Gå til innhold

Styrketrening - tidsbruk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor lang tid bruker du på å trene styrke pr. gang?

Lurer på om jeg somler ganske mye 🤔

Anonymkode: 0d6bb...741

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker 1 time og 10-15 minutter, inkludert oppvarming og tøying. Har da helkroppsprogram jeg kjører to ganger i uka. Er jeg veldig effektiv så kan jeg klare å gå gjennom det på rett over timen.

Anonymkode: 0e1fc...d2a

Skrevet

Det kommer jo helt an på om det er snakk om fullkropp eller spesifikke muskelgrupper. Fullkropp kan jeg gjerne bruke en time på, spesifikke muskegrupper ca. 20 min. 

Anonymkode: 1db01...3c8

Skrevet

Bruker ca 1 time, evt en time og 15 min hvis jeg har litt flere øvelser eller kjører litt kondisjon etterpå. 

Trener som regel splitt, eller at jeg trener ben og rygg, eller ben og bryst. Har jeg en ren upper back eller bryst økt så har jeg den unnagjort på ca 30-40 min. Når jeg trener mark, knebøy så tar det lenger tid, lengre pauser og kjører ofte flere sett. 

Føler ikke at jeg somler noe spesielt, tar kun de pausene jeg føler jeg må ha. Sitter ikke å scroller på tlf i lang tid i mellom liksom. 

Skrevet

Bruker ca en time. Men kjører ofte supersett 

Anonymkode: 62fcb...1eb

Skrevet

20-150 minutter. 

Noen ganger har jeg god tid, andre ganger ikke. Noen ganger tar jeg ett langt program, andre ganger bare noen få øvelser. 

Anonymkode: b60e4...593

Skrevet

Jeg somler masse, dessverre. 1t uten god nok oppvarming og uttøying, 1.5-2t med 😅

Anonymkode: 06f47...89f

Skrevet

Hvis jeg gønner på og trener effektivt så bruker jeg en times tid. Tar jeg meg litt bedre tid mellom settene går det fort halvannen time. 

Skrevet

Ca en time, fullkropp. Av og til litt mer, av og til mindre, men en time er målet. Varmer ikke opp med annet enn oppvarmingssett. 

Skrevet

Fullkropp bruker jeg ca 1 time og 15 min. Har da 15-20min med oppvarming/lett kondisjon, og resten av tiden på styrkeøvelsene.

Anonymkode: b9e25...da6

Skrevet

1 til 1,5 time alt ettersom. 

Skrevet

Maks 15-20 min. Trener mest utholdenhet

Anonymkode: 315de...62e

Skrevet (endret)

Jeg kan bruke omtrent en time på 3x10 repetisjoner på 7 eller 8 forskjellige øvelser. Så kan det bli litt romaskin, stakemaskin, trappemaskin eller  tøying i tillegg.

Endret av I Grosny
Skrevet

30 min til en time. Å trene styrke trenger ikke ta lang tid! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...