AnonymBruker Skrevet 11. mars #41 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (På 24.2.2026 den 10.09): Ja, det kan du godt si. Jv er som oftest snille folk. Se mennesket bak dette. De blir tvunget til dette. Mange tror sikkert oppriktig.. men mange gjør det fordi de MÅÅÅ!!! Det er virkelig IKKE lett å være et menneske i dette. Anonymkode: a76ec...cec Ihvertfall ikke barn eller ungdom. Skulle vært forbudt! Anonymkode: d49f8...4cf 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars #42 Skrevet 11. mars Anbefaler alle å se den spanske dokumentaren på HBO Max - "surviving the Jehovas witnesses". Lærerik, opplysende, skremmende og hjerteskjærende. Jeg har samme opplevelse av BCC (Smiths venner). Anonymkode: 08c51...e9a 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars #43 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (På 12.10.2025 den 14.16): Kom hjem fra ferie og fant et håndskrevet brev fra Jehovas vitner i postkassen. Etternavnet vårt stod utenpå, men brevet var ikke frankert med porto. Aner ikke hvordan de har kommet seg inn i blokken vår for å putte dette i postkassen, men syntes dette var veldig ubehagelig. Vet ikke om de skrev «personlig» til alle, eller om vi var spesielt utvalgt på noe vis. Ekkelt. Føler meg litt stalket. Har lapp mot reklame etc på postkassen. Regler i borettslaget om at det ikke er lov å slippe inn folk man ikke kjenner. Til tross for at vårt etternavn var skrevet, var det bare fornavnet til adressaten som sto oppgitt, med telefonnummer. Vurderte å sende en melding hvor jeg ba om å få være i fred. Men da ville de fått telefonnummeret mitt. Anmeldelse er kanskje litt for voldsomt? Jeg syns i hvert fall ikke at dette var greit. Flere som har opplevd lignende? Anonymkode: baa4c...687 Har fått slike flere ganger (middels stort tettsted, postkasse i gata). De skriver slike brev for å misjonere. De bruker telefonkatalogen (1881) eller ser navnet på postkassen. Alle brevene er forhåndsskrevet, så skriver de på navn ut fra hvilket sted de skal til, enten på forhånd etter å ha sjekket 1881, eller etter de har sett på postkassen. Det er ikke farlig, du blir ikke stalket i annen grad enn at de har notert på en liste at du har fått brev. Har som sagt fått flere. De er rimelig forseggjorte, tydelig at de som lager dem gjør det med flid og innlevelse. Jeg tenker jaja, de om det, og kaster brevet i søpla og tenker ikke mer over det. Fint for dem at de gidder. Mitt valg er å ignorere og kaste i søpla. Man trenger ikke konstruere et større problem ut av det. Heller et brev enn at de ringer på døra med håp i blikket. Anonymkode: 34b82...971 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars #44 Skrevet 11. mars Jeg fink et sånt brev for noen uker siden. Sendte tilbake denne: Anonymkode: 063a3...6cc 2 1
Perelandra Skrevet 11. mars #45 Skrevet 11. mars Tråden er ryddet for avsporinger og svar til dette. Perelandra, mod.
MiominMio Skrevet 11. mars #46 Skrevet 11. mars Har ikke inntrykk av at JV er like hissige på å verve folk nå som de var for si 10-15 år siden. Da ble du nesten rent ned og de tok aldri nei for et nei. Det at du har fått noe i postkassa kan jo være noen som er medlem av JV og som bor i blokka. Jeg er ikke noe fan av JV; men jeg synes TS er vel krenka her....... 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå