonymkode: 5f10a...ce8

Skrevet

Jeg synes deb vanlige fra Nivea er utvilsom best

Skrevet

Jeg har også fått medisiner som setter meg i kunstig overgangsalder. Det er noe herk, men kan være livsnødvendig for noen av oss. Skulle gjerne vært foruten overgangsplagene, men prøver å gjøre det beste ut av det. 

Det som fungerer best mot svette for meg er kombinasjonen av den sterilan sticken med rosa lokk og en rimelig spray fra Normal (Dove, Rexona, Adidas, Sanex, Nivea: mange av dem fungerer veldig godt uten å lukte veldig sterkt). Bruker jeg begge deler blir det ikke svettelukt. Da tar jeg på stick først og spayer spray oppå. 

Anonymkode: 99924...67f

• Nyttig 1
Skrevet

Det er meg over her igjen: jeg leste litt bedre nå og ser at den blå Sanex-en er uaktuell. Den liker ikke jeg heller, men det er en del av de andre fra Normal som er gode. Dessverre skifter de ofte, noe som er kjipt når man har funnet en favoritt. 

Anonymkode: 99924...67f

AnonymBruker
Skrevet

Spør på apoteket, er mitt råd. Selv bruker jeg Vichy med rød kork, som noen andre her også har nevnt, og er veldig fornøyd med den. Den holder i 48 timer på meg. 

Anonymkode: 4e27c...dfa

Skrevet

Biotherm i blå 🥰

Skrevet

Biotherm roll on og Helena Rubinstein Nudit er mine favoritter. Ellers så syns jeg Vichy sine roll on-er er veldig gode :) 

Skrevet

Rexona merket heiter Sterilan i Noreg. Anbefalar Sterilan 72H, brukar sjølv den med aloe vera som ikkje har påtrengande lukt av parfyme.

AnonymBruker
Skrevet

Eneste som funker på meg er cosmica extra effective, den med rød kork. Den holder meg ganske tørr igjennom en arbeidsdag! Men det er roll on da. 

AnonymBruker skrev (På 13.10.2025 den 1.44):

Takk for svar!

Er kvinne.

Glemte å legge til at jeg ikke tåler deodonranter som lukter veldig sterkt og/eller kvalmende. Hodepinen min blir veldig fort trigget av sånne lukter. (Hvis noen vet hvordan den blå spray deoen fra Sanex lukter, så er det sånne jeg absolutt ikke tåler 😅

Brukte lenge Rexona Shower Fresh som de solgte på Normal, og var fornøyd med den, men den sluttet de selvsagt å selge :(

Er du sikker på at de har sluttet selge den? Har du sjekket flere normal-butikker? Ikke alle har samme utvalg!

Anonymkode: fb4b2...0cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...