AnonymBruker Skrevet 22. februar #21 Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (På 12.10.2025 den 15.23): De har trengt seg inn i blokken min ulovlig. Bor mange barn her. De bor ikke her, og skulle ikke besøke noen. Bare putte creepy brev i postkassen. Stalker vibes. Er ulovlig ifølge straffeloven § 268. «Uberettiget adgang eller opphold Den som uberettiget skaffer seg adgang til en annens hus eller et annet sted som ikke er fritt tilgjengelig, eller som uberettiget forblir på et slikt sted, straffes med bot eller fengsel inntil 2 år.» Anonymkode: baa4c...687 Du er litt vel dramatisk her? Det er betydelige mer alvorlige lovbrudd som politiet henlegger daglig grunnet ressurs mangel. Et brev fra Jehovas vitner uten porto er ikke noe jeg tror politiet prioriterer høyt. Hvis noen åpner døren for Jehovas vitne så er ikke det ulovlig å gå inn i en bolig blokk. Det var slik nord post holdt på i gamle dager med reklame. Ungdommen som distribuerte post reklame måtte ringe på for å få tilgang til postkasser å dytte reklame inn i. Anonymkode: cbd71...f06 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar #22 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (På 22.2.2026 den 12.50): Jehovas Vitner er i Høyesterett om dagen. NRK Anonymkode: 4131d...93a Makan til hyklere!. JV er strenge på holde seg politisk nøytrale og ikke drive med politisk aktivisme, men når det er snakk om politikk som struper pengestrømmen inn til sekten ja da engasjerer de seg. Anonymkode: 971fa...559 4 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar #23 Skrevet 24. februar Dette er ofte gode og smarte mennesker som er fullstendig hjernevasket. Grunnen til at de står sånn på er mest for å redde sitt eget evige liv, ikke ditt og mitt. De tror Jehova vil ødelegge dem også i harmageddon om de ikke jobber hardt nok med å forkynne. Sørgelige likheter med hesten Boxer i Animal farm. Anonymkode: 3c279...642 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar #24 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (På 12.10.2025 den 14.33): Slapp av og bare ignorer det. JH lever i den tro at det er et begrenset antall folk som kommer til "Himmelen" og at man må gjøre seg fortjent til en plass. De "samler poeng" ved å gå på dørene og verve folk til menigheten slik at de skal ha større sjanser til å komme til "Himmelen". Det er sikkert noen som har sluppet dem inn når de har ringt på og så har de funnet etternavnet deres på ringeklokka eller postkassa og skrevet det på et ferdigskrevet brev. Ikke noe å ta seg nær av. Som sagt, bare å ingorere og bruke hendelsen og brevet som en artig historie du kan fortelle på neste fest. Anmeldelse har ingen hensikt, for de har ikke gjort noe ulovlig. Anonymkode: 8065c...889 Det stemmer så absolutt ikke!! Ja, det stemmer at bar 144 000 personer kommer til himmelen. Det er få ! Resten skal leve evig på jorden. Jehovas vitner tror at harmagedon kommer og ødelegger alt, de som ikke lever etter bibelen kommer til å dø.... Jehovas vitner tror at hvis man lever etter bibelen så får man evig liv...derfor ønsker de å dele dette håpet med så mange som mulig ! Jehovas vitner ønsker altså å redde så mange som mulig.. til å få et evig liv... Anonymkode: a76ec...cec 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar #25 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette er ofte gode og smarte mennesker som er fullstendig hjernevasket. Grunnen til at de står sånn på er mest for å redde sitt eget evige liv, ikke ditt og mitt. De tror Jehova vil ødelegge dem også i harmageddon om de ikke jobber hardt nok med å forkynne. Sørgelige likheter med hesten Boxer i Animal farm. Anonymkode: 3c279...642 Jo, de ønsker å redde så mange som mulig... Anonymkode: a76ec...cec
AnonymBruker Skrevet 24. februar #26 Skrevet 24. februar PKV skrev (På 14.10.2025 den 20.19): De har hatt en liten offensiv nå i det siste. Så flere som gikk parvis i byggefeltet her jeg bor forrige helg. De begynner vel å bli lei av hverandre og trenger nytt blod i menigheten for ikke å gå på veggen av kjedsomhet, eller noe sånt. Verden vil en dag få nok av denne religionen som lager grobunn for de aller fleste kriger. Nei. De trenger IKKE nytt blod. De vil bare dele sitt fremtidshåp. For å "redde" flest mulig. Anonymkode: a76ec...cec
AnonymBruker Skrevet 24. februar #27 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (På 22.2.2026 den 13.42): Var også svært plaget med disse tullingene for flere år siden, pågående og lite respekt ovenfor oss når vi ga beskjed at dette vil vi ikke ha noe av. Kom igjen flere ganger, ringte og sendte brev. Satte de skikkelig på plass og de har ikke vært her på 15 år, vi er garantert svartelistet. De går bare rett forbi heldigvis, om vi virkelig hadde vært interessert i dette tullet de bedriver så hadde vi selv tatt kontakt. Syns synd på de ungene som vokser opp i den elendigheten. Anonymkode: 7a423...a07 Ja, det kan du godt si. Jv er som oftest snille folk. Se mennesket bak dette. De blir tvunget til dette. Mange tror sikkert oppriktig.. men mange gjør det fordi de MÅÅÅ!!! Det er virkelig IKKE lett å være et menneske i dette. Anonymkode: a76ec...cec 5
AnonymBruker Skrevet 24. februar #28 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det stemmer så absolutt ikke!! Ja, det stemmer at bar 144 000 personer kommer til himmelen. Det er få ! Resten skal leve evig på jorden. Jehovas vitner tror at harmagedon kommer og ødelegger alt, de som ikke lever etter bibelen kommer til å dø.... Jehovas vitner tror at hvis man lever etter bibelen så får man evig liv...derfor ønsker de å dele dette håpet med så mange som mulig ! Jehovas vitner ønsker altså å redde så mange som mulig.. til å få et evig liv... Anonymkode: a76ec...cec De er psykisk nedbrutte mennesker som tror de vil bli drept om de ikke banker på dørene. Ingen er mer utbrent, sykemeldt, uføretrygdet eller har ME mer enn dem. Spør fastlegene! De er ulykkelige og skal liksom være Guds lykkelige folk. For en ironi. Anonymkode: 3c279...642 4 1
ElectricScum Skrevet 24. februar #29 Skrevet 24. februar (endret) Makan til hysterisk overreaksjon p.g.a et brev i postkassa. Greit nok at man ikke ønsker å bli preket for, men en papirlapp i postkassa kan pælmes rett i søpla på lik linje med uønsket reklame. Jeg fikk for øvrig oppringing av JH her om dagen. Det er hakket mer påtrengende, vil jeg påstå. Men det kostet meg en halv kalori å si "beklager, jeg er ikke interessert" og så legge på røret. Strengt tatt var jeg litt fristet til å lytte til damen i andre enden, for hun hadde så søvndyssende og behagelig stemme og jeg trengte en god dupp. Endret 24. februar av ElectricScum 4
Einus Skrevet 24. februar #30 Skrevet 24. februar tånegla skrev (På 15.10.2025 den 9.56): Jeg syntes det er verre når de ringer, eller sender sms. Brev i postkassen kan kastes. Kommer de på døra er den gøyeste varianten og si: Åhh vet dere ikke hvem jeg er? Jeg er utstøtt, men godt å se dere. Da er de kjappe på å komme seg vekk. Den skal jeg huske 👍😀😂 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar #31 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (På 17.2.2026 den 12.43): De skriver «personlige brev» til alle. Kan være noen som bor i blokka di. Anonymkode: 7b0a8...7cb Ja, og de er utspekulerte. Sønnen min, da han var 17-18 fikk et "kjærlighetsbrev". Alle kunne se at det var ungjenteskrift. Alle i fam. var sikker på at det var fra en beundrerinne, og fleipet litt med hen. Hei, jeg heter "Lise"... og så litt blablabla, jeg har lyst å fortelle deg om noe fantastisk som har skjedd i mitt liv... etc. etc. Hun prøvde å lokke ham med på et møte, for det var jo sååå fantastisk der... Anonymkode: d4430...d73 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars #32 Skrevet 7. mars Wow, de var nettopp på døra mi. Jeg har ikke hatt religiøse på døra på over 30 år. Jeg ble så satt ut at jeg åpnet med "Går det så dårlig i Høyesterett?" Har de noen kampanje gående? Urgh, jeg hadde håpet på Mormonere, men da er det håp i hengende snøre! *come on LDS* Anonymkode: 4131d...93a 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars #33 Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (På 24.2.2026 den 10.01): Det stemmer så absolutt ikke!! Ja, det stemmer at bar 144 000 personer kommer til himmelen. Det er få ! Resten skal leve evig på jorden. Jehovas vitner tror at harmagedon kommer og ødelegger alt, de som ikke lever etter bibelen kommer til å dø.... Jehovas vitner tror at hvis man lever etter bibelen så får man evig liv...derfor ønsker de å dele dette håpet med så mange som mulig ! Jehovas vitner ønsker altså å redde så mange som mulig.. til å få et evig liv... Anonymkode: a76ec...cec Det er fullstendig tull. Anonymkode: 7b0a8...7cb 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars #34 Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (På 15.10.2025 den 21.07): Brevet finnes ikke personlig. Brevet er skrevet fordi de er pålagt å enten ringe, besøke eller skrive brev til alle i Norge. Jobben blir delt inn etter geografi og mange blir tvungen til dette og sluntrer de unna venter det sanksjoner fra gruppe om at du er blitt svak i troen. Det anslås av minst 1/4 av Jehovas vitner har sluttet å tro men later som de tror bare for å ikke miste venner og familie. Kanskje er den som ringer på til deg en lørdag formiddag fortvilet over at du er hjemme og de må snakke om noe de ikke tror på. Mange vitner som skriver brev sammen slik som brevet du fikk, sender dem aldri. De kaster dem når de andre er gått hjem. Anonymkode: 3c279...642 Herlighet🙄 Jeg er selv et Jv og har vært inaktiv i forkynnelsen siste 6 mnd. Ikke ene eneste av hverken de eldste eller noen andre har møtt meg med annet en forståelse og empati. Innlegget ditt oser av fordommer og spekulasjoner. Sanksjoner du liksom. Er det mulig….. Anonymkode: 38272...78c 1 1
NatNat Skrevet 8. mars #35 Skrevet 8. mars (endret) AnonymBruker skrev (På 12.10.2025 den 15.23): De har trengt seg inn i blokken min ulovlig. Bor mange barn her. De bor ikke her, og skulle ikke besøke noen. Bare putte creepy brev i postkassen. Stalker vibes. Jeg tror du er litt paranoid her. Jehovah vitner betyr absolutt ikke at de er creepy pervert. (nei, er ikke JV forresten) Endret 8. mars av NatNat 1
Laraa Skrevet 8. mars #36 Skrevet 8. mars Du er ikke den eneste, desverre. De er ganske ukritiske Tantebarnet mitt på ti år ,fikk er håndskrevet brev fra Jehovas Vitner i postkassen med ønsker om medlemskap og guds velsignelse. En bruker der jeg jobber (psykisk utviklingshemmet kvinne) fikk samme type brev med samme budskap. Tror de bare går på adresser og håper og tror at de tilslutt finner noen som synes de håndskrevne brevene er tiltalende nok til å se å videre på 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars #37 Skrevet 8. mars Laraa skrev (4 minutter siden): Du er ikke den eneste, desverre. De er ganske ukritiske Tantebarnet mitt på ti år ,fikk er håndskrevet brev fra Jehovas Vitner i postkassen med ønsker om medlemskap og guds velsignelse. En bruker der jeg jobber (psykisk utviklingshemmet kvinne) fikk samme type brev med samme budskap. Tror de bare går på adresser og håper og tror at de tilslutt finner noen som synes de håndskrevne brevene er tiltalende nok til å se å videre på Hadde de visst at det var en 10åring eller noen med psykisk utviklingshemming hadde de ikke gått frem på den måten. Anonymkode: f4b6b...c8a 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars #38 Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde de visst at det var en 10åring eller noen med psykisk utviklingshemming hadde de ikke gått frem på den måten. Anonymkode: f4b6b...c8a Men siden de ikke vet noe som helst om hvem mottakeren er, kan de jo ikke gi brev til folk de ikke aner hvem er… Anonymkode: 7b0a8...7cb 3
Djentlemannen Skrevet 9. mars #39 Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (På 8.3.2026 den 13.25): Herlighet🙄 Jeg er selv et Jv og har vært inaktiv i forkynnelsen siste 6 mnd. Ikke ene eneste av hverken de eldste eller noen andre har møtt meg med annet en forståelse og empati. Innlegget ditt oser av fordommer og spekulasjoner. Sanksjoner du liksom. Er det mulig….. Anonymkode: 38272...78c Sanksjoner trenger ikke være bøter og fengsler. Hvis du er et medlem der, vet du veldig godt at personer som blir sett på som svake, inaktive eller favoritten, "dårlig omgang", ikke blir inkludert på lik linje med andre og offer for sladder. Hvis du mener at du blir møtt med så mye omtenksomhet og medfølelse; prøv å stille noen spørsmål om rettsaken i Australia, hvorfor de eldste ikke rapporterer seksuelle overgripere til myndighetene, hvorfor de tar imot penger fra staten når de ønsker å være uavhengige av myndigheter. Spør om generasjonsbegrepet, utregningen for Jerusalems fall i 607 som ikke stemmer med *alle verdens historikere* forøvrig. Helvete heller, bare spør om avholdelsen fra blod, når melk inneholder masse hvite blodceller, du spiser og drikker det hele tiden. Selvfølgelig vil du ikke stille ett spørsmål utenfor normen, fordi du vet de hater det og stempler deg som "kritisk". 3
Djentlemannen Skrevet 9. mars #40 Skrevet 9. mars (endret) AnonymBruker skrev (På 24.2.2026 den 10.01): Det stemmer så absolutt ikke!! Ja, det stemmer at bar 144 000 personer kommer til himmelen. Det er få ! Resten skal leve evig på jorden. Jehovas vitner tror at harmagedon kommer og ødelegger alt, de som ikke lever etter bibelen kommer til å dø.... Jehovas vitner tror at hvis man lever etter bibelen så får man evig liv...derfor ønsker de å dele dette håpet med så mange som mulig ! Jehovas vitner ønsker altså å redde så mange som mulig.. til å få et evig liv... Anonymkode: a76ec...cec Du har nesten rett, men unnlater å fortelle at det i all hovedsak kun er de som holder til jv som skal frelses. "Hva med en nyfødt eller en døvstum eller et stammesamfunn som ikke har blitt forkynt for" er et vanlig argument, og svaret deres er at i disse grensetilfellene kan gud "lese hjertetilstand" og ta et individuelt valg. Men av jordens 8.300.000.000 mennesker sier de, helt seriøst, at gjerne 8.291.700.000, åtte komma tre MILLIARDER mennesker skal bli drept av engler, ligge på bakken og bli spist av fuglene på himmelen. Med litt flaks, kanskje en million færre? Koselig type, han der. Endret 9. mars av Djentlemannen 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå